abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42560062
Yo luitjes,

Ik wil volgend jaar Media, Informatie en Communicatie aan de HVA gaan studeren,heeft iemand toevallig eigen ervaringen met deze opleiding en of deze goed waren of juist helemaaal niet?|:(

Ik hoor het wel,

greetz// mindriver
pi_49196883
Wat TS vroeg dus, iemand ervaringen?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_49209905
Er zijn al wat meer topic over. Maar ik ben 2e jaars Redactie- Mediaproductie (aan het instituut voor MIC).
Dus vertel, wat wil je weten?
pi_49217302
Vanwege de uitstekend functionerende search kon ik die andere topics blijkbaar niet vinden..

Ik was wel benieuwd naar een aantal dingen zoals:
- is de HvA is dat een beetje goed geregeld (qua organisatie, lesuren, docenten, administratie etc.)
- welke 'vakken' kan ik zoal verwachten
- in welk jaar moet je je uitstroomprofiel kiezen
- leer je ook daadwerkelijk wat
- ik zit aan de richting Reclame, Marketing & Communicatie te denken, dus als iemand daar meer vanaf weet .

En natuurlijk ben ik ook geïnteresseerd in persoonlijke ervaringen of meningen.
Ik typ straat.
pi_49221234
- is de HvA is dat een beetje goed geregeld (qua organisatie, lesuren, docenten, administratie etc.)
Ik vind zelf dat het goed werkt allemaal betreft communicatie tussen de HvA en de studenten. Cijfers worden op tijd doorgegeven, docenten zijn vrijwel altijd makkelijk te bereiken, op het intranet is zo'n beetje alles te vinden wat je nodig hebt verder. Contactgegevens van docenten en van medestudeten, tentamenroosters, weekroosters, lesstof, overzicht van de vakken, behaalde resultaten, informatie over minors en stage ed, nieuwsberichten, computers reserveren enz. De roosters zitten redelijk goed in elkaar. Af en toe heb je wel een tussenuur, maar vaak kan je samen met een docent een ander uur verplaatsten oid, of met je projectgroepje aan de slag. Er zijn uiteraard mindere docenten, maar een groot voordeel is dat veel van hen daadwerkelijk uit het vak komen. Dus ze weten hoe het 'in het echt' werkt, en kunnen er goed over doceren. De hoorcolleges van de wat oudere docenten zijn wat saaier. Maar gelukkig hebben we veel leuke frisse en jonge docenten

- welke 'vakken' kan ik zoal verwachten

In het eerste jaar:
periode 1:
Introductie
Project Volkskrant
Spelling
Computervaardigheden
Studieloopbaanbegeleiding
periode 2:
Project Media & Informatiebedrijf
Databasebouw
periode 3:
Project Anne Frank Stichting
Presenteren & Powerpoint
Engels
Actualiteit en ethiek
Excel
Periode 4:
Project Voedingscentrum
Websitebouw
Presenteren & Powerpoint
Engels

Jaar 2 - Reclame, Marketing Communicatiemanagement:
Periode 1:
Project Reclamecampagne
Reclame I
Media Psychologie
Prof. Schriftelijke communicatie
Engels
SLB 2e jaar
Periode 2:
Project Communicatiemanagement
Communicatiemanagement I
Communicatie Onderzoek
Symposium/Trends
SLB 2e jaar
Media en Cultuur
Periode 3:
Communicatieve Vaardigheden
Beroepsoriënterende Stage
Periode 4:
Symposium/Trends
Internetstrategie
Conceptontwikkeling
SLB 2e jaar
Marketing

Ik denk dat de namen van de vakken wel redelijk voor zich spreken, als je er nog vragen over hebt dan hoor ik het wel

- in welk jaar moet je je uitstroomprofiel kiezen
Je hoofdfaseprofiel oftewel afstudeerprofiel kies je aan het einde van het eerste jaar. Er zijn er 5.

- leer je ook daadwerkelijk wat
Ja
Verwacht niet dat het niveau heel erg hoog is, het is en blijft HBO. Ik vind zelf dat ik erg veel heb geleerd in de afgelopen 2 jaar, en ik vind het nog steeds een erg leuke studie.

- ik zit aan de richting Reclame, Marketing & Communicatie te denken, dus als iemand daar meer vanaf weet .
Ik doe Redactie- Mediaproductie, dus over dat profiel weet ik niet zo veel

[ Bericht 0% gewijzigd door lienelien op 10-05-2007 12:54:51 ]
pi_49227959
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:45 schreef lienelien het volgende:
Lap tekst
Bedankt hier heb ik wat aan .
Ik typ straat.
pi_49228105
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel
21 juni is er trouwens een open avond.
pi_49230420
21e direct ff noteren in de agenda dus. Als het goed is ligt de brochure op de mat als ik thuiskom. Zal eerst die eens even doorlezen voordat ik je lastig ga vallen met vragen waarop het antwoord te vinden was in de brochure.
Ik typ straat.
pi_49387816
En Ludo, ben je er al een beetje uit?

Ik ben het overigens helemaal met lienelien eens. Ik heb het erg naar me zin gehad het eerste jaar.
pi_49387954
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:36 schreef Toad het volgende:
En Ludo, ben je er al een beetje uit?

Ik ben het overigens helemaal met lienelien eens. Ik heb het erg naar me zin gehad het eerste jaar.
Ik vroeg me al af waar je bleef
pi_49387970
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:14 schreef LudoSanders het volgende:
21e direct ff noteren in de agenda dus. Als het goed is ligt de brochure op de mat als ik thuiskom. Zal eerst die eens even doorlezen voordat ik je lastig ga vallen met vragen waarop het antwoord te vinden was in de brochure.
Ik ben er dan trouwens ook, dus je kan me lastig komen vallen met vragen
pi_49388322
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:42 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af waar je bleef
Hehehe, ja ik kan niet meer zoveel toevoegen.
Behalve dan dat Ludo niet bang moet zijn voor meisjes.
pi_49388468
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:59 schreef Toad het volgende:

[..]

Hehehe, ja ik kan niet meer zoveel toevoegen.
Behalve dan dat Ludo niet bang moet zijn voor meisjes.
We gingen vorige week met een buslading (waarvan 3 jongens) op bezoek bij een gigantische drukkerij. Zegt de directeur in zijn welkomswoordje: 'Ik ben heel blij zoveel dames te zien, de grafische business bestaat namelijk voornamelijk uit mannen, dus wat ons betreft is dit een kleine investering in onze toekomst'
pi_49465026
Hehe, blijft geinig dat het MIM zoveel dames trekt. Misschien vinden veel het leuk om te werken bij een tijdschrift. Maar het is zoveel meer dan dat hè. Misschien dat de mannen dat nog niet zo goed doorhebben.

Lienelien, ga je trouwens nog meedoen aan dat Studium Generale?
pi_49467182
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:41 schreef Toad het volgende:
Hehe, blijft geinig dat het MIM zoveel dames trekt. Misschien vinden veel het leuk om te werken bij een tijdschrift. Maar het is zoveel meer dan dat hè. Misschien dat de mannen dat nog niet zo goed doorhebben.
Ja, afgelopen open dag kreeg ik aardig wat vragen van 5-havo-meisjes ofdat ze met deze opleiding bij de Cosmopolitan of de Elle konden gaan werken. Ja hoor meid Al bestaan die redacties maar uit max 10 personen
quote:
Lienelien, ga je trouwens nog meedoen aan dat Studium Generale?
Watte?
pi_49467503
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:36 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ja, afgelopen open dag kreeg ik aardig wat vragen van 5-havo-meisjes ofdat ze met deze opleiding bij de Cosmopolitan of de Elle konden gaan werken. Ja hoor meid Al bestaan die redacties maar uit max 10 personen
[..]

Watte?
Hehehe, misschien is 10 dan nog redelijk veel.

Dat Studium Generale hoort bij het lectoraat Elektronisch Uitgeven. Je kan dan samen met andere studenten van de opleiding een soort project uitvoeren. Je krijgt daarvoor extra studiepunten. I.p.v. bachelor diploma krijg je een bachelor diploma in honour ofzo.
Dat is wat ik er tot nu toe van heb begrepen. Meer info staat hierzo.
pi_49467540
Ik ben er nog niet uit, moet de 21e gewoon ff kijken. Bijkomend probleem is dat ik op kamers moet daar ik dik 2 uur reistijd heb. En nu is Amsterdam niet bepaald de makkelijkste plek om een kamer te vinden heb ik me laten vertellen.
Ik typ straat.
pi_49467565
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:46 schreef Toad het volgende:

[..]

Hehehe, misschien is 10 dan nog redelijk veel.

Dat Studium Generale hoort bij het lectoraat Elektronisch Uitgeven. Je kan dan samen met andere studenten van de opleiding een soort project uitvoeren. Je krijgt daarvoor extra studiepunten. I.p.v. bachelor diploma krijg je een bachelor diploma in honour ofzo.
Dat is wat ik er tot nu toe van heb begrepen. Meer info staat hierzo.
Ohh, ja dat. Ik dacht dat je aangezien je 'ga je nog meedoen ..' bedoelde dat ik er al eens iets over had gezegd oid. Klinkt wel leuk, ik ga wel naar dat lectoraat iig denk ik
pi_49467612
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:47 schreef LudoSanders het volgende:
Ik ben er nog niet uit, moet de 21e gewoon ff kijken. Bijkomend probleem is dat ik op kamers moet daar ik dik 2 uur reistijd heb. En nu is Amsterdam niet bepaald de makkelijkste plek om een kamer te vinden heb ik me laten vertellen.
www.studentenwoningweb.nl
Ik heb 1,5 maand moeten wachten
pi_49467731
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:48 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ohh, ja dat. Ik dacht dat je aangezien je 'ga je nog meedoen ..' bedoelde dat ik er al eens iets over had gezegd oid. Klinkt wel leuk, ik ga wel naar dat lectoraat iig denk ik
Ik heb me er nog niet zo in verdiept, maar ik begreep dat eerstejaars ook mee konden doen. Maar vanavond las ik in de beschrijving dat het alleen voor derde- en vierdejaars was. Morgen nog maar 'ns op m'n gemakje lezen. Ik vind het trouwens ook wel een leuke aanvulling op de studie.

Ludo, ik lees net op intranet dat studenten aan het MIM de opleiding gemiddeld hoger beoordelen dan andere HvA studenten én dat er in de beoordeling nog steeds een stijgende lijn in zit. Wellicht helpt dat met je keuze. Qua organisatie is het volgens mij stukken beter in vergelijking met andere HBO's.

En na de zomer in een nieuw gebouw speciaal voor het MIM, toch? Hoor ik trouwens wel weinig meer over de laatste tijd.
pi_49467912
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:54 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik heb me er nog niet zo in verdiept, maar ik begreep dat eerstejaars ook mee konden doen. Maar vanavond las ik in de beschrijving dat het alleen voor derde- en vierdejaars was. Morgen nog maar 'ns op m'n gemakje lezen. Ik vind het trouwens ook wel een leuke aanvulling op de studie.
Ik ben 2e jaars
quote:
En na de zomer in een nieuw gebouw speciaal voor het MIM, toch? Hoor ik weinig meer over de laatste tijd.
Er was sprake van een gebouw voor ons en IAM samen, maar dat gaat niet door. Vanaf ná de zomer zitten we in het Singelgrachtgebouw. Da's aan de Singelgracht (ja.. ) recht achter het Amstel hotel. Dus ook aan de Wibautstraat, maar dan de helft dichterbij het centrum
pi_49467947
Ik ga de 21e in ieder geval even kijken, ben erg benieuwd want uit die boekjes haal je weinig informatie. Verder hoop ik dat het niet zo'n standaard open dag is waar alles weer opgeleukt is enkel voor de open dag maar dat zal wel ijdele hoop zijn .

Is het wat dan moet ik me direct inschrijven bij dat woningnet, anders is het qua reizen gewoon bijna onmogelijk.

Een goede organisatie gaat veel helpen, niets zo demotiverend als een school dat tegenwerkt.
Ik typ straat.
pi_49468086
Welk profiel volg jij eigenlijk Toad?
Ik typ straat.
pi_49468146
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:02 schreef LudoSanders het volgende:
Ik ga de 21e in ieder geval even kijken, ben erg benieuwd want uit die boekjes haal je weinig informatie. Verder hoop ik dat het niet zo'n standaard open dag is waar alles weer opgeleukt is enkel voor de open dag maar dat zal wel ijdele hoop zijn .
Nah, er staan wat toffe bordjes die je de weg wijzen en er staan bloemetjes en snoepjes
En ik lach heel lief enzo
quote:
Is het wat dan moet ik me direct inschrijven bij dat woningnet, anders is het qua reizen gewoon bijna onmogelijk.
Wanneer je een kamer via stuwoweb aanneemt, dan moet je jezelf iid inschrijven bij woningnet, maar dat is sws slim voor 'later'. Zijn best oké kamers en je kan er redelijk snel iets krijgen. Een kamernet.nl is ook handig
quote:
Een goede organisatie gaat veel helpen, niets zo demotiverend als een school dat tegenwerkt.
Ik vind dat alles goed in elkaar zit ed. Ik was het op de HAN (Nijmegen) ook wel erg slecht gewend. Maar als ik nu nog meer positieve dingen zeg dan voel ik me net zo'n reclamemiep

Maar kom de 21ste eens langs bij de Redactie- Mediaproductiestand, daar sta ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')