abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:16:54 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40859219
Na al een paar keer vragen voorbij te hebben zien komen van Fokkers op zoek naar gereedschap is het misschien handig een centraal topic hiervoor te hebben.

Et voila!

Stel; je bent op zoek naar een boormachine, decoupeerzaag of schuurmachine!

Je kunt verschillende dingen doen:

  • Je kunt je in de bouwmarkt laten verleiden door de verkoper om te kiezen voor het apparaat war hij het meeste aan verdient.
  • Je kunt het aan de K&W'ers vragen! Dan heb je niet alleen de theorie maar vaak ook nog eens praktijkervaringen

    In het kader van TS trapt af:

    Ik ben op zoek naar een nieuwe decoupeerzaag

    Toepassing:
  • thuisgebruik
  • voornamelijk hout, af en toe kunststof

    Vereistten:
  • goede kwaliteit / prijs verhouding
  • bedieningsgemak / ergonomie
  • mogelijkheid tot stofafzuiging

    Voorkeuren:
  • Bosch! (maar dus geen vereistten)

    Budget:
  • tot ca. ¤ 100 - ¤ 120 (tenzij het apparaat duidelijk veel beter is dan ben ik bereid hier wel iets overheen te gaan, hoeft ook niet per se op natuurlijk)

    Als je een suggestie geeft graag beargumenteren! Waarom denk jij dat dit apparaat voor mij het meest geschikt is. Heb je slechte ervaring met het apparaat, of juist een goede? Laat het dan ook weten!
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 16 augustus 2006 @ 10:24:55 #2
    44101 kirpeknots
    Ignorance is bliss
    pi_40859422
    Misschien ook een idee om een ruiltopic te beginnen.

    Ik heb nog een nieuwe bosch decoupeerzaak liggen (nieuw in verpakking). Die heb ik kado gehad. Ik heb zelf echter nog een metabo decoupeer liggen dus heb niet zo veel aan de bosch.

    Ik zoek nog een bovenfrees. Dit om mijn jaren 30 huis van die uber mooie randjes in het nieuwe houtwerk te geven.
    Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
    pi_40859503
    Ik heb nog wel wat tips voor je:
    - kijk of er een pendelstand op de zaag zit, als jij langere rechte stukken moet zagen, is dit erg fijn
    - kijk naar de manier van zaagjes bevestiging, dit moet natuurlijk wel degelijk en eenvoudig zijn
    - kijk of er een koffer bij zit

    Ikzelf heb een bosch decouppeerzaag met koffer en snelklem systeem, alleen zonder pendelstand, en dit is toch wel een gemis. Mijn vader heeft een metabo decoupeerzaag, waar dit wel op zit, deze pak ik dan dus ook vaker als mijn eigen.
      woensdag 16 augustus 2006 @ 10:33:16 #4
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_40859634
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 10:24 schreef kirpeknots het volgende:
    Misschien ook een idee om een ruiltopic te beginnen.

    Ik heb nog een nieuwe bosch decoupeerzaak liggen (nieuw in verpakking). Die heb ik kado gehad. Ik heb zelf echter nog een metabo decoupeer liggen dus heb niet zo veel aan de bosch.

    Ik zoek nog een bovenfrees. Dit om mijn jaren 30 huis van die uber mooie randjes in het nieuwe houtwerk te geven.
    Welke heb je liggen en wat is de vraagprijs?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 16 augustus 2006 @ 10:34:23 #5
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_40859664
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 10:27 schreef Gurb het volgende:
    Ik heb nog wel wat tips voor je:
    - kijk of er een pendelstand op de zaag zit, als jij langere rechte stukken moet zagen, is dit erg fijn
    - kijk naar de manier van zaagjes bevestiging, dit moet natuurlijk wel degelijk en eenvoudig zijn
    - kijk of er een koffer bij zit

    Ikzelf heb een bosch decouppeerzaag met koffer en snelklem systeem, alleen zonder pendelstand, en dit is toch wel een gemis. Mijn vader heeft een metabo decoupeerzaag, waar dit wel op zit, deze pak ik dan dus ook vaker als mijn eigen.
    inderdaad heb ik op bosch.nl al diverse gezien.

    Twijfel al erg of ik de pendelstand wel nodig zal hebben. Voor de langere stukken pak je toch vaker de cirkelzaag denk ik.

    Bosch heeft een mooi SDS systeem, alleen ken ik dat niet uit de praktijk.

    Bosch heeft ook modellen voorzien van een laser, welke je kan richten op het lijntje. Is dat praktisch?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_40859808
    Ik heb vorige week bij een vriend een eiken houten vloer gelegd, en mijn decoupeerzaag zonder pendelstand kwam er niet doorheen, en verbrande alleen maar het hout. De decoupeerzaag van mijn vader ging als een warm mes door de boter.
      woensdag 16 augustus 2006 @ 10:41:58 #7
    44101 kirpeknots
    Ignorance is bliss
    pi_40859897
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 10:33 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Welke heb je liggen en wat is de vraagprijs?
    Ik zal vanaaf ff kijken wat het type is. (Ben nu @work) Ik woon in Geldermalsen btw. Dat ligt tussen Utrecht en Den Bosch in.
    Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
      woensdag 16 augustus 2006 @ 10:43:20 #8
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_40859938
    Ik heb van de week een dompelpomp gekocht om de kelder te ontwateren in geval van overstroming. Tijdens de aansluiting kwam het water al binnen zetten en het ding sloeg niet vanzelf aan. Het blijkt dat de vlotter kut ontworpen is, waardoor hij pas bij een waterlaag van 30-40cm aan slaat en soms niet uit slaat als het water weg is. Dit is getest met de mijne en een andere nieuwe uit het gamma schap.

    Een gardena pomp had hetzelfde probleem (S6000/7000) maar wel veel minder. Slaat aan bij plm 10cm en meestal wel uit bij geen water. Toch blijft de drijvende vlotter aan flexibele kabel constructie bij die dingen redelijk kut, net als bij de gamma pomp.

    Mijn tip: Koop geen gamma dompelpompen als de ruimte die je wilt ontwateren minder dan 40cm water mag hebben. Zoek liever iets met een vlotter aan een vaste arm of een ander schakelmechaniek. Als je die niet vindt zal de gardena pomp het redelijk aardig doen.
      woensdag 16 augustus 2006 @ 10:43:36 #9
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_40859945
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 10:41 schreef kirpeknots het volgende:

    [..]

    Ik zal vanaaf ff kijken wat het type is. (Ben nu @work) Ik woon in Geldermalsen btw. Dat ligt tussen Utrecht en Den Bosch in.
    Pfff....das wel uit de buurt. Maar das op zich geen probleem als het een model/type is welke bevalt. Dan pik ik hem op, op weg naar de camping.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_40865892
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 10:34 schreef sanger het volgende:

    [..]

    inderdaad heb ik op bosch.nl al diverse gezien.

    Twijfel al erg of ik de pendelstand wel nodig zal hebben. Voor de langere stukken pak je toch vaker de cirkelzaag denk ik.

    Bosch heeft een mooi SDS systeem, alleen ken ik dat niet uit de praktijk.

    Bosch heeft ook modellen voorzien van een laser, welke je kan richten op het lijntje. Is dat praktisch?
    met laser heb ik geen ervaring, maar volgens mij heb je er weinig meer aan als gewoon een potloodstreepje op de plank die je gaat zagen. En uiteindelijk bepaalt je vaste hand toch of je zaagsnede recht of krom is.

    Het zaagvergrendel systeem van bosch ken ik wel, en dit werkt goed.
    ikzelf heb deze koekepeerzaag: de bosch pst 650 gekocht voor 50 euro, inclusief koffer.
    en mijn vader heeft deze: de metabo ste70 erg fijn apparaatje, en koste volgens mij rond de 125 euro, incl koffer. Deze zaagjes zet je vast met een inbussleutel, die uiteraard al zoek is
      woensdag 16 augustus 2006 @ 13:59:38 #11
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_40866320
    De bijgeleverde imbussleutels zijn toch vrijwel altijd bagger. Beter is om 1x een goede set te kopen voor een paar tientjes (30 euro geeft je al een meer dan prima set voor thuisklussen) en die te gebruiken voor alle gereedschap en kluswerk.
    pi_40866777
    En trouwens een heel andere vraag. Ik heb vorige week een vriend geholpen met het leggen van een houten vloer, en heb dit gedaan met een elektrische afkortzaag. Dit werkt echt formidabel, mooi recht en super snel zagen
    Je raad het al, die wil ik nu ook.

    Alleen nu kan ik twee dingen doen: ik koop een goedkope machine van rond de 100 tot 150 euro

    gude zaag deze kost 129 euro
    een metabo / elektra beckum machine deze kost rond de 100 euro, maar heeft een klein zaagbereik (vloerdelen en laminaat red je er niet mee)

    Of ik spaar even door, en koop een echte machine.
    denk dan aan zoiets:
    een dewalt machine deze kost rond de 550 euro, en voldoet ruim aan mijn eisen
    een makita machine vergelijkbaar qua prijs, en ook qua prestaties
    en als tussenweg:

    een Bosch afkortzaag deze kost rond de 400 euro.

    Wat zouden jullie doen?
    pi_40868430
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 10:43 schreef TR08 het volgende:
    Ik heb van de week een dompelpomp gekocht om de kelder te ontwateren in geval van overstroming. Tijdens de aansluiting kwam het water al binnen zetten en het ding sloeg niet vanzelf aan. Het blijkt dat de vlotter kut ontworpen is, waardoor hij pas bij een waterlaag van 30-40cm aan slaat en soms niet uit slaat als het water weg is. Dit is getest met de mijne en een andere nieuwe uit het gamma schap.

    Een gardena pomp had hetzelfde probleem (S6000/7000) maar wel veel minder. Slaat aan bij plm 10cm en meestal wel uit bij geen water. Toch blijft de drijvende vlotter aan flexibele kabel constructie bij die dingen redelijk kut, net als bij de gamma pomp.

    Mijn tip: Koop geen gamma dompelpompen als de ruimte die je wilt ontwateren minder dan 40cm water mag hebben. Zoek liever iets met een vlotter aan een vaste arm of een ander schakelmechaniek. Als je die niet vindt zal de gardena pomp het redelijk aardig doen.
    als je echt droog wilt zuigen kan je de vlotter gewoon zelf beetpakken en wat draaien en keren en boven op de pomp leggen, als je dit goeddoet blijft de vlotter gewoon denken dat die in het water dobbert en pompt je pomp de boel prima leeg ( wel als het echt OP is de vlotter weer terug leggen he, in het geval dat je pomp staan blijft zodat die automatisch bij een nieuwe waterlading begint te pompen..:p)

    Tevens zou je de vlotter kunnen verzwaren aan het snoer.. zodat die sneller aanslaat
    pi_40868712
    Gurb, wij hebben een paar maanden geleden een afkortzaag van Ferm gekocht.
    Da´s natuurlijk geen topmerk, maar de prestaties zijn in verhouding tot de prijs prima.
    Wel de duurste uitvoering genomen met laser ed. en enkele extra zaagbladen aangeschaft.
    Wij hebben de afkortzaag gebruikt om laminaat mee op maat te maken. Omdat er nog een plint overheen moest komen, was het ook niet zo superbelangrijk of de zaagsnede wel of niet helemaal perfect was.
    Voor die prijs (rond de 120 euro) is het een prima ding.
    Als het de bedoeling geweest zou zijn om er veel vaker mee te werken en nauwkeuriger werk te doen, dan had ik wellicht een duurder merk overwogen. Voor dit klusje (en misschien voor in de toekomst nog eens wat plankjes inkorten) was het in elk geval een prima ding!
      woensdag 16 augustus 2006 @ 16:56:49 #15
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_40872605
    Mijn decoupeerzaag is van Aldi..,:@
    maar bevalt prima!
    Heeft stofzuigerslangaansluitmogenlijkhied, en pendelstanden (en dat vind ikt och echt wel een vereiste voor een decoupeerzaag)

    IK heb hem wel alleen voor hout gebruikt natuurlijk. Wil je ook metaal gaan zagen dan zou ik wel voor een goed merk gaan
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      woensdag 16 augustus 2006 @ 19:16:08 #16
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_40876691
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 14:12 schreef Gurb het volgende:
    En trouwens een heel andere vraag. Ik heb vorige week een vriend geholpen met het leggen van een houten vloer, en heb dit gedaan met een elektrische afkortzaag. Dit werkt echt formidabel, mooi recht en super snel zagen
    Je raad het al, die wil ik nu ook.

    Alleen nu kan ik twee dingen doen: ik koop een goedkope machine van rond de 100 tot 150 euro

    gude zaag deze kost 129 euro
    een metabo / elektra beckum machine deze kost rond de 100 euro, maar heeft een klein zaagbereik (vloerdelen en laminaat red je er niet mee)

    Of ik spaar even door, en koop een echte machine.
    denk dan aan zoiets:
    een dewalt machine deze kost rond de 550 euro, en voldoet ruim aan mijn eisen
    een makita machine vergelijkbaar qua prijs, en ook qua prestaties
    en als tussenweg:

    een Bosch afkortzaag deze kost rond de 400 euro.

    Wat zouden jullie doen?
    Mijn schoonvader heeft die Gude. Geen aanrader. We hebben toen we zijn bungalow in Belgie gingen bouwen er welgeteld 3 dagen mee gedaan. Toen gaf ie de geest. Daarna een Bosch gekocht (een andere dan die jij linkt) die het nog steeds doet

    Ik ben misschien wel bevooroordeeld, ik wil zelf namelijk alles van Bosch hebben.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 16 augustus 2006 @ 19:17:41 #17
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_40876745
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 16:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Mijn decoupeerzaag is van Aldi..,:@
    maar bevalt prima!
    Heeft stofzuigerslangaansluitmogenlijkhied, en pendelstanden (en dat vind ikt och echt wel een vereiste voor een decoupeerzaag)

    IK heb hem wel alleen voor hout gebruikt natuurlijk. Wil je ook metaal gaan zagen dan zou ik wel voor een goed merk gaan
    Ik had een eigen merk van de Gamma, net 13 maanden geleden gekocht (4 keer gebruikt, gebruik meestal handzaag). Die zondag de geest gaf.

    Omdat ik toch alles al nieuw wilde gaan kopen van Bosch heb ik besloten nu maar alvast te investeren in een decoupeerzaag. Ik ga hem de komende tijd redelijk vaak gebruiken namelijk.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 16 augustus 2006 @ 19:57:03 #18
    44101 kirpeknots
    Ignorance is bliss
    pi_40877926
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 19:17 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Ik had een eigen merk van de Gamma, net 13 maanden geleden gekocht (4 keer gebruikt, gebruik meestal handzaag). Die zondag de geest gaf.

    Omdat ik toch alles al nieuw wilde gaan kopen van Bosch heb ik besloten nu maar alvast te investeren in een decoupeerzaag. Ik ga hem de komende tijd redelijk vaak gebruiken namelijk.
    Leddop. Ik heb liggen..... Een nieuwe Bosch PST550 in doos.

    "Doe het handig, doe het zelf!
    De Bosch decoupeerzaag PST 550 is geschikt voor het zagen van bochten of rechtuit. Het opgenomen vermogen van deze decoupeerzaag is 400W en vol gas draait hij al snel 3100 tpm. Het zaagblad is in een handomdraai te wisselen. Er is een aansluiting voor stofafzuiging en de stalen voetplaat kan opzij en naar achteren worden versteld. Het decoupeerzaagblad voor hout wordt gratis meegeleverd."




    Wat is het eigenlijk waard? Ik zoek een bovenfrees.
    Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
    pi_40879239
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 14:12 schreef Gurb het volgende:
    En trouwens een heel andere vraag. Ik heb vorige week een vriend geholpen met het leggen van een houten vloer, en heb dit gedaan met een elektrische afkortzaag. Dit werkt echt formidabel, mooi recht en super snel zagen
    Je raad het al, die wil ik nu ook.

    Alleen nu kan ik twee dingen doen: ik koop een goedkope machine van rond de 100 tot 150 euro

    gude zaag deze kost 129 euro
    een metabo / elektra beckum machine deze kost rond de 100 euro, maar heeft een klein zaagbereik (vloerdelen en laminaat red je er niet mee)

    Of ik spaar even door, en koop een echte machine.
    denk dan aan zoiets:
    een dewalt machine deze kost rond de 550 euro, en voldoet ruim aan mijn eisen
    een makita machine vergelijkbaar qua prijs, en ook qua prestaties
    en als tussenweg:

    een Bosch afkortzaag deze kost rond de 400 euro.

    Wat zouden jullie doen?
    De goedkopere hebben een paar probelemen, de aanloop van de machine is wat narig (geen softstart) en de zaaghoek (zowel haaks op het het blad, als in de richting van het bald) zijn niet goed haaks te krijgen. Bij het zagen van dikkere sutten hout(dikker dan zeg 3 a 4 cm) ga je behoorlijk merken dat hij hol of bol zaagt (de kopsekant is niet vlak maar heeft een bult).

    De wate duurdere machines hebben dat niet. Hoe groter de machine (zaagblad) hoe beter geschikt voor b.v. laminaat) Schrom ook niet verschillende zaagbladen te kopen. Je hebt verschillende vertandingen die andere resultaten geven afhankelijk van wat je zaagt.

    Kijk ook eens naar een trekzaag ipv alleen afkortzaag. Deze kunnen nog beter gebruikt worden voor klein plaat materiaal en laminaat / parket / planken / meubel- en timmerpanelen.
    pi_40880733
    Qua decoupeerzagen heb ik ook een vraagje;
    Wat is het verschil tussen de modellen met 'handvat-beugel' en de modellen zonder ??

    Dus zo één;


    en zo één;
      woensdag 16 augustus 2006 @ 21:39:29 #21
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_40881752
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 19:57 schreef kirpeknots het volgende:

    [..]

    Leddop. Ik heb liggen..... Een nieuwe Bosch PST550 in doos.

    "Doe het handig, doe het zelf!
    De Bosch decoupeerzaag PST 550 is geschikt voor het zagen van bochten of rechtuit. Het opgenomen vermogen van deze decoupeerzaag is 400W en vol gas draait hij al snel 3100 tpm. Het zaagblad is in een handomdraai te wisselen. Er is een aansluiting voor stofafzuiging en de stalen voetplaat kan opzij en naar achteren worden versteld. Het decoupeerzaagblad voor hout wordt gratis meegeleverd."

    [afbeelding]
    [afbeelding]

    Wat is het eigenlijk waard? Ik zoek een bovenfrees.
    Oke, ik ben dus op zoek naar een iets krachtigere machine dan die. Ook wil ik een regelbaar toerental en pendelstanden.

    Sorry....en waarde? Ongeveer 40-45 denk ik.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 16 augustus 2006 @ 21:40:43 #22
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_40881815
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 21:16 schreef SemPai het volgende:
    Qua decoupeerzagen heb ik ook een vraagje;
    Wat is het verschil tussen de modellen met 'handvat-beugel' en de modellen zonder ??

    Dus zo één;
    [afbeelding]

    en zo één;
    [afbeelding]
    Qua techniek weinig. Het gaat puur om de handling. Zelf vind ik zo 1 met knop net even wat wendbaarder. Zaag je dus veel bochten dan is dat de beste optie.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_40887605
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 21:16 schreef SemPai het volgende:
    Qua decoupeerzagen heb ik ook een vraagje;
    Wat is het verschil tussen de modellen met 'handvat-beugel' en de modellen zonder ??

    Dus zo één;
    [afbeelding]

    en zo één;
    [afbeelding]
    Puur wat lekkerder in je hand voelt. En zoals Sanger zegt met een knop bovenop geeft bij veel bochten werk iets meer controle dan de andere die weel meer rechtlijnig makkelijker recht te houden is.
    pi_40887975
    Als je een formidabele machine wilt om hout te bewerken, kies dan een Festool. Qua ergonomie zijn dit ook perfecte machines. Het nadeel is natuurlijk de prijs. Voor een decoupeer/pendelzaag met handvat betaal je zo'n ¤300.
    I got soul, but I'm not a soldier
    pi_40894265
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 19:16 schreef sanger het volgende:

    Mijn schoonvader heeft die Gude. Geen aanrader. We hebben toen we zijn bungalow in Belgie gingen bouwen er welgeteld 3 dagen mee gedaan. Toen gaf ie de geest. Daarna een Bosch gekocht (een andere dan die jij linkt) die het nog steeds doet

    Ik ben misschien wel bevooroordeeld, ik wil zelf namelijk alles van Bosch hebben.
    Ik was er al een beetje bang voor dat die goedkope machines niets waren, dat wordt dus sparen en de aanbiedingen her en der in de gaten houden.
    Is dat trouwens een bosch blauw, of een bosch groen die je schoonvader heeft nu?
    quote:
    Op woensdag 16 augustus 2006 20:35 schreef tnimble het volgende:

    De goedkopere hebben een paar probelemen, de aanloop van de machine is wat narig (geen softstart) en de zaaghoek (zowel haaks op het het blad, als in de richting van het bald) zijn niet goed haaks te krijgen. Bij het zagen van dikkere sutten hout(dikker dan zeg 3 a 4 cm) ga je behoorlijk merken dat hij hol of bol zaagt (de kopsekant is niet vlak maar heeft een bult).

    De wate duurdere machines hebben dat niet. Hoe groter de machine (zaagblad) hoe beter geschikt voor b.v. laminaat) Schrom ook niet verschillende zaagbladen te kopen. Je hebt verschillende vertandingen die andere resultaten geven afhankelijk van wat je zaagt.

    Kijk ook eens naar een trekzaag ipv alleen afkortzaag. Deze kunnen nog beter gebruikt worden voor klein plaat materiaal en laminaat / parket / planken / meubel- en timmerpanelen.
    Een trekzaag is zeker leuk, maar een afkortzaag (wel eentje met telescoopgeleiding) zou al meer dan voldoende zijn voor mij. En wat betreft de zaagbladen, dat ben ik met je eens.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')