abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42425099
Beste Fok!ers met verstand van auto's,

zojuist reed ik weg bij de groenteboer, schakelde ik van z'n een naar z'n twee, en hoorde ik plots een enorme rotherrie uit m'n auto komen... Alsof m'n auto ineens door sjonnie getuned was, alleen dan een stuk harder dan die getunede happymail auto's, en eht kwam van linksvoor onderin de auto!

Ik maak me er bestwel zorgen over, vooral omdat het mijn auto niet is! Weet iemand wat dit is? En hoe duur is het om te maken? Is het iets wat mijn schuld is, of wat gewoon dor ouderdom komt?

Alle hulp en adviezen zijn welkom, want ik schijt hem best hard op het moment
pi_42425134
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:57 schreef steve2003 het volgende:
Beste Fok!ers met verstand van auto's,

zojuist reed ik weg bij de groenteboer, schakelde ik van z'n een naar z'n twee, en hoorde ik plots een enorme rotherrie uit m'n auto komen... Alsof m'n auto ineens door sjonnie getuned was, alleen dan een stuk harder dan die getunede happymail auto's, en eht kwam van linksvoor onderin de auto!

Ik maak me er bestwel zorgen over, vooral omdat het mijn auto niet is! Weet iemand wat dit is? En hoe duur is het om te maken? Is het iets wat mijn schuld is, of wat gewoon dor ouderdom komt?

Alle hulp en adviezen zijn welkom, want ik schijt hem best hard op het moment
Is niet jou schuld.

Kan een losgebroken spruitstuk zijn, of een snaar die opeens tegen een deksel aanloop.

Wat voor geluid is het? Een heel harde brommende geluid? Een zagende geluid ? Ploffende geluid ?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:00:40 #3
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_42425174
Praten we over uitlaatgeluid?
Zal er wel een pakking tussenuitliggen dan,of een uitlaatlek.
Klaar?
Ik niet!
pi_42425222
het is een heel hard, diep brommend geluid... De auto trok ook plotseling heel langzaam op. Ik heb een extreem beknopte kennis van auto's, maar het leek alsof de uitlaat los was gegaan ofzo, of de demper, want het klonk gewoon als motorgeluid, alleen dan stukken lager en harder... Alsof het zo'n raceporsche was die op zandvoort rondrijd...

maar is dit nog veilig om mee naar de garage te rijden? Wil namelijk liever niet dat mijn familie dit hoort namelijk (heb net m'n rijbewijs en had al snel een ongeluk )
pi_42425234
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:00 schreef Foo_niks het volgende:
Praten we over uitlaatgeluid?
Zal er wel een pakking tussenuitliggen dan,of een uitlaatlek.
daar leek het op ja, maar wat kan je er tegen doen? En is het mijn schuld? kan ik er nog mee rijden?
pi_42425921
Wellicht demper losgelaten van je uitlaat, of de hele uitlaat uit de motor. Heb ik ook eens gehad op de A27, toen mijn 1.1 liter moter geluid plotsklaps boven de snoeiharde metal die ik draaide uit kwam, en mijn uitlaatpijp niet meer aan de moter vast zat. Hij bleek doorgeroest te zijn. Ga onder je auto hangen en kijk of er daar wat mankeerd. Als dat het geval is kan je een nieuwe uitlaat halen (die van mijn AX was 50,-) en iemand met een beetje handigheid er aan laten lassen.

En hoezo vertel je het niet aan je familie, want jouw schuld was het niet zo te lezen.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:30:19 #7
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_42426033
Uitlaat kaduk....ff onder de auto kijken, zo gezien. Laat 'm dan ook ff stationair lopen..
Kwikfit !
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_42426066
lekke uitlaat of uitlaat losvan de motor. Daardoor heb je minder tegendruk en dus minder evrmogen. Je kunt nog wel rustig richting garage rijden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_42426158
Als je de koppeling te ruig laat opkomen wil de uitlaat nog wel eens lostrillen.

nee hoor grapje ik loop je te stangen
Supra Groningam Nihil
pi_42426254
godzijbedankt! dan ga ik zometeen de auto voor de deur starten en net doen alsof het dan gebeurt! HA! hardstikke bedankt mensen! Ik ben weer vrolijk inmiddels
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:38:30 #11
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_42426294
Ik denk dat je motorblok stuk is gegaan!

(nee eerlijk: ik denk dat je uitlaat naar de uitlatenhemel is )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:46:53 #12
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_42426533
Tis je intercooler!

Weet je nu trouwens al wat et echt is?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_42426560
maar ik heb trouwens altijd gehoord dat zo'n uitlaat pleuris duur is? heb een volvo 440 trouwens... Zijn die dingen er trouwens moeilijk onder te hangen als ik het zelf doe? Heb geen zak verstand van auto's, maar ben wel enigsinds technisch aangelegd...
pi_42426763
Een uitlaat monteren kan iedereen die een beetje technisch is, maar een brug d'r bij om de auto op te zetten is wel zo gemakkelijk.
pi_42426795
Ligt er allemaal aan waar je uitlaat stuk is, maar als je denkt dat het vooraan is is het vaak alleen maar pijpwerk en geen katalysator die vervangen hoeft te worden.
Waarom zo stiekum over dat ie stuk is, jij kunt er toch niets aan doen. Als je al over dit soort kleine dingetjes gaat liegen .....
Supra Groningam Nihil
pi_42427027
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:47 schreef steve2003 het volgende:
maar ik heb trouwens altijd gehoord dat zo'n uitlaat pleuris duur is? heb een volvo 440 trouwens... Zijn die dingen er trouwens moeilijk onder te hangen als ik het zelf doe? Heb geen zak verstand van auto's, maar ben wel enigsinds technisch aangelegd...
1. gewoon eerlijk vertellen dat die uitlaat verrot is.

2. tegen je pa of ma zeggen dat je zelf het ding gaat repareren. Effe op de sloop kijken naar 440jes en daarna zoeken naar een goeie uitlaat. Moet vast te vinden zijn.
pi_42427363
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:02 schreef steve2003 het volgende:
het is een heel hard, diep brommend geluid... De auto trok ook plotseling heel langzaam op. Ik heb een extreem beknopte kennis van auto's, maar het leek alsof de uitlaat los was gegaan ofzo, of de demper, want het klonk gewoon als motorgeluid, alleen dan stukken lager en harder... Alsof het zo'n raceporsche was die op zandvoort rondrijd...

maar is dit nog veilig om mee naar de garage te rijden? Wil namelijk liever niet dat mijn familie dit hoort namelijk (heb net m'n rijbewijs en had al snel een ongeluk )
Wat is langzaam bij je? als je een lekke uitlaat hebt, zul je niet veel vermogens verlies hebben hoor. Ben bang dat het dan iets anders is
  Vis een optie? vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:20:59 #18
70532 loveli
N
pi_42427435
Uitlaat is meestal redelijk eenvoudig. Je draait een paar boutjes los, een paar uitlaatklemmen en je schuift wat pijpen uit elkaar. Montage is het tegenovergestelde, nieuwe delen pakken, wat dichtmiddel erop smeren bouten vastdraaien.
Het grootste probleem is om de oude bouten los te krijgen, die zitten vaak muurvast, de temperatuurschommelingen van nul naar 300 graden en een beetje roest zijn niet ideaal voor bouten.
crap in = crap out
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:21:33 #19
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_42427450
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:47 schreef steve2003 het volgende:
Stelt niets voor, half uurtje werk... Je moet alleen de bouten los zien te krijgen, wat nog wel eens lastig kan zijn. Als je naar de dealer gaat is het duur ja Maar bij een Kwik-Fit o.i.d. zal het niet zo gek duur zijn...
Don't let my username fool you...
  Vis een optie? vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:22:36 #20
70532 loveli
N
pi_42427478
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 17:18 schreef polarbytes het volgende:

[..]

Wat is langzaam bij je? als je een lekke uitlaat hebt, zul je niet veel vermogens verlies hebben hoor. Ben bang dat het dan iets anders is
Als het bij het spruitstuk lek is, heb je meer last van verlies dan bij de einddemper.
crap in = crap out
pi_42427799
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 17:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Als het bij het spruitstuk lek is, heb je meer last van verlies dan bij de einddemper.
Klopt
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:20:53 #22
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_42430422
Als je geen brug hebt dan zou ik het niet zelf gaan doen.
Heb een keer op een krik m'n uitlaat van voor naar achter vervangen, wat een kut werk zo op de rug.

Rij ff naar een Euromaster (geen kwik-fit) en dan schroeven ze dat ding er zo voor je onder.
FCT
pi_42456795
Ik zou erst maar eens kijken WAT er lekt van de uitlaat, want spruitstukken hebben ze niet bij de Kwik-Fuck..
pi_42458479
Als je niet over iets hoogs bent gereden met de onderkant van je auto (dan had je wel een knal gehoord) dan kun je hier weinig aan doen hoor. Een uitlaat rot na een paar jaar gewoon door en dan moet er een nieuwe op. Volvo 440 klinkt sowieso al niet als de nieuwste auto die er rondrijdt, dus dit is vrij normale slijtage. Gewoon tegen je ouders zeggen dat ze de uitlaat gefixt moet worden. Je kunt wel bij de Kwik-fit oid langsgaan dan kun je hem vrijblijvend op de brug zetten en dan zeggen ze wel wat er vervangen moet worden. Misschien een simpel pakkinkje van 2 tientjes of een hele uitlaat van 300 euro (of iets daar tussenin ).
pi_42468734
nou, ben bij de KwikFit geweest... Het eerste dele van de uitlaat was idd doorgeroest, en het acterste deel en een deel bij de filter stonden op het punt ook door te roesten... Gelukkig niet mijn schuld dus, maar het kost wel 400 euro om alles te laten vervangen Wel kut dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')