abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_36952611
registreer om deze reclame te verbergen
Kun je zomaar over elk behang heen verven, of ik het verstandiger om eerst het behang eraf te halen?

En kun je over behang heen behangen, of ook beter eerst verwijderen?

Wij gaan namelijk zeer binnenkort verhuizen. En moeten dus alle muren gaan doen, het liefst natuurlijk zo snel mogelijk, maar het mooi wel mooi worden!

Alvast bedankt!
pi_36952971
mooi en snel hebben nog wel eens de neiging om elkaar te bijten.....

Mooi behangen doe je nu eenmaal het beste op een vlakke ondergrond. Als het huidige behang er echt strak op zit, zonder naden, kun je erover heen behangen.

Schilderen over bestand behang... ligt eraan wat erop zit....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_36953207
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:03 schreef Gompy58 het volgende:
mooi en snel hebben nog wel eens de neiging om elkaar te bijten.....

Mooi behangen doe je nu eenmaal het beste op een vlakke ondergrond. Als het huidige behang er echt strak op zit, zonder naden, kun je erover heen behangen.

Schilderen over bestand behang... ligt eraan wat erop zit....
We gaan morgen (nogmaals) kijken. Zal goed op het behang letten.
pi_36953306
uhm, uit ervaring...... helaas...

klop eens op de muren met een schroevendraaier( het handvat dan he!) op die manier kom je er vrij vlot achter in welke staat het stucwerk onder het behang is.
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:41:59 #5
3926 Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_36954082
De muren zijn vast nog wel goed, want het huis is nog geen vijftien jaar oud!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een potische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_36954247
Ik snap nooit zo goed waarom mensen altijd het oude spul willen laten zitten. Dat levert op de lange termijn alleen maar meer werk op. (Ik heb het dan over verf over behang, tegels over tegels, voorzetwandjes. Glasweefselbehang over slecht stucwerk, laminaat over tapijt, hout over tegels etc etc.)

Ik ben een erg groot voorstander om oude lagen altijd eerst weg te halen en dan een nieuwe laag op te zetten. Of je moet repareren, dat kan ook nog.

Mijn advies hier is dus ook: Oude behang eraf, desnoods stucwerk/muur repareren/glad maken (Fix&Finnisch) en dan sausen of opnieuw behangen.
- De klusperikelen van Marsepein (Deel 3)
- Disclaimer: Op voorhand welgemeende excuses voor de typefouten.
pi_36954802
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:41 schreef Djeez het volgende:
De muren zijn vast nog wel goed, want het huis is nog geen vijftien jaar oud!
als er 1 ding is dat ik sinds ik m'n huis heb niet meer doe is veronderstellen....

sommige muren hebben een zwaar leven gehad in 15jaar. Ik sluit me overigens aanbij Marsepein. Nu ff moeite doen, straks meer genieten.
pi_36956317
Dan kunnen we beter een stoomapparaat huren denk ik. Want overal zit geloof ik behang.
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:30:44 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36961030
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:48 schreef Ingrid19 het volgende:
Dan kunnen we beter een stoomapparaat huren denk ik. Want overal zit geloof ik behang.
Wat voor behang heb je tegen de muur zitten? Van dat opgeschuimde behang is namelijk wat lastiger te verwijderen

[ Bericht 1% gewijzigd door Martijn_77 op 15-04-2006 09:44:30 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36970723
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Wat voor behang heb je tegen de muur zitten? Van dat opgeschuimde behand is namelijk wat lastiger te verwijderen
Ik heb geen idee wat dat is.
Morgen gaan we nog een keer kijken, ik heb zelf al gekeken, maar Djeez nog niet.
Het is wel zo goed als zeker dat het doorgaat, dan letten we extra op het behang.

Het is een huurhuis en in de brief staat dat we de woning per 5 mei kunnen aanvaarden. Hopelijk mag het ook iets later, want dit is wel kort dag voor ons!
pi_36970776
Paar muurtjes uitbreken ook altijd grappig, gelijk grotere ruimte.
  zaterdag 15 april 2006 @ 18:09:33 #12
3926 Djeez
pi_36985665
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 00:06 schreef NightH4wk het volgende:
Paar muurtjes uitbreken ook altijd grappig, gelijk grotere ruimte.
Zal de woningbouwvereniging leuk vinden!
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een potische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 15 april 2006 @ 23:25:00 #13
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_36993281
Verven over behang: de bewoners na je zullen je tot in lengte van dagen vervloeken. Omdat geverfd behang stukken beroerder te verwijderen is dan normaal behang.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_36994625
Ook een leuk effect is het als je behang door de drogende verf gaat krimpen. Mijn ouders kochten een huis waar in 1970 voor het laatst in was behangen, (jute) en dachten dat het wel wou, "even" over het behang heen verfen.
...
  zondag 16 april 2006 @ 01:26:30 #15
3926 Djeez
pi_36996229
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:25 schreef gronk het volgende:
Verven over behang: de bewoners na je zullen je tot in lengte van dagen vervloeken. Omdat geverfd behang stukken beroerder te verwijderen is dan normaal behang.
Nou en, daar hou je toch geen rekening mee?

Het behang zit er superstrak in, we gaan zeer waarschijnlijk er overheen verven.
pi_36996272
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:25 schreef gronk het volgende:
Dat waag ik te betwijfelen. Op mijn muren zat ook behang dat was overgeschilderd. Door de verf was het behoorlijk hard geworden. Plamuur mes eronder en het ging er prima of hoor. Je moest het alleen ff breken als je het in de vuiliniszak wilde doen. En oppassen voor de scherpe randjes....

Wat dat schuim behang betreft, datr gaat er ook prima af als je het met zo'n prilroller vororolt. Daarmee maak je er gaatjes in en kan de stoom er onder komen.
pi_36996343
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:26 schreef Djeez het volgende:

[..]

Nou en, daar hou je toch geen rekening mee?

Het behang zit er superstrak in, we gaan zeer waarschijnlijk er overheen verven.
Dat gaat prima. In 't begin als de verf nog nat is bobbelt 't wat maar dat trekt snel weg.
  zondag 16 april 2006 @ 09:36:59 #18
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_36998869
Idd, als het er goed op zit kan je er gewoon overschilderen. Verwijderen is altijd beter, maarja veel meer werk, dus maak je keuze.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  Moderator zondag 16 april 2006 @ 09:41:21 #19
10763 crew  popolon
Fetchez la vache!
pi_36998892
Niet doen, krijg je spijt van.

Er af met dat behang, kost je nu wat meer tijd maar in verloop van tijd ben je blij dat je het hebt gedaan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36998916
quote:
Op zondag 16 april 2006 09:41 schreef popolon het volgende:
Niet doen, krijg je spijt van.

Er af met dat behang, kost je nu wat meer tijd maar in verloop van tijd ben je blij dat je het hebt gedaan.
Precies, niks laag over laag over laag.
- De klusperikelen van Marsepein (Deel 3)
- Disclaimer: Op voorhand welgemeende excuses voor de typefouten.
  zondag 16 april 2006 @ 10:30:54 #21
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_36999417
Ga eens bij de woningbouw na of de woning behangklaar wordt opgeleverd. Dat was namelijk in ons vorige huis wl het geval. Daar had de woningbouw alle behang al verwijderd vr we de sleutel kregen. Scheelt een hoop
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 16 april 2006 @ 11:52:12 #22
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37001054
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:29 schreef Gompy58 het volgende:

Dat waag ik te betwijfelen. Op mijn muren zat ook behang dat was overgeschilderd. Door de verf was het behoorlijk hard geworden. Plamuur mes eronder en het ging er prima of hoor. Je moest het alleen ff breken als je het in de vuiliniszak wilde doen. En oppassen voor de scherpe randjes....
Dan heb je de mazzel dat 't behang niet superstrak tegen de muur aan zit gelijmd. Ik heb een kamertje gehad waar dat wel het geval was, en dan ben je vijf minuten bezig om 200 vierkante centimeter af te stomen. Ik deed 2 vierkante meter in anderhalf uur...

[ Bericht 0% gewijzigd door gronk op 16-04-2006 13:01:53 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 16 april 2006 @ 12:49:47 #23
3926 Djeez
pi_37002422
quote:
Op zondag 16 april 2006 10:30 schreef flugeltje het volgende:
Ga eens bij de woningbouw na of de woning behangklaar wordt opgeleverd. Dat was namelijk in ons vorige huis wl het geval. Daar had de woningbouw alle behang al verwijderd vr we de sleutel kregen. Scheelt een hoop
Dan heb jij waarschijnlijk een goede woningbouwvereniging. Hier hoef je er niks af te halen namelijk.
We moeten waarschiijnlijk 5 mei de huur in laten gaan, dus dan krijgen we de sleutel. En 18/19 mei hier eruit.
Vandaar het tijdprobleem.
  zondag 16 april 2006 @ 15:22:44 #24
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37006419
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:49 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dan heb jij waarschijnlijk een goede woningbouwvereniging. Hier hoef je er niks af te halen namelijk.
We moeten waarschiijnlijk 5 mei de huur in laten gaan, dus dan krijgen we de sleutel. En 18/19 mei hier eruit.
Vandaar het tijdprobleem.
We hoefden bij ons vertrek ook zelf geen behang te verwijderen. Dat deed/doet de woningbouw. Net zoals het vervangen van de toiletpot en het plaatsen van een nieuwe douchegarnituur. Is geloof ik standaard bij deze bouwvereniging. Wie weet word je wel aangenaam verrast
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 16 april 2006 @ 20:55:42 #25
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_37015904
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:48 schreef Ingrid19 het volgende:
Dan kun je beter een afstoommert kopen.
Dingen kosten 25 euro en huur is 8 per dag .
heb je hem niet meer nodig verkoop je hem voor twintig
Klaar?
Ik niet!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')