Dat, of anders wat meer treinentopics binnen PTA Bijvoorbeeld aparte topics over ICM/ICR/ICK, een over SGM/DH/Buffel/Lint/Mat64, een over historisch mat (54, blauwe engel, stoom etc)quote:Op maandag 24 april 2006 00:15 schreef Duvel het volgende:
Ik weet bijna zeker dat ie, als iedereen zijn eigen materieel beschrijft, echt achterlijk lang wordt. Kunnen we de Fok-wiki niet uitbreiden met een apart treinendeel?
is ook niet van me zelf hoorquote:Op maandag 24 april 2006 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
supervette locs zijn dat idd ja ik krijg ze steeds net niet goed op de foto ')
Dat denk ik ook wel ja, maar ik weet er verder ook geen specs vanquote:Op maandag 24 april 2006 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
t als je ze hoort zou je denken dat er echt BRUUT veel vermogen in zit
bah :pquote:Op maandag 24 april 2006 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja, maar ik weet er verder ook geen specs van
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Built At: General Motors/EMD - London, Ontario (Canada) Wheel Arrangement: CO–CO Engine: General Motors 12N-710G3B-EC : 2.462 kW (3.300 HP) at 904 rpm Traction Alternator: General Motors AR8PHEH Auxiliary Alternator: General Motors CA6B Traction Motors: General Motors D43TR Axle Hung (6x) Power At Rail: 2.240 kW (3.000 HP) Trucks: HTCR-E Gear Ratio: 81:20 Wheel Diameter: 1,067 m. Sanding Equipment: 8 x 42,5 litre carbody mounted sand boxes with air delivery (50 kg per box) Maximum Speed: 120 km/h Maximum Tractive Effort: 409 kN Continuous Tractive Effort: 260 kN at 25.6 km/h Length: 21,35 m. Width: 2,64 m. Height: 3,91 m. Maximum Weight: 126.000 kg. Brake System: Westinghouse PBL3 Air Brake Brake Force: 68.000 kg. Fuel Capacity: 6.550 lit. Minimum Curve: 80 m. (radius) Multiple Working: JT26CW-SS, JT42CWR and JT42HW-HS (Class 59, Class 66 and Class 67) |
moaw daarom rijden ze met 2 locs :'D! nog zwaarder nog meer PKquote:Op maandag 24 april 2006 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
126 ton wh00t da's altijd NOG 14 ton zwaarder dan de 1200 serie
en 3300 PK valt me smerig tegen eigenlijk.... Daar gaat iedere 1600 toch ruim overheen
Wat is die sanding equipment voor iets? Dat kunnen ze voor de wielen droppen voor een noodstop of zo?
Fuel capacity 6550 liter... Mwoa, wat zou zo'n ding verbruiken eigenlijk, met 60 bakken erts en kolen aan de haak? Dan is die 6 kuub toch zo op?
Oh ja, hoe HEET dat kutding nou? "Class 66" maar dan?
1 |
Ben ik ook wel benieuwd naar ja, een blauwe engel had al 14 liter cilinderinhoud (en 193 kW vermogen )quote:Op maandag 24 april 2006 19:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
jammer dat nergens de inhoud van de motor te vinden is
Ja, dat bekt ook zo lekker Ik vind DD-IRM al te lang eigenlijkquote:JT42CWR zou die heten,
moauw de DEtjes zijn wel een STUKJE ouder dan deze monsters hequote:Op maandag 24 april 2006 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar ja, een blauwe engel had al 14 liter cilinderinhoud (en 193 kW vermogen )
[..]
Ja, dat bekt ook zo lekker Ik vind DD-IRM al te lang eigenlijk
't Ding wordt normaal "Class 66", of "Klaas" genoemd. Door de spotters dan (en voor zover ik weet). Ze worden in Canada gebouwd, zie boven, en in Nederland rijden bijna alle goederenvervoerders ermee geloof ik. Ze zijn vaak geleased van grote leasemaatschappijen. Tilburg is de werkplaats die ze geschikt maakt voor inzet in Europa. Ik weet niet precies wat de motorinhoud is. Ik heb wel een foto van de motor, maar die komt later want de bel ging net voor de pizza's.quote:Op maandag 24 april 2006 19:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moaw daarom rijden ze met 2 locs :'D! nog zwaarder nog meer PK
Denk dat dat zanden is voor gladde sporen enzo? zand er op wordt die wat stroef ( ijzel? )
jammer dat nergens de inhoud van de motor te vinden is
[ code verwijderd ]
JT42CWR zou die heten,
volgens google haalt die 1200 miles op 1 tank
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast.quote:Op maandag 24 april 2006 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Op welk station is dat? Kan het bordje NET niet lezen, maar die CTA is mij nergens anders bekend dan op de lijn Zwolle- Emmen
Nee, de troostprijs is een onscherpe foto van plan U met een oranje koploperquote:Op maandag 24 april 2006 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ah okee, en die is dan Hardenberg, want de sneltrein stopt niet op Gramsbergen.
Gatver ik heb die Emmerlijn ooit 1 keer "for the record" gedaan.. Moet maar even wat bijscholing doen daar Ook op het lijstje voor 7 mei
ga ik nog door voor het tosti-ijzer?
V.w.b. goederenvervoer zijn er al andere (en betere) plekken. Ik zie sowieso het vorodeel van meerdere topics t.o.v. de huidige opzet niet.quote:Op maandag 24 april 2006 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
of een personenvervoer en goederenvervoer topic... speciaal voor tfz en andere liefhebbers
Nou, ik vind eigenlijk dat de T, die in PTA toch VOOR de A komt, wel een beetje ondervertegenwoordigd is eigenlijk. Over iedere dooie distributieriem of klepveer bij een auto is wel een topic, en ALLES over treinen gaat in EEN topic (nou, misschien 3 dan). En ik lees af en toe dat er wel behoefteis aan ruimte voor meer, zoals ook voor modelspoor bijvoorbeeld. Het lijkt me helemaal niet raar om bijvoorbeeld een stoom, een diesel, een draad en een modelspoortopic te doen of zo.quote:Op maandag 24 april 2006 20:03 schreef Tfz het volgende:
[..]
V.w.b. goederenvervoer zijn er al andere (en betere) plekken. Ik zie sowieso het vorodeel van meerdere topics t.o.v. de huidige opzet niet.
Er zijn vaka genoeg kleinere topics over treinen geweest, zo ook over modelspoor, enzovoort, maar stuk voor stuk bloeden ze dood. Maar er is niemand die je tegenhoud een topic te openen. Je ozu toch ook een topic over de nieuwe dienstregeling maken? Ga je gang.quote:Op maandag 24 april 2006 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik vind eigenlijk dat de T, die in PTA toch VOOR de A komt, wel een beetje ondervertegenwoordigd is eigenlijk. Over iedere dooie distributieriem of klepveer bij een auto is wel een topic, en ALLES over treinen gaat in EEN topic (nou, misschien 3 dan). En ik lees af en toe dat er wel behoefteis aan ruimte voor meer, zoals ook voor modelspoor bijvoorbeeld. Het lijkt me helemaal niet raar om bijvoorbeeld een stoom, een diesel, een draad en een modelspoortopic te doen of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |