abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38223738
Hieronder even in het kort het verhaal:

Ik ben 1 mei verhuisd naar een andere stad. Voor die tijd huurde ik particulier een benedenwoning.
Al de tijd dat ik mijn vorige huis huurde, is de verhuurder extreem laks geweest. Als er wat moest gebeuren aan het huis moest ik hem eerst 5 keer bellen en 3 keer mailen voordat hij actie ondernam. Op een gegeven moment zei hij dat het beheer van het pand in zijn handen bleef, maar dat ik de huur moest overmaken naar een andere (bekende) particuliere instelling, omdat die zijn administratie gingen doen. Zo gezegd zo gedaan, iedere maand netjes op tijd mijn huur betaald en nooit commentaar gehad. Tot een kleine maand geleden dus. Ik heb tijdig mijn huur opgezegd en met mijn huisbaas (dus niet de instelling die de administratie deed) afgesproken dat hij 30 april de eindcontrole zou doen. 30 April kwam hij inderdaad, 3 uur te laat, maar ok, dat is normaal bij hem. Hij zei dat het goed was en dat hij mjin borg (¤ 500) zou overmaken, hij had mijn rekeningnummer nog.

Ik heb dus nog steeds niets terug gehad. Ik heb hem weer 5 keer gebeld, 3 keer gemaild, heb Kamerbemiddeling Tilburg (dat bureau dat zijn administratie doet/deed) ingeschakeld (ze noteerden mijn bankrekeningnummer en zouden hem bellen), zelfs mijn moeder heeft die kerel gebeld. Met als resultaat 0.0. Hij blijft iedere keer uiterst aardig en zegt dat hij het overmaakt, maar hij doet dus gewoon niets. 10 Dagen geleden kreeg ik een mailtje van hem, dat hij zijn bank opdracht had gegeven om mij het geld over te maken. Bullshit, want ik heb nog steeds niets gehad. En sinds die 10 dagen geleden is er al minimaal weer 3 keer contact met hem geweest.

Wat voor stappen kan ik nu ondernemen? Ik heb echt de neiging om die vent te wat aan te doen als ik hem ooit weer tegenkom.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 09:55:21 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_38223780
Aangetekende brief sturen, dat je hem 10 dagen geeft om te zorgen dat het geld op je rekening staat en dat je daarna de invordering uit handen zult geven, waardoor er extra kosten bijkomen, die voor zijn rekening zullen zijn. Als ie niet betaalt, gewoon incassobureau erop zetten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 26 mei 2006 @ 09:56:22 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38223795
Een brief sturen aangetekend. En dat je ook rente in rekening gaat brengen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 09:56:51 #4
66444 Lord_Vetinari
pi_38223799
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 09:56 schreef Megumi het volgende:
Een brief sturen aangetekend. En dat je ook rente in rekening gaat brengen.
Spuit 11...
pi_38223825
Ik zou gewoon naar bureau rechtshulp gaan en hem een laatste officiele waarschuwing sturen, mét de vermelding dat alle verdere kosten van vordering via een advocaat op zijn kosten zullen zijn ...
dat betekent voor hem dat hij ofwel _nu_ kan betalen, of de extra kosten als 'boete' erbovenop...

Voor jou betekent het inschakelen van een advocaat dan geen meerkosten, de kosten van de advocaat moet hij dan zelf extra opbrengen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:23:55 #6
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38224236
Zet in de aangetekende brief duidelijk en letterlijk:
-dat je hem "in gebreke stelt"
-de termijn die je hem nog geeft om te betalen (twee weken is hier wel redelijk denk ik)
-het bedrag dat hij je schuldig is
-op grond waarvan hij het bedrag schuldig is

In de brief kun je inderdaad nog zeggen dat je na die periode een incassobureau zult inschakelen, maar maak de brief niet te lang. Het gaat om die vier bovengenoemde punten, want die zijn van juridisch belang. De rest doet er niet zo toe.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:03:17 #7
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_38226644
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:23 schreef Pool het volgende:

[quote]
In de brief kun je inderdaad nog zeggen dat je na die periode een incassobureau zult inschakelen, maar maak de brief niet te lang. Het gaat om die vier bovengenoemde punten, want die zijn van juridisch belang. De rest doet er niet zo toe.
+ duidelijk erin zetten dat hij wel aangeeft te zullen betalen, maar dat niet doet, consequent.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_38227021
Super! Bedankt voor jullie tips, ik ga gelijk een brief opstellen en ga vandaag nog naar het postkantoor om m te versturen
pi_38227362
Even een copy-paste van de brief. Kan deze zo? Of heb ik overdreven met de rente?

Geachte heer ......,

Middels deze aangetekende brief wil ik u laten weten dat u in gebreke bent betreffende de terugbetaling van een borgsom van ¤ 500.- Deze borg staat contractueel vastgelegd in het huurcontract van de benedenwoning die ik van u gehuurd heb tot 1 mei 2006.

30 April jongstleden vertelde u mij dat de borg zo snel mogelijk terugbetaald zou worden. Inmiddels is het bijna een maand later en heb ik nog steeds niets gekregen, ook niet na diverse keren aandringen. Op 15 mei kreeg ik een email van u waarin stond dat u de bank opdracht had gegeven de borg over te maken, maar nu, 11 dagen later, is er nog steeds geen geld binnen. Zelfs na het inschakelen van Kamerbemiddeling Tilburg, het bureau dat uw administratie doet/deed, is er nog niets gebeurd. Terwijl er iedere keer door u gezegd wordt dat het geld wordt/is overgemaakt.

Daarom stel ik nu een ultimatum. Als het geld binnen 10 werkdagen nog niet op mijn rekening staat, zegge 9 juni 2006, schakel ik een incassobureau in. Eventuele meerkosten zullen dan voor rekening van u zijn. Tevens zal ik rente gaan berekenen op het bedrag à 2 % per dag dat het geld later is.

U kunt de ¤ 500.- borg vóór 9 juni 2006 overmaken op postbank rekeningnummer xxxxx t.n.v. xxxx xxxxxx te xxxxxxx.

Hoogachtend,
pi_38227476
2% per dag lijkt me een beetje hoog he? gewoon wettelijke rente vorderen.
pi_38227533
Ah, jammer Vond het wel een mooi bedrag.
Wat is de wettelijke rente dan, kan ik dat ergens terugvinden?
pi_38227701
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:31 schreef Vogue het volgende:
gewoon letterlijk de wettelijke rente noemen. ik meen dat het rond de 8%/jaar ligt voor consumentenzaken, maar dat is een erg vage herinnering
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:31:08 #13
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_38229367
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:26 schreef Vogue het volgende:
Even een copy-paste van de brief. Kan deze zo? Of heb ik overdreven met de rente?

Geachte heer ......,

Middels deze aangetekende brief wil ik u laten weten dat u in gebreke bent gebleven betreffende de terugbetaling van een borgsom van ¤ 500,-. Deze borg staat contractueel vastgelegd in het huurcontract van de benedenwoning die ik van u gehuurd heb tot 1 mei 2006.

30 April jongstleden vertelde u mij dat de borg zo snel mogelijk terugbetaald zou worden. Inmiddels is het bijna een maand later en heb ik nog steeds niets ontvangen, ook niet na diverse keren aandringen. Op 15 mei kreeg ik een email van u waarin stond dat u uw bank opdracht had gegeven de borg over te maken. Elf dagen na later heb ik nog steeds niet het bedrag van u mogen ontvangen. Het inschakelen van Kamerbemiddeling Tilburg, het bureau dat uw administratie doet/deed, mocht ook niets baten. Ondanks dat u meerdere keren heeft aangegeven dat het geld wordt/is overgemaakt.

Nu ik mijn geld graag wil ontvangen geef ik U alsnog een betalingstermijn van 10 werkdagen na ontvangst van deze brief. Als het geld binnen het gestelde termijn nog niet is ontvangen, zal ik een incassobureau de opdracht geven het geld voor mij te innen. Eventuele meerkosten zullen dan voor rekening van u zijn. Tevens zal ik rente gaan berekenen op het bedrag, dit zal het wettelijk vastgestelde rentepercentage zijn.

U kunt de ¤ 500.- borg overmaken op postbank rekeningnummer xxxxx t.n.v. xxxx xxxxxx te xxxxxxx.

Hoogachtend,
Heb gewoon wat aanpassingen gedaan wat mij netter/beter lijkt, zie zelf maar wat je ermee doet.
Succes
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:44:59 #14
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_38229889
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:31 schreef Vogue het volgende:
9.1% dit jaar, jaarlijks dus, vanaf de dag van in gebreke zijn (dus je moet hem eerst in gebreke stellen).

betaling heft overigens eerst de rente en incassokosten op en dan pas de hoofdsom, ook leuk om te weten, mocht dit een staartje krijgen.
  zondag 28 mei 2006 @ 08:40:57 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38293263
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 09:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Spuit 11...
Sorry had jou post nog niet gezien je mag die van mijn verwijderen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 28 mei 2006 @ 09:11:35 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_38293376
Even wat taalfouten eruit halen, dan maar...

Geachte heer ......,

Middels deze aangetekende brief wil ik u laten weten dat u in gebreke bent gebleven
Hierbij stel ik u in gebreke betreffende met betrekking tot de terugbetaling van een borgsom van ¤ 500,-. Deze borg staat is contractueel vastgelegd in het huurcontract, opgemaakt d.d. ................... van de benedenwoning op het adres.............. te ............... die ik van u gehuurd heb tot 1 mei 2006.

Op 30 April jongstleden vertelde heeft u mij verzekerd, dat de borg zo snel mogelijk terugbetaald zou worden. Inmiddels is het bijna een maand later en Tot op heden heb ik deze som nog steeds nietsnog niet van u ontvangen, ook niet na diverse keren aandringen.

Op 15 mei j.l., kreeg ontving ik een email van u waarin stond u aangaf, dat u uw bank opdracht had gegeven de borg over te maken. Elf dagen na later heb ik echter nog steeds niet het bedrag van u mogen ontvangen. Tot op heden is het bedrag nog niet op mijn rekening bijgeschreven
Het inschakelen van Kamerbemiddeling Tilburg, het bureau dat uw administratie doet/deed, mocht ook niets baten. Ondanks dat u meerdere keren heeft aangegeven dat het geld wordt/is overgemaakt. (Irrelevant)

Gelet op bovengenoemde toezeggingen en de ruime termijn die inmiddels sedert uw eerste toezegging tot betaling is verstreken, stel ik u bij deze in gebreke en deel u hierbij het volgende mede:
Indien het bovengenoemde bedrag ad ¤ 500 op 8 juni 2006 niet op mijn rekening is bijgeschreven, zal ik mij genoodzaakt zien, deze vordering uit handen te geven. De hieruit voortvloeiende kosten zullen geheel en al te uwen laste worden gebracht.

Het incassobureau zal, als het goed is, de rente al berekenen, dat hoef je er dus niet bij te zetten.

Wellicht ten overvloede vermeld ik hierbij nogmaals mijn rekeninggegevens:

postbank rekeningnummer xxxxx t.n.v. xxxx xxxxxx te xxxxxxx.

Onder voorbehoud van alle rechten verblijf ik,

hoogachtend,
  zondag 28 mei 2006 @ 09:28:17 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38293457
TVP

Ik zit ook al sinds 1 mei te wachten op 800 euro van een zekere Evert Ebbeler te Klaaswaal

Nemen incasso bureaus dit soort opdrachten aan?
pi_38293575
Zo moet dat Lord_Vetinari

Ik heb ook zoiets aan zien komen en de laatste maand van de huur niet betaald en de verhuurder een brief gestuurd dat ik de laatste huurtermijn met de borg ging verrekenen. Hij trapte daar in maar volgens mij is dat juridisch niet correct
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 28 mei 2006 @ 09:58:25 #19
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_38293722
quote:
Op zondag 28 mei 2006 09:28 schreef SHE het volgende:
Nemen incasso bureaus dit soort opdrachten aan?
Euh, ja hoor, ik zou dat zonder problemen aannemen.
pi_38293745
quote:
Op zondag 28 mei 2006 09:58 schreef Sovereign het volgende:

[..]

ben je op zondag ook al klanten aan het binden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_38293830
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:44 schreef dr.dunno het volgende:
9.1% dit jaar, jaarlijks dus, vanaf de dag van in gebreke zijn (dus je moet hem eerst in gebreke stellen).
Is dat niet wettelijk 30 dagen na de "vervaldatum"?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 28 mei 2006 @ 10:23:50 #22
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_38293975
quote:
Op zondag 28 mei 2006 10:09 schreef r_one het volgende:

[..]

Is dat niet wettelijk 30 dagen na de "vervaldatum"?
Nee, ligt eraan wanneer het verzuim is ingetreden, dat kan b.v. al zijn na een gestelde fatale termijn van 7 dagen.
  zondag 28 mei 2006 @ 15:11:18 #23
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_38301730
quote:
Op zondag 28 mei 2006 09:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Even wat taalfouten eruit halen, dan maar...

Geachte heer ......,

Middels deze aangetekende brief wil ik u laten weten dat u in gebreke bent gebleven
Hierbij stel ik u in gebreke betreffende met betrekking tot de terugbetaling van een borgsom van ¤ 500,-. Deze borg staat is contractueel vastgelegd in het huurcontract, opgemaakt d.d. ................... van de benedenwoning op het adres.............. te ............... die ik van u gehuurd heb tot 1 mei 2006.

Op 30 April jongstleden vertelde heeft u mij verzekerd, dat de borg zo snel mogelijk terugbetaald zou worden. Inmiddels is het bijna een maand later en Tot op heden heb ik deze som nog steeds nietsnog niet van u ontvangen, ook niet na diverse keren aandringen.

Op 15 mei j.l., kreeg ontving ik een email van u waarin stond u aangaf, dat u uw bank opdracht had gegeven de borg over te maken. Elf dagen na later heb ik echter nog steeds niet het bedrag van u mogen ontvangen. Tot op heden is het bedrag nog niet op mijn rekening bijgeschreven
Het inschakelen van Kamerbemiddeling Tilburg, het bureau dat uw administratie doet/deed, mocht ook niets baten. Ondanks dat u meerdere keren heeft aangegeven dat het geld wordt/is overgemaakt. (Irrelevant)

Gelet op bovengenoemde toezeggingen en de ruime termijn die inmiddels sedert uw eerste toezegging tot betaling is verstreken, stel ik u bij deze in gebreke en deel u hierbij het volgende mede:
Indien het bovengenoemde bedrag ad ¤ 500 op 8 juni 2006 niet op mijn rekening is bijgeschreven, zal ik mij genoodzaakt zien, deze vordering uit handen te geven. De hieruit voortvloeiende kosten zullen geheel en al te uwen laste worden gebracht.

Het incassobureau zal, als het goed is, de rente al berekenen, dat hoef je er dus niet bij te zetten.

Wellicht ten overvloede vermeld ik hierbij nogmaals mijn rekeninggegevens:

postbank rekeningnummer xxxxx t.n.v. xxxx xxxxxx te xxxxxxx.

Onder voorbehoud van alle rechten verblijf ik,

hoogachtend,
juist ja.
  zondag 28 mei 2006 @ 16:17:30 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_38303822
quote:
Op zondag 28 mei 2006 09:58 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Kun je mij dan je details mailen? Ik zou er graag morgen al werk van willen maken
pi_38304222
april is niet met een hoofdletter (in de verbeterde versie)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')