Volgens jouw redenering kent een ideologie geen dynamiek, dus kan de WRR nooit een ideologie hebben onderzocht.quote:Vraagstelling
Dit rapport onderzoekt de achtergronden en dynamiek van het islamitisch activisme. Het stelt de vraag of en in welk opzicht de verschijningsvormen van dit activisme sinds de jaren zeventig aanknopingspunten bieden voor democratisering en verbetering van de mensenrechten. Het onderzoekt ook welk beleidsperspectief voor Nederland en Europa de spanningen rondom het islamitisch activisme op langere termijn kan verminderen en processen van democratisering en verbetering van mensenrechten kan ondersteunen.
Dat rapport gaat helemaal niet over hoe democratie en mensenrechten verbeterd moet worden.quote:Op maandag 17 april 2006 08:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En wat heb je tegen het rapport? Onderzoeken hoe we democratie en mensenrechten kunnen verbeteren is toch een lovenswaardig iets?
Zoals de WRR nooit ontwikkelingen in het atheisme kan onderzoeken. Aangezien atheisme geen ideologie is.quote:Op maandag 17 april 2006 08:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Volgens jouw redenering kent een ideologie geen dynamiek, dus kan de WRR nooit een ideologie hebben onderzocht.
Dus als iets geen ideologie is kan je geen ontwikkelingen onderzoeken? Wat een ongelooflijke kletskoek. In de OP beweer je overigens precies het tegengestelde: een ideologie verandert (ontwikkelen is ook veranderen) volgens jou niet dus als iets WEL een ideologie is zou je geen ontwikkelingen kunnen onderzoeken.quote:Op maandag 17 april 2006 09:11 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zoals de WRR nooit ontwikkelingen in het atheisme kan onderzoeken. Aangezien atheisme geen ideologie is.
Of door de achtergronden en de dynamiek van het [ideologisch] activisme te onderzoeken. Maar we dwalen wel enorm af. De kern is dat volgens jou een ideologie nooit dynamisch kan zijn. Aangezien de WRR dynamiek heeft onderzocht kunnen ze (volgens jouw eigen redenering!) dus nooit een ideologie hebben onderzocht.quote:Een ideologie kan je wel onderzoeken. Door bijvoorbeeld een boek waarop zo'n ideologie gebaseerd is te onderzoeken.
gelijk naar de prullenbak.quote:Maar moet dit raport van de "wetenschappelijke" raad voor het regeringsbeleid ook niet direkt naar de prullenbak vanwege het simpele feit dat een ideologie zich niet kán veranderen.
Wat geen ideologie is (atheisme dus) kan je niet onderzoeken.quote:Op maandag 17 april 2006 09:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[over atheisme]
Dus als iets geen ideologie is kan je geen ontwikkelingen onderzoeken?
In de OP stel je dat je de ontwikkeling van een ideologie niet kan onderzoeken (want een ideologie ontwikkelt niet).quote:Op maandag 17 april 2006 09:23 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wat geen ideologie is (atheisme dus) kan je niet onderzoeken.
Ben je het met mij overigens wel eens dat atheisme geen ideologie is![]()
Je kan iets wat geen ideologie is niet als een ideologie onderzoeken. Simpel toch.quote:Op maandag 17 april 2006 09:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En als iets geen ideologie is kan je de ontwikkelingen ervan ook niet onderzoeken.
Waarom ontwijk je de discussie steeds? De WRR heeft helemaal geen ideologie willen onderzoeken. Ik begrijp niet goed wat je aan het zeuren bent. De WRR heeft de dynamiek van het islamitisch activisme onderzocht en kennelijk is die dynamiek een ontwikkeling richting modernisering, democratisering en meer aandacht voor mensenrechten, net zoals in vroeger tijden ook het christendom gemoderniseerd is.quote:Op maandag 17 april 2006 09:57 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je kan iets wat geen ideologie is niet als een ideologie onderzoeken. Simpel toch.
En beschouw jij atheisme als een ideologie ?????
Omdat ze de islam niet als een ideologie zijn . zucht.quote:Op maandag 17 april 2006 10:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Waarom ontwijk je de discussie steeds? De WRR heeft helemaal geen ideologie willen onderzoeken.
In het "wetenschappelijk" rapport wordt onder "islamtisch activisme" voor en tegenstanders van bepaalde standpunten genoemd.quote:De WRR heeft de dynamiek van het islamitisch activisme onderzocht
Wie was dan de laatste "profeet"quote:Op maandag 17 april 2006 10:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
net zoals in vroeger tijden ook het christendom gemoderniseerd is.
Bekijk het maar. Als je alleen maar klootzakkerig gedrag kan vertonen (mensen bij voortduring woorden in de mond leggen) dan zoek je het maar uit. Dag Akkerslootquote:Op maandag 17 april 2006 10:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Omdat ze de islam niet als een ideologie zijn . zucht.
En omdat dit topic over wel of niet de islam als ideologie zien gaat zou je misschien antwoord kunnen geven op mijn vraag of je je het atheisme, wat je hier ook aanhaalt, wel of niet als een ideologie ziet.
[..]
Is gewoon niet waar, maar dat je de boel ombuigt zodat het in je kromme straatje past zijn we zo langzamerhand wel gewend. Je gaat maar lekker in je eentje discussieren.quote:In het "wetenschappelijk" rapport wordt onder "islamtisch activisme" voor en tegenstanders van bepaalde standpunten genoemd.
En wat nou als het idee dat een ideologie wél kan wijzigen onderdeel is van die verzameling?quote:Op maandag 17 april 2006 08:28 schreef sigme het volgende:
Als je definitie van een ideologie is: een set bepaalde ideeën kan een ideologie niet wijzigen.
Het gaat hier over ideologien. Jij haalt er het atheisme bij. Ik vraag je dan of je het atheisme ook als een ideologie ziet. Als dat dan voor je te veel gevraagd is.quote:Op maandag 17 april 2006 11:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Bekijk het maar. Als je alleen maar klootzakkerig gedrag kan vertonen (mensen bij voortduring woorden in de mond leggen) dan zoek je het maar uit. Dag Akkersloot
Het idee dat ideologien wél kunnen wijzigen omdat een ideologie als een verzameling van de ideeen van de (vermeende) aanhangers wordt gezien is inderdaad een ideologie.quote:Op maandag 17 april 2006 12:29 schreef NewOrder het volgende:
En wat nou als het idee dat een ideologie wél kan wijzigen onderdeel is van die verzameling?
Ik krijg de neiging uiterst onbeleefd te worden, want je flikt het nu in korte tijd al een paar keer om me iets toe te dichten dat gewoon niet waar is. Jij bent te degene die het atheïsme er bij haalt en wel in deze post.quote:Op maandag 17 april 2006 13:51 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het gaat hier over ideologien. Jij haalt er het atheisme bij. Ik vraag je dan of je het atheisme ook als een ideologie ziet. Als dat dan voor je te veel gevraagd is.![]()
Je bent echt onverbeterlijk lomp.quote:Maar. Het atheisme is inderdaad géén ideologie. En kan het atheisme dus ook nóóóóit het onderwerp zijn van een wetenschappelijke studie. Dank voor je bijdrage![]()
Wat is nou precies de vraag? Wat bedoel ik als ik "ja" antwoord op deze vraag?quote:Een ideologie kan zich wel niet veranderen ?
Dat een ideologie zich wel kan veranderen.quote:Op maandag 17 april 2006 17:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Trouwens, kijk eens naar de titel van je Poll ?
[..]
Wat is nou precies de vraag? Wat bedoel ik als ik "ja" antwoord op deze vraag?
Dus een vraag niet kunnen beantwoorden maar wel zo'n uitgesproken mening geven als iemand wel een antwoord geeftquote:Op maandag 17 april 2006 17:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je bent echt onverbeterlijk lomp.
Dat er in weer wil van dat "wetenschappelijk" rapport geen veranderingen kunnen bestaan in de islam. Aangezien de islam een ideologie is (zie de koran en dus niet de vermeende volgelingen. Ook ik zou mij veiligheidshalve dom houden als ex-mohammedaan) en een ideologie zich niet kan veranderen.quote:Op maandag 17 april 2006 17:13 schreef Tafkahs het volgende:
Akkesloot, wat wil je met dit topic? Dat je niet zo dol bent op de islam is me inmiddels duidelijk, maar wat moeten wij daar mee?
Er zit echt een steekje bij je los volgens mij. Je blijft me aanpakken op iets (atheïsme) dat ik nooit ter sprake hebt gebracht. Sterker nog: je brengt het zelf ter sprake en vervolgens reken jij mij er op af.quote:Op maandag 17 april 2006 18:17 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dus een vraag niet kunnen beantwoorden maar wel zo'n uitgesproken mening geven als iemand wel een antwoord geeft![]()
Atheisme is inderdaad geen ideologie. En die constatering zint je blijkbaar niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |