abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:14:31 #1
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_39733835
Ik ben echt super kwaad op de politie uit mijn woonplaats. Capelle aan den IJssel.

Wat overkomt mij.

Gisteren 10 juli omstreeks 17.20 uur ben ik door een automobilist aangereden op de snelweg.
Het ging op de volgende manier.

Ik reed voorbij schiphol bij de splitsing die vanaf schiphol over de a4 richting Roelofarendsveen gaat.

http://www.flurl.com/item/plek_aanrijding_u_157508

Klik 2 keer voor een vergroting

Opeens haalt een auto (Opel corsa, zilvergrijs) mij rechts in, ik rijdt op de linkerbaan langs de vangrail (2 baans) en snijdt me als het ware af, waardoor hij voor me komt te rijden.
Ik kan nog net in de remmen alleen schampt hij me aan der zijkant van de auto. Het is een Golf dus hij heeft zeg maar het onderste zijstuk van de auto geraakt. Is een Harde plastic strip aan de onderkant. De kenners zullen wel snappen wat ik bedoel.

Op dat moment wijk ik dus een stuk naar links uit, waardoor ik net niet de vangrail raak, maar hem ook zo min mogelijk raak. Daarna rijdt de persoon in kwestie gewoon door.
Ik geef lichtseinen en toeter meerdere malen en inmiddels rijden we al onder het viaduct door. Het gebeurde 300 meter voor dit viaduct bij Hectometer paal 20,0. Nadat we omhoog zijn gereden rijdt ik naast hem. Ik geef aan dat ie moet stoppen en probeer hem naar de kant te wijzen. Hij negeert mijn tekens en steekt zijn armen in de lucht met de melding van "bekijk het maar"

Omdat ie wilde ontkomen is ie de afrit bij Roelofarendsveen afgereden waarna ik hem maar heb laten gaan, ik wilde natuurlijk geen ongelukken veroorzaken.

Nou heb ik meteen langs de kant van de snelweg gaan staan en heb de leasemaatschappij gebeld waar de auto van is. Mensen hebben mij kunnen zien staan. Ik rijdt een zilvergrijze Volksgwagen Golf met een wuppi op de hoedenplank

Nou zeiden hun dat ik aangifte moet gaan doen, anders wordt ik zelf aansprakelijk gesteld.
Dat ben ik dus vandaag bij mij in de gemeente gaan doen, maar nou komt het.

Ze willen de aangifte niet opnemen omdat ze na het zien van de schade niet geloven dat de schade is gekomen door die aanrijding. Het moet iets anders geweest zijn.

Ik kan nu dus niks overleggen en ik wordt dus gewoon door de politie uitgemaakt voor leugenaar.

Niet letterlijk, maar in principe wel.

Nou vraag ik me dus af of jullie precies weten wat ik het beste kan doen, en me kunnen helpen, om toch mijn gelijk te krijgen.

Ik heb de gegevens van de auto ook het nummerbord dus ik heb wel degelijk een poot om op te staan.

- Is de politie nou niet verplicht om die persoon op te zoeken om uit te zoeken of deze ook schade heeft?
- Wat kan ik doen om toch mijn gelijk te krijgen.

Zelf ga ik morgen naar de politie in hoofddorp toe, waar het ongeval daadwerkelijk voorgevallen is.
Ik ga een klachtenbrief sturen naar de politie van mijn woonplaats.

Ik hoop zo dat er mensen zijn die toevallig op dat moment daar waren.
Ik heb voor de auto die mij aangereden heeft een zwarte auto zien rijden die een soort laadbak heeft. Een four wheel drive model zeg maar.

Mensen met raadt graag, want het is toch van de belachelijke dat ik straks zelf voor de schade moet opdraaien die een ander me heeft toegebracht.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:30:48 #2
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_39734225
2 dingen zijn in elk geval duidelijk:
- De politie is wettelijk -verplicht- om je aangifte op te nemen. Vertrouwen ze de zaak niet, dan zoeken ze dat maar uit tijdens de behandeling van je zaak. Ze hebben het recht niet om je aangifte te weigeren.
- Jij kunt nu een klacht indienen. Daarvoor is een procedure die je waarschijnlijk wel kunt vinden op de homepage van de politie Rijnmond of anders op www.politie.nl

Als jij schade hebt, zal die ander dat waarschijnlijk ook hebben. Kleine moeite om dat uit te zoeken voor de politie, aangezien jij al diverse zaken hebt aangedragen zoals het nummerbord.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:39:26 #3
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_39734478
Precies en dat wilde ze dus niet. Ze geloven niet dat die schade door dat ongeluk is gekomen omdat dat niet met die snelheid kan. Maar ik ging vol in de ankers, dus ben ik zeer grote schade voorkomen. Op het moment dat ik remde reed ik 80, toen de botsing was misschien nog 40.

Ik ga zeker aangifte doen in Hoofddorp, lijkt me stug dat ze het daar ook niet opnemen.
Ik vroeg ook aan hun of ze dan in de loop van de maand wilden gaan kijken bij die persoon of hij schade heeft. Zelfs dat wilde ze niet doen. Ze hebben wel belangrijkere dingen te doen zeiden ze.

Is er een manier om achter het adres van iemand te komen d.m.v. het nummerbord
pi_39734535
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:39 schreef Diego27 het volgende:
Is er een manier om achter het adres van iemand te komen d.m.v. het nummerbord
Het enige dat je kunt vinden aan de hand van iemands nummerbord zijn de APK-gegevens maar daar heb je niks aan.
pi_39734537
Als jij mij het nummerbord geeft, heb ik binnenkort het adres voor jou.
Diegene die dat doet heeft even vakantie dus het kan 3 weken duren.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:42:50 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39734583
Doorrijden na een aanrijding is strafbaar. Waarom heb je langs de kant van de weg niet de KLPD gebeld en kenteken doorgegeven van de ander? Het gebeurde op een snelweg, zij kunnen er dan achteraan.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_39734657
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:41 schreef DonSauza het volgende:
Als jij mij het nummerbord geeft, heb ik binnenkort het adres voor jou.
Diegene die dat doet heeft even vakantie dus het kan 3 weken duren.
Is dat nieteen beetje illegaal?

Volgensmij is dat vertrouwelijke informatie, hoe kut het voor de TS ook is.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 juli 2006 @ 21:46:13 #8
13368 NiGeLaToR
pi_39734686
Zo herkenbaar, zelfs als je de dader al hebt en de schade aan de andere partij hebt etc etc doen ze geen moer.
Tip: Je kan via het RDW verregaande gegevens opvragen van voertuigeigenaren, kost je 'n paar euro maar dan heb je ook wat (stukje historie etc). Verder moet je toch echt aangifte gedaan krijgen. En snel zijn, snelwegen hangen vol met camera's, best kans dat 't ergens op staat.

Owjah, 0900-8844 (geen spoed, wel politie) had je moeten bellen inderdaad, dat had een goeie geweest.
pi_39734737
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:45 schreef MatiCe het volgende:

[..]

Is dat nieteen beetje illegaal?

Volgensmij is dat vertrouwelijke informatie, hoe kut het voor de TS ook is.
Is het niet een beetje illegaal om door te rijden na een aanrijding?
Als hij het adres heeft kan hij persoonlijk even langsgaan...
Soms moet je kwaad met kwaad vergelden als er geen legale oplossing is.

En de TS zal nooit weten van wie hij dat adres heeft gekregen...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:49:05 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39734789
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:47 schreef DonSauza het volgende:

[..]

Is het niet een beetje illegaal om door te rijden na een aanrijding?
Als hij het adres heeft kan hij persoonlijk even langsgaan...
Soms moet je kwaad met kwaad vergelden als er geen legale oplossing is.
Ja, goed plan. Two wrongs don't make a right, hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:02:47 #11
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_39735249
politie heeft in 3 seconde een naam bij het kenteken..
vandaag nog gezien..
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:18:01 #12
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_39735737
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:47 schreef DonSauza het volgende:

[..]

Is het niet een beetje illegaal om door te rijden na een aanrijding?
Als hij het adres heeft kan hij persoonlijk even langsgaan...
Soms moet je kwaad met kwaad vergelden als er geen legale oplossing is.

En de TS zal nooit weten van wie hij dat adres heeft gekregen...
Kan jij me mailen of wil je ff je mail adres geven....

Dan kunnen we even contact opnemen.

Alvast hartelijk dank...
pi_39735738
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:02 schreef Bill_E het volgende:
politie heeft in 3 seconde een naam bij het kenteken..
vandaag nog gezien..
Nee, ik geloof niet dat ze het zo snel kunnen intypen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:19:13 #14
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_39735778
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:18 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, ik geloof niet dat ze het zo snel kunnen intypen.
die agent toevallig wel
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:22:04 #15
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_39735864
Kan je ergens nazoeken waar er camera's staan op de snelweg !!!

Het was op de A4 richting badhoevedorp bij hectometerpaal 20,0 tussen 17.15 en 17.20 uur.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:24:32 #16
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39735967
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:56:42 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:28:29 #17
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_39736132
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:24 schreef Mikkie het volgende:
De politie die je een aangifte weigert Wat een stelletje arrogante, achterlijke lamlullen zijn het ook.
Zij hebben jouw aangifte ALTIJD op te nemen. Mocht deze achteraf niet kloppen, dan kun je altijd nog strafbaar gesteld worden voor het plegen van valse aangifte. Dat is echter op het eerste moment niet aan hen om te beoordelen. Gewoon op je strepen gaan staan, desnoods telkens naar hogere rangen vragen tot er iemand is die je wél fatsoenlijk wil helpen.

Daarnaast kun je verschillende dingen overleggen, zoals kleur en type auto, icm de kentekenplaat. Zij kunnen hier meteen dingen over natrekken. Zet er vaart achter, nu kun je misschien nog iets. Tegen de tijd dat je een week verder bent kan die Corsa de schade al gerepareerd hebben en heb jij geen poot meer om op te staan.
Dit ga ik ook zekers doen...

Ik ga morgen langs de politie in de plaats waar het gebeurd is.

Daar mogen ze dan opnieuw de schade opnemen.
Hopen dat die wat meer meewerken...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:29:03 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39736160
Nogmaals:
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Doorrijden na een aanrijding is strafbaar. Waarom heb je langs de kant van de weg niet de KLPD gebeld en kenteken doorgegeven van de ander? Het gebeurde op een snelweg, zij kunnen er dan achteraan.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:31:47 #19
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_39736283
Klopt helemaal maar weet je wat het is.

Ik schrok zo op het moment dat het gebeurde dat ik een soort stoot van adrenaline over me had waardoor ik totaal niet meer kon nadenken, ik stond versteld dat diegene gewoon doorreed nadat de aanrijding was geweest.

Ik was er zo van onderstebovend dat ik niet eens meer op dat nummer kon komen. Achteraf zeer stom, maar das achteraf gepraat. Dit zal me zekers niet nog een keer overkomen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:33:56 #20
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_39736364
Jullie zullen morgen horen hoe dit verder is gegaan, alvast dank voor jullie hulp mensen ....
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:39:28 #21
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_39736571
En ik dien sowieso een klacht in hoe ik ben behandeld door de politie, en misschien ook nog wel een bij de ombudsman.

Het is gewoon van de gekke dat als je iets overkomt, dat je dan voor een leugenaar wordt uitgemaakt. Dit laat ik zeker niet op me zitten.
  woensdag 12 juli 2006 @ 07:59:52 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39743814
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:39 schreef Diego27 het volgende:
En ik dien sowieso een klacht in hoe ik ben behandeld door de politie, en misschien ook nog wel een bij de ombudsman.

Het is gewoon van de gekke dat als je iets overkomt, dat je dan voor een leugenaar wordt uitgemaakt. Dit laat ik zeker niet op me zitten.
Ik kan de politie anders prima begrijpen. Als jij uren na een aanrijding, die heel ergens anders plaatshad, bij een politiebureau aankomt met een schade, kan ik me prima voorstellen dat ze daar sceptisch tegenover staan. Als je een aanrijdiung hebt, behoor je de plaats daarvan niet te verlaten en de politie naar je toe te laten komen. Als ze achteraf schades gaan erkennen is het eind zoek. Voor je het weet staat dan iedereen met een kras bij de politie met een wild verhaal over aanrijdingen.

Je maakt geen schijn van kans, ook niet bij de Ombudsman. Je bent achter de dader aangereden, maar waarom dan niet tot aan zijn huis? En onderweg de politie bellen, hadden ze hem direct te pakken gehad. En een beetje raar verhaal dat je zo schrikt dat je niet de politie kunt bellen maar wel je lease-maatschappij...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_39744126
Mijn buurjongen is laatst in elkaar geslagen door een klasgenoot. Ook hier wilde de politie geen aangifte opnemen want: "Die jongen is bij ons bekend en het helpt toch niet!"

Vroeger had de politie een slogans als:
"Wat de politie doet is goed" en "De poltie is je beste vriend"

Tegenwoordig zijn het niets anders dan een slap-aftreksel van een sportfotograaf met vol automatische camera's. Ze doen echt geen ene donder meer zolang het geen geld opleverd.

Nog een voorbeeld: In december ben ik overvallen bij de Arena. Door het verassingseffect liet ik alles over mij heen komen en heb naderhand de politie gebeld en we hebben wat door de wijk gereden om de daders te vinden (kansloos in de Bijlmer). Dus de dag daarop aangifte gedaan (ja dat nog wel) maar ik heb er daarna NIETS meer van gehoord. Het hangt daar vol met bewakingscamera's, maar er zijn natuurlijk geen beelden van die daders.

Nee, de volgende keer als mij zoiets overkomt dan sla ik terug, gericht op fatale plekken. Als de politie toch geen ene donder doet.... moet je het zelf maar doen.
Don't hurry, be crappy!
pi_39745088
Je kunt toch gewoon een schadeformulier invullen en daarop het kenteken van de andere auto invullen ?

Daarnaast is, zoals reeds aangegeven, de politie *verplicht* je aangifte op te nemen, ze zijn niet verplicht er iets mee te doen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_39749371
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:38 schreef _-rally-_ het volgende:
Je kunt toch gewoon een schadeformulier invullen en daarop het kenteken van de andere auto invullen ?

Daarnaast is, zoals reeds aangegeven, de politie *verplicht* je aangifte op te nemen, ze zijn niet verplicht er iets mee te doen.
Idd.

Verlaten plaats ongeval is overigens een misdrijf, hiervan dus gewoon aangifte doen.

De oplossing die een andere user heel *stoer* aandroeg om de niet legale oplossing te proberen vind ik overigens verwerpelijk.
Ik weet niet in welke hoedanigheid jij recht hebt op inzage in de kentekens van het RDW maar ze zouden je die rechten onmiddelijk moeten afnemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')