abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 september 2006 @ 12:57:38 #1
143526 Kloningin
Royal pain in the ass
pi_41703503
Ik heb op mijn bovenbenen vrij veel van die zichtbare adertjes. Ik weet niet precies wat het is, maar het doet een beetje denken aan couperose, of misschien kleine spatadertjes? Ik heb ze al jaren, maar ze beginnen me steeds meer te ergeren en ik vraag me af of er iets aan te doen is...

Fotootje:

[img=http://aycu22.webshots.com/image/5181/2000172215635833625_th.jpg]
Off with their heads!
pi_41703597
Dat zijn idd kleine spataderen ja. In principe kan je daar niet veel aan doen. Vaak is er wel een "erfelijke" component aanwezig. Een van je ouders ook deze klachten?
  maandag 11 september 2006 @ 13:03:20 #3
143526 Kloningin
Royal pain in the ass
pi_41703651
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:01 schreef DDM het volgende:
Dat zijn idd kleine spataderen ja. In principe kan je daar niet veel aan doen. Vaak is er wel een "erfelijke" component aanwezig. Een van je ouders ook deze klachten?
Weet ik eigenlijk niet. Eens vragen...

Helemaal niks aan te doen? Mijn linkerbovenbeen is flink 'aangetast'.
Off with their heads!
pi_41703809
Nee helaas niet veel. Extrapoleer het maar naar rosacea/couperose. Hier is ook niet echt veel aan te doen. Er bestaan wel middelen voor, maar die werken meer op de roodheid dan op de verwijde adertjes.
  maandag 11 september 2006 @ 13:10:38 #5
143526 Kloningin
Royal pain in the ass
pi_41703838
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:09 schreef DDM het volgende:
Nee helaas niet veel. Extrapoleer het maar naar rosacea/couperose. Hier is ook niet echt veel aan te doen. Er bestaan wel middelen voor, maar die werken meer op de roodheid dan op de verwijde adertjes.
Wat doen die precies dan? En helpen ze permanent of is het meer een cosmetische oplossing?
Off with their heads!
pi_41703937
Waarschijnlijk heeft couperose iets te maken met acne en daarvoor worden er antibiotica cremes gebruikt of pillen. De nieuwste behandeling is laseren. Dit heeft meer resultaat, maar ik weet niet of je dat ook voor andere plekker kan gebruiken. Omdat verwijde bloedvaatjes niet het zelfde is als couperose.
pi_41704616
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:01 schreef DDM het volgende:
Dat zijn idd kleine spataderen ja. In principe kan je daar niet veel aan doen. Vaak is er wel een "erfelijke" component aanwezig. Een van je ouders ook deze klachten?
Er valt zeker wel wat aan te doen. Ze kunnen er een speciaal goedje in spuiten en daardoor sluit het adertje af, na verloop van tijd ruimt het lichaam de dode ader vanzelf op. Dit kunnen ze zelfs bij hele grote spataders

Meer info: http://www.huidinfo.nl/spataderen.htm
  maandag 11 september 2006 @ 13:53:08 #8
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_41704976
Heb ik ook heel erg.
pi_41705037
Helpt beetje zon en sport niet ook?
M'n vriendin heeft het sinds ze flink sport en regelmatig zon (evt. zonnebankie zo nu en dan) een stuk minder tot nauwelijks zichtbaar.
pi_41705250
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:40 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Er valt zeker wel wat aan te doen. Ze kunnen er een speciaal goedje in spuiten en daardoor sluit het adertje af, na verloop van tijd ruimt het lichaam de dode ader vanzelf op. Dit kunnen ze zelfs bij hele grote spataders

Meer info: http://www.huidinfo.nl/spataderen.htm
Dit geldt meer voor echte spataderen. Ik heb idd net zoals TS het woord spataderen genoemd. Maar dit deed ik om het een beetje simpel te houden. Wat T.S. heeft en wat je bij couperose hebt zijn teleangiectasieen. Dat is niet precies het zelfde als spataderen. Dit zijn namelijk meer verwijde haarvaatjes. Die zijn echt te klein voor die behandeling. Het enige wat misschien helpt is laseren.
  maandag 11 september 2006 @ 14:20:15 #11
143526 Kloningin
Royal pain in the ass
pi_41705738
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:55 schreef NiGeLaToR het volgende:
Helpt beetje zon en sport niet ook?
M'n vriendin heeft het sinds ze flink sport en regelmatig zon (evt. zonnebankie zo nu en dan) een stuk minder tot nauwelijks zichtbaar.
Misschien zou het helpen, maar van sport houd ik niet (fiets en wandel wel veel) en zon heeft meer negatieve dan positieve effecten... Het klopt wel dat ze minder goed zichbaar zijn als de huid bruin is, maar ik mijd de zon zoveel mogelijk (ook al omdat ik vitiligo heb, een pigmentstoornis).
Off with their heads!
pi_41705778
Uhm ja.. dat maakt het dan niet makkelijker, als je erg wit bent vallen ze meer op.
Sporten is meer een kwestie van doen uit zelfbehoud dan 'houden van', maargoed, ga zelf ook te weinig dus tjah..
  maandag 11 september 2006 @ 14:22:38 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_41705803
Dit zijn spatadertjes. Het schijnt dat je ze met lasertechniek kunt verwijderen.
  maandag 11 september 2006 @ 14:22:38 #14
143526 Kloningin
Royal pain in the ass
pi_41705804
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:03 schreef DDM het volgende:
Wat T.S. heeft en wat je bij couperose hebt zijn teleangiectasieen.
Is dat hetzelfde als wat op die link 'takkebosvenen' wordt genoemd?

Weet iemand of zo'n laserbehandeling gedekt wordt door de basisverzekering?
Off with their heads!
  maandag 11 september 2006 @ 14:24:25 #15
143526 Kloningin
Royal pain in the ass
pi_41705843
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:21 schreef NiGeLaToR het volgende:
Uhm ja.. dat maakt het dan niet makkelijker, als je erg wit bent vallen ze meer op.
Sporten is meer een kwestie van doen uit zelfbehoud dan 'houden van', maargoed, ga zelf ook te weinig dus tjah..
Sport is niet nodig als je genoeg beweging krijgt en dat krijg ik d.m.v. lopen en fietsen (heb ook geen auto ofzo). Ik zou pas gaan sporten op het moment dat ik mezelf te dik vind of als ik me minder fit zou gaan voelen. Ik zie het echt als een noodzakelijk kwaad in die gevallen, zorg liever dat ik mijn beweging op andere manieren krijg.

Ik zoek dus een luie manier om eraf te komen.
Off with their heads!
pi_41705921
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:22 schreef Kloningin het volgende:

[..]

Is dat hetzelfde als wat op die link 'takkebosvenen' wordt genoemd?

Weet iemand of zo'n laserbehandeling gedekt wordt door de basisverzekering?
Nee takkeboosvenen zijn wat groter en zijn ook echte aderen. Ja als er echt een indicatie voor is dan zal het vergoed worden.
  maandag 11 september 2006 @ 14:32:56 #17
143526 Kloningin
Royal pain in the ass
pi_41706080
Eens informeren bij de dokter dus. Moet er binnenkort toch weer heen.
Off with their heads!
pi_41742687
Het zijn verwijde haarvaatjes, blauwe en rode hè? Ik heb ze ook. Ik ga er al tien jaar lang jaarlijks voor naar de dermatoloog ("fleboloog") om ze te laten wegspuiten. Er wordt dan een soort "lijm" ingespoten, waarna je een week met elastische kousen of zwachtels moet lopen zodat de vaten tegen elkaar verkleven en dan zouden ze niet meer zichtbaar moeten zijn. De ene keer werkt het beter dan de andere keer. Helaas zijn de héle fijne adertjes nauwelijks op die manier te behandelen omdat ze te klein zijn om er een naaldje in te krijgen. Dat is dus het criterium of het wel of niet d.m.v. "wegspuiten" kan.
Bovengenoemde methode wordt vergoed door de verzekering. Laseren wordt helaas niet vergoed. Geen idee wat dat kost, maar denk maar snel aan ettelijke honderden euro's! Met laseren zou je ook de allerfijnste adertjes kunnen wegkrijgen, maar je hebt weer het risico op bruine vlekken.

Eén en ander ontstaat door een slechte bloedsomloop, zwakke vaten en slecht functionerende kleppen. Het bloed in je benen moet weer omhoog worden gepompt en mag niet terugzakken naar je voeten. Omdat de zwaartekracht sterker is dan de opwaartse druk zitten er in je vaten telkens kleppen die ervoor zorgen dat het bloed niet meer naar beneden zakt steeds als het een klep is gepasseerd. Maar als die kleppen niet goed werken zakt het bloed toch terug. De druk in de lager gelegen aderen wordt daardoor zo groot dat het bloed eruit wordt geperst in de omliggende fijne haarvaatjes die deze druk niet aankunnen en barsten.

Ik heb na een auto-ongeluk eens twee maanden plat gelegen, en daarna waren m'n benen (tijdelijk helaas) helemaal adertjes-vrij!! Dat komt omdat het bloed niet kon terugzakken naar m'n voeten door de zwaartekracht, maar het kon gewoon zonder problemen naar m'n hart terugstromen!
Met je benen omhoog zitten heeft dan ook alleen maar écht zin als je voeten hoger zijn dan je hart.

Als je veel moet staan en je hebt last van deze kwaal zijn elastische kniekousen (steunkousen) aan te bevelen, die geven meer druk aan je benen waardoor de vaten worden ondersteund en het bloed met minder moeite terug kan naar het hart.
Vraag je huisarts hier eens naar.
**ALLES IS RELATIEF!**
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:49:26 #19
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_41822734
Ik heb het echt heel erg. Kan je er ook 'zelf' vanaf komen?
pi_41831509
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 00:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb het echt heel erg. Kan je er ook 'zelf' vanaf komen?
Helaas niet.
Tenzij je een maand op bed wilt gaan liggen
**ALLES IS RELATIEF!**
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:46:19 #21
143526 Kloningin
Royal pain in the ass
pi_41834805
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 18:04 schreef Joky het volgende:
Het zijn verwijde haarvaatjes, blauwe en rode hè? Ik heb ze ook. Ik ga er al tien jaar lang jaarlijks voor naar de dermatoloog ("fleboloog") om ze te laten wegspuiten. Er wordt dan een soort "lijm" ingespoten, waarna je een week met elastische kousen of zwachtels moet lopen zodat de vaten tegen elkaar verkleven en dan zouden ze niet meer zichtbaar moeten zijn. De ene keer werkt het beter dan de andere keer. Helaas zijn de héle fijne adertjes nauwelijks op die manier te behandelen omdat ze te klein zijn om er een naaldje in te krijgen. Dat is dus het criterium of het wel of niet d.m.v. "wegspuiten" kan.
Bovengenoemde methode wordt vergoed door de verzekering. Laseren wordt helaas niet vergoed. Geen idee wat dat kost, maar denk maar snel aan ettelijke honderden euro's! Met laseren zou je ook de allerfijnste adertjes kunnen wegkrijgen, maar je hebt weer het risico op bruine vlekken.

Eén en ander ontstaat door een slechte bloedsomloop, zwakke vaten en slecht functionerende kleppen. Het bloed in je benen moet weer omhoog worden gepompt en mag niet terugzakken naar je voeten. Omdat de zwaartekracht sterker is dan de opwaartse druk zitten er in je vaten telkens kleppen die ervoor zorgen dat het bloed niet meer naar beneden zakt steeds als het een klep is gepasseerd. Maar als die kleppen niet goed werken zakt het bloed toch terug. De druk in de lager gelegen aderen wordt daardoor zo groot dat het bloed eruit wordt geperst in de omliggende fijne haarvaatjes die deze druk niet aankunnen en barsten.

Ik heb na een auto-ongeluk eens twee maanden plat gelegen, en daarna waren m'n benen (tijdelijk helaas) helemaal adertjes-vrij!! Dat komt omdat het bloed niet kon terugzakken naar m'n voeten door de zwaartekracht, maar het kon gewoon zonder problemen naar m'n hart terugstromen!
Met je benen omhoog zitten heeft dan ook alleen maar écht zin als je voeten hoger zijn dan je hart.

Als je veel moet staan en je hebt last van deze kwaal zijn elastische kniekousen (steunkousen) aan te bevelen, die geven meer druk aan je benen waardoor de vaten worden ondersteund en het bloed met minder moeite terug kan naar het hart.
Vraag je huisarts hier eens naar.
Ik vraag me af of dit dan hetzelfde is... De mijne zijn 'stabiel'. Ze zitten er al jaren en er komen geen of nauwelijks nieuwe bij. Ze trekken ook niet weg.

Ik heb er verder geen 'last' van. Heb bijvoorbeeld niet snel vermoeide benen ofzo.

Maarreh... Steunkousen om je bovenbenen? Ik heb ze alleen op het allerbovenste gedeelte van mijn benen...
Off with their heads!
pi_41869420
Is dat niet gewoon Striae? (groeischeuren)

Dat heb ik ook een beetje tussen mijn bovenbenen, ooit heel erg zichtbaar, nu "zilver".
Dus als het dat is word het ooit nog wel minder zichtbaar
  dinsdag 19 september 2006 @ 12:36:40 #23
143526 Kloningin
Royal pain in the ass
pi_41947866
Nee, het is geen strae. Het zijn duidelijk geknapte adertjes.
Off with their heads!
pi_41947940
* melanie_the_miss zweert op een goede sauna beurt.
Serieus.
Voices tell me I'm the shit.
pi_41955128
Ik heb het ook een beetje, en het gaat nog erger worden, want ik heb ze geërfd

Maar ik ben wel van plan om ze tijdig in te laten spuiten Ik heb ze gelukkig veel minder dan mijn zus op mijn leeftijd, maarja ik ben wel op mijn hoede, want het is dus erfelijk
Wat ik soms even doe ik met mijn benen omhoog liggen, mijn voeten bijna helemaal wit zijn Ik weet niet of het helpt, maar ik doe net alsof

Mijn moeder heeft het echt heel erg Echt niet mooi hoor, ze heeft ze ook al een paar keer in laten spuiten, maar het is nog lang niet weg.
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:29:10 #26
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_45611969
Is een stepapparaat er goed voor?



En is een stepappaart ook goed tegen cellulite?
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:41:32 #27
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_45638122
Of is het alleen maar goed voor je conditie?
  zondag 28 januari 2007 @ 13:03:10 #28
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_45753524
Weet iemand misschien antwoord op mijn vragen?
pi_45757078
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:03 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weet iemand misschien antwoord op mijn vragen?
Cellulitis is vet, en vet verbrand je door onder andere te gaan steppen.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  zondag 18 februari 2007 @ 16:06:00 #30
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_46429098
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:49 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Cellulitis is vet, en vet verbrand je door onder andere te gaan steppen.
Ah oke. Ik step nu 5 weken en merk het alleen nog niet. Maar het helpt dus niet tegen aders?
pi_46442805
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ah oke. Ik step nu 5 weken en merk het alleen nog niet. Maar het helpt dus niet tegen aders?
Dat dacht ik niet.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  zondag 18 februari 2007 @ 22:45:52 #32
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_46442861
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:44 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Dat dacht ik niet.
Maar het wordt er dus ook niet erger door? Het heeft dus gewoon geen invloed?
pi_46442962
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:49 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Cellulitis is vet, en vet verbrand je door onder andere te gaan steppen.
Cellulitis is geen vet, maar een ontsteking van het onderhuidse bindweefsel...
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_46463810
Ik heb ook een heleboel spataders. Op meerdere plekken. Ben er best wel zat van. Ze zitten op m'n benen, op m'n gedeelte onder me buik aan rechterkant (weet benaming niet). Sommige zijn wel 4 cm lang. Ik wil er heel graag vanaf maar het is erfelijk denk ik. Moeders heeft het ook.

Is laseren duur?
pi_46464399
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:08 schreef MarkSP2 het volgende:
Ik heb ook een heleboel spataders. Op meerdere plekken. Ben er best wel zat van. Ze zitten op m'n benen, op m'n gedeelte onder me buik aan rechterkant (weet benaming niet). Sommige zijn wel 4 cm lang. Ik wil er heel graag vanaf maar het is erfelijk denk ik. Moeders heeft het ook.

Is laseren duur?
Je kunt ze ook dicht laten spuiten, als het preventief is wordt het misschien ook nog wel vergoed, ik weet niet hoe dat precies zit, maar bij mn moeder geloof ik wel
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 18 maart 2007 @ 21:29:22 #36
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_47414060
Dus dat is de enige mogelijkheid om er vanaf te komen?
  zondag 18 maart 2007 @ 22:12:13 #37
123170 alors
zlata1234
pi_47415889
quote:
Op zondag 18 maart 2007 21:29 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Dus dat is de enige mogelijkheid om er vanaf te komen?
Ja, laseren kan ook dacht ik, maar het kan sowieso alleen medisch. Het gaat niet weg door er een wondercreme op te smeren of te gaan sporten ofzo Bewegen en de bloedsomloop stimuleren (dus bv niet met je benen over elkaar zitten) helpt wel een beetje bij het voorkomen, maar het gaat er niet van weg ofzo
know'm sayin?
×
word? word.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')