abonnement Unibet Coolblue
pi_39774039



Welkom bij de

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby!

We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 50 meets geweest. Met mooi weer wordt er zeer regelmatig gereden, vaak op zondag.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht


  • BMW R1100S '01 - (RichardGie)
  • Cagiva Raptor 650 '01 - (Makster)
  • Honda CBR600F '96 - (Rausdouwer)
  • Honda CBR900RR '98 - (Mercy_symbol)
  • Kawasaki ER-6N '06 - (Koffiekoekje)
  • Kawasaki ZR-7 '01 - (Ikookhier)
  • Kawasaki ZX9R '00 - (Kratjuh)
  • KTM 620 LC4 Supermotard '97 - (Youp)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GS500E '94 - (Roderick2085)
  • Suzuki GSF600N '96 - (Hicham)
  • Suzuki GSX-R 600 '98 - (Gawaine)
  • Suzuki TL1000R '98 - (Worldbeater)
  • Suzuki SV650S '00 - (BWT)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Yamaha Fazer '01 - (FemaleRebbel)


  • Honda CBR600F '94 - (Dribbel79)
  • Kawasaki ZXR400 '96 - (Hollander172)
  • Nog geen motor - Ondeugend
  • Nog geen motor - R2-D2
  • Suzuki GSX600F '04 - (PeerkeMikuni)
  • Suzuki RF900R RS2 '96 - (TR_Roadkill)
  • Under construction - (One_Punch_Mickey)


    Lessers:
  • Kawasaki ZXR400 '92 - (BazzieK)
  • Nog geen motor - (Faithy)
  • Suzuki-fan - (TimoBasso)
  • Suzuki-fan - (Emme-r-tje)


    Junior:
  • Minibike - (Worldbeater Jr.)


    VGV (Vaak Gestelde Vragen):

    Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

    Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

    Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

    Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

    Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

    Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

    Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

    Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

    Wie maakt de topics?
    De laatste FokMC'er (zie lijstje met motoren hierboven) is degene die ook het nieuwe topic start. Als dit te lang duurt, kan een andere FokMC'er dit doen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kan je hier vinden

    Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.

    Waarom sta ik in een bepaalde categorie?
    Dit wordt democratisch bepaald door een meerderheid van stemmen. De stemcommissie is '1' groot, de kiesgerechtigde is de Topicstarter. Bij het signaleren van onregelmatigheden dient de zeurkous melder een klacht in bij de klachtencommissie van FOK MC

    Klachtencommissie
    Mocht je ergens niet tevreden over zijn dan meld je dat hier. Mocht je nog meer te zeuren melden hebben dan doe je dat hier. Is het nog niet naar wens opgelost meld dan je opmerking hier.

    Enkele nuttige links
    Motor kopen?
    Marktplaats, Speurders, Duitse motoren + BPM-Calculator
    Onderdelen, kleding & aftermarket parts
    Bikebandit, Motozoom, Louis, Superpole, Japarts
    Motorreparatie
    Motorcycle repair

    Disclaimer:
    Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico










    Displacement: 747.00 ccm (45.58 cubic inches)
    Engine type: Twin
    Stroke: 4
    Power: 95.00 HP (69.3 kW)) @ 9200 RPM
    Torque: 82.00 Nm (8.4 kgf-m or 60.5 ft.lbs) @ 6500 RPM
    Dry weight: 189.0 kg (416.7 pounds)
    Power/weight ratio: 0.5026 HP/kg


  • pi_39774061
    Dabbeljoetie-ef topic is er snel doorheen
    pi_39774083
    Zag vandaag een knalgele Laverda 750S staan bij mijn dealer.. zag er wel vet uit, à la oude ZXR 750 modelletjes.. maar slecht afgewerkt in de cockpit

    Echt heel goedkoop. En dan de motor, een paralelle tweecylinder onder zo'n 'supersport'
    pi_39774086
    Wat bedoel je fullie met die verhoudingen?

    Ik wil -1 voor en +3 achter doen .. maar misschien ook +5
    pi_39774107
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 00:23 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Wat heeft dat voor nut Waarom dan niet gewoon 1 tandje meer achter ofzo
    Bijna zelfde effect als 1 minder voor en 2 minder achter
    Ik weet het ook niet
    Wat is dan het verschil tussen 1 voor en 2 achter tegenover 1 achter?

    Voor de duidelijkheid, ik heb het dus over sneller accelereren en lagere top. Meer tandjes achter is toch juist hogere top?
    pi_39774176
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 00:25 schreef Fulcrum_X het volgende:

    [..]

    Ik weet het ook niet

    Wat is dan het verschil tussen 1 voor en 2 achter tegenover 1 achter?
    Minder voor = harder trekken = meer toeren draaien voor zelfde snelheid ten opzichte van oude vertanding
    Meer voor = minder hard trekken = minder toeren draaien voor zelfde snelheid ten opzichte van [...]
    Minder achter = minder hard trekken = minder toeren draaien voor zelfde snelheid ten opzichte van [...]
    Meer achter = harder trekken = meer toeren draaien voor zelfde snelheid ten opzichte van oude [...]

    Denk aan je (ex-)mountainbike versnellingen ...

    Verder geldt:
    1 tandje minder voor = bijna hetzelfde effect als 3 tanden meer achter
    1 tandje meer voor = bijna hetzelfde effect als 3 tanden minder achter

    Komt omdat je voortandwiel bijna 3x zo klein is als je achtertandwiel
    pi_39774215
    -edit hicham -
    pi_39774263
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 00:27 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Minder voor = harder trekken = meer toeren draaien voor zelfde snelheid ten opzichte van oude vertanding
    Meer voor = minder hard trekken = minder toeren draaien voor zelfde snelheid ten opzichte van [...]
    Minder achter = minder hard trekken = minder toeren draaien voor zelfde snelheid ten opzichte van [...]
    Meer achter = harder trekken = meer toeren draaien voor zelfde snelheid ten opzichte van oude [...]

    Denk aan je (ex-)mountainbike versnellingen ...

    Verder geldt:
    1 tandje minder voor = bijna hetzelfde effect als 3 tanden meer achter
    1 tandje meer voor = bijna hetzelfde effect als 3 tanden minder achter

    Komt omdat je voortandwiel bijna 3x zo klein is als je achtertandwiel
    Thnx voor de uitleg

    En één tandwieltje minder voor zul je ook al best merken? Vraag me af hoeveel toeren dat zou schelen, wil namelijk nog wel een beetje 'normaal' snelweg kunnen rijden
    pi_39774307
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 00:31 schreef Fulcrum_X het volgende:

    [..]

    Thnx voor de uitleg

    En één tandwieltje minder voor zul je ook al best merken? Vraag me af hoeveel toeren dat zou schelen, wil namelijk nog wel een beetje 'normaal' snelweg kunnen rijden
    Ja, bij mij scheelt dat bijna 1000 toeren @ 100 km/h http://www.xs4all.nl/~ator0437/gc/ <-- vul die shit in, is een goede richtlijn. Al die gegevens kun je vinden in het werkplaatshandboek
    pi_39774351
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 00:32 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Ja, bij mij scheelt dat bijna 1000 toeren @ 100 km/h http://www.xs4all.nl/~ator0437/gc/ <-- vul die shit in, is een goede richtlijn. Al die gegevens kun je vinden in het werkplaatshandboek
    Je hebt de '98 instellingen niet naar hem toe gestuurd?
    Kijk eens wat +5 doet ..
    pi_39774428
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 00:34 schreef worldpimber het volgende:

    [..]

    Je hebt de '98 instellingen niet naar hem toe gestuurd?
    Kijk eens wat +5 doet ..
    Had je zelf toch al gedaan?
    Heb je WPH nu niet bij de hand
    pi_39774474
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 00:36 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Had je zelf toch al gedaan?
    Heb je WPH nu niet bij de hand
    Je had toch printscreenerts
    pi_39774616
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 00:37 schreef worldpimber het volgende:

    [..]

    Je had toch printscreenerts
    Had ja

    Ik ga nu ff gamen broersk, dus als je nog meer vragen hebt kom dan ff IRL langslopen
    pi_39774801
    Ik zal wel iets verkeerds hebben ingevuld, dat ding geeft aan dat ik 1342 Km/u moet rijden in de 6e versnelling bij 11.000 toeren
    pi_39775025
    Avond Net gewerkt Daarna mezelf gratis zat gedronken op visite bij familie Enne gaat BWT me ophalen hoor ik
      donderdag 13 juli 2006 @ 01:00:32 #16
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_39775132
    jij past niet bij mij op de motor achterop.
    Dan steekt er ongeveer 1,5 meter boven mij uit
    (we shall see)
    &lt;a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank"&gt;FAQ?&lt;/a&gt;
    &lt;a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank"&gt;Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt&lt;/a&gt;
    pi_39775202
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 01:00 schreef bwt het volgende:
    jij past niet bij mij op de motor achterop.
    Dan steekt er ongeveer 1,5 meter boven mij uit
    (we shall see)
    Ach heb ook bij mijn ZXR achterop gezeten meerdere uren en krapper dan dat bestaat niet
    pi_39775349
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 01:03 schreef BazzieK het volgende:

    [..]

    Ach heb ook bij mijn ZXR achterop gezeten meerdere uren en krapper dan dat bestaat niet
    Bwt is nogal klein geschapen, drom
    pi_39775359
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 00:49 schreef Fulcrum_X het volgende:
    Ik zal wel iets verkeerds hebben ingevuld, dat ding geeft aan dat ik 1342 Km/u moet rijden in de 6e versnelling bij 11.000 toeren
    Daarom laat ik mijn broertje altijd dat soort dingen voor me doen
    Moet om 2.30 ongeveer weer op, teringzooi zeg. Wrom ben ik altijd zo traag
    pi_39775406
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 01:08 schreef worldpimber het volgende:

    [..]

    Bwt is nogal klein geschapen, drom
    pi_39775464
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 01:08 schreef worldpimber het volgende:

    [..]

    Daarom laat ik mijn broertje altijd dat soort dingen voor me doen
    Moet om 2.30 ongeveer weer op, teringzooi zeg. Wrom ben ik altijd zo traag
    Nouja waren paar dingen waar ik niet uit kwam, zoals Chain Pitch en Chain Links..(kon het niet vinden in Hayness of Google) maar dan nog, zonder die dingen gaf ie ook al waarden aan, alleen dan 92 km/u bij 6000 toeren wat niet klopt
    pi_39775583
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 01:12 schreef Fulcrum_X het volgende:

    [..]

    Nouja waren paar dingen waar ik niet uit kwam, zoals Chain Pitch en Chain Links..(kon het niet vinden in Hayness of Google) maar dan nog, zonder die dingen gaf ie ook al waarden aan, alleen dan 92 km/u bij 6000 toeren wat niet klopt
    Ja, je moet zelf een grote marge inbouwen dat het een beetje klopt. Maar het fijne weet ik er niet van, volgens mij zit H te gamen dus die komt straks wel ff stoer doen hoe het wel moet
      donderdag 13 juli 2006 @ 01:24:40 #23
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_39775798
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 01:08 schreef worldpimber het volgende:

    [..]

    Daarom laat ik mijn broertje altijd dat soort dingen voor me doen
    Moet om 2.30 ongeveer weer op, teringzooi zeg. Wrom ben ik altijd zo traag
    Dus jij moet 's middags d'r uit zijn
    kun je lekker uitslapen
    &lt;a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank"&gt;FAQ?&lt;/a&gt;
    &lt;a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank"&gt;Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt&lt;/a&gt;
    pi_39775826
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 01:24 schreef bwt het volgende:
    Dus jij moet 's middags d'r uit zijn
    kun je lekker uitslapen
    Nee, over een uur piemol
    Mzzls.
      donderdag 13 juli 2006 @ 01:25:42 #25
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_39775831
    watje
    &lt;a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank"&gt;FAQ?&lt;/a&gt;
    &lt;a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank"&gt;Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt&lt;/a&gt;
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')