abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:22:23 #51
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38691122
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:21 schreef sjimz het volgende:
Ik zal het nog een keer posten voor de gene die niet terug lezen..
Vrouwen zijn wel strafrechterlijk te vervolgen.

Hij die ...
Bij de bestudering van strafbepalingen zal het zijn opgevallen, dat vele daarvan beginnen met de woorden ‘hij die’ of ‘hij aan wiens schuld’. Het zal nauwelijks betoog behoeven, dat dit niet betekent, dat vrouwen in zo'n geval niet onder de strafbepaling zouden vallen (aldus ook HR 13 juni 1905, W 8244). Het woord ‘hij’ heeft hier de meer neutrale betekenis van ‘degene’ (vgl. de artt. 240b en 249 lid 2 sub 3 Sr en art. 7 WVW 1994). De wetgever kiest in geval van keuzemogelijkheid steeds het mannelijke woord. Daarom valt onder ‘ambtenaar’ ook de ambtenares, onder ‘koopman’ ook de koopvrouw enzovoort. In een aantal delictsomschrijvingen gebruikt de wetgever ook de term: ‘een ieder die’ (vgl. art. 6 WVW 1994).

Dit komt uit het Wetboek van Strafrecht
Dude daar heb ik het niet eens over. Ik zeg dat het niet strafbaar is om je mening te vertellen.
ada fare stop stalking me
pi_38693069
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:22 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Dude daar heb ik het niet eens over. Ik zeg dat het niet strafbaar is om je mening te vertellen.
Tenzij het enigszins beledigend is! Ga jij maar eens tegen mij zeggen:" Ik vind jou een k*nkerlijer." Dan ga je gewoon mee wegens beledigen van een ambtenaar in functie..of het nu je mening is of niet!
Je kan nog veel leren zo te zien


PS: Ik ben agent Dus ik spreek uit ervaring en uit de juridische inbedding
pi_38703783
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:17 schreef sjimz het volgende:

[..]

Tenzij het enigszins beledigend is! Ga jij maar eens tegen mij zeggen:" Ik vind jou een k*nkerlijer." Dan ga je gewoon mee wegens beledigen van een ambtenaar in functie..of het nu je mening is of niet!
Je kan nog veel leren zo te zien


PS: Ik ben agent Dus ik spreek uit ervaring en uit de juridische inbedding
Ja jij neemt hem mee omdat je te snel op je teentjes bent getrapt(ga eens een keer voor de gein in discussie) en je de mogelijkheid hebt om iemand op te pakken. Want ja meer macht hebben wil iedereen en voel je je stoer om iemand op te pakken.

Ik heb nog nooit een agent gezien die baalde dat hij iemand heeft opgepakt.

Maarja zo zie ik het
pi_38703937
pi_38704617
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:33 schreef Syd het volgende:

[..]

Ja jij neemt hem mee omdat je te snel op je teentjes bent getrapt(ga eens een keer voor de gein in discussie) en je de mogelijkheid hebt om iemand op te pakken. Want ja meer macht hebben wil iedereen en voel je je stoer om iemand op te pakken.

Ik heb nog nooit een agent gezien die baalde dat hij iemand heeft opgepakt.

Maarja zo zie ik het
Ik denk niet dat ik te snel op mijn teentjes getrapt ben ( ik houd niet iemand aan die klootzak tegen me zegt) maar het is gewoon een landelijk beleid van de politie dat termen als kankerlijer niet tolereerbaar zijn. Ik vind het knap dat jij kan zien dat ik het alleen maar stoer vind om iemand op te pakken! Ik vind het altijd fijn om in discussie te gaan alleen zie ik bij jou weinig punten tot discussie simpelweg omdat jouw woorden ongefundeerd zijn Maar goed we dwalen nu wel heel erg offtopic af
  zaterdag 10 juni 2006 @ 02:59:19 #56
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38714792
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:17 schreef sjimz het volgende:

[..]

Tenzij het enigszins beledigend is! Ga jij maar eens tegen mij zeggen:" Ik vind jou een k*nkerlijer." Dan ga je gewoon mee wegens beledigen van een ambtenaar in functie..of het nu je mening is of niet!
Je kan nog veel leren zo te zien


PS: Ik ben agent Dus ik spreek uit ervaring en uit de juridische inbedding
Dat heb ik dus een half jaar geleden gedaan en kreeg er geen bekeuring voor. Ze hadden het er zelf naar gemaakt omdat ze me onterecht bekeurden.

bekeuring om niks, kut politie
Toen was ik nog diep-in-de-war, die account heeft een kameraad van me nu.
ada fare stop stalking me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')