abonnement Unibet Coolblue
pi_39599478
Ik kreeg van Shams een stukje van een boek, waarin de auteur problemen in het midden oosten, tussen Israel en Palestina in onze context probeert te brengen, waardoor we het beter kunnen begrijpen en inleven.




Alleen in een geval als bovenstaande zouden het natuurlijk weer vrijheidsstrijders genoemd worden.

Op vrijdag 7 juli 2006 12:04 schreef Napalm het volgende:
Ik mis in de OP het kleine feit dat "Palestina" geen duidelijke grenzen had, de VN het gebied (gedeeltelijk) had toegewezen aan de Joden, Palestina geen onafhankelijke zelfstandige staat was ala Nederland en het grondgebied al duizenden jaren betwist wordt.
De vergelijking uit het boek raakt daarmee kant nog wal.



quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:03 schreef BillGates het volgende:
Bizar hoe het ergument 'zelfmoordterrorisme' telkens weer wordt gebruikt om het ongelijk van de palestijnse zaak aan te geven..
de cijfers:

According to figures from the Israel Defence Force and the Palestinian Monitor, 587 Palestinian and 111 Israeli children were killed in the region between 2000 and 2004. The following table shows the causes of death for all non-military deaths for the same period.

Cause of Death Israelis Palestinians
Live Ammunition 366 1,816
Rubber / Plastic Coated Bullets 0 3
Shelling / Bombing 108 650
Suicide Bombing 450 0
Tear Gas 0 20
Prevention of Medical Treatment 0 87
Assassination 1 308+
Bystanders During Assassinations 0 152+
Miscellaneous 45 446

Apart dat het doodschieten van palestijnen (kogels zijn doodsoorzaak nummer 1 daar) toch altijd op de achtergrond verdwijnt.


[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2006 12:22:03 ]
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:17:37 #2
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_39599552
Misschien ben ik de enige, maar ik kan me er niet toe zetten om het te gaan lezen. Kan iemand een korte samenvatting geven, want ik ben wel heeeeel benieuwd.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_39599607
Nederland is al eens bezet geweest. Ook toen was er verzet. Dat je eventueel zou kunnen vergelijken met de acties van Palestijnse organisatie's. Met een ZEER GROOT verschil dat men geen onschuldige burgers en kinderen van kant wilde maken. En dat doen de Palestijnen met hun aanvallen op Israel wel. En daarom krijgen ze zo weinig steun!
pi_39599625
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:17 schreef Everett het volgende:
Misschien ben ik de enige, maar ik kan me er niet toe zetten om het te gaan lezen. Kan iemand een korte samenvatting geven, want ik ben wel heeeeel benieuwd.
Komt een debiel aan de macht in de VS, richt een holocaust jegens Friezen in de VS, uit medelijden na de oorlog wil de VS het goedmaken met de Friezen, en stuurt ze naar hun land van herkomst, Friesland met alle politieke, militaire en financiele steun dat nodig is. Een stuk van NL wordt afgepakt voor Friesland, landen als duitsland, belgie, luxemburg etc voelen zich bedreigt en starten een oorlog, die Friesland met behulp van de VS wint. Nu is er nog meer grond afgepakt van omringende landen, na heel wat onderhandelingen mag NL wat kleine streekjes terug, NL mag geen troepen hebben en friesische leger bewaakt de grenzen.
pi_39599648
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:19 schreef _The_General_ het volgende:
Nederland is al eens bezet geweest. Ook toen was er verzet. Dat je eventueel zou kunnen vergelijken met de acties van Palestijnse organisatie's. Met een ZEER GROOT verschil dat men geen onschuldige burgers en kinderen van kant wilde maken. En dat doen de Palestijnen met hun aanvallen op Israel wel. En daarom krijgen ze zo weinig steun!
Israel doet het zelfde op gelijke niveau, en hun worden er amper tot niet op aangesproken.
pi_39599731
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:15 schreef Triggershot het volgende:

Alleen in een geval als bovenstaande zouden het natuurlijk weer vrijheidsstrijders genoemd worden.
Als ze, net zoals de Palestijnse terroristen, doelbewust zoveel mogelijk onschuldige burgers proberen te doden bij hun acties zijn het net zo goed terroristen hoor.

Bovendien is het vergelijk nogal krom. Nederland is een onafhankelijk souverein land. Een Palestijnse staat heeft nog nooit bestaan. Israël is gebouwd in niemandsland dat destijds in handen was van de Britten. De Britten hebben (weliswaar na Israëlisch terrorisme) zelf ingestemd dat Israël daar zou komen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_39599759
Ik mis hierin het stukje waarin de Engelsen de Palestijnen voor veel geld dit stukje grond doen afkopen.
De Palestijnen, die daar op dat moment NIET wonen gaan akkoord met de som geld en verkopen het land vrijwillig!

Als blijkt dat er Joden komen te wonen (dat is de Arabische BUURlanden niet verteld) krijgt men spijt van de ongedwongen verkoop. Na twee mislukte coupes in Libanon en Syrie zetten deze landen de Palestijnen in het niemandsland. Het groepje ongeregeld, bestaande uit Egyptenaren (Arafat) Syriers en Libanezen noemt zichzelf daarop "Palestijnen" naar het volk dat hier ooit woonde. De naam Palestijnen is dus gejat van een vroeger volk.

En zoals je ziet (als je de geschiedenis kent) het is geenszins te vergelijken met bovenstaande anti-Joodse propaganda boekje.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_39599778
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:19 schreef _The_General_ het volgende:
Nederland is al eens bezet geweest. Ook toen was er verzet. Dat je eventueel zou kunnen vergelijken met de acties van Palestijnse organisatie's. Met een ZEER GROOT verschil dat men geen onschuldige burgers en kinderen van kant wilde maken. En dat doen de Palestijnen met hun aanvallen op Israel wel. En daarom krijgen ze zo weinig steun!
Dat wilden ze misschien niet maar het gebeurde wel
Hoewel we daar nu liever niet aan herinnerd worden zijn er wel degelijk mensen gedood waarvan men dacht dat ze met de Duitsers samenwerkten maar die achteraf onschuldig bleken (noemden we toen 'oorlogslachtoffers ' )
Ook blies het 'verzet' bv treinen opgeblazen en de machinist ging ook de lucht in...jammer voor hem ...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:27:14 #9
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_39599819
Ik zie het probleem niet echt. Dan wordt Friesland toch een eigen staat? Ze moeten niet zo zeiken...
I mean no harm
pi_39599856
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:24 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Als ze, net zoals de Palestijnse terroristen, doelbewust zoveel mogelijk onschuldige burgers proberen te doden bij hun acties zijn het net zo goed terroristen hoor.
Palestijnse volk bestaat natuurlijk grotendeels uit niet terroristen, maar ik wil nog wel eens zien wat voor gevoelens het bij jou zou triggeren als je huis is afgebroken, je vader neergeschoten en je moeder is verkracht. Bij beide partijen boeten onschuldige mensen voor iets wat ze niet hebben gedaan.
quote:
Bovendien is het vergelijk nogal krom. Nederland is een onafhankelijk souverein land. Een Palestijnse staat heeft nog nooit bestaan. Israël is gebouwd in niemandsland dat destijds in handen was van de Britten. De Britten hebben (weliswaar na Israëlisch terrorisme) zelf ingestemd dat Israël daar zou komen.
Dus als een land gekoloniseerd/bezet is mag men er mee doen wat me wil, is dat wat je probeert te zeggen?
pi_39599897
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:24 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Als ze, net zoals de Palestijnse terroristen, doelbewust zoveel mogelijk onschuldige burgers proberen te doden bij hun acties zijn het net zo goed terroristen hoor.

Bovendien is het vergelijk nogal krom. Nederland is een onafhankelijk souverein land. Een Palestijnse staat heeft nog nooit bestaan. Israël is gebouwd in niemandsland dat destijds in handen was van de Britten. De Britten hebben (weliswaar na Israëlisch terrorisme) zelf ingestemd dat Israël daar zou komen.
En het gebied wat Israel daarna heeft ingenomen ?
pi_39599906
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:25 schreef Mr.Spock het volgende:
Ik mis hierin het stukje waarin de Engelsen de Palestijnen voor veel geld dit stukje grond doen afkopen.
De Palestijnen, die daar op dat moment NIET wonen gaan akkoord met de som geld en verkopen het land vrijwillig!

Als blijkt dat er Joden komen te wonen (dat is de Arabische BUURlanden niet verteld) krijgt men spijt van de ongedwongen verkoop. Na twee mislukte coupes in Libanon en Syrie zetten deze landen de Palestijnen in het niemandsland. Het groepje ongeregeld, bestaande uit Egyptenaren (Arafat) Syriers en Libanezen noemt zichzelf daarop "Palestijnen" naar het volk dat hier ooit woonde. De naam Palestijnen is dus gejat van een vroeger volk.

En zoals je ziet (als je de geschiedenis kent) het is geenszins te vergelijken met bovenstaande anti-Joodse propaganda boekje.
interessant, want onderbouwing voor etc?
pi_39599955
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:15 schreef Triggershot het volgende:
Alleen in een geval als bovenstaande zouden het natuurlijk weer vrijheidsstrijders genoemd worden.
Weert je waarom...omdat die 'vrijheidsstrijders' zeer zeker niet met gerichte acties vrouwen, kinderen en bejaarden gaan opblazen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_39599978
Dit heeft niks meer met in context brengen te maken, dit heeft alles te maken met het in een slachtoffer rol schuiven van de palestijnse suicide bombers. Ten eerste is Fries geen religie, en dus zullen afstammelingen van friezen zich geen fries voelen. Ik heb zelf fries bloed van mijn grootmoeder, maar zal echt niet verhuizen naar Frisia mocht dit echt zijn. (Of de nederlanders moeten onderdrukt worden :p )
Ten 2e is een groot deel van israel verkocht door de palestijnen aan de joden. Dat heb je hier ook niet naar voren laten komen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind israel ook geen lieverdje in dit conflict, maar de analogie van dit stukje klopt gewoon niet.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_39600008
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:25 schreef Mr.Spock het volgende:
Ik mis hierin het stukje waarin de Engelsen de Palestijnen voor veel geld dit stukje grond doen afkopen.
De Palestijnen, die daar op dat moment NIET wonen gaan akkoord met de som geld en verkopen het land vrijwillig!

Als blijkt dat er Joden komen te wonen (dat is de Arabische BUURlanden niet verteld) krijgt men spijt van de ongedwongen verkoop. Na twee mislukte coupes in Libanon en Syrie zetten deze landen de Palestijnen in het niemandsland. Het groepje ongeregeld, bestaande uit Egyptenaren (Arafat) Syriers en Libanezen noemt zichzelf daarop "Palestijnen" naar het volk dat hier ooit woonde. De naam Palestijnen is dus gejat van een vroeger volk.

En zoals je ziet (als je de geschiedenis kent) het is geenszins te vergelijken met bovenstaande anti-Joodse propaganda boekje.
Typisch denkpatroon

Pro Palestijns = Anti Israel
Anti Isreal = Anti Joods
Wonen er ALLEEN joden in Israel ?
Of wonen ALLE Joden in Israel ?
Kun je niet voor een bepaalde groep zijn zonder AUTOMATISCH tegen een andere te zijn ?
pi_39600017
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus als een land gekoloniseerd/bezet is mag men er mee doen wat me wil, is dat wat je probeert te zeggen?
Het punt is juist dat er geen land bezet of gekoloniseerd is omdat er in de geschiedenis nog nooit een Palestijnse staat heeft bestaan. Een land dat niet bestaat kun je niet koloniseren.

Daarom is de vergelijking met Nederland dat gekoloniseerd zou worden door de Friezen ook zo krom.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_39600023
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:25 schreef Mr.Spock het volgende:
Ik mis hierin het stukje waarin de Engelsen de Palestijnen voor veel geld dit stukje grond doen afkopen.
De Palestijnen, die daar op dat moment NIET wonen gaan akkoord met de som geld en verkopen het land vrijwillig!

Als blijkt dat er Joden komen te wonen (dat is de Arabische BUURlanden niet verteld) krijgt men spijt van de ongedwongen verkoop. Na twee mislukte coupes in Libanon en Syrie zetten deze landen de Palestijnen in het niemandsland. Het groepje ongeregeld, bestaande uit Egyptenaren (Arafat) Syriers en Libanezen noemt zichzelf daarop "Palestijnen" naar het volk dat hier ooit woonde. De naam Palestijnen is dus gejat van een vroeger volk.

En zoals je ziet (als je de geschiedenis kent) het is geenszins te vergelijken met bovenstaande anti-Joodse propaganda boekje.
Ook dit vergeet men maar al te graag.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_39600101
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:27 schreef pomtiedom het volgende:
Ik zie het probleem niet echt. Dan wordt Friesland toch een eigen staat? Ze moeten niet zo zeiken...
Een eigen staat is geen probleem
Alle Friezen in de wereld naar Friesland is wat mij betreft dan ook geen probleem
Als ze (wegens plaatsgebrek ) de rest van Nl gaan veroveren wordt het denk ik wel een probleem
pi_39600115
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:29 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

En het gebied wat Israel daarna heeft ingenomen ?
Gevolg van de Arabische oorlog tegen Israël.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_39600127
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het punt is juist dat er geen land bezet of gekoloniseerd is omdat er in de geschiedenis nog nooit een Palestijnse staat heeft bestaan. Een land dat niet bestaat kun je niet koloniseren.

Daarom is de vergelijking met Nederland dat gekoloniseerd zou worden door de Friezen ook zo krom.
Palestina was een onderdeel van de ummah, die dus wel bezet werd door de britten.

Marokko was geen soevereine staat?
pi_39600189
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:35 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Gevolg van de Arabische oorlog tegen Israël.
en wat hebben wij van duitsland afgepakt?
pi_39600205
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:33 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Typisch denkpatroon

Pro Palestijns = Anti Israel
Anti Isreal = Anti Joods
Wonen er ALLEEN joden in Israel ?
Of wonen ALLE Joden in Israel ?
Kun je niet voor een bepaalde groep zijn zonder AUTOMATISCH tegen een andere te zijn ?
Op zich heb je gelijk, maar dit boekje is wel degelijk Anti Israel, zoveel kromme vergelijkingen om maar een beetje sympathie te krijgen
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_39600218
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:31 schreef wonko het volgende:

[..]

Weert je waarom...omdat die 'vrijheidsstrijders' zeer zeker niet met gerichte acties vrouwen, kinderen en bejaarden gaan opblazen.
Nee,omdat de het altijd zo is dat zo'n groep door de eiegn partij ' vrijheidsstrijders' wordt genoemd en voor de tegenpartij altijd voor ' opstandelingen ,terroristen , criminelen of rebellen ' wordt uitgemaakt
pi_39600229
na 2 bladzijde velt men al een oordeel dat het boek anti israel is.
pi_39600309
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:35 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Gevolg van de Arabische oorlog tegen Israël.
Waarom heeft Nederland (of welk land in Europa dan ook ) dan ooit lopen zeuren dat Duitsland hier de boel bezet hield ? (want gevolg van de oorlog tusssen Duitsland en Nederland )
Of de Franse bezetting bv ?
Die oorlog is (officieel ) voorbij dus wegwezen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')