abonnement Unibet Coolblue
pi_39908210
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou

Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!

Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!

Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste

De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join

Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken

Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:

Wat doet FlyLady met je?
Foto's:

De sink van Aventura plus haar schoonmaakmiddelkastje:




Het aanrecht plus de sink plus het bureau plus het schoonmaakmiddelkastje van Sanne:








De sink van Nugget plus haar controljournal:




Het aanrecht plus de sink van DarkElf:




De sink van Barb:


De sink van Fee-tje:


De sink van Spiegelei:


De sink van Nicole22 (alleen de rechter, de linker staat nog in het chloor):


De sink van Lemijn:


Waarom een topic over FlyLady?
Om gezellig te babbelen over wat jij allemaal niet voor vies schoon hebt gemaakt en elkaar tips te geven.

Voorgaande delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3

[ Bericht 10% gewijzigd door Sweetsixteen16 op 17-07-2006 15:33:09 ]
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39908228
Hier verder!
OP wordt verder aangepast!
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 17 juli 2006 @ 15:16:27 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_39908265
Ik vind het nog steeds een superschattige foto
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39908795
Zo, de OP is klaar.
En de foto van Isabeau = lief
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39909806
Kelly's Missions zijn ok! Ik kwam in elk geval minder disgusting dingen tegen aan de achterkant van de toiletpot dan ik dacht. Nog even 15 minuten gedeclutterd en het zit er weer op voor vandaag.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_39910884
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:09 schreef Bep het volgende:

[..]

Alles in een vuilniszak gooien , lekker buiten gaan zitten vanavond en dan uitzoeken. Koop vanmiddag wat van die makkelijke opberghoesjes en stop vanavond alleen die fotos erin die echt de moeite waar zijn. Gooi de rest weg
Helaas zijn het digitale foto's die ik om wil zetten naar normale foto's.
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 17 juli 2006 @ 16:59:34 #7
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39911511
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:39 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Helaas zijn het digitale foto's die ik om wil zetten naar normale foto's.
Nou, dan gooi je ze in je Trash en dan sleep je degene die je echt mooi vindt gewoon weer terug

Flauwe post met de werking van een TVP
  maandag 17 juli 2006 @ 17:01:38 #8
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39911578
Weet iemand trouwens hoe je een plumeau moet schoonmaken? Ik heb hem op zijn kop in een emmer sop gezet maar weet eigenlijk helemaal niet of dat de bedoeling is.
Ik neem toch aan dat je die dingen ook schoon moet maken?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39913712
Geen idee Sanne!
Ik heb vandaag zooi opgeruimd van mijn dressoir! Dat was ook wel eens nodig!
Vanvond doe ik nog even mijn eetkamertafel en dan geloof ik het wel weer voor vandaag.
  maandag 17 juli 2006 @ 18:11:56 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_39913726
Ik zou hem stofzuigen ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39914627
Ben ik nu zo gemotiveerd en was ik van plan nu na mijn werk allemaal dingen te doen, is het een sauna hier in huis
Doen jullie nu ook minder dan je zou doen zonder die hitte?
Mind the gap
pi_39915173
Ik doe helemaal niks meer
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39919087
Morgen weer een dag. Straks alleen even mijn kleding voor morgen klaar leggen.
Gek op mooie kleding.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 21:37:05 #14
43556 miss_dynastie
pi_39920109
Ik klop em buiten uit, verder geen idee eigenlijk
  maandag 17 juli 2006 @ 21:42:31 #15
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39920269
Vandaag was mijn persoonlijke missie: helemaal niks doen, zelfs geen sink shinen.

En mooi dat het gelukt is, .
En mooi dat miijn huis er toch picobello uitziet, alleen maar omdat ik mijn kopje en bordje meteen in de vaatwasser zet na gebruik. Echt cool.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_39920351
Koelkast eindelijk schoongemaakt en beplakt met koeienvlekken, foto volgt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 17 juli 2006 @ 21:47:16 #17
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39920431
Ik ontvang dus die mailtjes niet (haat mail) en lees ook niet die mega-slechte site, maar ik begrijp uit jullie posts dat deze week de koelkast op het programma staat?

Komt goed uit, want die stond ook op mijn lijstje van things-to-do-before-boyfriend-moves-in-in-two-weeks, want we gaan zijn koelkast gebruiken, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_39920482
Oe, heb ik maar zo Barb aan het poetsen gekregen.

Maar nee, ik heb 'm gewoon gedaan omdat het echt nodig was, hoor.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 17 juli 2006 @ 22:29:01 #19
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39921909
De laundry room is ook schoon

Was opgeruimd, droger en wasmachine met een vochtig doekje afgenomen. Ik vind het best voor vandaag
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39922836
Geweldig dit! Geïnspireerd door dit topic doe ik opeens ook meer dingen in huis, laatst heb ik de wc bende (bril, borstel en houder plus het vuilnisbakje) in de afwasmachine gegooid met nog wat rondslingerende zooi (vazen en dat soort dingen) Geweldig! Mijn halve gasstel past er overigens ook in, inclusief de knoppen
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
  maandag 17 juli 2006 @ 23:57:27 #21
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_39925716
Ik was helemaal geinspireerd door dit topic, had zin om vandaag van alles te gaan doen maar het was echt te warm hier, dus heb ik maar niks gedaan
Saartje
  dinsdag 18 juli 2006 @ 02:03:22 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_39928428
Wow, ik zie mijn shining sink in de openingspost!
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:48 schreef Nicole22 het volgende:
Ben ik nu zo gemotiveerd en was ik van plan nu na mijn werk allemaal dingen te doen, is het een sauna hier in huis
Doen jullie nu ook minder dan je zou doen zonder die hitte?
Ik doe juist meer vreemd genoeg. Ik zet alles tegen elkaar open en drentel rond. Maar het komt meer door de vrije tijd denk ik hoor. Ik heb vandaag boven en onder de sink (wastafel) schoongemaakt, waterkoker ontkalkt, tafels leeggeruimd (niet die troep-eettafel van het vorige topic, dat is een project op zich) en van alles en nog wat afgenomen met sop. Zelfs de afstandbediening van de tv! Erg bevredigend werk.

Nu nog volhouden... ik vind dat ik nu wel mag doen wat ik leuk vind (achterstallig puinruimen) en dan ga ik me gaandeweg wel verdiepen in dagelijkse routine. Ik vind dat nog een beetje eng klinken, zo van: dagelijks, voor altijd, de rest van je leven goed schoonmaken . Bah.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_39930772
Vandaag op mijn programma:
Sink shine = done
Swish and Swipe = done
Ramen achter lappen
1 Lade kledingkast opruimen
Wat foto's inplakken
Naar werk gaan en afscheid nemen van iedereen daar
Gek op mooie kleding.
pi_39931039
Kelly's Mission voor hen die niet op de site kijken
quote:
Dear Friends,

This week we are in the main bathroom and the laundry room. Your mission for today combines both of those rooms!

Have you noticed that your bathroom begins to smell bad and you can't find the stinky culprit. We are going after these yucky odors.

Take your rugs, all the fuzzy stuff on your toilet, and the towels that are just for show and we are going to wash them. While you are in the laundry room grab an old rag or washcloth and wipe down the lid of the washing machine and dryer. I am always shocked at the dust and stuff that seems to just accumulate here. Shine those babies up!

With the rugs in the washer: Sweep the bathroom floor and take a dirty towel and wet it and just mop the floor. When the Rugs are finished put them back in your wonderful smelling bathroom!

Nothing says I love you like not having to hold your breath in the bathroom.

Love,
Kelly
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:54:50 #25
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39933195
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 08:52 schreef DarkElf het volgende:
Kelly's Mission voor hen die niet op de site kijken
[..]
Ik hou van jou, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')