Spuit 11...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 09:56 schreef Megumi het volgende:
Een brief sturen aangetekend. En dat je ook rente in rekening gaat brengen.
+ duidelijk erin zetten dat hij wel aangeeft te zullen betalen, maar dat niet doet, consequent.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:23 schreef Pool het volgende:
[quote]
In de brief kun je inderdaad nog zeggen dat je na die periode een incassobureau zult inschakelen, maar maak de brief niet te lang. Het gaat om die vier bovengenoemde punten, want die zijn van juridisch belang. De rest doet er niet zo toe.
gewoon letterlijk de wettelijke rente noemen. ik meen dat het rond de 8%/jaar ligt voor consumentenzaken, maar dat is een erg vage herinneringquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:31 schreef Vogue het volgende:
Ah, jammerVond het wel een mooi bedrag.
Wat is de wettelijke rente dan, kan ik dat ergens terugvinden?
Heb gewoon wat aanpassingen gedaan wat mij netter/beter lijkt, zie zelf maar wat je ermee doet.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:26 schreef Vogue het volgende:
Even een copy-paste van de brief. Kan deze zo? Of heb ik overdreven met de rente?
Geachte heer ......,
Middels deze aangetekende brief wil ik u laten weten dat u in gebreke bent gebleven betreffende de terugbetaling van een borgsom van ¤ 500,-. Deze borg staat contractueel vastgelegd in het huurcontract van de benedenwoning die ik van u gehuurd heb tot 1 mei 2006.
30 April jongstleden vertelde u mij dat de borg zo snel mogelijk terugbetaald zou worden. Inmiddels is het bijna een maand later en heb ik nog steeds niets ontvangen, ook niet na diverse keren aandringen. Op 15 mei kreeg ik een email van u waarin stond dat u uw bank opdracht had gegeven de borg over te maken. Elf dagen na later heb ik nog steeds niet het bedrag van u mogen ontvangen. Het inschakelen van Kamerbemiddeling Tilburg, het bureau dat uw administratie doet/deed, mocht ook niets baten. Ondanks dat u meerdere keren heeft aangegeven dat het geld wordt/is overgemaakt.
Nu ik mijn geld graag wil ontvangen geef ik U alsnog een betalingstermijn van 10 werkdagen na ontvangst van deze brief. Als het geld binnen het gestelde termijn nog niet is ontvangen, zal ik een incassobureau de opdracht geven het geld voor mij te innen. Eventuele meerkosten zullen dan voor rekening van u zijn. Tevens zal ik rente gaan berekenen op het bedrag, dit zal het wettelijk vastgestelde rentepercentage zijn.
U kunt de ¤ 500.- borg overmaken op postbank rekeningnummer xxxxx t.n.v. xxxx xxxxxx te xxxxxxx.
Hoogachtend,
9.1% dit jaar, jaarlijks dus, vanaf de dag van in gebreke zijn (dus je moet hem eerst in gebreke stellen).quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:31 schreef Vogue het volgende:
Ah, jammerVond het wel een mooi bedrag.
Wat is de wettelijke rente dan, kan ik dat ergens terugvinden?
Sorry had jou post nog niet gezien je mag die van mijn verwijderen.quote:
Euh, ja hoor, ik zou dat zonder problemen aannemen.quote:Op zondag 28 mei 2006 09:28 schreef SHE het volgende:
Nemen incasso bureaus dit soort opdrachten aan?
ben je op zondag ook al klanten aan het bindenquote:Op zondag 28 mei 2006 09:58 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Euh, ja hoor, ik zou dat zonder problemen aannemen.![]()
Is dat niet wettelijk 30 dagen na de "vervaldatum"?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:44 schreef dr.dunno het volgende:
9.1% dit jaar, jaarlijks dus, vanaf de dag van in gebreke zijn (dus je moet hem eerst in gebreke stellen).
Nee, ligt eraan wanneer het verzuim is ingetreden, dat kan b.v. al zijn na een gestelde fatale termijn van 7 dagen.quote:Op zondag 28 mei 2006 10:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Is dat niet wettelijk 30 dagen na de "vervaldatum"?
juist ja.quote:Op zondag 28 mei 2006 09:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Even wat taalfouten eruit halen, dan maar...
Geachte heer ......,
Middels deze aangetekende brief wil ik u laten weten dat u in gebreke bent gebleven
Hierbij stel ik u in gebreke betreffende met betrekking tot de terugbetaling van een borgsom van ¤ 500,-. Deze borg staat is contractueel vastgelegd in het huurcontract, opgemaakt d.d. ................... van de benedenwoning op het adres.............. te ............... die ik van u gehuurd heb tot 1 mei 2006.
Op 30 April jongstleden vertelde heeft u mij verzekerd, dat de borg zo snel mogelijk terugbetaald zou worden. Inmiddels is het bijna een maand later en Tot op heden heb ik deze som nog steeds nietsnog niet van u ontvangen, ook niet na diverse keren aandringen.
Op 15 mei j.l., kreeg ontving ik een email van u waarin stond u aangaf, dat u uw bank opdracht had gegeven de borg over te maken. Elf dagen na later heb ik echter nog steeds niet het bedrag van u mogen ontvangen. Tot op heden is het bedrag nog niet op mijn rekening bijgeschreven
Het inschakelen van Kamerbemiddeling Tilburg, het bureau dat uw administratie doet/deed, mocht ook niets baten. Ondanks dat u meerdere keren heeft aangegeven dat het geld wordt/is overgemaakt. (Irrelevant)
Gelet op bovengenoemde toezeggingen en de ruime termijn die inmiddels sedert uw eerste toezegging tot betaling is verstreken, stel ik u bij deze in gebreke en deel u hierbij het volgende mede:
Indien het bovengenoemde bedrag ad ¤ 500 op 8 juni 2006 niet op mijn rekening is bijgeschreven, zal ik mij genoodzaakt zien, deze vordering uit handen te geven. De hieruit voortvloeiende kosten zullen geheel en al te uwen laste worden gebracht.
Het incassobureau zal, als het goed is, de rente al berekenen, dat hoef je er dus niet bij te zetten.
Wellicht ten overvloede vermeld ik hierbij nogmaals mijn rekeninggegevens:
postbank rekeningnummer xxxxx t.n.v. xxxx xxxxxx te xxxxxxx.
Onder voorbehoud van alle rechten verblijf ik,
hoogachtend,
Kun je mij dan je details mailen? Ik zou er graag morgen al werk van willen makenquote:Op zondag 28 mei 2006 09:58 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Euh, ja hoor, ik zou dat zonder problemen aannemen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |