Gisteravond zat ik in de intercity tussen Arnhem en Utrecht, toen wij na Ede-Wageningen (net voor het viaduct van de A30) opgeschrikt werden door een keihard remmen en gerammel.
Omstreeks 10:20 reed de trein weg bij station Ede-Wageningen, waar deze zojuist gestopt was. Toen de Intercity nog maar net onderweg was kwam de conducteur mijn vervoersbewijs controleren. Net toen ik mijn portemonneé pakte werd er plotseling keihard geremd en stuiterde de trein ietwat. Ook was er een luid gerammel en gekraak te horen onder de voeten van de passagiers. De conducteur rende snel naar buiten en we kregen de melding dat we tegen een nog onbekend voorwerp aangereden waren dat op het spoor was gelegd. Vanaf toen zjin in de daaropvolgende drie uur de technische recherche, technische dienst van de NS en de conducteurs bezig geweest met het uizoeken van bepaalde zaken en de trein te repareren. Het bleek om een kruiwagen met stenen erin te gaan. Er is nog getracht om de Intercity door een andere voort te laten duwen maar de remmen waren beschadigd en daardoor vastgelopen waardoor dit onmogelijk was te realiseren. Wij zijn toen midden in de nacht (rond half 2) met zijn allen uit de trein gehaald en in een andere trein gezet die op het spoor naast ons gereed stond. Toen iedereen overgestapt was is die trein naar Utrecht gereden, alwaar we na nog een half uur wachten taxibonnen kregen om naar huis te rijden.
Het was dus een turbulente avond gisteren. Foto's volgen nog.