abonnement Unibet Coolblue
pi_36816123
Ik was van het weekend bij m'n moeder (jaren 60 huis) en die wil een 2e WC in de badkamer.
Er zit echter alleen een afvoer voor doucheputje en wastafel van 5cm.
Deze zit zeg maar links acter in de badkamer en loopt dan door de vloer en meterkast naar beneden. De WC wil ze rechts achter. Dus er zou een afvoer van rechts naar links gemaakt moeten worden.
Nou dacht ik dat een WC een afvoer moet hebben van 11cm (hoe dik precies weet ik even niet). Zo'n afvoer heb ik ook net in mijn eigen nieuwe WC gemaakt.
M'n vraag is of zo'n dunne afvoer van 5cm ook kan, of zal die snel verstopt raken en kan ik beter een afvoer van 11cm maken. (Is wel lelijker zo'n buis van rechts naar links).
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 11:21:58 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36816371
Ik denk zelf dat hij (met de grote boodschap) verstopt gaat zitten of dat het water dan niet snel genoeg zakt als je doortrekt

11 cm is volgens mij standaard voor een wc; ik op de bouw nog nooit anders gezien eigenlijk..
pi_36816563
een PVC van 50 mm kan wel, maar niet zonder vermaler ertussen.
pi_36816753
Wc met een vermaler kopen. Ze zijn er met de vermaler al in de pot, voor iets van 450¤, maar het is beter een losse sterkere vermaler te nemen.
Let wanneer je een dergelijke toillet hebt, goed op dat je er alleen wc papier in gooit, en geen vochtige doekjes of andere rotzooi.....
sub/
  maandag 10 april 2006 @ 16:48:48 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36826954
Ik zou persoonlijk voor een vermaler gaan is het makelijkste in te passen in dit soort sitauties maar hou er wel rekening mee dat een vermaler meer geluidmaakt dan een waterspoeling alleen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')