abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 16:25:49 #76
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40612697
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 15:38 schreef scanman01 het volgende:

[..]

'Kleine storingen' is echt een understatement. Er ging heel erg veel mis. Gelukkig was daar op de later uitgekomen dvd niets meer van te merken. Zelfs de mensen die vals zongen tijdens het concent, zongen opeens zuiver op de dvd. Met Sinead ging ook het een en ander mis volgens mij. Maar ook dat was op de dvd gecorrigeerd.
Mother hebben ze gewoon niet opgevoerd samen met The Thin Ice, omdat alles eruit lag. Op een aantal foto's zie je Roger ook zowat de Goden aanroepen om het te fiksen.
Dat maakte het allemaal wel uniek ja. Een vriend van me heeft nog de originele opname ergens onder een dikke laag stof liggen...lijkt me toch wel leuk om díe weer eens te zien.

Ik zelf vind het een geweldige show, met een aantal muzikale dieptepunten. Cyndi Lauper is uyteraerd erg beroerd en ook Rogers stem was niet al te best. Maar de nummers die hij uitvoert vind ik wel de hoogtepunten van de hele avond.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 16:39:58 #77
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_40613146
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:25 schreef Hankster het volgende:

Ik zelf vind het een geweldige show, met een aantal muzikale dieptepunten. Cyndi Lauper is uyteraerd erg beroerd en ook Rogers stem was niet al te best. Maar de nummers die hij uitvoert vind ik wel de hoogtepunten van de hele avond.
Het was een typische megalomane Roger Waters-onderneming.
Wie niet waagt, die niet wint. Maar ook half geslaagd was het een historisch concert.

Waters wilde m.i. per se wat groots neerzetten, mede ingegeven door het feit dat zijn ex-collega's zo'n enorm succesvolle doorstart kenden met Pink Floyd. Dit terwijl Waters' soloplaten van de jaren ervoor niet in de búúrt kwamen van de Pink Floyd-verkoopcijfers.

Veelzeggend voor de sfeer destijds, is ook dit citaat van Waters, uit een interview in de periode vlak voor The Wall in Berlijn:
quote:
De huidige Pink Floyd-show is nog altijd gebaseerd op mijn ideëen, maar ik zou er niet meer bij willen horen. Ik zag het Venetie-concert op tv en kraaide het uit van plezier, omdat het zo afschuwlijk was. Mijn slechte ik kwam tevoorschijn. Het was een facsimile van mijn werk. Het enige dat hen op de been houdt is het goede gitaarspel van Gilmour.'
Ik denk overigens dat hij gelijk heeft.
Op het gitaarspel van Gilmour na, vind ik Momentary Lapse en Division Bell niet te harden zo kitscherig.
En het werk van Waters werd live verkracht met misplaatste frivoliteit.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 16:48:19 #78
138448 PeZu
Suspended animation
pi_40613390
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:39 schreef Gert het volgende:

[..]

Het was een typische megalomane Roger Waters-onderneming.
Wie niet waagt, die niet wint. Maar ook half geslaagd was het een historisch concert.

Waters wilde m.i. per se wat groots neerzetten, mede ingegeven door het feit dat zijn ex-collega's zo'n enorm succesvolle doorstart kenden met Pink Floyd. Dit terwijl Waters' soloplaten van de jaren ervoor niet in de búúrt kwamen van de Pink Floyd-verkoopcijfers.

Veelzeggend voor de sfeer destijds, is ook dit citaat van Waters, uit een interview in de periode vlak voor The Wall in Berlijn:
[..]

Ik denk overigens dat hij gelijk heeft.
Op het gitaarspel van Gilmour na, vind ik Momentary Lapse en Division Bell niet te harden zo kitscherig.
En het werk van Waters werd live verkracht met misplaatste frivoliteit.
sorrow, learning to fly, on the turning away

high hopes, what do you want from me, keeptalking

allemaal erg mooi en toch afgkomstig van zogenoemde mindere albums
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_40613503
Zit nu de DVD te kijken van Delicate Sounds of Thunder
  Moderator dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:01:30 #80
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_40613757
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:48 schreef PeZu het volgende:

[..]

sorrow, learning to fly, on the turning away

high hopes, what do you want from me, keeptalking

allemaal erg mooi en toch afgkomstig van zogenoemde mindere albums
Smaken verschillen. Ik vind het stuk voor stuk geen goede nummers.
Platte rock, melodieën gefabriceerd om de grote massa te behagen, overgoten met een sentimenteel keyboard-sausje.
Soms op het genante af. Lekker met de aanstekertjes zwaaien bij On the Turning Away, please.

Bij Waters had en heb je tenminste altijd het idee dat hij wat te vertellen heeft, en dat hij niet slechts wat nummers heeft geschreven omdat er weer een album moest komen.
Zelfs zijn mindere nummers boeien me meer dan welk nummer dan ook op AMLOR of TDB.

Maar nogmaals: smaken verschillen.
Floyd heeft wel een nieuw publiek aangeboord na het vertrek van Waters. In mijn ervaring veelal mensen die juist niets moesten hebben van de "naargeestige" Waters-sound, of de "rare" eerste platen uit de begintijd van PF.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:07:03 #81
16701 scanman01
Today's a good day
pi_40613902
Ik kan het niet méér met Gert eens zijn (dit keer ). Na The final cut heb ik geen enkel PF album meer gekocht. Heb ze wel allemaal beluisterd, maar het boeide gewoon niet meer. 'Learning to fly' vond ik nog wel een lekker nummer trouwens, maar dat was wat mij betreft een uitzondering.
Waters daarentegen kwam met bv What God Wants, want ik weer een meesterwerkje vind
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:13:36 #82
138448 PeZu
Suspended animation
pi_40614107
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:07 schreef scanman01 het volgende:
Ik kan het niet méér met Gert eens zijn (dit keer ). Na The final cut heb ik geen enkel PF album meer gekocht. Heb ze wel allemaal beluisterd, maar het boeide gewoon niet meer. 'Learning to fly' vond ik nog wel een lekker nummer trouwens, maar dat was wat mij betreft een uitzondering.
Waters daarentegen kwam met bv What God Wants, want ik weer een meesterwerkje vind
u bedoelt Amused to Death

idd een veel betere plaat
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:17:22 #83
16701 scanman01
Today's a good day
pi_40616021
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 17:13 schreef PeZu het volgende:

[..]

u bedoelt Amused to Death

idd een veel betere plaat
Amused to death natuurlijk ja. Prachtig album

My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:18:12 #84
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40616054
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:39 schreef Gert het volgende:


Ik denk overigens dat hij gelijk heeft.
Op het gitaarspel van Gilmour na, vind ik Momentary Lapse en Division Bell niet te harden zo kitscherig.
En het werk van Waters werd live verkracht met misplaatste frivoliteit.
Ik begrijp deze reactie van Roger volkomen, en het is inderdaad zeer kenmerkend voor de Roger van eind 80/begin 90 Laatst zei hij dat PF na hem niet slecht, maar gewoon totaal anders was. De man is toch wel heel erg veranderd de laattse 10 jaar...de psycho therapiën wierpen de vruchten af

Maar ik ben het slechts gedeeltelijk met zijn mening eens: Money, ABITW en Comfortably Numb waren tijdens die tour en vooral tijdens Venetië te-nen-krommend slecht, en ik kon mijn oren werkelijk niet geloven toen ik Venetië de eerste keer hoorde. Er is werkelijk totaal niets meer over van de eigenlijke bedoeling van die nummers. Ik vind dat ze tijdens de '94 Tour echt vele malen beter waren qua benadering van de Roger nummers. Money vind ik op P.U.L.S.E. bijvoorbeeld veel leuker....hoewel het niet in de buurt komt van Money @ Live8 ( )
Maar de nieuwere nummers werden werkelijk schitterend ten gehore gebracht, hoewel die saxofonist werkelijk vreselijk slecht was of in ieder geval is dat totaal niet mijn sound als saxofonist zijnde

De 2 platen na TFC zijn zoals Roger het nu zegt: het is totaal anders, maar niet slecht. En ja, vooral tijdens Momentary Lapse was het met name Dave's gitaar die de boel redde. Maarja, de een vind On The Turning Away, High Hopes, Comming Back To Life, Sorrow, A Freat Day For Freedom allemaal schitterende nummers, anderen vinden het allemaal sentimentele muziek met te veel uitgestreken akkoorden. Ik persoonlijk vind deze nummers ge-wel-dig. Een doelloze, maar daarom niet minder leuke discussie. Althans, leuk in de zin dat ieder een eigen mening heeft...dat maakt muziek zo erg interessant

Ik persoonlijk vind dat niets The Wall kan evenaren, ik vind Dark Side de laatste paar jaren overgewaardeerd (of beter gezegd: de andere platen t.o.v. DSoTM óndergewaardeerd) en ik luister liever naar Division Bell dan naar de eerste paar platen, en ik vind '94 hun allerbeste tour.

Uiteindelijk komt het er op neer dat ze elkaar nodig hebben om te kunnen schitteren. Amused To Death kan dan wel een top album zijn voor sommigen, ik zelf vind er te weinig melodie in zitten en ik mis gewoon een goede gitaar....net zoals de laatste 2 PF-albums juist weer te veel gitaar/melodie hadden en niet echt stevig durfde te zijn. Klinkt allemaal een beetje vaag Maar jullie snappen wel wat ik bedoel
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:18:25 #85
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40616060
Tering, wat een veel te lange post zeg
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:35:14 #86
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40616511
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:52 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Zit nu de DVD te kijken van Delicate Sounds of Thunder
ik had hem pas gedownload en wilde hem als DVDtje branden, maar het bestand werd niet herkend
Kan jij hem voor me branden alsjeblieft?
pi_40618310
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:17 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Amused to death natuurlijk ja. Prachtig album

[afbeelding]
Echt een meesterwerk. En zo waar.

"This species had amused itself to death."

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator woensdag 9 augustus 2006 @ 11:45:43 #88
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_40637962
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:18 schreef Hankster het volgende:
Uiteindelijk komt het er op neer dat ze elkaar nodig hebben om te kunnen schitteren. Amused To Death kan dan wel een top album zijn voor sommigen, ik zelf vind er te weinig melodie in zitten en ik mis gewoon een goede gitaar....net zoals de laatste 2 PF-albums juist weer te veel gitaar/melodie hadden en niet echt stevig durfde te zijn.
Samen zijn Waters en Gilmour méér dan de som der delen, eens.
Maar ik vrees toch dat we het met het bestaande gezamenlijke werk moeten doen.
Ik kan me echt niet voorstellen dat de voltallige band ooit nog door zo'n slopend groepsproces zal willen gaan als het maken van een nieuwe plaat. Het zou gewoon niet gaan, ze zouden bonje krijgen. Als het niet Waters met Gilmour is, dan zouden Waters en Rick Wright wel met elkaar overhoop liggen. Want dat is ook niet best hoor, die verhouding. Waters heeft Wright niet voor niets tijdens het maken van The Wall eigenhandig uit de band gezet (hij er uit of ik er uit).
En zelfs toen de groep weer even bij elkaar was voor Live8, waren er alweer geprikkeldheden van Waters richting Wright (las ik in het postscript in Masons' Inside Out).
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:13:46 #89
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_40717210
Zoals Waters zei:

Als david shine on you crazy diamond zingt is het eigenlijk geen pink floyd, maar een cover.

Voor solo touren hebben ze elkaar niet nodig, gilmour kan een hoop nummers doen omdat hij daar sowieso op zong en dat geld ook voor Waters. Ik hoop dat de heren verstandig zijn en nog een keer op tour gaan met z'n 4e. Een nieuwe plaat maken hoeft van mij echt niet, en dat gaat 99% zeker ook niet gebeuren.

Ik hoop dat Waters binnenkort met wat meer info komt over zijn nieuwe solo albums.
pi_40720011
in de nieuwe OOR staat nog een leuk stuk over Syd Barret.....
Ik dacht laat ik dat hier maar ff spammen
Iedereen is uniek, behalve ik
  Moderator vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:14:33 #91
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_40724125
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:13 schreef Pudy het volgende:
Ik hoop dat de heren verstandig zijn en nog een keer op tour gaan met z'n 4e. Een nieuwe plaat maken hoeft van mij echt niet, en dat gaat 99% zeker ook niet gebeuren.
Ik zou liever nog één nieuwe plaat hebben.
Maar dat gaat niet gebeuren nee.
Waters heeft dit jaar tijdens een TV-interview op een Amerikaanse zender trouwens gezegd dat hij "in his bones" voelt dat hij nogmaals met de rest van de band zal optreden. Geen tour, maar een goede gelegenheid.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:30:39 #92
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40759905
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:35 schreef Hankster het volgende:

[..]

ik had hem pas gedownload en wilde hem als DVDtje branden, maar het bestand werd niet herkend
Kan jij hem voor me branden alsjeblieft?
wel?...of iemand anders, aangezien hij niet echt vaak in dit topique komt
pi_40776470
Ik luister net eRa, een band die geweldige gitaarmuziek samensmelt met klassiek. Erg mooi.

De gitaarsolo van Devore Amante had net uit Pink Floyd kunnen komen! Als het David Gilmour was geweest, had ik het zo geloofd.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_40826230
mijn vriend (23 jaar oud) wist niet eens van het bestaan van pink floyd af :|

ik heb hem toen maar even heel snel kennis laten maken met pink floyd natuurlijk
Like any other bitch
I do NOT shit where I eat
pi_40867056
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 21:18 schreef highway101 het volgende:
Ik luister net eRa, een band die geweldige gitaarmuziek samensmelt met klassiek. Erg mooi.

De gitaarsolo van Devore Amante had net uit Pink Floyd kunnen komen! Als het David Gilmour was geweest, had ik het zo geloofd.
kan er niks over vinden.... niet op allmusic(behalve dan dat zweeteef achtige era) en ook niet op binsearch.

Kun je ff precies aangeven hoe die cd heet?
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_40867110
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:47 schreef Dibbl het volgende:
mijn vriend (23 jaar oud) wist niet eens van het bestaan van pink floyd af :|

ik heb hem toen maar even heel snel kennis laten maken met pink floyd natuurlijk
Uit welke grot heb je je vriend uitgetrokken?

Maar beter laat dan nooit, he
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_40867190
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:22 schreef ummagumma het volgende:

[..]

Uit welke grot heb je je vriend uitgetrokken?

Maar beter laat dan nooit, he
nou zijn ouders zijn uhm hoe zeg ik dit vriendelijk alles behalve modern en leuk
en die arme jongen is dus opgegroeid met duitshe schlagers en BZN :S

een uitspraak van zijn moeder toen Queen in gelredome speelde: ohw is dat een goede zangeres?
Like any other bitch
I do NOT shit where I eat
pi_40867411
Geweldig

Ik heb vroeger ook naar deutsche schlagers geluisterd maar toen was ik ook een jaar of 5 of 6
Hoe is het nieuws bij hun aangkomen dat BZN er mee ophoud?
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_40867471
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:29 schreef ummagumma het volgende:
Geweldig

Ik heb vroeger ook naar deutsche schlagers geluisterd maar toen was ik ook een jaar of 5 of 6
Hoe is het nieuws bij hun aangkomen dat BZN er mee ophoud?
dat sloeg best wel in

het ergste is nog die mensen hebben de sixties meegemaakt en ik als 26 jarig huppelkutje weet meer van die tijd en muziek af als zij
Like any other bitch
I do NOT shit where I eat
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:44:40 #100
125386 ummagumma
Back in Black
pi_40868005
Mag ik weten uit welk gehucht hun komen?
De beste tijd qua muziek hebben hun gewoon gemist.... ik zou er een moord voor kunnen plegen om naar die tijd te gaan. Heb helaas de jaren 80 bewust mee gemaakt en dat was al het begin van het einde (mijn mening).
Dus ze kennen zeker ook niet Black Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin, Iron Butterfly en dat soort grootheden zeker ook niet?
Maar goed, hun hebben misschien wel andere dingen waar wij geen verstand van hebben en dat soort dingen meer.

Maar ik begrijp wel dat ze wel Queen een beetje kennen, is al een klein lichtpuntje
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')