abonnement Unibet Coolblue
pi_2706388
Dag vrij, eens door de muziekverzameling grazen en daarbij stuiten op een oude lp van R.E.M. Murmur.
Goh,da's lang geleden, hoe lang alweer? 1983.
Bestaan dus alweer ruim 18 jaar.
En al die jaren stug doorgewerkt te oordelen aan de hoeveelheid lp's, cd's en cassettebandjes die ik zo bij elkaar sprokkel, en niets wat erbij zit is rotzooi of minder werk.
Even een poging tot wat chronologie:

1983 Murmur
? Fables of the Reconstruction
1986 Lifes Rich Pageant
1988 Green
1991 Out of Time
1992 Automatic for the People
? Monster
1996 New Adventures in hi-fi
1998 Up

Aan dit lijstje ontbreken er zeker nog een paar, volgens mij is er zelfs kort geleden nog een nieuw album van ze verschenen. Als iemand aanvullingen heeft, graag.

Wat me opvalt is de continu hoge kwaliteit van hun werk. Murmur vind ik een van de beste albums met het energieke Catapult en Radio Free Europe,het originele Moral Kiosk en het wonderschone Perfect Circle.
En daar is nog een hoop moois bij gekomen.
Juweeltjes als Driver 8, Fall on me, Orange Crush, Stand, Belong, Low, What's the frequency, Kenneth?, Night swimming,
Leave, Daysleeper en het titelloze laatste nummer van Green.

Ergens eind jaren tachtig speelden ze op Pinkpop.
Michael Stipe had een oog zwart geschilderd en zong een deel van het concert door een megafoon.
Het scheen in die tijd niet zo goed met 'm te gaan, gebukt onder de roem scheen hij depressief geworden te zijn en zich zelfs een keer beschadigd te hebben aan zijn oog.
Men vroeg zich af hoe lang hij zich staande zou weten te houden.
Nou heb ik verder het wel en wee van Michael Stipe niet zo nauwlettend gevolgd, maar het lijkt erop dat 'm dat toch al redelijk lang lukt.
Wat ik wel meegekregen heb is dat hun laatste(?) tournee erg naar verlopen is. De bassist moest geopereerd worden en de drummer kreeg een hersenbloeding en heeft als gevolg hiervan de band verlaten.
Vragen die ik nu wil stellen zijn: weet iemand hoe het hierna verder is gegaan, zijn er plannen voor een tour, wie is bij een optreden van R.E.M. geweest en wat vond je ervan, favoriete nummers, favoriete albums?

pi_2706861
dat van dat hun laatste tournee wat je zei klopt niet. dat was de monster tour. heb het even nagezocht op google.
youppie Jongens!
  dinsdag 8 januari 2002 @ 18:44:03 #4
14187 Amos
Sweet child in me, heaaaaal
pi_2747256
Het complete lijstje:

1983 Murmur
1984 the I.R.S. Years Vintage 1984 (ik kan geen titel vinden)
1985 Fables of the Reconstruction
1986 Lifes Rich Pageant
1988 Green
1991 Out of Time
1992 Automatic for the People
1993 Dead letter office
1993 Document
1994 Monster
1996 New Adventures in hi-fi
1998 Up
2001 Reveal

Happiness is a warm gun
  dinsdag 8 januari 2002 @ 18:58:12 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_2747433
Document en Dead letter office zijn echt niet uit 1993, zullen toen wel heruitgegeven zijn op cd.

Ik mis nog 'Eponomynous' als relevante cd, een verzamelaar weliswaar, maar bevat oa. een demo versie van 'Radio free europe' waar de Murmur versie niet tegenop kan.

Zelf vind ik REM na 'Out of time' toch minder interessant geworden...

  zondag 23 juni 2002 @ 22:34:30 #6
25626 YvilivY
klinkt als een plan
pi_4720344
Ik heb R.E.M. eens live gezien op werchter in 1999. Naar mijn mening briljant, maar ik ben dan wel redelijk bevooroordeeld ik vind op een a twee nummers na alles fantastisch wat ze uitgebracht hebben......
zei hij lachend doch verontwaardigd
  zondag 23 juni 2002 @ 22:59:01 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_4720852
Up was behoorlijk deprimerend en experimenteel, maar bevat toch een aantal persoonlijke favorieten van mij... At my most beautiful en Lotus zijn toch echte klassiekers, ondanks dat het niet echt R.E.M.-achtig klinkt.
  zondag 23 juni 2002 @ 23:18:48 #8
2889 Zander
He's gone
pi_4721285
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 18:58 schreef ranja het volgende:
Zelf vind ik REM na 'Out of time' toch minder interessant geworden...
'Automatic for the people' draai ik nog steeds regelmatig, en 'New Adventures in Hi-Fi' vind ik ook wel een geslaagde plaat: enigszins experimenteel, maar wel herkenbaar R.E.M. Veel beter dan de voorganger 'Monster': die vind ik, op de eerste twee nummers na weinig bijzonder. Daarna heb ik ze eigenlijk ook niet meer zo gevolgd.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_4722669
Een maand geleden (ofzo) zijn ze weer in de studio gedoken voor de opvolger van Reveal. Hun laatste tour was in 2001 en die tour met al die ongemakken was in 1995 (Monster tour).

Ze zijn ook weer van plan om voor de aankomende plaat ook weer te touren.

Discografie:

(1982: Chronic Town EP)
1983: Murmur (debuutalbum)
1984: Reckoning
1985: Fables of the Reconstruction
1986: Life's Rich Pageant
(1987: Dead Letter Office (b-kanten))
1987: Document
1988: Green
1991: Out of Time (wereldwijde doorbraak met "Losing My Religion")
1992: Automatic For The People
1994: Monster
1996: New Adventures in Hi-Fi
(1997: In The Attic (soort van deluxe B-kanten verzamelaar))
1998: Up
2001: Reveal

  maandag 24 juni 2002 @ 09:48:54 #10
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_4725879
quote:
Op maandag 24 juni 2002 00:29 schreef Theeboon het volgende:
Een maand geleden (ofzo) zijn ze weer in de studio gedoken voor de opvolger van Reveal. Hun laatste tour was in 2001 en die tour met al die ongemakken was in 1995 (Monster tour).
Concert was toen op MTV: Live in Keulen.
  maandag 24 juni 2002 @ 09:52:44 #11
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_4725915
quote:
Op maandag 24 juni 2002 00:29 schreef Theeboon het volgende:
Een maand geleden (ofzo) zijn ze weer in de studio gedoken voor de opvolger van Reveal. Hun laatste tour was in 2001 en die tour met al die ongemakken was in 1995 (Monster tour).

Ze zijn ook weer van plan om voor de aankomende plaat ook weer te touren.

Discografie:

(1982: Chronic Town EP)
1983: Murmur (debuutalbum)
1984: Reckoning
1985: Fables of the Reconstruction
1986: Life's Rich Pageant
(1987: Dead Letter Office (b-kanten))
1987: Document
1988: Green
1991: Out of Time (wereldwijde doorbraak met "Losing My Religion")
1992: Automatic For The People
1994: Monster
1996: New Adventures in Hi-Fi
(1997: In The Attic (soort van deluxe B-kanten verzamelaar))
1998: Up
2001: Reveal


Staan allemaal in onze kast. LRP is de beste, daarna Document en New Adventures
  Overall beste user 2022 maandag 24 juni 2002 @ 10:02:11 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_4725983
Fables blijft denk ik m'n favoriet. Mooie duistere plaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_4726032
ik heb alleen automatic for the people
* sweek belooft er iets aan te gaan doen
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_4726088
quote:
Op maandag 24 juni 2002 00:29 schreef Theeboon het volgende:
die tour met al die ongemakken was in 1995 (Monster tour).
* calvobbes had toen 2 keer kaartjes gekocht en baalde ontzettend toen beide concert werden afgelast

Ik zit nog steeds op een concert van hun hier te wachten, maar vrees dat het nooit meer zal gebeuren

pi_4733290
quote:
Op maandag 24 juni 2002 10:12 schreef calvobbes het volgende:
Ik zit nog steeds op een concert van hun hier te wachten, maar vrees dat het nooit meer zal gebeuren
Ze waren in 2001 wel op Rock Werchter geloof ik...
pi_6825896
Eerder dit topic over het hoofd gezien (ja ja, ik weet het, utfs)... maar dan nogmaals de volgende vraag...

Op een of andere manier word ik op het moment geïntrigeerd door "Losing my religion" van R.E.M.. De combinatie van tekst en muziek, gewoon geweldig, en dat terwijl het toch een nummer is van een tijd geleden.

Misschien een stomme vraag hierover... wat is de "betekenis" achter de tekst? Ik kan het wel letterlijk vertalen, maar wat "vertelt" het nummer?

Life is bigger
It's bigger than you
And you are not me
The lengths that I will go to
The distance in your eyes
Oh no I've said too much
I set it up
That's me in the corner
That's me in the spotlight
Losing my religion
Trying to keep up with you
And I don't know if I can do it
Oh no I've said too much
I haven't said enough
I thought that I heard you laughing
I thought that I heard you sing
I think I thought I saw you try

Every whisper
Of every waking hour I'm
Choosing my confessions
Trying to keep an eye on you
Like a hurt lost and blinded fool
Oh no I've said too much
I set it up

Consider this
The hint of the century
Consider this
The slip that brought me
To my knees failed
What if all these fantasies
Come flailing around
Now I've said too much
I thought that I heard you laughing
I thought that I heard you sing
I think I thought I saw you try

But that was just a dream
That was just a dream

Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_6825987
Vooral country feedback en drive zijn hemels mooie nummers..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_7250480
En het lijkt erop alsof ze Nederland WEER overslaan bij hun komende Europese tournee....

http://www.nme.com/news/103726.htm

quote:
Glastonbury Festival (June 27)
Werchter Festival (29)
Hamburg Volkspark (July 1)
Odense Midtfym Festival (3)
Berlin Waldbuhne (4)
Munich Konigsplatz (5)
Locarno Piazza Grande (7)
Vienna TBA (8)
Warsaw Gwardia Stadium (10)
T In The Park (12)
Manchester Move Festival (13)
Dublin Marlay Park (16)
Wiesbaden Bowling Green (19)
Vieilles Charrues Festival (20)
Padova Stadio Euganeo (22)
Ancona Stadio Del Corero (23)
Naples Neapolis Festival (24)
Vienne Cotes Du Rock (26)
Als ze eind juni met de tour beginnen zullen ze begin juni wel niet naar Nederland komen

Stelletje klootzakken gmpf

Edit: en volgens de officiele site zijn dat dus ook ALLE europese concerten

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 10-12-2002 18:24]

pi_7309135
Op http://www.illtaketherain.nl zijn ze bezig met een handtekeningenactie om R.E.M. naar Nederland te halen.

Misschien helpt het.....

  vrijdag 13 december 2002 @ 19:22:37 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7319637
quote:
Op maandag 24 juni 2002 18:42 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Ze waren in 2001 wel op Rock Werchter geloof ik...


Nee in 2003
(en in 1999)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 13 december 2002 @ 21:32:37 #21
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_7321914
Ik heb alleen Document, vroeger op tape nu een paar jaar op CD(kopie), is beetje jeugdsentiment Maar ben er beetje overheengegroeit. Out of time zou eigenlijk niet mogen ontbreken in m'n collectie maarja. Ben niet echt fan maar vind ze zeker wel goed al hebben ze ook nummers die me heel weinig doen.

Wel raar dat ze Nederland zo weinig aandoen, zou dat een reden hebben?

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  vrijdag 13 december 2002 @ 21:59:10 #22
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7322389
Dit las ik net op Pitchfork in ieder geval... Wel goed nieuws voor R.E.M. fans.

REM to Release Three LPs in '03, Mount World Tour

Ryan Goldman and Marvin Lin report:
Aging twang gods R.E.M. plan to release three records next year: a full-length follow up to last year's Reveal, a best-of collection, and a re-release of 1987's Document in DVD-Audio format. The band are currently hard at work in Vancouver, recording with producer Pat McCarthy (Counting Crows, Wallflowers) and virtual band member/engineer Jamie Candiloro; both the new album and the greatest hits collection are expected in the fall/winter of 2003. Although no official tracklist for the compilation has been released, fansite Murmurs.com reports it will include favorites from the band's entire career, along with a few new tunes for the lowering wolves.

The only R.E.M. release with a set date is the DVD-A version of Document, available January 28th. Remastered in 5.1 Dolby Surround Sound, this new Document will contain the original videos for "Finest Worksong", "It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)", and "The One I Love".

In addition to the onslaught of releases, R.E.M. will mount an extensive world tour for 2003/2004, beginning with the Glastonbury Festival on July 27th. The band will tour Europe in the summer, heading back to North American soil in Fall. From a post on the band's official website, Michael Stipe had this to say: "We have been locked up in the studio and are anxious to see the outside again. So we will spend some of the next year on tour with other people who love music." The North American portion of the tour should coincide nicely with the release of the new album and the best-of compilation. European tourdates:

[snip - zie ook calvobbes' post ]

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 13-12-2002 23:16]

  vrijdag 13 december 2002 @ 22:25:37 #23
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7322869
R.E.M. als ik daar nummers van hoorde toen ik klein was dacht ik altijd dat het Phil Collins was

Die nummers hadden echt een geweldige sfeer, ik hoorde ze vanavond toevallig nog in de notenclub (Belgisch muziekprogramma).

pi_7382338
Ik zou een kaartje kunnen kopen voor Berlijn en er dan een leuk tripje van kunnen maken * twijfel *....
pi_8550965
De europese tour was blijkbaar nog niet helemaal rond, eind januari is er nog een concert in Wenen (op 8 juli) aan toegevoegd!

Dus wie weet komen ze nog naar Nederland

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')