abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 24 april 2006 @ 09:08:58 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37236029
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:15 schreef Duvel het volgende:
Ik weet bijna zeker dat ie, als iedereen zijn eigen materieel beschrijft, echt achterlijk lang wordt. Kunnen we de Fok-wiki niet uitbreiden met een apart treinendeel?
Dat, of anders wat meer treinentopics binnen PTA Bijvoorbeeld aparte topics over ICM/ICR/ICK, een over SGM/DH/Buffel/Lint/Mat64, een over historisch mat (54, blauwe engel, stoom etc)

Of een onderverdeling op tractie: stoom <> diesel <> draad. Blijkt dat die groepen elk aparte liefhebbers aantrekken, vaak, soms, af en toe, meestal

Ik opper maar wat ideetjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37242452
of een personenvervoer en goederenvervoer topic... speciaal voor tfz en andere liefhebbers
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 24 april 2006 @ 13:28:49 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37242481
ja handig, dit is het personenvervoertopic en in het goederentopic zit niemand
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 april 2006 @ 17:25:55 #29
61143 Bullit
lalalalalala
pi_37249880
Heel leuk zo'n treinentopic, maar zijn er bij jullie ook mensen die aan modeltreinen doen? Zo ja, foto's graag
pi_37251883


vandaag een goederensliert met 2 van deze locs er voor damn dat maakt een lawaai bij het op trekken
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 24 april 2006 @ 18:44:32 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37252135
supervette locs zijn dat idd ja ik krijg ze steeds net niet goed op de foto ')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37252178
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
supervette locs zijn dat idd ja ik krijg ze steeds net niet goed op de foto ')
is ook niet van me zelf hoor

maar wat voor model/type ist? B) want als je ze hoort zou je denken dat er echt BRUUT veel vermogen in zit
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 24 april 2006 @ 18:46:54 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37252200
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
t als je ze hoort zou je denken dat er echt BRUUT veel vermogen in zit
Dat denk ik ook wel ja, maar ik weet er verder ook geen specs van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37252226
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel ja, maar ik weet er verder ook geen specs van
bah :p

een 6400 series maakt iig minder lawaai :'p

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
EMD Classification:   JT42CWR - "Class 66"   
Built At:   General Motors/EMD - London, Ontario (Canada)   
Wheel Arrangement:   CO–CO   
Engine:   General Motors 12N-710G3B-EC : 2.462 kW (3.300 HP) at 904 rpm   
Traction Alternator:   General Motors AR8PHEH   
Auxiliary Alternator:   General Motors CA6B   
Traction Motors:   General Motors D43TR Axle Hung (6x)   
Power At Rail:   2.240 kW (3.000 HP)   
Trucks:   HTCR-E   
Gear Ratio:   81:20   
Wheel Diameter:   1,067 m.   
Sanding Equipment:   8 x 42,5 litre carbody mounted sand boxes with air delivery (50 kg per box)   
Maximum Speed:   120 km/h   
Maximum Tractive Effort:   409 kN   
Continuous Tractive Effort:   260 kN at 25.6 km/h   
Length:   21,35 m.   
Width:   2,64 m.   
Height:   3,91 m.   
Maximum Weight:   126.000 kg.   
Brake System:   Westinghouse PBL3 Air Brake   
Brake Force:   68.000 kg.   
Fuel Capacity:   6.550 lit.   
Minimum Curve:   80 m. (radius)   
Multiple Working:   JT26CW-SS, JT42CWR and JT42HW-HS (Class 59, Class 66 and Class 67)


[ Bericht 74% gewijzigd door Ou-Tannu op 24-04-2006 18:54:08 ]
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 24 april 2006 @ 19:01:52 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37252581
126 ton wh00t da's altijd NOG 14 ton zwaarder dan de 1200 serie

en 3300 PK valt me smerig tegen eigenlijk.... Daar gaat iedere 1600 toch ruim overheen

Wat is die sanding equipment voor iets? Dat kunnen ze voor de wielen droppen voor een noodstop of zo?

Fuel capacity 6550 liter... Mwoa, wat zou zo'n ding verbruiken eigenlijk, met 60 bakken erts en kolen aan de haak? Dan is die 6 kuub toch zo op?

Oh ja, hoe HEET dat kutding nou? "Class 66" maar dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37252765
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
126 ton wh00t da's altijd NOG 14 ton zwaarder dan de 1200 serie

en 3300 PK valt me smerig tegen eigenlijk.... Daar gaat iedere 1600 toch ruim overheen

Wat is die sanding equipment voor iets? Dat kunnen ze voor de wielen droppen voor een noodstop of zo?

Fuel capacity 6550 liter... Mwoa, wat zou zo'n ding verbruiken eigenlijk, met 60 bakken erts en kolen aan de haak? Dan is die 6 kuub toch zo op?

Oh ja, hoe HEET dat kutding nou? "Class 66" maar dan?
moaw daarom rijden ze met 2 locs :'D! nog zwaarder nog meer PK

Denk dat dat zanden is voor gladde sporen enzo? zand er op wordt die wat stroef ( ijzel? )

jammer dat nergens de inhoud van de motor te vinden is

1EMD Classification:   JT42CWR - "Class 66"


JT42CWR zou die heten,

volgens google haalt die 1200 miles op 1 tank

[ Bericht 5% gewijzigd door Ou-Tannu op 24-04-2006 19:15:02 ]
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 24 april 2006 @ 19:20:27 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37253168
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
jammer dat nergens de inhoud van de motor te vinden is
Ben ik ook wel benieuwd naar ja, een blauwe engel had al 14 liter cilinderinhoud (en 193 kW vermogen )
quote:
JT42CWR zou die heten,
Ja, dat bekt ook zo lekker Ik vind DD-IRM al te lang eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37253256
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar ja, een blauwe engel had al 14 liter cilinderinhoud (en 193 kW vermogen )
[..]

Ja, dat bekt ook zo lekker Ik vind DD-IRM al te lang eigenlijk
moauw de DEtjes zijn wel een STUKJE ouder dan deze monsters he
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 24 april 2006 @ 19:34:00 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37253599
Mwoa, zo cutting edge zijn die monsters van je niet hoor, lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 april 2006 @ 19:34:57 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37253627
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

moaw daarom rijden ze met 2 locs :'D! nog zwaarder nog meer PK

Denk dat dat zanden is voor gladde sporen enzo? zand er op wordt die wat stroef ( ijzel? )

jammer dat nergens de inhoud van de motor te vinden is
[ code verwijderd ]

JT42CWR zou die heten,

volgens google haalt die 1200 miles op 1 tank
't Ding wordt normaal "Class 66", of "Klaas" genoemd. Door de spotters dan (en voor zover ik weet). Ze worden in Canada gebouwd, zie boven, en in Nederland rijden bijna alle goederenvervoerders ermee geloof ik. Ze zijn vaak geleased van grote leasemaatschappijen. Tilburg is de werkplaats die ze geschikt maakt voor inzet in Europa. Ik weet niet precies wat de motorinhoud is. Ik heb wel een foto van de motor, maar die komt later want de bel ging net voor de pizza's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 24 april 2006 @ 19:39:57 #41
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37253819
Als we het toch over diesels hebben...

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 24 april 2006 @ 19:43:39 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37253970
Op welk station is dat? Kan het bordje NET niet lezen, maar die CTA is mij nergens anders bekend dan op de lijn Zwolle- Emmen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 april 2006 @ 19:45:26 #43
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37254038
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Op welk station is dat? Kan het bordje NET niet lezen, maar die CTA is mij nergens anders bekend dan op de lijn Zwolle- Emmen
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast.

Om de Emmerlijn staan deze:

(troostprijs als je weet op welk station deze foto is gemaakt)

Die nieuwe CTA's komen in het bedieningsgebied van post Amf, in dit geval te Putten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 24 april 2006 @ 19:48:30 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37254156
ah okee, en die is dan Hardenberg, want de sneltrein stopt niet op Gramsbergen.

Gatver ik heb die Emmerlijn ooit 1 keer "for the record" gedaan.. Moet maar even wat bijscholing doen daar Ook op het lijstje voor 7 mei

ga ik nog door voor het tosti-ijzer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 april 2006 @ 19:51:10 #45
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37254256
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ah okee, en die is dan Hardenberg, want de sneltrein stopt niet op Gramsbergen.

Gatver ik heb die Emmerlijn ooit 1 keer "for the record" gedaan.. Moet maar even wat bijscholing doen daar Ook op het lijstje voor 7 mei

ga ik nog door voor het tosti-ijzer?
Nee, de troostprijs is een onscherpe foto van plan U met een oranje koploper
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 24 april 2006 @ 20:01:42 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37254674
kut ik wou een tosti-ijzer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37254746
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
of een personenvervoer en goederenvervoer topic... speciaal voor tfz en andere liefhebbers
V.w.b. goederenvervoer zijn er al andere (en betere) plekken. Ik zie sowieso het vorodeel van meerdere topics t.o.v. de huidige opzet niet.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 24 april 2006 @ 20:08:01 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37254933
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:03 schreef Tfz het volgende:

[..]

V.w.b. goederenvervoer zijn er al andere (en betere) plekken. Ik zie sowieso het vorodeel van meerdere topics t.o.v. de huidige opzet niet.
Nou, ik vind eigenlijk dat de T, die in PTA toch VOOR de A komt, wel een beetje ondervertegenwoordigd is eigenlijk. Over iedere dooie distributieriem of klepveer bij een auto is wel een topic, en ALLES over treinen gaat in EEN topic (nou, misschien 3 dan). En ik lees af en toe dat er wel behoefteis aan ruimte voor meer, zoals ook voor modelspoor bijvoorbeeld. Het lijkt me helemaal niet raar om bijvoorbeeld een stoom, een diesel, een draad en een modelspoortopic te doen of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37255763
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, ik vind eigenlijk dat de T, die in PTA toch VOOR de A komt, wel een beetje ondervertegenwoordigd is eigenlijk. Over iedere dooie distributieriem of klepveer bij een auto is wel een topic, en ALLES over treinen gaat in EEN topic (nou, misschien 3 dan). En ik lees af en toe dat er wel behoefteis aan ruimte voor meer, zoals ook voor modelspoor bijvoorbeeld. Het lijkt me helemaal niet raar om bijvoorbeeld een stoom, een diesel, een draad en een modelspoortopic te doen of zo.
Er zijn vaka genoeg kleinere topics over treinen geweest, zo ook over modelspoor, enzovoort, maar stuk voor stuk bloeden ze dood. Maar er is niemand die je tegenhoud een topic te openen. Je ozu toch ook een topic over de nieuwe dienstregeling maken? Ga je gang.

Vandaag had ik eindelijk eens geluk bij de rail terminal



Merk en type: BREL Class 58
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 23-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnummer 5811, Het oorspronkelijke nummer was 58039. Het is een zesassige loc (CoCo), waarvan er tusen 1983 en 1987 50 zijn gebouwd. Tweedehandsje uit Engeland
  maandag 24 april 2006 @ 20:32:51 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37255996
Hier de motor van een Class 66 loc, helaas nog ingebouwd:



En hier nog een paar Klazen, buiten de werkplaats te Tilburg:

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')