abonnement Unibet Coolblue
pi_152819982
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:32 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind seks erg belangrijk in een relatie, zonder seks geen relatie.

Ik las ook iemand iets posten over wat als je vriend/vriendin in een rolstoel belandt: Dan vind ik het iets anders. Fysiek niet meer mogelijk vind ik anders dan gewoon geen seks willen.
Ik begrijp dit onderscheid niet goed. Voor jou blijft het toch hetzelfde ? Jij kan geen seks hebben (omdat ze in een rolstoel zit of omdat ze niet zelf geen seks wilt). Haar ontoereikendheid, maakt voor jou toch geen verschil ? Jij kan het niet (meer) met haar hebben.
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:39:01 #152
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_152820047
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:37 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Ik begrijp dit onderscheid niet goed. Voor jou blijft het toch hetzelfde ? Jij kan geen seks hebben (omdat ze in een rolstoel zit of omdat ze niet zelf geen seks wilt, maakt daarin geen verschil). Je kan het niet (meer) met haar hebben.
In het ene geval wil ze niet meer (psychisch) en is de relatie dood IMHO en ben je broer en zus.

In het andere geval wil ze wel maar kan ze fysiek niet meer, aangezien de aantrekkingskracht er dan nog wel is is dat zeker niet het einde van een relatie wat mij betreft.

Maar inderdaad; In beide gevallen kan het niet meer maar toch is het anders vind ik :)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_152820601
Als er iemand in een rolstoel bekend, wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk niks meer kan gebeuren. Daar zitten ook nog genoeg kanten aan.
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:48:49 #154
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_152822427
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:39 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

In het ene geval wil ze niet meer (psychisch) en is de relatie dood IMHO en ben je broer en zus.

In het andere geval wil ze wel maar kan ze fysiek niet meer, aangezien de aantrekkingskracht er dan nog wel is is dat zeker niet het einde van een relatie wat mij betreft.

Maar inderdaad; In beide gevallen kan het niet meer maar toch is het anders vind ik :)

Waarom zou het niet meer kunnen als ze in een rolstoel zit?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_152822490
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:39 schreef Metro2005 het volgende:
In het ene geval wil ze niet meer (psychisch) en is de relatie dood IMHO en ben je broer en zus.
Wat is er mis met broer en zus ? Dat is toch ook liefde. Net zoals je liefde voelt voor je kind, je vrienden, etc.

Van de partner (liefde) wordt daarin precies meer verwacht. Teveel verwacht ?
Wat je eigenlijk geen liefde meer kan noemen. Maar eerder ja, egoïsme.
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:58:02 #156
416931 yats
(non) Average Joe
pi_152822731
Voor mij is seks toch wel een vrij essentieel onderdeel van een relatie. Ik weet niet of ik in een relatie met iemand zou kunnen blijven als we nooit meer seks zouden hebben. Natuurlijk is liefde belangrijk,maar het is niet raar om af en toe ook de fysieke ontlading en connectie in de vorm van seks te willen. Nu heb ik een vrij hoog libido en vrijwel altijd wel zin in seks, maar dat betekent niet dat ik ontevreden ben met 1x per week (al heb ik dat gelukkig nooit meegemaakt in een relatie), mits ik maar van die persoon houd en er een diepe connectie mee heb. Al zou ik het daar wel binnen mijn relatie over hebben en proberen de ander toch wat meer daarin te activeren.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:03:44 #157
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_152822924
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:48 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Waarom zou het niet meer kunnen als ze in een rolstoel zit?
Misschien dat het wel kan, geen idee, ik gaf het even als voorbeeld.

Als iemand misschien vanaf zijn nek verlamd is ofzo.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:50 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Wat is er mis met broer en zus ? Dat is toch ook liefde. Net zoals je liefde voelt voor je kind, je vrienden, etc.
Er zit een verschil tussen broer/zus verhoudingen en liefde voelen voor je moeder en liefde voelen voor je partner over het algemeen.

Als dat hetzelfde is noemen we het ook wel incest ;)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:05:54 #158
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_152822986
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Misschien dat het wel kan, geen idee, ik gaf het even als voorbeeld.

Als iemand misschien vanaf zijn nek verlamd is ofzo.

Ik snap wat je bedoelt ;)
Als de vrouw verlamd is kan het nog wel, alleen voelt ze niks meer :P
All she wants and needs is just a little taste..
pi_152824566
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:03 schreef Metro2005 het volgende:
Er zit een verschil tussen broer/zus verhoudingen en liefde voelen voor je moeder en liefde voelen voor je partner over het algemeen.

Als dat hetzelfde is noemen we het ook wel incest ;)

Incest is iets anders (dat is voor mij seksuele betrekkingen hebben met iemand binnen je familie)

Ik heb het niet over seks, maar over de liefde.

Waarom zou partner liefde anders zijn dan de liefde voor je broer of zus ? Of de liefde voor je kind, etc. Ik zie daarin geen verschil. Liefde is liefde. Is er zijn voor elkaar. Rekening houden met elkaar, etc.

In welke zin partner liefde gelijk staat met egoïsme (geen idee).
Maar hiervoor pas ik.
pi_152825479
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:00 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag, in dergelijk scenario. Waarom de liefde ervoor opgeven ?

Waarom niet (als die seksdrift en nood zo hoog is, dat ze bevredigd MOET worden) die seks niet bij een ander zoeken ? (op welke wijze ook, die bij jullie past).

Een mooi voorbeeld hiervan vind je bij de acteur Herbert Flack.

[..]

Ik sta niet open voor een open relatie, zelfs niet als alleen ik degene zou zijn die buiten de deur eet...

Seks vind ik bbelangrijk omdat het een stuk vertrouwen en intimiteit is wat je samen deelt. Tevens ben ik het gewoon om dat stukje lust te voelen van mijn partner. Oppervlakkig misschien maar het is zo, anders voel ik me meer als broer en zus inderdaad. Heb al een broertje hoef er niet zo nodig nog 1 bij :')
When nodody hates you, you're doing something wrong
  zaterdag 23 mei 2015 @ 13:03:24 #161
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152879165
Het is wel belangrijk in een relatie voor mij....maar ik kan niet met zekerheid zeggen wat ik zou doen als mijn partner zou zeggen dat hij het nooit meer zou willen/kunnen doen (er zit wel een onderscheid in naar mijn mening, tussen willen en kunnen - ik zou bv bij ''niet meer kunnen'' door een ongeluk o.i.d. 100% zeker bij die partner blijven). Ik denk vrij zeker te weten dat ik wel in de relatie zou blijven, gezien ik wel van hem hou. Maar ik hoop dan wel dat hij het begrip heeft dat ik nog wel behoefte heb aan seks zo af en toe en dat dan misschien ergens anders wil zoeken. Maar again, geen idee hoe ik in die situatie zou reageren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_152879425
Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze vraag nog stelt. Natuurlijk is het belangrijk. Je wil toch gewoon intimiteit en goede seks binnen een relatie?
pi_152883946
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:33 schreef Elisabeth92 het volgende:

Seks vind ik bbelangrijk omdat het een stuk vertrouwen en intimiteit is wat je samen deelt. Tevens ben ik het gewoon om dat stukje lust te voelen van mijn partner. Oppervlakkig misschien maar het is zo, anders voel ik me meer als broer en zus inderdaad. Heb al een broertje hoef er niet zo nodig nog 1 bij :')
Hier kan ik me ook wel in vinden. Ik woon nu samen met een meid (tevens een goede vriendin van mij) maar wij hebben geen seks. Het voelt voor mij nu af en toe wel als een broer/zus relatie, behalve dan dat ik haar graag zou raken.
pi_152886556
Mijn ex had echt een libido wat tegen het nulpunt aanlag. Nam nooit zelf het initiatief. Nou was dat niet de reden dat de relatie over is, maar meehelpen deed het echt niet. Dus ik vind niet dat het de boventoon voert, maar het is ook zeker niet onbelangrijk.
pi_152887123
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2006 21:58 schreef DennisMoore het volgende:
Vriendschappen waarbij je samenwoont, het bed deelt, financiën deelt, etc etc.
Die heb ik nog niet meegemaakt.
Wacht maar tot je vrouw 40 jaar is, twee kinderen en een pittig kapsel heeft, en geen sex meer wil.
pi_152915389
Nou, voor mij is het wel belangrijk. Mij is het opgevallen dat een relatie met slechte seks gewoon doodbloedt. Goede seks en openminded zijn is gewoon zeer belangrijk.
pi_152951233
Persoonlijk voor mij vast onderdeel van een relatie .
Ben ook wel een opertunist op dat gebied , is er een kans dan maak ik daar zeker gebruik van .
Uiteraad wel op een relax tempo spontaan en uitzich zelf , forceren ben ikzelf niet zo van .
Op die manier blijft zowel de relatie als sex leuk en verassend .
pi_152968373
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 16:21 schreef Libertarisch het volgende:
Hier kan ik me ook wel in vinden. Ik woon nu samen met een meid (tevens een goede vriendin van mij) maar wij hebben geen seks. Het voelt voor mij nu af en toe wel als een broer/zus relatie, behalve dan dat ik haar graag zou raken.
Goed punt. Waarbij ik, in het aanraken, wel een onderscheid zou maken tussen "seks" en "intimiteit".

Elkaar knuffelen, masseren, liefdevol strelen, kus op de wang geven, etc. valt voor mij onder "intimiteit" (liefde). Niet onder seks. Met seks heeft deze vorm van elkaar 'aanraken' niets te zien.

Het woordje "seks" associeer ik eerder met een drang (drift). De drang je zaad te lossen, een orgasme te krijgen, daarin seksueel te veroveren (de ander nemen) of zelf veroverd (door de ander genomen) te worden. Dit dwangmatige gedrag (iets wat je in jezelf bij de ander kwijt wilt kunnen) werkt ergens grensoverschrijdend.

Zolang beide partijen zich in dit driftmatige verlangen kunnen vinden, is er geen probleem. Het moment waarop één van hen zich daarin niet meer vinden kan (tevreden mee is, bevredigd mee is). Zit je wel met een probleem. In dat geval zou de "liefde" belangrijker moeten zijn dan die "seks" (naar mijn gevoel).

Al begrijp ik zeker dat sommige een relatie hiervoor zouden verbreken (men geraakt niet meer voldoende bevredigd). Toch vind ik dit jammer. Blijf ik dit jammer vinden. In de naam van de liefde en de meneer Pastoor ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door JustTalkLove op 26-05-2015 11:15:32 ]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 12:13:26 #169
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_152970828
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:26 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Goed punt. Waarbij ik, in het aanraken, wel een onderscheid zou maken tussen "seks" en "intimiteit".

Elkaar knuffelen, masseren, liefdevol strelen, kus op de wang geven, etc. valt voor mij onder "intimiteit" (liefde). Niet onder seks. Met seks heeft deze vorm van elkaar 'aanraken' niets te zien.
Hier ben ik het mee eens, liefde en seks zijn twee verschillende werelden die niet per se samen komen. Welke van de twee belangrijker is? waarschijnlijk liefde.
pi_152971541
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:13 schreef Libertarisch het volgende:
Hier ben ik het mee eens, liefde en seks zijn twee verschillende werelden die niet per se samen komen. Welke van de twee belangrijker is? waarschijnlijk liefde.
Ik hoop (ook) de liefde. Dat die belangrijker is.

Echter, als je de vele reacties hier leest, merk je dat dit niet zo is. Zonder goede seks, geen kans op liefde meer. Die seks moet er ook zijn. Daar zit een bepaald verlangen. Dat bevredigt dient te worden. Wil de liefde een kans kunnen blijven maken.

Vanuit dat opzicht lijkt een broer/zus liefde me sterker dan zo een partner seks-liefde. Met je broer/zus/homovriend/kind/ouders, etc kan de liefde gemakkelijker overeind blijven. Die liefdevolle relatie behouden. Met een partner niet. Is de seks niet voldoende meer, kan de liefde verdwijnen. Dit pad verlaten worden. Zo een liefde (met seks verbonden) relatie houdt dan geen stand.

Dit maakt voor mij broer/zus relaties (als je die zo wilt noemen) ergens mooier, liefdevoller. Langer meegaand. En een partner relatie meer een ego gebeuren, waarin je eigen ontwikkeling vooral mee dient te groeien (daarom niet ook de ontwikkeling van die ander). Een ontwikkeling, waarbinnen je eigen behoeften (waaronder goede seks) bevredigd wenst te zien.
pi_152980499
Door problemen in het (verre) verleden is eigenlijk mijn hele gevoel voor seks weg.
Aan mijn partner ligt het niet... het ligt echt aan mij en ik baal ervan.
Hoe te doorbreken? Wat kan ik er aan doen dat ik toch nog wel eens kriebels in mijn buik krijg.
Zin krijg.
Aanraken geen probleem, heerlijk zelfs maar dat ik nou echt opgewonden raak, nee.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:11:00 #172
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_152980608
Ik ben er nog niet helemaal over uit wat nou belangrijker is. Seks hebben of seks kunnen spellen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_152982997
Goeie bijdrage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')