abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:07:32 #1
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_42367976
De TT zegt het al. Ik zit in de WAO en heb een inkomen op bijstandsniveau en ga nu eindelijk het huis uit.

Bestaat er een soort regeling om de verhuiskosten en inrichting vergoed te krijgen van de gemeente?

Ik hoef uiteraard geen verhuiswagen te hebben maar moet wel een busje huren.

En ik moet een inboedel te hebben. Desnoods van de kringloop ofzo of bv de ikea.

Heb al gegoogled en gekeken op de site van mijn gemeente maar kon niets vinden behalve "bijzondere bijstand". Is dat het?
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:14:30 #2
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_42368181
Geen idee of je recht hebt op bijstand; maar dat kan het UWV? je vast wel vertellen; wel kun je als je op Marktplaats kijkt bij gratis af te halen voor niks je hele inboedel bij elkaar internetteren.

Maar waarom zou je eigenlijk verhuiskosten vergoed moeten krijgen?
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:31:12 #3
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_42368720
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:14 schreef doeka het volgende:
Geen idee of je recht hebt op bijstand; maar dat kan het UWV? je vast wel vertellen; wel kun je als je op Marktplaats kijkt bij gratis af te halen voor niks je hele inboedel bij elkaar internetteren.

Maar waarom zou je eigenlijk verhuiskosten vergoed moeten krijgen?
Ik zal mijn spullen van het ene huis naar het andere huis moeten brengen en daar heb ik gewoon geen geld voor. Daar moet ik een busje voor huren. Kost honderd euro per dag plus 250 euro borg.

In ieder geval bedankt voor de tip. Ik zal eens op marktplaats kijken.
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
pi_42368965
Bij de meeste gemeenten kan je een verhuiskostenvergoeding aanvragen via de WVG, daar kan je ook aanpassingen aanvragen voor je nieuwe huis als je die nodig hebt.
In dat geval is het wel verstandig om eerst contact op te nemen met een ergotherapeut zodat je een goed beeld krijgt van wat mogelijk en noodzakelijk is.
Je moet dus gewoon even contact opnemen met het WVG loket in jouw gemeente.

Bijzondere bijstand is meer voor noodzakelijke kosten.
Kijk anders ook eens op www.handicap.nl en dan met name hier en hier.

Een vergoeding voor inboedel is er voor zover ik weet niet maar via familie, kennissen, marktplaats en de goedkopere winkels kan je vast wel wat bij elkaar sprokkelen om je huisje leuk in te richten.

Heb je een wajong uitkering of echt WAO?

Ik neem aan dat je dit jaar nog gaat verhuizen? Zo niet dan wordt het iets lastiger met de regelingen. Vanaf januari is de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) van kracht. Iedere gemeente kan dan zijn eigen invulling geven aan wat en hoe ze vergoeden.
Wel iets om in de gaten te houden in jouw geval want dat kan invloed hebben op de regels voor aanpassingen en hulpmiddelen.

[ Bericht 25% gewijzigd door MinderMutsig op 04-10-2006 20:51:12 ]
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42368988
Zo'n busje kan veel goekoper. Volgens mij al voor 75 per dag. Kan je niet iets lenen van iemand?
pi_42369022
Waarvan ga je je GWL betalen dan, en je eten?
pi_42369297
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:42 schreef ParanoidEv het volgende:
Waarvan ga je je GWL betalen dan, en je eten?
Wat dacht je van zijn WAO uitkering?
Je kunt moeilijk verwachten dat mensen die arbeidsongeschikt zijn geraakt hun leven lang bij hun ouders blijven wonen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42369427
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:50 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wat dacht je van zijn WAO uitkering?
Je kunt moeilijk verwachten dat mensen die arbeidsongeschikt zijn geraakt hun leven lang bij hun ouders blijven wonen.
Sjah, maar ik weet niet of hij dat nu ook zelf betaald? Gaan toch meer kosten bijkomen dan thuiswonen lijkt me.
pi_42369505
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:55 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Sjah, maar ik weet niet of hij dat nu ook zelf betaald? Gaan toch meer kosten bijkomen dan thuiswonen lijkt me.
Dat klopt, dus dan krijgt hij het dus vrij krap, zeker als het een Wajong uitkering is. Maar het is wel te doen, je moet alleen heel erg voorzichtig met je geld omgaan en voor iedere aankoop twee keer denken.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:11:45 #10
107521 Furia
snoopy weer
pi_42369935
Waarom ga je het huis uit als je in de WAO zit? Of is dat een stomme vraag?
pi_42370147
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:11 schreef Furia het volgende:
Waarom ga je het huis uit als je in de WAO zit? Of is dat een stomme vraag?
Waarom gaat iemand zonder WAO uit huis?

Je wilt op een gegeven moment op jezelf, geen verantwoording af hoeven leggen, zelfstandig leven, doen of laten waar je zin in hebt. Het hebben van een handicap veranderd daar niks aan.
Om nog maar te zwijgen over je ouders, denk je dat die er op zitten te wachten hun kind hun leven lang te moeten verzorgen alleen omdat hij toevallig een handicap heeft?
Mensen moeten zelfstandig kunnen zijn, handicap of niet.

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42370337
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]


Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Lijkt me een mooi aanknopingspunt om even een vraag te stellen
Ik heb het topic gelezen, en wat ik me afvraag: hoe hoog is de WAO-uitkering van iemand die thuis woont?
Heb je het dan over niveau "zakgeld", of moet je denken aan een uitkering op bijv. bijstandsniveau (en wat is bijstandsniveau voor iemand die thuis woont?)?
Het is misschien een beetje offtopic, maar ik vroeg het me gewoon af en probeer er wat wijzer van te worden
Eigenlijk wel stom dat iemand die gezond is (zoals ik......) geen idee heeft hoe mensen die qua gezondheid minder bedeeld zijn, het moeten redden
pi_42370451
aanhangwagen is 20 euro per dag.

auto met n trekhaak lenen klaar is kees
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_42370725
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:22 schreef Ozziecar het volgende:

[..]

Lijkt me een mooi aanknopingspunt om even een vraag te stellen
Ik heb het topic gelezen, en wat ik me afvraag: hoe hoog is de WAO-uitkering van iemand die thuis woont?
Heb je het dan over niveau "zakgeld", of moet je denken aan een uitkering op bijv. bijstandsniveau (en wat is bijstandsniveau voor iemand die thuis woont?)?
Het is misschien een beetje offtopic, maar ik vroeg het me gewoon af en probeer er wat wijzer van te worden
Eigenlijk wel stom dat iemand die gezond is (zoals ik......) geen idee heeft hoe mensen die qua gezondheid minder bedeeld zijn, het moeten redden
Ik heb het even voor je opgezocht want die bedragen heb ik zo ook niet in mijn hoofd.
quote:
Hoe hoog is de Wajong-uitkering?

De hoogte van de uitkering op grond van de Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening voor jonggehandicapten (Wajong-uitkering) hangt af van:

* de mate waarin u arbeidsongeschikt bent;
* de uitkeringsgrondslag. Dit is een wettelijk vastgesteld bedrag dat ongeveer gelijk is aan het bruto minimum(jeugd)loon per dag.

Met behulp van onderstaande tabellen kunt u nagaan hoe hoog uw Wajong-uitkering kan zijn.

Bij arbeidsongeschiktheid van ontvangt u ..% van de grondslag die voor u geldt
25-35% 21%
35-45% 28%
45-55% 35%
55-65% 42%
65-80% 50,75%
80% of meer 70%


Vanaf 1 juli 2006 tot 1 januari 2007 gelden de volgende grondslagen:

De grondslagen zijn per dag maximaal (vanaf 1 juli 2006) plus Compensatie Zorgverzekeringswet:
23 jaar en ouder: ¤ 59,06 --
22 jaar: ¤ 50,20 ¤ 1,58 bruto per maand
21 jaar: ¤ 42,82 ¤ 3,83 bruto per maand
20 jaar: ¤ 36,32 ¤ 7,75 bruto per maand
19 jaar: ¤ 31,01 ¤ 12,92 bruto per maand
18 jaar: ¤ 26,87 ¤ 13,50 bruto per maand


Recht op toeslag
Als uw inkomen en dat van uw partner samen lager is dan het sociaal minimum, dan kunt u een Toeslag aanvragen. De Toeslag krijgt u op grond van de Toeslagenwet. U vraagt de toeslag aan bij het Uitvoering Werknemersverzekeringen (UWV) binnen zes weken na het toekennen van uw Wajong-uitkering.

Bron.
Dat komt dus neer op maximaal ongeveer ¤ 800,- . Volgens mij maakt het geen verschil of je thuiswonend bent of op jezelf woont.
Maar dat bedrag veranderd dus ook niet meer (op inflatiecorrecties e.d. na), daar moet je het de rest van leven mee doen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42373072
Sjemig, da's inderdaad geen prettig vooruitzicht. Als je thuis woont en weinig lasten hebt dan lijkt het me nog wel te doen, maar als je op jezelf woont en van die max. 800 euro alles moet betalen, dan is het absoluut geen vetpot. Bedankt voor het opzoeken trouwens!
Casper, ik denk dat Nerdmans wel een goede suggestie gedaan heeft. Een aanhangwagentje kost een stuk minder dan een busje huren. Misschien heb je iemand met een auto + trekhaak in je omgeving die je even wil helpen?
pi_42373550
Afhankelijk van de handicap kan het nogal lastig zijn om het zo op te lossen.
Als je in een rolstoel zit of je hebt flink reuma in je handen kan je niet zelf met je bankstelletje gaan sjouwen bijvoorbeeld.
Voor dat soort situaties is die verhuisvergoeding er dus.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:41:50 #17
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_42377146
He mensen, bedankt voor de antwoorden iig. WIl ff iets uit de wereld helpen. Een fysiek handicap heb ik niet (thank god!) maar wel een gebrek waardoor ik WAO en WAJONG heb. De WAJONG loopt stilletjes op de achtergrond en de WAO betaald uit. Heel ingewikkeld verhaal want WAJONG krijg je alleen als je nooit gewerkt hebt althans niet om ervan rond te komen. Ik heb wel een arbeidsverleden van 5 1/2 jaar en dus WAO in de eerste instantie maar heb ook WAJONG omdat de problemen zich voor mijn 17e levensjaar manifesteerden maar wel doorgewerkt heb. Trouwens @ mindermutsig: je hebt het helemaal goed. Ik krijg namelijk ook 780 euro netto per maand

Het is geen vetpot mensen. Ik heb gelukkig ook WAJONG dus ik kan zonder problemen gaan werken. Ik ga dat dus ook weer oppakken als ik mijn eigen woning heb.

Ik zal sowiezo naar de gemeente moeten om een aanvulling te vragten op mijn WAO omdat ik onder het bijstandsniveau zit zometeen. Ik krijg namelijk 100 euro huursubsidie en dan kom ik op 880 euro. Daar kan geen mens van rondkomen. Ik meende dat ik uit zou komen op 998 euro per maand.

Ik ga dan gelijk even vragen of er misschien toch niet een potje is in mijn gemeente. Ik kan met de aankomende kosten niet sparen. Ik heb namelijk in het verleden toen ik nog een rrrrrrroyaal salaris had een lening afgesloten om een vrij nieuwe auto te kopen. Die nekt me!.

Dit zijn mijn toekomstige uitgaven:

Huur: 307 euro
GWL: 150 euro
Lening: 150 euro
Agis: 124 euro
Telefoon: 50 euro
------
781 euro

Inkomen met huursubsidie: 880 euro min 780 euro = 100 euro.

Kan geen mens van leven natuurlijk. Laat staan sparen voor een inboedel. Ik ben al bij de kredietbank geweest en die geven zelfs geen lening voor de nodige zaken.

Ik weet het even niet meer want ik moet ook nog eens 8 weken wachten op mijn huurtoeslag! Dan houd ik dus niks meer over de aankomende tijd

Een aanhanger kan ik best huren ja. Maar niemand maar dan ook echt niemand in mijn omgeving heeft een trekhaak op zijn auto. Mijn buren niet, practisch mijn hele familie bezit niet eens een auto en mijn vrienden rijden in roestbakken met 1000 cc motortjes zonder trekhaak. Een busje huren kan ook voor 75 euro. Uiteraard kan dat. Maar er komt ook een inzittendenverzekering bij. Ik moet het eigen risico (1000 euro) afkopen voor 10 euro en dan de brandstof nog. Ja dan kom je wel op honderd pieken.

Niemand in mijn omgeving die me dan ook maar een stuiver kan lenen. Ja 100 euro kom ik nog wel aan maar daar heb ik niks voor. Moet alles doen want het huis is helaas in hele slechte staat. Het behang is gescheurd en kapot (honden) en er ligt straks alleen beton.

Ik ben langs geweest. Dat huis heeft een woonkamer van 18 m2. Die gozer verzekerde mij dat het laminaat wat er ligt 800 euro heeft gekost! Yeah right. Hij wil er dan ook 400 euro voor hebben!!!!!! Die spoort niet. Dus alleen een betonnen vloer. Koekkoek

Ik weet het ff niet meer. Me pa zei ook nog dat ik vaak zal gaan terugdenken aan de vleeschpotten van Egypte........
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
pi_42378535
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:41 schreef Casperrrr het volgende:
Het is geen vetpot mensen. Ik heb gelukkig ook WAJONG dus ik kan zonder problemen gaan werken. Ik ga dat dus ook weer oppakken als ik mijn eigen woning heb.

Ik zal sowiezo naar de gemeente moeten om een aanvulling te vragten op mijn WAO omdat ik onder het bijstandsniveau zit zometeen. Ik krijg namelijk 100 euro huursubsidie en dan kom ik op 880 euro. Daar kan geen mens van rondkomen. Ik meende dat ik uit zou komen op 998 euro per maand.

Ik ga dan gelijk even vragen of er misschien toch niet een potje is in mijn gemeente. Ik kan met de aankomende kosten niet sparen. Ik heb namelijk in het verleden toen ik nog een rrrrrrroyaal salaris had een lening afgesloten om een vrij nieuwe auto te kopen. Die nekt me!.

Dit zijn mijn toekomstige uitgaven:

Huur: 307 euro
GWL: 150 euro
Lening: 150 euro
Agis: 124 euro
Telefoon: 50 euro
------
781 euro

Inkomen met huursubsidie: 880 euro min 780 euro = 100 euro.

Kan geen mens van leven natuurlijk. Laat staan sparen voor een inboedel. Ik ben al bij de kredietbank geweest en die geven zelfs geen lening voor de nodige zaken.

Ik weet het even niet meer want ik moet ook nog eens 8 weken wachten op mijn huurtoeslag! Dan houd ik dus niks meer over de aankomende tijd

Ik weet het ff niet meer. Me pa zei ook nog dat ik vaak zal gaan terugdenken aan de vleeschpotten van Egypte........
Ga je alleen wonen?
In dat geval moet ik je teleurstellen, dan zal je het echt van je Wajong moeten rooien want dan zit je boven de bijstandsnorm.
Die is namelijk voor alleenstaanden:
quote:
Per maand: ¤ 574,37
Vakantie-uitkering: ¤ 29,59
Totaal: ¤ 603,96

Bron
Misschien heb je recht op een langdurigheidstoeslag maar daar zitten nogal wat uitzonderingen en regeltjes aan verbonden. Omdat je nog bij je ouders woont betwijfel ik dat je er recht op hebt maar je zou het eens na kunnen vragen. Mocht het wel zo zijn dan komt er ¤ 331,- per jaar bij. Dit krijg je niet vanzelf, je moet dit apart aanvragen bij de Sociale Dienst in jouw gemeente.

Ik heb ook nog even wat opgezocht over de Bijzondere Bijstand, misschien dat je daar nog wel wat aan hebt.
quote:
Bijzondere bijstand kunt u aanvragen voor extra kosten die u door bijzondere omstandigheden moet maken en die u niet kunt betalen van uw uitkering of loon. Bijzondere bijstand kan variëren van een vergoeding voor de kosten van een bril tot een babyuitzet of woninginrichting. U kunt daarbij ook denken aan extra stookkosten (bijvoorbeeld bij reuma) of aan de kosten voor schoolzwemmen. De kosten moeten wel echt noodzakelijk zijn en het moet duidelijk zijn dat u geen beroep kunt doen op een andere voorziening, zoals de (aanvullende) ziektekostenverzekering of de WVG (Wet voorzieningen gehandicapten).
Als u onverwacht hoge kosten hebt die u normaal gesproken zelf van uw uitkering of loon moet betalen, maar waarvoor u (op dat moment) geen geld hebt, kunt u soms bijzondere bijstand in de vorm van een lening krijgen.
Uitgangspunt bij de verlening van bijzondere bijstand is dat alleen de meest eenvoudige maar afdoende voorziening voor bijzondere bijstand in aanmerking komt. Bijzondere bijstand moet meestal worden aangevraagd voordat u de kosten maakt. U kunt daarom het beste van tevoren bij de sociale dienst vragen of u in aanmerking komt voor bijzondere bijstand.

Bron
Woninginrichting staat er wel bij maar de ervaring leert dat het over het algemeen niet zo makkelijk gaat. Zeker als je net uit huis gaat vind men over het algemeen dat je daarvoor had kunnen sparen terwijl je nog thuis woonde. De vraag is dus of je hier wel voor in aanmerking komt maar je kunt het altijd proberen.

Wat je vaste lasten betreft zou je in onderhandeling kunnen gaan over je lening. Je zit er dan wel langer aan vast maar je hebt maandelijks wel wat meer te besteden. In sommige gevallen kan je je lening ook over laten nemen door de Sociale Verzekeringsbank. De rente is dan lager en het aflosbedrag is aangepast op je (minimum) inkomen. Of dat in jouw geval kan zou je moeten navragen bij je gemeente.
Edit: Of is dit wat je in jouw post bedoeld met de kredietbank?
Een telefoonrekening van ¤ 50,- kan ook naar beneden, misschien uitkijken naar een ander abonnement en anders toch minder bellen.

Je zegt zelf dat je in principe wel weer aan het werk kunt. Misschien kan je dat beter doen en het op jezelf gaan wonen nog even een paar maandjes uitstellen tot je financieel wat beter zit?
Geldzorgen zijn niet bepaald bevorderlijk voor je gezondheid en starten met schulden lijkt me ook niet fijn. Het is moeilijker om daar uit te komen als je ook nog een huishouden draaiend moet houden.

Je vader heeft waarschijnlijk meer gelijk dan je op dit moment zelf beseft.

[ Bericht 5% gewijzigd door MinderMutsig op 05-10-2006 02:52:20 ]
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42378659
Dat was de sensible post.
Vermoedelijk zet je het toch wel door dus bij deze dan nog een paar goede tips.

Voor je vloer, behang, gordijnen e.d. zou je eens kunnen kijken of er bij jou in de buurt een dumpzaak zit die hierin handelt.
Wij hebben hier in het dorp bijvoorbeeld een handelaar in vloerbedekking die "reststukken" overneemt van professionele stoffeerders. Dat zijn reststukken van hele grote gebouwen dus daar kan je een gemiddelde huiskamer wel 3x mee stofferen. Goede kwaliteit en spotgoedkoop.
Ik denk dat je, als je goed zoekt, zoiets ook bij jou in de buurt wel kunt vinden.

Verder zijn de Kwantum, Leenbakker, Ikea ook winkels waar je goed terecht kunt voor dat soort dingen.

In jouw situatie kan je niet teveel eisen stellen dus je zult er genoegen mee moeten nemen dat je niet alles nieuw kunt kopen. Vraag eens rond bij familie en vrienden die van je situatie weten. De meeste mensen hebben een oneindige berg rotzooi waarvan ze het zonde vinden om het weg te gooien maar die ze eigenlijk nooit gebruiken. Denk aan pannen, servies, glaswerk, vaasjes, bloempotten, gereedschap enz. enz. En de meeste mensen zien liever dat dit spul een betere bestemming krijgt dan het hoekje op zolder of in de keukenkast waar het alleen maar ruimte inneemt. Misschien kan je op die manier al een hoop spullen verzamelen die je nodig hebt.

Je kunt al je klussende vrienden en familieleden niet op een houtje laten bijten tijdens het opknap- en verhuiswerk dus je zult moeten zorgen voor iets te eten en drinken. Ga niet iedere avond naar de patatboer of de chinees want dat kost je kapitalen maar verzin hier iets creatievers op. Zet bijvoorbeeld tijdelijk een campinggasstel in je nieuwe huis zodat je daar makkelijk warme maaltijden op kunt opwarmen. Maak van tevoren erwtensoep, chili con carne of een ander een-pans-gerecht en warm dat op.

Op die manier kom je al een heel eind.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 05-10-2006 10:55:58 ]
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42379900
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:31 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Ik zal mijn spullen van het ene huis naar het andere huis moeten brengen en daar heb ik gewoon geen geld voor. Daar moet ik een busje voor huren. Kost honderd euro per dag plus 250 euro borg.

In ieder geval bedankt voor de tip. Ik zal eens op marktplaats kijken.
Heb je geen familie of vrienden die daar iets voor kunnen regelen?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:57:55 #21
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_42380189
TS, als ik dit zo allemaal lees, waarom dan nu de keuze maken.

Je hebt het onderzocht, je hebt het doorgerekend en je komt zonder je huurtoeslag en daadwerkelijk leven al een euro in de maand te kort.
Waarom nu die stap. Ongetwijfeld zal het kriebelen en wil je het huis uit.
Maar waarom niet wachten... of zal de situatie zich de komende maanden / jaren niet verbeteren?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:34:02 #22
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_42380767
Als er dan toch zo op de centen gelet moet worden dan zou ik TS aanraden om z'n telefoon de deur uit te doen. Spaart toch EUR 50,- per maand uit. (of in ieder geval proberen iets goedkopers te regelen, ik vind het toch een vrij groot bedrag op de totale begroting)
Someone you trust is one of us...
pi_42381113
Waar ga je wonen, misschien Fokkers in de buurt die wat spullen over hebben op mee te beginnen.
pi_42381640
Goede vraag, Katinkat
Ik heb ook nog wel wat spullen over, dus als je in de buurt woont en zin hebt om het op te halen, dan ben je van harte welkom.
pi_42381915
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:34 schreef 5112 het volgende:
Als er dan toch zo op de centen gelet moet worden dan zou ik TS aanraden om z'n telefoon de deur uit te doen. Spaart toch EUR 50,- per maand uit. (of in ieder geval proberen iets goedkopers te regelen, ik vind het toch een vrij groot bedrag op de totale begroting)
Telefoon sim-only abbootje kost je paar eur per maand hoogstens
Verder zijn er weggeefwinkels (bv in Leiden)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')