abonnement Unibet Coolblue
pi_40788494
Ik ben de sleutel kwijt geraakt van mijn garagedeur. Gelukkig stond die op dat moment niet op slot dus ik kan er wel gewoon in.

Ik zou er nu graag een nieuw slot in willen zetten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Gewoon een nieuw cylinder slot kopen? Is die andere er makkelijk uit te halen?
Ik ben op zich best handig maar heb er nog nooit een garagedeurslot uitgehaald en vervangen.

Misschien dat iemand tips heeft.
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
pi_40788559
Er zijn nogal wat verschillende garagedeuren. Ook zijn er veel verschillende soorten sloten.

Om een goed antwoord op je vraag te krijgen zou ik toch even een foto maken of op zijn minst een foto zoeken die op jouw deur lijkt.

Over het algemeen is het vervangen van een slot trouwens niet zo moeilijk.
  Moderator maandag 14 augustus 2006 @ 09:38:37 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_40788991
Idd. wat conflict ook al zegt; er is zo weinig over te vertellen.
Maak een foto van het slot of van de deur en plaats die hier
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:50:29 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40789188
Als het een gewoon cylinderslot is moet het niet zo een moeilijke klus zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40789242
Op onze 2 deuren zit gwoon een cylinder en 1 is er ook kapot/sleutel weg. Ik heb geen idee hoe ik die cyilinder eruit krijg dus ik lift ff mee.
pi_40789327
De cilinder zit maar met 1 schroef vast (op de slotplaat) Als je die losdraait druk je de cilinder er zo uit.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_40789403
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:59 schreef Adfundum het volgende:
De cilinder zit maar met 1 schroef vast (op de slotplaat) Als je die losdraait druk je de cilinder er zo uit.
Bij een garagedeur heb je geen slotplaat.... bij mij iig niet.
pi_40789524
bij mij wel
Als je een oplegslot hebt zul je het hele slot moeten vervangen of bij de slotenmaker nieuwe sleutels bestellen als je het nummer nog weet. (slot loshalen, misschien staat het sleutelnummer aan de achterkant)
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_40789744
Ik zal er net als de TS eigenlijk even noet doen foto's van maken.
pi_40791225
pi_40791241
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:18 schreef Marsepein het volgende:
Ik zal er net als de TS eigenlijk even noet doen foto's van maken.
pi_40792551
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:59 schreef Adfundum het volgende:
De cilinder zit maar met 1 schroef vast (op de slotplaat) Als je die losdraait druk je de cilinder er zo uit.
Als je de sleutel hebt wel ja.
Anders sta je nog wel een tijdje te kutkammen.
pi_40797411
Bij ons was de sleutel kwijt ( door de vorige bewoners) en moest het slot uitgeboord worden; Het slot zat op slot natuurlijk.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:24:07 #14
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_40816299
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:59 schreef Adfundum het volgende:
De cilinder zit maar met 1 schroef vast (op de slotplaat) Als je die losdraait druk je de cilinder er zo uit.
[afbeelding]
Zonder sleutel krijg je de cilinder er nog steeds niet uit.
Normaal doe je dit door schroef uit de cilinder draaien,de sleutel in de cilinder te stoppen en de sleutel iets te draaien, dan is de cilinder wel te verwijderen door hem uit het slot te trekken ( in omgekeerde volgorde zet je hem er weer in).

een andere optie is om de cilinder te breken, dan is ie wel zonder sleutel te verwijderen

Is het geen halve cilinder ? die worden namelijk veel gebruikt in garage deuren.
dan is het mogelijk om de cilinder kapot te zagen ( op het middelste dunste deel )


Het type slot wat gebruikt is heeft totaal niets te maken met het vervangen van een cilinder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')