abonnement Unibet Coolblue
pi_60933553
De prijzen zijn door de lager dollarkoers zeer goed te doen. Het hangt er wel beetje af, waar je allemaal gaat eten.

Je hebt dus de duurdere restaurants waar vooral veel toeristen komen, daar kan je tussen de 40 / 60 ANG eten per persoon. Maar je hebt ook restaurants waar je rond de 20 ANG per persoon kan eten.

Het leven is relatief goedkoop voor Europeaan op de Nederlandse Antillen, daarentegen is het leven voor Antillianen steeds duurder door de toename van het toerisme.
pi_60934158
Aan het sparen om voor de 3e keer naar Curacao op vakantie te gaan
  dinsdag 2 september 2008 @ 18:47:02 #278
11402 ActaniA
Guggenheimer!
pi_61326734
wie heeft er tips om een beetje goedkoop en leuk naar curacao te gaan. Het wordt gewoon een simpele strandvakantie,...
Domheid is de moeder van alle zonden. Alle andere zonden en ondeugden zijn het gevolg van domheid.
pi_61327368
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 18:47 schreef ActaniA het volgende:
wie heeft er tips om een beetje goedkoop en leuk naar curacao te gaan. Het wordt gewoon een simpele strandvakantie,...
http://kca-bouw.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=8

¤ 12,50 euro per dag, per persoon. Met keuken om je eigen eten te koken. Met het geld dat je bespaart kun je een volledige duikcurcus doen bijvoorbeeld...
pi_61346513
Wij willen volgend jaar naar Aruba of Curacao of Bonaire. Wie heeft er ervaring met alle drie? Welk eiland is het mooist? Graag hoor ik jullie ervaringen.
pi_61346578
Aruba: een groot resort vol Amerikaanse toeristen.
Bonaire: prachtig, maar vooral leuk als je van duiken houdt.
Curacao: iets armer dan Aruba, niet de hele economie leunt op toerisme. Wel prachtige stranden en Willemstad is erg leuk. Eiland met de meeste sfeer. Maar dat is mijn mening.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_61348308
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:13 schreef Strolie75 het volgende:
Aruba: een groot resort vol Amerikaanse toeristen.
Bonaire: prachtig, maar vooral leuk als je van duiken houdt.
Curacao: iets armer dan Aruba, niet de hele economie leunt op toerisme. Wel prachtige stranden en Willemstad is erg leuk. Eiland met de meeste sfeer. Maar dat is mijn mening.
En welk strand is het mooist om er een hotel in de buurt te zoeken?
pi_61349070
quote:
Op woensdag 3 september 2008 15:14 schreef Goldfish80 het volgende:

[..]

En welk strand is het mooist om er een hotel in de buurt te zoeken?
Meestal zijn de stranden van resorts/hotels. Ik heb op bluebay resort gezeten. Erg mooi strand. En er was er nog een maar daar weet ik de naam niet meer van. Toen moesten we wat geld betalen. Daar was ook een hele duikschool enz bij.
pi_61367420
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:13 schreef Strolie75 het volgende:
Aruba: een groot resort vol Amerikaanse toeristen.
Bonaire: prachtig, maar vooral leuk als je van duiken houdt.
Curacao: iets armer dan Aruba, niet de hele economie leunt op toerisme. Wel prachtige stranden en Willemstad is erg leuk. Eiland met de meeste sfeer. Maar dat is mijn mening.
Op Aruba ben ik nog niet geweest. Op Curacao en Bonaire wel. Curacao is prachtig, maar drukker, vuiler en commercieler dan Bonaire, wat absoluut mijn favoriet is geworden. De natuur is er ongerepter, en ook zonder duiken kun je je uitstekend vermaken. Ook vond ik de mentaliteit gemoedelijker, de mensen hebben enorm vertrouwen in je en zijn erg behulpzaam.
Zo kreeg ik zonder het laten zien van mijn ID gewoon een telefoonkaartje mee om in ons huisje even te proberen of het ging werken. De volgende dag zou ik de kaart of terugbrengen, of huren. En zo heb ik nog bergen voorbeelden. En dat heb ik op Curacao niet mee mogen maken.

Wil je stappen, uitgaan, luxe stranden bezoeken, ga dan naar Curacao. Wil je rust, natuur (ook prachtig op Curacao trouwens) en neem je genoegen met een (zeer) klein stadscentrum, kies dan voor Bonaire.
Voor wat betreft Aruba, na alle verhalen hierover te hebben gelezen, slaan wij die maar over. Maar voor het zelfde is het wel iets voou jou!
pi_61369757
Aruba heeft, hoewel minder, zeker ook mooie natuur (Casibari, Ayo, Arikok), natuurlijk de beroemde witte stranden, en inderdaad goede uitgaansmogelijkheden. Het is best mogelijk om je te vermaken zonder al te veel 'Amerikanen' tegen te komen.

Maar Aruba is misschien inderdaad meer een plek voor de traditionelere zonvakantie, terwijl je voor natuur en cultuur op Curacao het best op je plek zit, voor rust en duiken op Bonaire.
pi_61372088
Wordt dus geen makkelijke keuze
pi_61385593
Ik vond Aruba gemoedelijker en vriendelijker dan Curaçao Ook de stranden zijn een stuk groter en mooier, en vrij toegankelijk. Ik vond de mensen er enorm vriendelijk! Aruba is, naast Barbados, het vriendelijkste eiland dat ik ken in de Caribbean. Daarnaast is er vergeleken Curacao weinig criminaliteit.

Curaçao is mooi omdat het veel cultuur heeft, vele landhuizen, musea, etc. Het eiland is een stuk groter, maar alles is ook ver van elkaar en je hebt echt een auto nodig om van een naar een andere plaats te gaan. Openbaar vervoer is er niet geweldig en taxi's zijn duur. In Curaçao ben je afhankelijk van het strandje dat bij je resort hoort, er zijn veel mooie, maar erg kleine strandjes, die eigenlijk bijna allemaal privé bezit zijn. Voor de andere stranden moet je vaak betalen of ze zijn ver weg (grote knip was mijn favoriet, maar mén dat was een eind rijden vanuit Willemstad).

Wat ik wel leuk vind op Curaçao, is Willemstad. Echt een grote stad, niet verwacht op zo'n relatief klein eiland. Niet alleen Punda & Otrabanda, maar ook andere wijken bezocht, vond het erg mooi.

Bonaire is inderdaad leuk als je een duiker bent. Verder valt er niet zoveel te doen op het eiland vond ik. Maarja ik was er in mijn eentje, voor werk. Dus had het er na 3 dagen wel gezien
pi_61388090
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:19 schreef Vogue het volgende:
Bonaire is inderdaad leuk als je een duiker bent. Verder valt er niet zoveel te doen op het eiland vond ik. Maarja ik was er in mijn eentje, voor werk. Dus had het er na 3 dagen wel gezien
Grappig, ik heb dat heel anders ervaren. Zonder de mogelijkheid te hebben om te kunnen duiken, heb ik mij op Bonaire uitstekend vermaakt. Eigenlijk niet minder dan op Curacao, maar wel anders.
De kans is ook redelijk aanwezig dat ik er over een tijdje zelfs even alleen naartoe ga/moet/wil om dingen te regelen, en daar zie ik absoluut niet tegenop!
pi_61390902
Met de Carnavals vakantie of in de zomer waarschijnlijk met 12 man naar Curacao
En over 2 jaar hopelijk een half jaar stage lopen.
pi_61413786
Hoorde dat DE strandtent van Bonaire, Bongo Beach, nu ook i sgesloten/van eigenaar is verwisseld. Is er dan nog wel wat te doen op Bonaire que feesten?

Willen nl. met 9 boys 8 dagen naar Curacao of Bonaire.. twifelen nog wat t gaat worden..
But Fonda ain't got a motor in the back of her honda...
pi_61420060
Voor feesten moet je gewoon lekker voor Curacao kiezen. Daar is het nachtleven veel levendiger.

Overigens is Bongos volgens mij gewoon open. Er zitten zelfs nu mensen aan de bar. Maar het is inderdaad overgenomen, dat klopt.
pi_61423492
Met 9 gasten zou ik zeker niet naar Bonaire gaan. Dan is Curaçao veel leuker, super veel uitgaansgelegenheden en net wat groter.
pi_61521777
ik ben net terug van 2 weken antille.
nouwja voornamelijk curacou met mn ouders om me zus te bezoeken die daar een jaar werkt.

ik ben een week op curacou geweest in een resort.
veel gedaan en gezien en ook leguanen, niet erg mn vriendjes net als de hagedissen
curacou was groot en minder mooi dan bonaire.
willemstad is leuk en de pontjesbrug ook erg apart zowel punta als otrabanda zijn leuk.(vergeef me de spelfouten, heb een jetlag en wil ff doorhalen tot vanavond)
ik heb ook zoals vele bij jaanchies gegeten, dat was een leuke tent, veel mooie vogels waren er en het was gezellig en je kan er goed eten.
en heb de bekende punten gezien zoals het kristoffelpark en de westpunt.
wat ook leuk is dat is een trip naar klein curacou.
toen ik ging waaide het best wel,dus er waren hoge golven.
zo erg dat we moesten zwemen van de boot naar het strand
het rubbere bootje sloeg om in de branding.
prachtdag was het, veel zon gehad, lekker kunnen eten aan boord en hoge golven.

bonaire was ook apart, zeker omdat ik dus nog vanuit curacou met Divi Divi naar Bonaire ben gevlogen.
vliegtuigje voor 8 man en het is maar een half uur vliegen voor je op Flamingo airport bent.
doet me der aandenken dat ik veeeeeeel flamingo's heb gezien.
verder is de Magroves heel erg mooi en je kan daar dus met de gids een tour per kano doorheen maken.
zeker de moeite waard en ook daar is een afhankelijk van wat voor tour je neemt een lange of korte een snorkelstop.
heb me prima vermaakt
en kralendijk is ook wel grappig om te zien en je hebt daar lekkere restaurantjes.
kortom: heb een leuke vakantie gehad

vergeet haast nog te zeggen dat je ook leuk met dolfijnen kan zwemmen
prachtig was dat zeg, die beesten kon je fijn aaien en onderleiding van een trainer kunstjes laten doen
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_61524386
Ik wil waarschijnlijk met drie vrienden volgend jaar ook naar Curacao gaan. Ik zal van de week eens op mijn gemak dit topic doorlezen.
pi_62532354
Vraagje...

Een vriendin van mij loopt een half jaar stage op Curacao. Binnenkort wil ik voor enkele maanden (november tot januari) naar haar toe gaan. Ik wil er een paar weken vakantie houden en daarna kijken of het mogelijk is om een maand of twee in bijvoorbeeld een strandtent te werken. Weten jullie of dit zomaar 'mag' of heb ik hier een visum voor nodig? En kom ik met een enkele reis Curacao binnen of moet ik bij aankomst een retourticket kunnen tonen (aangezien ik mijn precieze retourdatum nog niet weet vind ik het lastig om nu al een retourticket te boeken).
pi_62537896
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:58 schreef Stampie22 het volgende:
Vraagje...

Een vriendin van mij loopt een half jaar stage op Curacao. Binnenkort wil ik voor enkele maanden (november tot januari) naar haar toe gaan. Ik wil er een paar weken vakantie houden en daarna kijken of het mogelijk is om een maand of twee in bijvoorbeeld een strandtent te werken. Weten jullie of dit zomaar 'mag' of heb ik hier een visum voor nodig? En kom ik met een enkele reis Curacao binnen of moet ik bij aankomst een retourticket kunnen tonen (aangezien ik mijn precieze retourdatum nog niet weet vind ik het lastig om nu al een retourticket te boeken).
Hey Zelf woon ik op Curacao, dus ik weet hier wel het een en ander vanaf
Je moet altijd een retourtje boeken, aangezien je geen Antilliaans paspoort hebt neem ik aan? De enige manier dat je zonder veel rompslomp daar kunt werken is zwart werk. Anders moet je je uitschrijven in NL en inschrijven op Curacao en daar heb je een hoop papierkraam en geduld voor nodig. Ik geloof dat als je student bent dat je nog een soort van studentenvisum kunt krijgen, maar daar ben ik geen expert in
Whatever you're about to discover we off that.
pi_62541446
Bedankt voor je reactie:)

Dit vermoedde ik al, ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen dat ik de retourdatum al vast moet leggen. In het ergste geval, als ik geen werk kan vinden bijvoorbeeld en eerder terug wil, moet ik een losse terugvlucht betalen. Denk je dat er makkelijk werk te vinden is in de horeca/toerisme? En zouden ze (een ervaren) iemand voor een paar maanden aannemen? Loon ligt niet al te hoog, heb ik gehoord, maar ik ga er ook niet heen om winst te maken:)
pi_62543548
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:29 schreef Stampie22 het volgende:
Bedankt voor je reactie:)

Dit vermoedde ik al, ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen dat ik de retourdatum al vast moet leggen. In het ergste geval, als ik geen werk kan vinden bijvoorbeeld en eerder terug wil, moet ik een losse terugvlucht betalen. Denk je dat er makkelijk werk te vinden is in de horeca/toerisme? En zouden ze (een ervaren) iemand voor een paar maanden aannemen? Loon ligt niet al te hoog, heb ik gehoord, maar ik ga er ook niet heen om winst te maken:)
In de horeca is genoeg werk en je bent echt niet de enige die maar voor een paar maandjes komt werken
Whatever you're about to discover we off that.
pi_62544304
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:46 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

In de horeca is genoeg werk en je bent echt niet de enige die maar voor een paar maandjes komt werken
Ticket is geboekt
pi_62562586
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:34 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]Anders moet je je uitschrijven in NL en inschrijven op Curacao en daar heb je een hoop papierkraam en geduld voor nodig. Ik geloof dat als je student bent dat je nog een soort van studentenvisum kunt krijgen, maar daar ben ik geen expert in
Is een tijdelijke verblijfsvergunning niet goed genoeg?

Bovendien, als je denkt dat je binnen 6 maanden terug komt, mag je je niet in nederland uit laten schrijven volgens mij.

Toen ik daar 5.5 maand zat, moest daarom mijn nederlandse ziektekostenerzekering gewoon doorlopen, terwijl ik er niks aan had...
tsja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')