abonnement Unibet Coolblue
pi_42143470
Ik het weinig verstand van auto's, maar ga toch maar eens een tweedehandsje kopen. Ik zit in eerste instantie te denken aan een aziatisch merk, omdat ik altijd hoor dat die zo degelijk zijn. Nu weet ik ook nog dat toyota en nissan goede voorbeelden zijn, maar ik vroeg me af hoe het met de wat kleinere merken zit. suzuki, hyundai, deawoo, kia, subaru, etc. zijn dat ook betrouwbare merken?
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:04:52 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_42143541
volkswagen

anders toyota of honda
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_42143675
en subaru, dat is van toyota
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:19:00 #4
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_42143856
Toyota is hét voorbeeld van betrouwbaarheid bij de Aziaten!
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:19:42 #5
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_42143873
Lexus (=Toyota)
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:25:30 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42144053
Suzuki zou ik niet echt klein noemen

Die koreaanse merken zoals daewoo en kia zijn redelijk maar kwalitatief toch net iets minder is m'n ervaring. Het is ook tekenend hoeveel jonge nexia's (die geupgrade kadettjes) je al versleten op de sloop ziet liggen terwijl ze nog geen 10 jaar oud zijn.
Vampire Romance O+
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:28:33 #7
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42144157
Honda
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_42145057
Die oude daihatsu's waren ook goed. misschien de nieuwe ook wel
De status 'bagger-user' voorbij
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:09:54 #9
23056 diomedes
Koning ToTo wolf blaat....
pi_42145078
Mijn ouders rijden toyota en hebben nooit problemen.

Mijn vriendin heeft een nissan sunny van 13 jaar en ik een sunny van 13,5 jaar die dingen zijn ook niet stuk te krijgen, ze zijn kwa uiterlijk erg saai en niet boeiend, maar erg weinig onderhoud.

Verder moet je het denk ik ook een beetje treffen, want iedere auto is wel "af-te-trappen"
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_42145084
Toyota is inderdaad HET merk als het om betrouwbaarheid gaat. Daar betaal je echter wel voor 2e hands. Wat is je budget?
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:16:54 #11
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_42145179
MAZDA!!!!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_42145301
Mitsubishi natuurlijk!
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:33:50 #13
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_42145565
Mazda
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_42145649
Mazda idd...die heb ik ook en in de 2 jr dat ik m heb nog maar ¤150- uitgegeven aan onderhoud
Bla....:P
AutoFans.nl
pi_42146160
Het beste Aziatische automerk wat in Nederland word/werd verkocht, is wat mij betreft, als we Rusland voor het gemak even niet tot Azië rekenen, toch echt JMC, vooral bekend van de Landwind.
pi_42146187
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Het beste Aziatische automerk wat in Nederland word/werd verkocht, is wat mij betreft, als we Rusland voor het gemak even niet tot Azië rekenen, toch echt JMC, vooral bekend van de Landwind.
En is te halen voor t/s
pi_42146209
Over het algemeen geldt:
Japans: betrouwbaar (Toyota, Mazda, Honda, Nissan, Daihatsu etc).
Overige Aziatische landen zoals Korea en China: minder betrouwbaar (Kia, Hyundai, Daewoo, Landwind etc).
pi_42146415
Hyundai is ook een prima Aziatisch merk!

Weliswaar uit Korea, en minder betrouwbaar dan Toyota, maar in diverse betrouwbaarheids, en kwaliteitsonderzoeken van over de hele wereld scoort Hyundai wel bijna net zo goed als Toyota!

Zie: JD Power, Top Gear survey, etc.

Voordeel is dat Hyundai alleen een stuk minder kost dan een Toyota!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_42146451
Jezus wie gaat er nou in een Hyundai rijden man, dat zijn alleen maar paupers.
pi_42146532
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:00 schreef Poepoog het volgende:

[..]

En is te halen voor t/s
Tuurlijk, hij wil tweedehands, maar een Landwind kan ie zelfs nieuw betalen.
pi_42146535
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:10 schreef Poepoog het volgende:
Jezus wie gaat er nou in een Hyundai rijden man, dat zijn alleen maar paupers.


Dan vindt jij dat maar, en ga jij lekker rijden in je te dure Opel of Volkswagen.

Ik zeg alleen maar; ik rij goedkoop, heb alles erop en eraan, en heb er nooit problemen mee!!! (en ik rij al bijna 50.000 km Hyundai, mijn vader ook overigens, en die heeft ook nog nooit problemen gehad, die rijdt ook alweer 40.000 km Hyundai).

Alle kwaliteitsonderzoeken bewijzen het ook nog eens, kortom het is echt geen domme keuze

Hyundai is trouwens op Toyota na het best verkopende Aziatische merk in Nederland, met de 8ste plek, en staan zo in de verkoop top 10 van de 35 automerken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:24:11 #22
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_42146818
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:10 schreef Poepoog het volgende:
Jezus wie gaat er nou in een Hyundai rijden man, dat zijn alleen maar paupers.
Wie wil er zowieso in een plastic Jap rijden
Motorisch kunnen ze misschien wel betrouwbaar zijn maar dan rot de rest om je heen weg, zit je enkel nog met je motorblokkie
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_42147845
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:09 schreef Inorbit het volgende:
en subaru, dat is van toyota
Sinds wanneer? Maar voor 20% ofzo toch?
pi_42147850
mij interesseert het sowieso niet in wat voor auto ik rij, als het maar voordelig is. dus niet te duur in aanschaf, niet te duur in onderhoud en niet te duur aan brandstof. overigens koop ik een auto in duitsland omdat ik daar woon, maar dat maakt voor de discussie weinig uit.

o ja, het budget is 3000 euro
pi_42147875
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:24 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Wie wil er zowieso in een plastic Jap rijden
Motorisch kunnen ze misschien wel betrouwbaar zijn maar dan rot de rest om je heen weg, zit je enkel nog met je motorblokkie
Nee,Opel is lekker betrouwbaar en roestvrij.
De gemiddelde Opel roest harder dan de gemiddelde Jap.
pi_42147921
dat zijn tegenwoordig toch geen problemen meer, roestende auto's? ik dacht dat dat tot het verleden behoorde.
pi_42148126
dus zoiets is goed te doen?
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:13:26 #28
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_42148171
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:02 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee,Opel is lekker betrouwbaar en roestvrij.
De gemiddelde Opel roest harder dan de gemiddelde Jap.
Dan noem je ook een typisch budget/pauper merk, geef mij maar een echte auto een Mercedes oldtimer
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_42148510
Volgens mij zijn de oudere Hyundai's toch niet zo goed als de nieuwere.

Nu had ik een 12 jaar oude Toyota Corolla, en dat ding was PERFECT. Ze zeiden bij de APK al dat de auto in zeer goede staat verkeerde, en hij had nog maar 140.000km gereden, en ging nog zeker een ton mee (benzine).

Jammer genoeg een aanrijding mee gehad->total loss.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:26:50 #30
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_42148682
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:22 schreef highway101 het volgende:
Volgens mij zijn de oudere Hyundai's toch niet zo goed als de nieuwere.

Nu had ik een 12 jaar oude Toyota Corolla, en dat ding was PERFECT. Ze zeiden bij de APK al dat de auto in zeer goede staat verkeerde, en hij had nog maar 140.000km gereden, en ging nog zeker een ton mee (benzine).

Jammer genoeg een aanrijding mee gehad->total loss.
Dat heb je met meerdere merken, hoe meer electronica in een auto hoe meer problemen je kan krijgen
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_42148785
Ja, ik hoorde dat ze in Afrika ook liever auto's prefereren zonder motormanagement en chip ed. Dan kunnen ze ze zelf nog repareren namelijk, Afrikanen zijn daar nogal lukratief in. En natuurlijk gaan er ladingen Toyota's naar West Afrika, die daar dan nog een paar honderdduizend kilometer rondrijden, en daar zijn de wegen wel anders dan hier.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_42149301
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:24 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Wie wil er zowieso in een plastic Jap rijden
Motorisch kunnen ze misschien wel betrouwbaar zijn maar dan rot de rest om je heen weg, zit je enkel nog met je motorblokkie
Absolute onzin. Zeker Toyota wint het op alle gebieden qua betrouwbaarheid. Zelfs van europese merken als die Mercedes van jou. Trouwens, als je kijkt naar de recente problemen met vooral de E klasse moet Mercedes tegenwoordig nog wel meer merken voor laten gaan dan alleen Toyota...
pi_42149507
deze dan:

aanradertje?
pi_42149522
Subaru.

Maar dat is alleen maar omdat ze zo mooi zijn.
Ik post om het posten.
pi_42150537
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Het beste Aziatische automerk wat in Nederland word/werd verkocht, is wat mij betreft, als we Rusland voor het gemak even niet tot Azië rekenen, toch echt JMC, vooral bekend van de Landwind.
Waarom?

En als rusland nou wel bij azie zou horen (het grootste stuk ligt iig in azie.. maargoed)
pi_42154901
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Het beste Aziatische automerk wat in Nederland word/werd verkocht, is wat mij betreft, als we Rusland voor het gemak even niet tot Azië rekenen, toch echt JMC, vooral bekend van de Landwind.
Natuurlijk. Een verouderde Opel Frontera met een andere badge is het beste Aziatische merk... Leuk voor je dat je blij ben met je eigen auto (denk ik, anders kan ik deze post al helemaal niet verklaren), maar elke relatie met de werkelijkheid ben je daardoor blijkbaar wel kwijtgeraakt.
pi_42155581
Vergeet SsangYong niet!
¯ _(ツ)_/¯
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:56:08 #38
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42155683
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:30 schreef highway101 het volgende:
Ja, ik hoorde dat ze in Afrika ook liever auto's prefereren zonder motormanagement en chip ed. Dan kunnen ze ze zelf nog repareren namelijk, Afrikanen zijn daar nogal lukratief in. En natuurlijk gaan er ladingen Toyota's naar West Afrika, die daar dan nog een paar honderdduizend kilometer rondrijden, en daar zijn de wegen wel anders dan hier.
Sterker nog, ze halen daar vaak preventief injectiesystemen eruit en vervangen ze door carburateurs. Vooruitziende blik zeg maar
Vampire Romance O+
pi_42155820
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:27 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Waarom?

En als rusland nou wel bij azie zou horen (het grootste stuk ligt iig in azie.. maargoed)
Het deel met de meeste autoinduystrie ligt in Europa

maar ik zou nooit kunnen kiezen tussen al die prachtige Russische merken
  woensdag 27 september 2006 @ 09:02:37 #40
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_42161423
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:51 schreef ericeric het volgende:

[..]

Absolute onzin. Zeker Toyota wint het op alle gebieden qua betrouwbaarheid. Zelfs van europese merken als die Mercedes van jou. Trouwens, als je kijkt naar de recente problemen met vooral de E klasse moet Mercedes tegenwoordig nog wel meer merken voor laten gaan dan alleen Toyota...
Dat zeg ik toch dat ze kwa betrouwbaarheid goed zijn (lezen is moeilijk).
Maar het interieur en carroserie zijn echt slechter als bijv een Mercedes, en waarom Mercedes meestal meer elektronische problemen heeft als de concurrent, heel simpel zij proberen een nieuw systeem uit op de auto voor veiligheid ed en dat brengt in de praktijk altijd kinderziektes mee, en als dat eruit gaan andere merken er mee 'pronken'.
Want je kan voor/tegen Mercedes zijn het is altijd een vernieuwend/vooruitstrevend merk!
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_42161558
Vaak zijn de aziatische merken ook zuiniger in gebruik.
Ik heb zelf een Mitsubishi Carisma, één van mijn redenen om die te nemen, was de zuinigheid. Voor een auto van die grootte is 'ie erg zuinig. Verbruik varieert een beetje afhankelijk van hoe ik rijd tussen 1:15 en 1:17. Da's zeker niet slecht voor een vrij grote auto met airco.
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')