abonnement Unibet Coolblue
pi_39568866
Fokflyladies deel 2
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:39 schreef Sanne het volgende:
Vervolg op: Fok FlyLadies
[..]

irc: #flylady

Foto's uit het vorige topic:

De sink van Aventura:
[afbeelding]

Het aanrecht van Sanne:
[afbeelding]

De keuken van Octopussy:
[afbeelding]
pi_39569001
Ik heb tijdens het boodschappen doen vanochtend, Glorix doekjes gehaald.
En deze beneden op de wc gelegt, en boven op de douche/wc.
Ook flessen met dikke glorix gel, zodat ik eens in de zoveel dagen dit in de wc kan "mikken". Dat is allemaal al een stuk hygienischer dan eens per week de wc schoonmaken

Ook heb ik weer wat wasjes gedraait. Maar moet deze alleen nog strijken/opvouwen/ in de kast leggen. Afwassen doe ik elke keer na het eten Alleen de doe dingen van flylady volg ik niet altijd op.

Maar hoe dan ook, dankzij dit topic is ons huis al een stuk opgeruimder en schoner dan ooit van te voren
  donderdag 6 juli 2006 @ 12:33:35 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39569529
Even de shining sinks op een rijtje ter motivatie!

Aventura:


Nugget:


Sanne:


DarkElf:
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 6 juli 2006 @ 12:48:50 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39569986
Ik heb het beddengoed afgehaald en gewassen. Zelfs van de logeerkamer. Het hangt inmiddels aan de lijn te drogen. Verder de wastafel in de badkamer grondig aangepakt. Shinet als een zonnetje, net als de spiegel en het glazen planchetje. De vuilnisbak staat in het bad in de bleek te weken. De keuken is aan kant. Op de plekken waar ik aan de hotspots ben begonnen gisteren is het nog een beetje een bende, dat had ik beter ff anders kunnen aanpakken. Het ruikt fris in huis. Ik ruik zelfs mijn zeep niet meer maar wel Ajax en bleek.

Zow, ik mag ff zitten dacht ik zo.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39570575
Ik ben gisteren goed bezig geweest, heb mijn keuken geshined... na het koken/eten meteen alles opgeruimd en goed schoongemaakt. En voor ik naar bed ging alles in de woonkamer opgeruimd wat ik die dag overhoop had gehaald... geloof me, dat is een hele overwinning. Gaf een heerlijk gevoel!
Vanmorgen na het douchen ook meteen een doekje door de badkamer gehaald, ik maakte wel altijd al de douchedeuren schoon met een trekkertje... maar nu heb ik dus ook de rest van de badkamer gedaan. Was wel warm, het was nog 29C in de badkamer.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39571030
ik heb ook die doekjes voor in de wc, alleen de goedkope variant (aldi of lidl) ruiken ook erg fijn

maar ik vind persoonlijk 1 keer per week de toilet grondig schoon (dus met van die gel en alles) genoeg. Mijn kat drinkt uit mijn toilet dus ik zorg dat het altijd schoon is, maar dat er geen resten schoonmaakmiddel meer zitten.

ik heb meestal een uur na het schoonmaken van het toilet natte modderige kattenpoten op de bril staan

Weet iemand trouwens een effectief (maar katvriendelijk) middeltje om de mierenplaag uit mijn huis te halen? Ik doe het nu al zo dat ik de vuile afwas direct wegwerk zodat ze daar niet op afkomen, en ik heb de vuilnisbak leeggemaakt en in de tuin neergezet. Maar ze lopen verdomme overal over de vloer, de tafels en het aanrecht
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:23:38 #7
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39571109
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:21 schreef octopussy het volgende:
Weet iemand trouwens een effectief (maar katvriendelijk) middeltje om de mierenplaag uit mijn huis te halen? Ik doe het nu al zo dat ik de vuile afwas direct wegwerk zodat ze daar niet op afkomen, en ik heb de vuilnisbak leeggemaakt en in de tuin neergezet. Maar ze lopen verdomme overal over de vloer, de tafels en het aanrecht
Koperen muntjes voor de plek waar ze door komen leggen
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:33:26 #8
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39571378
Ik heb zojuist mijn gootsteen gevuld met heet water en een kop bleek, .
Zou ook ik dan toch verloren zijn?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_39572288
Ik
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:33 schreef Barb het volgende:
Ik heb zojuist mijn gootsteen gevuld met heet water en een kop bleek, .
Zou ook ik dan toch verloren zijn?
Blingen die gootsteen !

Mijn vriendje doet de was hier, en ik kreeg een emailtje van Flylady waar m'n was was, dus dat heb ik hem even gevraagd (hij had ook de kattenbakken al verschoond) Hij moest wel weg, dus ik heb de oude was opgeruimd en de nieuwe opgehangen.

Door af en toe een beetje op te ruimen is de Hotspot op de eettafel weg, die op de bank bijna en die op het logeerbed voor de helft. Nu zit ik even een kwartiertje te Fok!ken terwijl ik m;n water drink.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:22:16 #10
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39573161
Voor:



Na:

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:23:25 #11
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39573192
Wow Barb, erg mooi!
pi_39574039
@Barb, dat is een hele verbetering.

Ik ga vandaag nog even met de statische doek over de vloer heen, vanwege de kattenharen.
Eten koken en meteen opruimen, klein beetje was weg werken zo meteen. And that's it.
pi_39575273
Vandaag nog helemaal niks gedaan. Zelfs mijn sink niet...
Out of my mind, back in five minutes
pi_39576351
ziet er goed uit barb
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39576374
ik ga vandaag de vaatwasser leegruimen, de was opruimen en nog een was opruimen en dat is het wel voor vandaag. (ja ff een doekje over de keuken na het eten)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † donderdag 6 juli 2006 @ 19:58:59 #16
43556 miss_dynastie
pi_39582186
Ik lees net op een ander forum over iemand die haar werkster op heeft kunnen zeggen dankzij FlyLady
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:03:57 #17
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39582324
Voor wie wat inspiratie nodig heeft, straks om half negen een herhaling van "Hoe schoon is jouw huis?" op RTL4.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39582366
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:17 schreef DarkElf het volgende:
ik ga vandaag de vaatwasser leegruimen, de was opruimen en nog een was opruimen en dat is het wel voor vandaag. (ja ff een doekje over de keuken na het eten)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39583572
Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg

Ik kreeg gisteravond de neiging om de wasbak in het zusterhuis te gaan poetsen Die ziet er 100 jaar niet gepoetst uit. Ook zit er schimmel in de koelkast...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39584229
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef AudreyHepburn het volgende:
Let je wel op dat je nieuwe huisgenoten je niet als de schoonmaakster gaan behandelen ? Als ze doorhebben dat jij hun dingen aan het opruimen bent omdat jij nu eenmaal een hogere standaard van schoon hebt dan zij, dan sta je binnen de kortste keren elke keer hun teringzooi op te ruimen.

En ja, ik spreek uit ervaring. . Dus let een beetje op jezelf, meis. .
Dankjewel, Audrey
Ik zal inderdaad oppassen
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39584245
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:41 schreef Isabeau het volgende:
Ook zit er schimmel in de koelkast...
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39584341
Ik heb maar besloten de koelkast op de kinderafdeling te gebruiken en niet die in het zusterhuis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39584429
heb vandaag maar eens cif gel met bleek gekocht. Misschien dat ik wel een soort van schortje ga aanschaffen of ergens vandaag plukken om in schoon te maken, want ik ben ook zo'n klungel met schoonmaakmiddelen (sowieso met bijna alles wel).
pi_39584743
Och hemel, ik heb een schortje nog kunnen negeren We gaan toch niet allemaal aan een schortje, kunnen we een foto van onszelf in schort plaatsen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39585220
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:15 schreef Isabeau het volgende:
Och hemel, ik heb een schortje nog kunnen negeren We gaan toch niet allemaal aan een schortje, kunnen we een foto van onszelf in schort plaatsen
kan jij niet in het ziekenhuis een schort regelen? een witte doktersjas zal ook wel handig zijn voor het schoonmaken en het staat een stuk interessanter als je tijdens het schoonmaken een pakketbezorger aan de deur krijgt

Dit is flylady's idee van een schort



Dames dit moet toch beter kunnen? Ik zal kijken of ik een plaatje kan maken van een leuk schort met Flylady erop, en dat naar de dames in de VS opsturen.

[ Bericht 12% gewijzigd door octopussy op 06-07-2006 21:33:02 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')