abonnement Unibet Coolblue
pi_39157174
De Golf V heeft er 160000 opzitten inmiddels na 2 jaar trouwe dienst en we waren hier altijd in de veronderstelling dat de volgende een Mazda 5 zou worden.

Tot vandaag, want ons oog viel op de Dodge Caliber.







Die kleur!

De wagen is niet zo ruim als de Mazda 5 maar de duurste dieselversie (die nog goedkoper is dan de Mazda 5 diesel) heeft wel een 140pk motor, 17 inch lichtmetaal en een hele zooi accessoires.

Iemand al ervaring met deze auto en/of wat vinden jullie ervan?

[ Bericht 11% gewijzigd door BretsiG op 23-06-2006 19:15:23 ]
  vrijdag 23 juni 2006 @ 19:08:36 #2
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_39157218
Een Dodge vergelijken met een Mazda.



Ik word oud.
Waar waren de tijden dat er 5 Mazda's in de kofferbak van een Dodge pasten?
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_39157342
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 19:08 schreef pieter_pontiac het volgende:
Een Dodge vergelijken met een Mazda.



Ik word oud.
Waar waren de tijden dat er 5 Mazda's in de kofferbak van een Dodge pasten?
Tsja.

Maar het is toch een leuke middenklasser, niet?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 19:14:22 #4
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_39157357
Die voorkant is wel stoer, de rest trekt mij niet zo.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_39167164
Ik vind hem niet echt mooi, staat te hoog op z'n poten en die voorkant vind ik wat patserig. Maar laat dat je niet weerhouden van aanschaf, smaken verschillen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39167183
kia rio look a like
De status 'bagger-user' voorbij
pi_39181954
Dodge Caliber....anything but cute.

Die reclame is echt meesterlijk.
  zondag 25 juni 2006 @ 09:46:30 #8
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_39199758
Ik heb hem onlangs zien rijden, en ik weet niet wat ik van de "groep" van de auto moet zeggen. Er zullen mensen zijn die de vergelijking maken met de Golf / Mazda 5 / allerhande middeklassers, maar hij reed in mijn situatie naast een BMW X3, en toen vond ik hem qua afmetingen bijvoorbeeld weer heel imposant. Vreemd ding.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
  zondag 25 juni 2006 @ 09:55:15 #9
147979 Gietje
Alfa 156 2.4 jtd
pi_39199820
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Ik heb jaren lease-auto's gehad. Heerlijk, iedere keer weer een nieuwe auto uitzoeken en niet afrekenen (behalve dan later via de fiscus!).

Sinds ik leraar ben geworden, rij ik dus prive. Nooit zo erg gevonden, want eigen auto is ook erg leuk (Nu Alfa 156 2.4 jtd). Tot ik de eerste plaatjes van de Dodge Caliber zag.

Wat een schitterende en coole auto. Een beetje de PT Cruiser, maar dan wel mooi gelukt! De kwaliteit schijnt wat minder te zijn qua materialen van het interieur. Maar who cares als je zo'n mooie bak voor je deur mag zetten.

En die kleur is idd heel mooi. Overigens mag het bij zo'n stoere bak ook gewoon fout knalrood zijn!

Als je hem binnen hebt, kom je dan even showen?
  Moderator zondag 25 juni 2006 @ 10:24:25 #10
18653 crew  D.
pi_39200077
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 17:38 schreef Jill-RMC het volgende:
Dodge Caliber....anything but cute.

Die reclame is echt meesterlijk.
ik vind 'm lachwekkend
pi_39254946
quote:
Op zondag 25 juni 2006 09:55 schreef Gietje het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Ik heb jaren lease-auto's gehad. Heerlijk, iedere keer weer een nieuwe auto uitzoeken en niet afrekenen (behalve dan later via de fiscus!).

Sinds ik leraar ben geworden, rij ik dus prive. Nooit zo erg gevonden, want eigen auto is ook erg leuk (Nu Alfa 156 2.4 jtd). Tot ik de eerste plaatjes van de Dodge Caliber zag.

Wat een schitterende en coole auto. Een beetje de PT Cruiser, maar dan wel mooi gelukt! De kwaliteit schijnt wat minder te zijn qua materialen van het interieur. Maar who cares als je zo'n mooie bak voor je deur mag zetten.

En die kleur is idd heel mooi. Overigens mag het bij zo'n stoere bak ook gewoon fout knalrood zijn!

Als je hem binnen hebt, kom je dan even showen?
Als je hem nu besteld krijg je hem Juli 2007 (de duurste dieseluitvoering).

Na heel wat rondbellen bleek er echter een dealer die er al 45 heeft besteld, nu krijgen we hem in augustus/september 2006.
pi_39278852
Mooie wagen, ik zou er ook wel een willen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:42:07 #13
52517 WhiteAssNigga
Can't Think Of Something
pi_39297511
Echt wel een mooie wagen, zou mij ook wel mogen passen.

Wel veel mazzel gehad dat je nog een dealer hebt gevonden die een zooi op voorraad had, anders wordt het wachten wel heel vervelend.

Veel plezier alvast, en kom zo snel mogelijk met foto's.
Wij Bepalen Wel Wat Hip Is, En Zeker Wat Een Hit Is....
pi_39297627
De voorkant heeft wel wat weg van de volvo XC90



check die "eland" Ferrari sticker
pi_39411076
Wat ik persoonlijk enigzins zonde vind is dat een van oorsprong amerikaans merk hier geen zescylinder leverbaar voor heeft.

Met zo'n uitstraling er hoort er minstens een v6 als optie leverbaar te zijn.
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_39411513
de binnenkant schijnt vreselijk te zijn, alleen maar slecht afgewerkt hard plastic
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_39411923
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 00:08 schreef Rev- het volgende:
de binnenkant schijnt vreselijk te zijn, alleen maar slecht afgewerkt hard plastic
Dat is dan ook te merken in de prijs. Hij is vrij goedkoop namelijk.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_39411937
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 00:08 schreef Rev- het volgende:
de binnenkant schijnt vreselijk te zijn, alleen maar slecht afgewerkt hard plastic
Dat is typisch amerikaans, vandaar dat ik het dus ook vreemd vind dat er alleen 4 pitters zijn.
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_39412323
Dodge Caliber:

Buitenkant -

Binnenkant

Prijs -

Kopen? Voor dat geld rijd je in elk geval het stoerste in zijn klasse, volgens diverse autobladen is de diesel de versie die je wil, de 2.0 met automaat wordt sterk afgeraden om te kopen. Zelf ben ik erg kieskeurig over de afwerking van het interieur waardoor deze auto voor mij eigenlijk afvalt (samen met elke amerikaan). Eigenlijk best jammer want zo slecht rijdt hij niet en de buitenkant is echt super gaaf. Gelukkig heb ik het geld niet, anders zat ik met een groot dilemma.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_39412525
Mooi ding. Hij komt bij mij niet zo patserig over als bijvoorbeeld de BMW X-5. En hij ziet er ook een stuk beter uit.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_39412949
quote:
Op zondag 25 juni 2006 09:46 schreef OG-Loco het volgende:
Ik heb hem onlangs zien rijden, en ik weet niet wat ik van de "groep" van de auto moet zeggen. Er zullen mensen zijn die de vergelijking maken met de Golf / Mazda 5 / allerhande middeklassers, maar hij reed in mijn situatie naast een BMW X3, en toen vond ik hem qua afmetingen bijvoorbeeld weer heel imposant. Vreemd ding.
Hij is korten en minder breed dan de (E90) 3-serie sedan, dus dat lijkt me onzin?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 01:39:24 #22
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_39414048
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:55 schreef MRPhone het volgende:
Wat ik persoonlijk enigzins zonde vind is dat een van oorsprong amerikaans merk hier geen zescylinder leverbaar voor heeft.

Met zo'n uitstraling er hoort er minstens een v6 als optie leverbaar te zijn.
Ik vind het gewoon jammer dat die amerikaanse uitstraling vereuropianiseert (of hoe je het ook zegt )die 6 cylinder intereseert me minder al hoort idd een dikke moter wel bij een amerikaanse wagen (een v6 is onder de maat zelf . Amerikaanse bakken moeten lomp en imposant zijn en dat vind ik bij deze tegenvallen (oke de neus is best cool) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_39416951
Als ik het goed heb deelt die caliber het platform met een mitsubishi lancer. Zou in principe dus best een degelijk karretje kunnen wezen.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:39:20 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39417906
Koop 'm maar in het zwart of in het zilver. Of in het wit, de kleur voor 2007 Zo mooi is ie niet. Voorkant idd Volvo XC90 en hij maakt wat de indruk bij een kettingbotsing betrokken te zijn geweest en daarna is er een olifant op gaan zitten. Wat te veel otoo op een te klein chassis wat mij betreft. Kia Rio is al genoemd hierboven

Maar wel een unieke/typische otoo, en dat is weer positief. Ik zou wel ff wachten tot je er een paar ziet rondrijden om je oordeel te vellen. Anders rij je een paar jaar voor l*l, net zoals in een PTCruiser
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39422937
Neem dan deze:

http://www.dodge.com/charger/style.html


tot 425 pk
niet geschoten is ook niet verkeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')