abonnement Unibet Coolblue
pi_180239
Ik mis een beeldende kunst forum, dan maar hier.

Afgelopen weekend zag ik de nieuwe tentoonstelling van Rob Scholte in het Friesch museum. Een museum van niets, op het gebouw na dan en een tentoonstelling van niets.

Wat is die Scholte erg zeg. Hij (of een assistent)heeft foto's van mooie dames uit glossys genomen. Heeft deze bewerkt met een aantal photoshop filters, waaronder spherize, twirl, fragment, mosaic tiles, dus een aantal standaard filters. Niet eens subtiel toegepast ofzo, nee gewoon filter kiezen en enteren.
De uitkomst daarvan heeft hij nageschilderd. Echt heel strak, en excat zoals het bewerkte beeld was.

Kortom fantasieloze shit (sorry dat wat het echt) van de eerste orde. Ik snap zijn bedoeling wel, hij komt weer met het verhaal dat hij alleen bestaande beelden gebruikt bla bla bla.

Maar met deze tentoonstelling slaat hij naar mijn mening heel erg de plank mis. En verdient hij het niet om met dat werk in een museum te hangen. Het zal waarschijnlijk niet voor niets het Fries museum zijn. (wie komt daar nu)

Okay dat was het.

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie (Datum 29 Februari 2000).]

fake a dream
  woensdag 1 maart 2000 @ 20:16:00 #2
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_180240
Niemand geinteresseerd in beeldende kunst??
fake a dream
pi_180241
ik niet iig.
wat Rob Scholte uitspookt vind ik over het algemeen wel kenmerkend voor de beeldende kunst: niet origineel, te commercieel
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  woensdag 1 maart 2000 @ 22:27:00 #4
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_180242
quote:
op 03-01-2000 om 08:16 PM schreef Kimmie het volgende:
Niemand geinteresseerd in beeldende kunst??

Niet in Rob Scholte

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_180243
quote:
op 03-01-2000 om 08:16 PM schreef Kimmie het volgende:
Niemand geinteresseerd in beeldende kunst??

Jawel , maar niet iedereen die zegt dat hij een kunstenaar is , is er ook een !

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')