abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 april 2006 @ 21:31:25 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37258648
In onze tuin ligt grind en de vorige bewoners hebben er geen worteldoek ondergelegd dus ik heb last van onkruid tussen het grind.

Hiervoor spuit ik regelmatig met round-up en trek er het onkruid ook regelmatig tussen uit.

Maar ik vroeg mij af of er nog andere betere middeltjes zijn om het onkruid te bestrijden.

Nu worteldoek er onderleggen is geen optie ivm alle planten die er nu instaan en het feit dat we in deze tuin niet zo veel geld meer willen steken. Alleen we willen hem nog wel graag onkruid vrij houden.

Dus als iemand tips heeft.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37265844
Blijven bestrijden, dat moet uiteindelijk de winst betekenen. Eventueel chloor sproeien doet het ook wel (Maar dat vinden de milieumensen niet zo'n heel goed idee)
pi_37269542
Wat Marsepein zegt idd, gewoon vol blijven houden, dan zal je zien dat het steeds minder en minder wordt, en uiteindelijk is al het onkruid weg.

En verder zou je de round-up ook preventief kunnen gebruiken (als je dat nog niet deed)

ps. ik dacht dat round up al een tijdje niet meer verkocht mocht worden (jaartje of 5 ofzo)
pi_37270318
Huidige is niet zo aggresief meer en kun je overal kopen. De vorige versie gaat alleen nog onder de toonbank door.
pi_37270729
oke, dezelfde naam als vroeger dus, alleen wat onschuldiger

*gurb's papa heeft nog een jerrycannetje old skool round up staan
  dinsdag 25 april 2006 @ 10:32:38 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37272349
*zwiep*

Tuinieren hoort in F&F. Zelfs als het over onkruidbestrijding gaat.
pi_37282696
Hallo, ik ben Waxxer

En ik ben net verhuisd naar een benedenwoning met een tuin. Helemaal geweldig, alleen zit er zooooveel onkruid op de terrassen! Hoe kun je dat op een beetje effectieve manier weg krijgen? Ben nu bezig geweest met zo'n voegenreiniger en een staalborstel. . Maar er is zooo weinig aan die tuin gedaan in het verleden, dat je haast door het onkruid heen naar de tegels en stenen moet zoeken.

Iemand een idee?
pi_37282801
Ter verduidelijking:

Het liefst zou ik de heleboel willen laten omploegen met een kraanwagen Maarja, bling-bling he?
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:34:12 #9
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_37283286
Naar het tuincentrum gaan en vloeibare anti onkruid kopen. Kun je mengen met water. Of Round-up, dat gaat na 24 uur al werken.

Overgieten met wasbenzine en dan de fik erin kan ook.
opgezegd@fok.nl
pi_37283417
kinzo onkruidverwijderaar Ik weet alleen niet of het echt werkt.
pi_37283447
Ik denk dat je met Onkruidbestrijding in de Tuin. meer tips vind. Miisschien een schopje naar F&F?

Tis wel serieus onkruid, het kan alleen maar opknappen
pi_37283523
Ooohhh ja, het moest in F&F, sorry

Ik ga het topic even lezen, bedankt!

En de fik erin durf ik niet heb net lekkage gehad, en ik ben nogal een eeehhhh.... een eehh... naja, niet zo handig met dat soort dingen en om dan meteen brandschade én boze buren te krijgen....
pi_37283565
Oke een tvp ivm Effectief een tuin opknappen, qua onkruid?

Ook al in het verkeerde forumdeeldinges, bleek.

Maar hai, ik ben Waxxer en ik ben ra-de-loos ondertussen.
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:46:31 #14
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_37283634
Tegels eruitwippen, onkruid afvoeren, schoon zand, vlak maken, tegels leggen lijkt mij het enig afdoende in dit geval.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_37283655
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:38 schreef Schimmetje het volgende:
kinzo onkruidverwijderaar Ik weet alleen niet of het echt werkt.
Hmmz... het kost iig minder inspanning! Had vanmiddag echt zo'n... kansloos gevoel. Het lijkt er soms zelfs op, dat het onkruid de tegels enz ondersteunt en dat wanneer het weg is gehaald, de terrassen verzakken. (het zijn er drie). Gif is ook een idee, maar daarmee verdwijnt het groen toch niet? Het zal iig een laatste redmiddel zijn.
pi_37283690
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:46 schreef wijsneus het volgende:
Tegels eruitwippen, onkruid afvoeren, schoon zand, vlak maken, tegels leggen lijkt mij het enig afdoende in dit geval.
Mja, de grote tegels wel, alleen bestaat één van de terrasjes uit kinderkopjes die in een cirkel zijn gelegd.
pi_37283712
Tis allemaal gezegd he. Zoveel mogelijk weghalen met de hand. Alles wat blad heeft weghalen, keer op keer. Dat kan met de hand of sproeien met 'Round up' of wat ook erg effectief is, maar waar meestal de buren niet zo blij mee zijn; sproeien met chloor.

Met onkruid is het wel zo, de volhouder wint.
pi_37283734
En waar haal ik geschikt zand eigenlijk vandaan? Zat ik sowieso al aan te denken toen ik bezig was met krabben...

Sorry, ben echt een leek op dit gebied, behalve gras maaien maar zelfs het gazon dat er nu ligt is één groot drama (onkruid ook en hier en daar een kuil)
pi_37283775
De groene aanslag krijg je uiteindelijk weg door met een hogedrukspuit te spuiten.
pi_37283799
Meeen, je stelt sneller vragen dan ik kan beantwoorden
pi_37283818
Als je veel zand nodig hebt kun je he laten brengen door een grondverzetbedrijf of een grote bouwmarkt of tuincentrum. Anders gewoon zakjes halen, maar dat is wel veel duurder!
pi_37283861
Die tegels moet er toch uit, het onkruid apart verwijderen is dus overbodig.
Tegels eruit dus, omspitten, schoon zand erin en opnieuw tegelen. Is allemaal niet moeilijk en je kan het zelf doen.
pi_37283931
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:52 schreef Marsepein het volgende:
Meeen, je stelt sneller vragen dan ik kan beantwoorden
Ik zit er mee in mijn maag!

Die tuin is groter dan ik dacht

Kom anders helpen, aansturen, terrassie leggen, beetje spitten en alles?

Maar cool dat je zo goed uitleg geeft, echt!
pi_37284004
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:53 schreef Marsepein het volgende:
Als je veel zand nodig hebt kun je he laten brengen door een grondverzetbedrijf of een grote bouwmarkt of tuincentrum. Anders gewoon zakjes halen, maar dat is wel veel duurder!
Ik zie zo'n vrachtwagen al aan komen rijden...

Maar het punt is, mijn huis is in totaal 50m2 groot en de tuin 105 alles wát erin staat vind ik lelijk (die den...), maar ik ben niet dermate kapitaalkrachtig dat ik met een tuin vanaf nul kan beginnen, hoewel dat volgens mij wel nogal noodzakelijk is. Maar als ik gewoon bij de Intratuin of wat dan ook aan zand kan komen.... Nogmaals bedankt!
pi_37284011
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:56 schreef Waxxer het volgende:
Kom anders helpen, aansturen, terrassie leggen, beetje spitten en alles?
Nee, dat ff niet, zie mijn eigen klustopic. Ik heb zat werk thuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')