abonnement Unibet Coolblue
pi_42128675
Is het mogelijk om als bijbaan vrachtwagenchauffeur te worden? (zonder ervaring en parttime bedoel ik)
pi_42128902
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:46 schreef BadEend19 het volgende:
Is het mogelijk om als bijbaan vrachtwagenchauffeur te worden? (zonder ervaring en parttime bedoel ik)
Ja, bij DHL vragen ze geregeld partime vrachtwagen chauffeurs, en volgens mij ook bij TPG- post
pi_42128936
Mits je de goede diploma's hebt (en op z'n minst je C-rijbewijs), is er een kleine kans dat dat mogelijk is.
  maandag 25 september 2006 @ 23:53:38 #4
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42128951
Lijkt me ook vet, maar dan moet je je groot rijbewijs halen en dat kost een hoop tijd en geld.
pi_42129019
Bij TPG in Amsterdam (waar ik werk) namen ze me ook aan zonder enige ervaring! Ik werk dan wel voor een uitzendbureau, maar je word goed begeleid
Neuj
pi_42129478
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:55 schreef HenkieSpankie het volgende:
Bij TPG in Amsterdam (waar ik werk) namen ze me ook aan zonder enige ervaring! Ik werk dan wel voor een uitzendbureau, maar je word goed begeleid
Had je wel je C rijbewijs?
  dinsdag 26 september 2006 @ 00:17:49 #7
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_42129614
ik heb het eens als vakantiebaantje gedaan. maar dan in een mitshubishi (?) canter.....
Weet niet zeker of dat mocht met alleen B.
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_42129779
Het ligt er maar aan wat je wil. Voor het simpele werk van DC naar DC zoals voor een DHL of TPG zal het nog wel een keer gaan. Voor het klantenwerk en het wat spectaculairdere spul om mee rond te rijden zul je amper in aanmerking komen, simpelweg omdat het te weinig rendabel is om jou helemaal in te gaan werken voor die paar uurtjes in de week

Ikzelf doe het wel als bijbaantje naast m'n studie, alle weekenden en vakantie's, maar ik ben dan ook anderhalf jaar fulltime chauffeur geweest en kon van daaruit natuurlijk erg makkelijk aan het zaterdagsbaantje komen
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_42138482
Jazekers wel, probeer het eens bij Schuitema of andere supermarktdistribiteurs, zitten ze te springen om zaterdagchauffeurs.
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_42139042
kennis van me heeft supermarktdistributie gedaan, part time, zonder ervaring naast zn studie
pi_42141510
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:08 schreef Alexxxxx het volgende:
kennis van me heeft supermarktdistributie gedaan, part time, zonder ervaring naast zn studie
En heeft ie daar ook z'n rijbewijs cadeau gehad?

Ik heb de hele handel zelf betaald en dat gaat aardig in de papieren lopen. Zodanig dat ik me afvraag of het überhaupt lonend is voor een gemiddelde student zónder CE rijbewijs, speciaal voor het zaterdagbaantje het rijbewijs te halen. Dan ben je echt jaren verder eer je er überhaupt wat op gaat verdienen. Kun je economischer een ander bijbaantje gaan doen wat misschien niet helemaal zoveel per uur verdient, maar effectief houd je er aan het eind van de rit ( ) wel het meest aan over
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_42141809
Mjah, aan de andere kant is een investering om vervolgens een stabiel inkomen te hebben het natuurlijk ook waard. Als je bijvoorbeeld alleen op de zaterdag kunt werken, je rijbewijs daarvoor haalt vind je echt wel een bedrijf waar je 15 uur per zaterdag kunt werken (tenminste, that is als je daar zin in hebt, maar dat is o.a. ook wat weleens verwacht van je wordt als chauffeur ) tegen een goed uurloon.

Dan heb je dus toch een stabiel inkomen van 600 euro per maand, en de garantie van leuk werk. Er is immers enorm veel vraag naar chauffeurs, zeker op zaterdagen en zeker als je je E achter C rijbewijs kunt halen. En omdat er altijd vraag naar je is (kan je soms ook eisen stellen ) kan je altijd nog daagjes extra werken in vakantie's of dagen dat je toevallig geen school hebt.

Je rijbewijs heb je ook nog je hele leven wat aan, die investering is het dus echt wel waard als je minimaal een jaar wilt bijbanen als chauffeur. Zie het tegenover de soms andere paupere baantjes en lonen die je krijgt aangeboden als student, dan heb je veel minder te besteden per maand.

Ik heb zelf vorig jaar mijn rijbewijzen gehaald (13 juni had ik alles binnen) om vervolgens vanaf 26 juni t/m 26 augustus full time te werken bij een transportbedrijf en daarna 2 weekjes op vakantie te gaan. Ok, het was wel kut en het is een goede motivatie om je studie af te maken Maar daarna had ik wel mijn rijbewijs eruit en heb ik nu een lekker part time baantje.

[ Bericht 6% gewijzigd door worldpimber op 26-09-2006 15:10:57 ]
pi_42141845
Ik ben op het moment werkloos dus ik kom veel bij uitzendbureau's over de vloer en er worden best veel zaterdagchauffeurs gevraagd.Dus als jij je C rijbewijs (en nog beter CE) en je CCVB-goederenvervoer hebt kun je zo aan het werk.
pi_42141934
Als je je rijbewijs particulier behaald (CCV-B) Dan zijn de kosten toch aftrekbaar voor belasting (studiekosten voor beroep) Kan me wel voorstellen dat dat niet opgaat voor parttime chauffeur.

*gaat bezig met CCV-B*
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_42142175
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 15:02 schreef Saabmobiel het volgende:
Als je je rijbewijs particulier behaald (CCV-B) Dan zijn de kosten toch aftrekbaar voor belasting (studiekosten voor beroep) Kan me wel voorstellen dat dat niet opgaat voor parttime chauffeur.

*gaat bezig met CCV-B*
Ja,het schijnt inderdaad dat dat kan.
Ik heb zelf mijn C rijbewijs en CCVB-diploma via een uitzendbureau gehaald en mijn E wordt vetaald door het UWV omdat ik dan veel meer kansen heb om aan het werk te komen. Dus als je geld genoeg hebt zou ik E ook halen als ik jou was,dan liggen de banen voor het oprapen.En dat viel me voor C erg tegen.
(maar ik woon in de omgeving van Groningen en daar is het sowieso dun gezaaid qua werk)
pi_42146280
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:44 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

En heeft ie daar ook z'n rijbewijs cadeau gehad?

Ik heb de hele handel zelf betaald en dat gaat aardig in de papieren lopen. Zodanig dat ik me afvraag of het überhaupt lonend is voor een gemiddelde student zónder CE rijbewijs, speciaal voor het zaterdagbaantje het rijbewijs te halen. Dan ben je echt jaren verder eer je er überhaupt wat op gaat verdienen. Kun je economischer een ander bijbaantje gaan doen wat misschien niet helemaal zoveel per uur verdient, maar effectief houd je er aan het eind van de rit ( ) wel het meest aan over
Nee, hij heeft het gehaald tijdens onze Transport en Logstiek opleiding, wel met korting dus

Nu is hij planner bij een kraanbedrijf, en is het wel handig dat hij zo nu en dan zelf ook op een truck of kraan kan draaien, nietwaar?
pi_42149639
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:56 schreef worldpimber het volgende:
Mjah, aan de andere kant is een investering om vervolgens een stabiel inkomen te hebben het natuurlijk ook waard. Als je bijvoorbeeld alleen op de zaterdag kunt werken, je rijbewijs daarvoor haalt vind je echt wel een bedrijf waar je 15 uur per zaterdag kunt werken (tenminste, that is als je daar zin in hebt, maar dat is o.a. ook wat weleens verwacht van je wordt als chauffeur ) tegen een goed uurloon.

Dan heb je dus toch een stabiel inkomen van 600 euro per maand, en de garantie van leuk werk. Er is immers enorm veel vraag naar chauffeurs, zeker op zaterdagen en zeker als je je E achter C rijbewijs kunt halen. En omdat er altijd vraag naar je is (kan je soms ook eisen stellen ) kan je altijd nog daagjes extra werken in vakantie's of dagen dat je toevallig geen school hebt.

Je rijbewijs heb je ook nog je hele leven wat aan, die investering is het dus echt wel waard als je minimaal een jaar wilt bijbanen als chauffeur. Zie het tegenover de soms andere paupere baantjes en lonen die je krijgt aangeboden als student, dan heb je veel minder te besteden per maand.

Ik heb zelf vorig jaar mijn rijbewijzen gehaald (13 juni had ik alles binnen) om vervolgens vanaf 26 juni t/m 26 augustus full time te werken bij een transportbedrijf en daarna 2 weekjes op vakantie te gaan. Ok, het was wel kut en het is een goede motivatie om je studie af te maken Maar daarna had ik wel mijn rijbewijs eruit en heb ik nu een lekker part time baantje.
En wat nou als je een paar keer zakt? Ikzelf ben 1 keer terecht gezakt, en ben daarna 2 keer gewoon de verkeerde kerel tegengekomen. Uiteindelijk heb ik de vierde keer pas m'n C gehaald. E erbij gewoon weer in 1 keer, net als B trouwens toendertijd. Evengoed, mijn papiertje heeft me dus goud geld gekost, en is er zeker niet in 1 maandje uit te werken. Eerder in een stuk of 3. Bovendien beur je als zaterdagchauffeur, en dus op het 100% tarief, echt geen tien euro het uur. Die 600 euro bruto (ook dat nog eens) per maand kan dus wel, maar dan zul je toch her en der ook wel een vrijdag (en als je het goed doet de overnachting ) er bij moeten pakken. Maar dan dus in mijn geval eerst een paar maand fulltime om überhaupt je papiertje er uit te werken. Als je die mogelijkheid niet hebt ben je dus zo een half tot driekwart jaar kwijt in mijn geval, eer je überhaupt wat gaat verdienen.
Overigens is het inderdaad zo dat je de kosten voor je C en CE rijbewijs incl theorie daarvoor, van je inkomsten mag aftrekken als opleidingskosten, bij de aangifte inkomstenbelasting

Als de TS denkt dat hij de mogelijkheid heeft om binnen afzienbare tijd z'n rijbewijs terug te verdienen, en graag met groot spul speelt, moet ie het zeker doen. Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan

Alexxxxx: uiteraard is het handig dat die kerel in geval van nood even zelf de bok op kan, dat is toch ook de hele insteek van mensen die hun papiertje halen terwijl ze bij voorbaat weten dat ze heus hun hele leven niet op de auto zullen blijven zitten?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 26 september 2006 @ 20:05:46 #18
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_42149790
Hmm, dit topic brengt me op een goed idee. Ik heb namelijk ook sinds kort mijn C, en geld en ervaring zijn 2 dingen die ik hard nodig heb. Is het echt zo dat onervaren chauffeurs ook makkelijk aan een baan komen op alleen zaterdag? Dan kan ik mijn huidige stageplek namelijk opzeggen en voor een fatsoenlijk inkomentje gaan werken

Wat zijn dan je werktijden, begin je dan meestal om 4 uur 's ochtends of om 8 uur ofzo? En wat is een reeel uurloon voor een 18 jarige?
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_42150332
Ik rijd zelf vaak midden in de nacht (als in: 1 uur 's nachts, 2 uur 's nachts) weg, en ben dan ergens halverwege de middag terug. Vaak heb ik dus de 15 uur bijna vol. Wij doen de distributie voor een grote levensmiddelenproducent en ik heb vaak de ritjes naar het ruhrgebiet of belgie. Of de eerste twee in duitsland, de volgende twee in belgie, en de laatste in brabant ergens. Er gaan zaterdagen voorbij waarop ik ruim 600km weg trap.

Bij de gemiddelde supermarkt kan je niet eerder dan een uur of 7 terecht, dus als jij dan eens 7u min een uur rijden, min een uur laden is om 5 uur begint, is dat op tijd zat.

Kortom: wanneer je weg moet rijden is afhankelijk van de rit en het werk. En wat je als 18-jarige beurt weet ik niet. Ik ben zelf 22 en heb (zover ik weet ) 9 euro bruto het uur
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')