Nee, ik ben een freakquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:04 schreef FiXeR999 het volgende:
ik vind het voor freaks![]()
of ben je gewoon iets kwijt?
Heb het topic doorgelezen, bedankt. Maar helaas staat er erg weinig over welke types er nou goed zijn en toch nog redelijk betaalbaar (ik begrijp ook wel dat de 500 euro+'ers goed zijn, maar zo overdreven hoeft het van mij nou ook weer niet).quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:10 schreef Sheepcidus het volgende:
Metaaldetectorvondsten
Dat topic heeft volgens mij wel tiips.
Er is zat aanbod op marktplaats waar je vrij goede detectors al voor 50% van de prijs kan hebben, waardoor ik ze toch nog een beetje binnen een normaal budget kan krijgen, ik hoor idd veel goede verhalen over de White's.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:03 schreef IkWilbert het volgende:
Misschien is de Garrett ace 150 iets voor je?Kost zo rond de 185 euro. Deze detector moet wel aardig presteren en een goede prijs kwaliteit verhouding hebben. Echt goede detectors beginnen bij 300 euro trouwens, dus ik weet niet wat je precies van plan bent?
Ikwilbert, die ook aan het kijken is naar een metaaldetector![]()
Zit zelf te denken aan de Garrett ace 250 of de White's Prizm II
Wat betreft die hebzucht en nieuwsgierigheid zit het wel goedquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:15 schreef FiveseveN het volgende:
Zoals gezegd, het merk doet er niet zoveel toe. Doe niet een goedkope, dat geeft alleen teleurstelling. Rond de ¤200,- lijkt me prima om mee te beginnen.
Wat het belangrijkste is en dat heb ik al op topic Metaaldetectorvondsten al gezegd, is een combinatie van hebzucht en nieuwsgierigheid. Je moet bereid zijn een paar uur per keer door mulle akkers te sjouwen terwijl je het ding heen en weer zwaait, zodanig langzaam dat de zwaaien elkaar een beetje overlappen. Bovendien voel je je, zeker de eerste keren, behoorlijk voor l*l staan.
En je graaft meestal voor niks. Stel het ding dus niet al te ruim in, zodat oud ijzer wordt vermeden.
Ga zoeken op stukken grond waar je scherfjes en stukjes steel van kleipijpen ziet.
Succes gewenst. En geduld.
Er zijn wel schema's (Electuur) en je moet spoelen wikkelen maar het blijft een nogal amateuristisch gedoe vergeleken met een in de winkel gekocht ding dat helaas stukken duurder is, maar wel voorzien van geavanceerde electronica.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:07 schreef ThinkTank het volgende:
Kan je zelf een gevoelige metaaldetector maken?
Maak je eigen detector, hier meer info.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:07 schreef ThinkTank het volgende:
Kan je zelf een gevoelige metaaldetector maken?
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, waar ga je zoeken? Ik heb vandaag de Garrett Ace 250 gekocht.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:44 schreef Zebbie het volgende:
Ik ga morgen de Black Knight 2 PRO kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |