abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 mei 2006 @ 01:09:36 #1
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_37778463
Er zijn waarschijnlijk weinig mensen die mij kennen, ik ben voornamelijk een GoTter :p. Nu ja, ik kijk vaak hier naar die klusprojecten omdat ik dat leuke topics vind. Nu ook es mijn bijdrage;vergeef mij het Vlaams, ik ben Belg

Naar goede gewoonte heb ik rond de examenperiode extra zin om fysische arbeid te verrichten ter compensatie van de geestelijke arbeid voor de burgie-examentjes.
Een kleine opsomming mss:

2de zit 2 jaar geleden: renovatie van mn kamer.
In 19dagen, zonder hulp van iemand anders mijn kamer omgevormd van krotkamer tot een toch wel deftig kamertje. Heb er een klein siteje van gemaakt, het gaat niet om het site-design
http://users.telenet.be/MMach/Kamerrenovatie/RenovatieKamer.html


2de zit 1 jaar geleden: cinemazetel en ombouwen kamer tot home-cinema.
Deze keer in 3 dagen tijd een zetel van scratch tot kuipzetel met middenconsole en surroundsound én bed gebouwd. Die heeft zijn eigen uitgebreide topic op GoT :p. Zelfs terug te vinden als je via google zoekt op zetelmod.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1060652
Dit was een 3-daags project, ook volledig zelf gemaakt. Heeft stukken meer gekost (veel snufjes) dan de renovatie van m'n kamer maar het is elke cent waard gebleken.
Ik beperk mij tot een foto of 3 van het resultaat, de rest staat wel in dat topic.





kerstexamens dit jaar: achtergevel van dit huis.
Samen met mijn middelste zus de volledige achtergevel gerenoveerd en in een shoon kleurke gestoken: paars in de schaduw, chocokleur als de zon erop schijnt. Again een basic sitje:
http://users.telenet.be/MMach/Achtergevel/Achtergevel.html


En nu deze examenperiode mijn ingrijpendste projectje tot nu toe: de fitnessruimte.
De kamer boven mijn kamer was al een jaar of 10 aan het verloederen door een lek dak erboven. Ik heb dat lek es een jaar of 2 geleden gerepareerd, maar het kwaad was al geschied. Het halve plafond was naar beneden gekomen, alle balken+zoldervloer doorgerot en zware schade aan het pleisterwerk van de muren. Door de drang om iets te moete doen heb ik dan 2 weken geleden alleen de werken aangevat. Nu 2 weken later is het zwaarste werk voorbij en moet nu nog het saaie werk gebeuren. Niet erg vanzelfsprekend met dit warme weer.
http://users.telenet.be/MMach/Fitnessroom/Fitnessroom.html
Of ik dit project ook rond krijg, wie weet.

MMach,het levende bewijs dat niet alle weesjes zielige losers zijn :p

[ Bericht 0% gewijzigd door MMach op 13-05-2006 01:15:24 ]
  zaterdag 13 mei 2006 @ 01:16:38 #2
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
pi_37778575
Ziet er goed uit, leuk zo die projecten
  zondag 14 mei 2006 @ 14:24:36 #3
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_37814452
Netjes MMach (of Goddevader )

In welk huis woon jij dat er zó uitziet man? Lichtelijk achterstallig onderhoud hoor!
Die vloer heb je die alleen zo met stalen houders gedaan? Ben je niet bang dat dat niet stevig genoeg is? Of heb je ze in de muur in sleuven geplaatst?
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 14 mei 2006 @ 14:40:18 #4
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_37814825
Respect,
netjes gedaan met die vloeren e.d.
ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
  zondag 14 mei 2006 @ 15:14:30 #5
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37815579
Wat een held ben je! Hartstikke leuk, die projecten.

Plaats van je huidige project wat foto's rechtstreeks in dit topic joh
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 14 mei 2006 @ 15:42:25 #6
37248 BertV
Handgemaakt
pi_37816260
quote:
Op zondag 14 mei 2006 14:24 schreef zwahiel het volgende:
Netjes MMach (of Goddevader )

In welk huis woon jij dat er zó uitziet man? Lichtelijk achterstallig onderhoud hoor!
Die vloer heb je die alleen zo met stalen houders gedaan? Ben je niet bang dat dat niet stevig genoeg is? Of heb je ze in de muur in sleuven geplaatst?
Ik heb het idee dat het voor belgische begrippen wel meevalt. In nederland gaan die huizen eerder met de grond gelijk. Maar als je zo handig bent maakt dat niet uit.
(schilderij ophangen is al een project voor mij)
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_37816878
Wow wat een enorme projecten allemaal en het ziet er zo netjes uit!
Succes met je volgende project.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zondag 14 mei 2006 @ 17:48:22 #8
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_37819903
Uhu, achterstallig onderhoud, dat kan je wel zeggen. Dit is het ouderlijke huis en het is zo vervallen omdat mijn vader er niks meer aan gedaan heeft sinds mijn moeder gestorven is (in 92) en alle werken die toen bezig waren zijn stilgevallen en hebben het huis mee kapot gemaakt omdat ze niet afgewerkt waren. Toen ook hij stierf in 99 zijn we dan begonne met het leegmaken van het huis (mijn vader was nogal aan het hamsteren geslagen :p) en omdat ik de enigste ben die daar wat aanleg voor heeft heb ik dan de dringenste werken afgewerkt.
De balken zitten btw links en rechts in sleuven, alleen de ophanging met de balkijzers (die daarvoor ontworpen zijn ) zitten enkel links in de muur. Zeker stevig genoeg want er staat nu alweer zo'n halve ton gerief op en hij geeft geen krimp.
En een huis neerhalen voor zo'n beetje schade, da lijkt mij niet al te slim. De schade repareren kost naast de nodige manuren slechts een 10 000 tal euro in totaal denk ik. Een knappe bouwfirma die een huis van 3 verdiepingen, +zolder en kelder weet te bouwen voor die prijs :p

Enfin, nog wat fototjes op vraag.
Mijn huidige kamer:




En zoals mijn huidige project er nu uitziet. Alles is al geplamuurd, maar nog niet geschuurd. Behangen doe ik vanaf morgen waarschijnlijk.



[ Bericht 21% gewijzigd door MMach op 14-05-2006 18:35:31 ]
  zondag 14 mei 2006 @ 19:35:19 #9
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37823256
Weet je wat ik wel jammer vond? In je eerste project (kamer renoveren) heb je dat prachtige autentieke haardje helemaal weggemoffeld

Maar verder hulde! Die thuisbioscoop is ook gaaf!
Slaap je nou ook op dat meubel, of begreep ik dat verkeerd?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 14 mei 2006 @ 19:47:40 #10
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_37823588
Elke kamer in dat huis heeft een authentiek haardje, bij dat in mijn kamer was enkel de bovenste marmeren plaat niet beschadigd, dus heb ik de boel lekker strak gemaakt. En idd ik slaap ook in dat meubel. Ik heb niet echt veel slaap nodig, 3-5u en ik hecht niet zoveel belang aan mijn bed. Het ligt wel lekker hoor. Eerst had ik een dunnere matras en je voelde de grond erdoor. Mij kon dat niet bommen, maar mijn toemalige vriendin had er meer last mee . Toen heb ik maar een betere matras met pocketveren gekocht en ja nu ligt dat heel lekker. Het enige nadeel is dat ik die matras nu altijd uit laat liggen, dus de linkerkant van de zetel is altijd een bed. Dan moet het bezoek maar in m'n bed liggen. Best wel knus hoor zo samen met een meisje naar een film kijken .
Zo ziet de bedkant er dus uit:


Vanuit dat bed kijk je dus op een scherm met een diameter van 4m, met een draadloos toetsenbord en muis lekker wat internetten en in de middenconsole kan je de geluidsinstallatie bedienen. Het controllertje dat ingebouwd is in de armsteun zelf bedient het center en achterste geluid van het surround gedeelte. De 3 apparaten die er nog in gebouwd zijn zijn respectievelijk een versterker,equaliser en een dubbelladige cd-speler. Die sturen het linksvoor en rechtsvoor geluid naar 2 joekels van boxen.



[ Bericht 5% gewijzigd door MMach op 14-05-2006 19:54:10 ]
  zondag 14 mei 2006 @ 20:26:29 #11
107521 Furia
snoopy weer
pi_37824736
Ontzettend knap!!! Ik doe het je zeker niet na!
pi_37825592
Omg wat een krot

Wel goed aan het opknappen
Signature
pi_37833858
Goed bezig!
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_37834520
quote:
Op zondag 14 mei 2006 20:56 schreef FritsFluitketel het volgende:
Omg wat een krot ( waar baseer je dat nou op? Ts geeft zelf al aan dat het maar een lousy 10.000 euri kost om e.e.a met wat zelfwerkzaamheid op te knappen en dat zou een krot zijn? wordt wakker en stap in de "grote boze mensen wereld" een huis bouwen tegenwoordig kost al gauw het 20 voudige als je het een beetje knap laat doen.Been there done that gevalletje zeg maar, bij ons was ook het idee om te slopen totdat de kosten naar voren kwamen, en krab je je zelf wel eens achter je oren ....

Wel goed aan het opknappen
Ik moet wel frits gelijk geven met t laatste : goed bezig
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  maandag 15 mei 2006 @ 11:13:29 #15
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_37839026
Ty, het geeft de moed om verder te doen
En ja een krot lijkt me er iets over van beschrijving. Een huis met ernstig achterstallig onderhoud was mss een betere omschrijving. Althans, zo was het vroeger, want nu zijn de structurele fouten al bijna allemaal opgelost. Wat nu nog rest is de renovatie van wat kamers. Er zijn 4 slaapkamers, badkamer, living, bijliving, keuken, achterkeuken, berging, zolder, etc, waarvan tot nu toe nog maar de 2 ergste kamers gerenoveerd zijn. De rest is gewoon een beetje ouderwets. Mijn vader heeft over het grootste deel van het huis nieuwe electriciteit gelegd, dus daar moet ik mij al niet teveel meer mee bezighouden.
Er is nog aardig wat werk, maar aangezien de ergste kamers al bijna voorbij zijn wordt het steeds makkelijker. Langs de andere kant moet ik nu ook niet té veel moeite doen aangezien ik maar voor 1/5 eigenaar ben van dat huis en er waarschijnlijk blijf wonen tot wanneer ik gedaan heb met mijn studies aan de universiteit, dat is binnen 3 jaar. Maar goed, ik vind het bevredigend werk dus k doe lekker verder.
De planning voor vandaag: de plamuur vlakschuren en minstens de helft van de kamer behangen. I'll keep you guys posted.
  maandag 15 mei 2006 @ 11:18:17 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37839144
Gave projecten hoor!
***
  maandag 15 mei 2006 @ 12:22:05 #17
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_37840942
Mmh, ik was daarnet nog maar begonnen of het was al prijs. Ik stond te schuren op de ladder en stap er achterwaarts af zonder kijken om mijn schuurpapier te veranderen. Ik zet mijn voet op de grond en vlam recht op 2 grote nagels die staken uit een plint die per ongeluk omgekeerd lag. Je zou denken dat een paar goede schoenen wel sterk genoeg zijn, maar niet dus:



Aan het stuk propere nagel te zien moeten die er nog vrij ver in gegaan zijn .
Naja, fototje pakken en verder schuren op 1 been.
Daarnet even naar de dokter gebeld en kmoet best nog es ingeent worden tegen tetanus.
En ik heb nu net gedaan met schuren. Subiet de muren afwassen en beginnen behangen

[ Bericht 5% gewijzigd door MMach op 15-05-2006 12:34:28 ]
  Moderator maandag 15 mei 2006 @ 16:52:44 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37849066


Dat is ook precies de reden waarom hier in Nederland op de bouw zogeheten S3 schoenen verplicht zijn; stalen zool; stalen neus

Been there done that, al is het nooit zo'n erg prettig gezicht als spijker aan de bovenkant van je schoen er bijna weer aan uit komen
  maandag 15 mei 2006 @ 20:07:28 #19
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_37854701
Allee, het gevaar voor tetanus is alleszins geweken, pfew.
, ja ik neem van alles foto's .
En ondanks de pijn 3/4 kunnen behangen


  maandag 15 mei 2006 @ 20:23:23 #20
215 misterDre
Paint it black!
pi_37855213
Die dokter
pi_37855460
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:23 schreef misterDre het volgende:
Die dokter
ik word vrolijk van dit topic! Vind je dokter het zomaar goed als je een foto van hem maakt?
  maandag 15 mei 2006 @ 20:59:12 #22
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_37856280
Die kerel is veel te cool , en iedereen kent mij als zijnde onafscheidelijk van mijn fototoestel, dus daar kijkt nemand meer van op. Die zijn kleinzoon heeft trouwens dezelfde naam als mij, een weinig courante naam is dat, en dat schept een band
Ik zit nu ook even te denken aan de mogelijke kleuren voor die kamer. Het houtwerk wordt wit, dat staat vast. Alleen de muren weet ik nog niet helemaal. Ik wil eigenlijk groen omdat dat een alertmakende kleur is, maar er zijn zoveel soorte groen, en het moet ook nog passen bij het plafond.
Zoiets?

of dat groen:

(schaamteloos gepakt uit dit prachttopic: Dude en Arty's Parkplatz (Vierte Teil schon wieder!))

[ Bericht 24% gewijzigd door MMach op 15-05-2006 21:05:19 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 21:44:41 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37858557


Wij hebben het net met rood overgeschilderd!
Maar het is appeltjesgroen. Wel een frisse kleur hoor
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 15 mei 2006 @ 23:05:26 #24
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_37862427
Ja ik weet het, bijna hetzelfde rood als in m'n kamer :p Maar ja, ik heb al een rode muur, nu wil ik een groene. Maar welke tint... ik wil een vrouw met kleurgevoel
  maandag 15 mei 2006 @ 23:07:26 #25
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37862529
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:22 schreef MMach het volgende:
Mmh, ik was daarnet nog maar begonnen of het was al prijs. Ik stond te schuren op de ladder en stap er achterwaarts af zonder kijken om mijn schuurpapier te veranderen. Ik zet mijn voet op de grond en vlam recht op 2 grote nagels die staken uit een plint die per ongeluk omgekeerd lag. Je zou denken dat een paar goede schoenen wel sterk genoeg zijn, maar niet dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan het stuk propere nagel te zien moeten die er nog vrij ver in gegaan zijn .
Naja, fototje pakken en verder schuren op 1 been.
Daarnet even naar de dokter gebeld en kmoet best nog es ingeent worden tegen tetanus.
En ik heb nu net gedaan met schuren. Subiet de muren afwassen en beginnen behangen
hehe die "swatboots" had ik ook... zijn echt helemaal niets waard!

heb nu gewoon echte kisten
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')