abonnement Unibet Coolblue
pi_36801122
Een eigen topic voor Fabian Cancellara kan natuurlijk ook niet uitblijven.



Fabian Cancellara, geboren op 18 maart 1981 in Bern, Zwitserland, stond van jongs af aan al bekend als een groot talent, met name in het rijden tegen de klok. Hij werd bij de junioren al twee keer wereldkampioen tijdrijden.

Cancellara werd opgeleid in de beloftenploeg van Mapei, waar hij ook zijn eerste kilometers in het profpeloton reed. 2002 was het jaar van zijn grote doorbraak met overwinningen in onder andere de openingstijdrit van de Ronde van Oostenrijk en de koppelkoers GP Eddy Merckx (met Laszlo Bodrogi).

In 2003 stapte de jonge Zwitser over naar Fassa Bortolo en gng het steeds meer crescendo met zijn loopbaan. Ook in 2003 was hij weer sterk in met name de korte tijdritten. De kasseienkoersen lagen hem ook wel en in 2004 reed hij zijn eerste indrukwekkende uitslag in Parijs - Roubaix. Hij werd vierde in de door Magnus Backstedt gewonnen race. Cancellara maakte veel indruke n zat uiteindelijk ook me in de beslissende ontsnapping.

In hetzelfde jaar (2004) kwam voor hem een droom in vervulling toen hij de proloog van de Tour de France in Luik won. Hij mocht het geel dragen.

Vorig jaar reed hij ook een redelijk goed seizoen, met name voorseizoen. Hij won een rit in parijs - Nice, maar in de klassiekers kon hij weliswaar niet echt om de zege meestrijden.

Dit seizoen is fabian Cancellara nieuw bij de Deense ploeg CSC en vandaag heeft hij zijn allerfraaiste zege uit zijn loopbaan geboekt. Hij won op indrukwekkende wijze Parijs - Roubaix, zijn droomklassieker. Hij was ongenaakbaar en eindigde bijna 2 minuten voor nummer 2 (na diskwalificaties) Tom Boonen.

Misschien is Fabian Cancellara in de komende jaren wel de grote uitdager van Tom Boonen in de kasseienklassiekers. En ook in de tijdritten zal hij zeker zijn woordje blijven meespreken.

Dus dit topic kon niet uitblijven.
  zondag 9 april 2006 @ 19:41:36 #2
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_36801224
Ook zo'n renner die rechtstreeks van de juniores naar de profs is overgestapt, dacht ik.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 april 2006 @ 20:34:46 #3
862 Arcee
Look closer
pi_36802919
Topper.

Erg fraaie zege vandaag.
  zondag 9 april 2006 @ 20:35:41 #4
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_36802943
Al een tijd lang 1 van mijn persoonlijke favorieten, kijk uit naar hoe die het in de Tour gaat doen.
pi_36803756
Wat een coureur
Ben al jaren fan van hem, echt mooi dat hij nu eindelijk een grote overwinning binnen haalt. Ik had na zijn, voor zijn doen, erg goede Ronde van Vlaanderen al wel door dat hij 1 van de topfavorieten was voor Roubaix, maar dat hij zo goed zou zijn
Ik denk nog altijd dat hij tot (veel) meer in staat is dan hij zelf denkt. Hij kan zeker koersen als Parijs-Nice of de Tirreno winnen. Let maar op het WK, daar wordt hij WK tijdrijden
pi_36805773
Erg mooie overwinning van hem vandaag. Duidelijk de sterkste in de koers
in a crowd you lose humanity
pi_36808026
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ook zo'n renner die rechtstreeks van de juniores naar de profs is overgestapt, dacht ik.
Uit dezelfde lichting als Pozzato toch? Was bij de junioren al een geweldige renner.

Hij heeft als doel om ooit nog eens de Tour te winnen. Ik ben benieuwd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36808084
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Uit dezelfde lichting als Pozzato toch? Was bij de junioren al een geweldige renner.

Hij heeft als doel om ooit nog eens de Tour te winnen. Ik ben benieuwd.


Destijds teamgenoten bij de jeugd van Mapei. Ook Petrov zat in die lichting.
pi_36808140
Scanlon werd toen wereldkampioen, kopman bij de Nederlanders was toen Coen Loos.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36827972
Maar hopelijk kan Cancellara de komende jaren nog mooie duels uitvechten met Tom in dit soort koersen. Gezien zijn capaciteiten mogen we er wel van uitgaan dat dit succes niet incidenteel is.

Het mooie is ook dat Cancellara en Boonen verschillende talenten hebben. Tom natuurlijk de superieure spurter en Cancellara de uitmuntende solorijder / tijdrijder. Dat kan dus interessante koersen gaan opleveren.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 17:09:05 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57541982
Klassieker erbij.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 maart 2008 @ 17:13:32 #12
862 Arcee
Look closer
pi_57542085
Geweldige overwinning weer vandaag, in Milaan - San Remo.

Ook fantastisch was zijn overwinning in de gele trui in de Tour van 2007, waar hij na een korte solo de sprinters net voor bleef:



Cancellara.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 17:17:51 #13
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57542179
Toen die aanging wist je gewoon dat ze hem nooit nooit meer terug zouden halen, perfecte timing. Maar ik had vooraf mijn geld niet op 'Spartacus' gezet, ook vlak voordat hij de aanval inzette niet.
pi_57542185
quote:
Op zondag 9 april 2006 20:34 schreef Arcee het volgende:
Topper.

Erg fraaie zege vandaag.
Dat dus
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_57547827
Weer een fraaie klassieker erbij.

Zijn staat van dienst wordt indrukwekkender en indrukwekkender.

Op naar de keienkoersen. En straks Beijing.
pi_57548231
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 22:08 schreef Leatherface het volgende:

En straks Beijing.
Alwaar hij wellicht ook nog op de baan gaat vlammen
pi_57548286
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 22:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Alwaar hij wellicht ook nog op de baan gaat vlammen
Voor de koppelkoers heeft Zwitserland met Risi en Marvulli al een monsterlijk goed koppel.

Maar Cancellara zou daar ook geweldig kunnen rijden. Een tandem Risi / Cancellara zou helemaal ongelofelijk zijn.
pi_57548455
Hmm, dit topic heb ik blijkbaar gemist, want geopend na die mooie zege in Parijs Roubaix.

Nu nog eens de Ronde van Vlaanderen en hij heeft z'n grote klassiekers binnen (de andere heuvelklassiekers zal hij waarschijnlijk nooit winnen)

plus de wereldtitels in tijdrijden, gele truien, etappe -en eindzeges in rittenkoersen14.gif
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_57548660
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 22:29 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Voor de koppelkoers heeft Zwitserland met Risi en Marvulli al een monsterlijk goed koppel.

Maar Cancellara zou daar ook geweldig kunnen rijden. Een tandem Risi / Cancellara zou helemaal ongelofelijk zijn.
Achtervolging
pi_57549289
Wat een compleet renner is dit, wereldtop.
That's all folks!
pi_57553354
Eigenlijk is in tegenstelling tot wat de TT doet vermoeden, Cancellara wel meer dan een kasseienkoning alleen.

Hij is momenteel zo'n beetje de beste wielrenner ter wereld en ook één van de meest complete.
pi_57558598
Och, Luik en misschien Amstel zullen moeilijk zijn zolang de finish berg op is, maar wat is er mis met Lombardije of Tours op zijn palmares?
  dinsdag 25 maart 2008 @ 14:01:05 #23
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57598937
Volgens de krant droomt hij van Tourwinst. Ik zou zeggen: blijf dromen.

Gelukkig zei hij er zelf ook bij dat het bij een droom zal blijven
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57599786
Dat heeft ie al vaker gezegd inderdaad, maar daarbij vergeleken is kans maken om L-B-L te winnen nog realistisch te noemen.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 14:48:57 #25
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57599899
LBL, Amstel, kan die allemaal wel winnen. Moet die alleen voor de klimmetjes wegrijden.
pi_57599968
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 14:48 schreef JelleS het volgende:
LBL, Amstel, kan die allemaal wel winnen. Moet die alleen voor de klimmetjes wegrijden.
Cancellara is een Spartacus, maar in de goldrace of L-B-L vóór de klimmetjes wegrijden en niet meer teruggepakt worden lijkt me enigzins sterk te noemen.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_57600120
Om de Gold Race of LBL te winnen zal hij een stuk of 10 kilo af moeten vallen, en zijn piek een maand later plannen, dat gaat hij toch nooit doen.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:06:26 #28
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_57600233
Het lijkt me ook zeker niet waarschijnlijk, maar het kan natuurlijk wel. In in een bepaald soort koersverloop waarbij niemand het verschil bergop kan maken, zoals bij M-SR. Sprint bergop wint die natuurlijk nooit, en ik denk niet dat ze snel de aankomsten gaan verplaatsen, maar tot de finale meekomen over alle klimmetjes gaat hem wel steeds beter af.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:19:44 #29
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57600499
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 14:59 schreef Ereinion het volgende:
Om de Gold Race of LBL te winnen zal hij een stuk of 10 kilo af moeten vallen, en zijn piek een maand later plannen, dat gaat hij toch nooit doen.
En als hij die 10 kilo kwijt is, moet hij nog steeds wegspringen om te kunnen winnen en een Cancellara die tien kilo lichter is, ga je makkelijker terughalen dan de huidige.

Lijkt me dan ook een slecht plan, hij verkleint vooral zijn kansen in andere wedstrijden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57601934
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 14:52 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Cancellara is een Spartacus, maar in de goldrace of L-B-L vóór de klimmetjes wegrijden en niet meer teruggepakt worden lijkt me enigzins sterk te noemen.
Nou ja, waarom zou hij het Vinokourovje in de Amstel niet aankunnen?
LBL lijkt me niet inderdaad.
pi_73084629
Fabian Cancellara



Geboren: 18-3-81 in Bern (volgens mij op een tijdritfiets)
Bern.....Wat hadden wij Nederlanders ook al weer met Bern.....
Nederlanders en Bern
Misschien hebben wij daarom ook wel sympathie voor deze bescheiden en altijd zichzelf gebleven Zwitser.

Tijdrijden kan die al van jongs af aan. Hij domieerde al bij de Zwitserse junioren het tijdrijden. In 1998 werd dat bekroond met het junioren WK.

's Werelds beste tijdrijder. Misschien wel sinds aller tijden. Het is dat hij in 2008 het WK liet schieten ivm de Olympische spelen, die die natuurlijk won, anders was hij waarschijnlijk al 4 jaar lang wereldkampioen tijdrijden.

Dit Jaar is Fabian voor de derde keer Wereldkampioen en als het aan hem licht gaat ie voor de dubbel.
Deze titel is natuurlijk een enorme opsteke en hij rijd een thuiswedstrijd, maar er zijn dit jaar meerdere zeer goede kapers.


Gezien zijn populariteit denk ik dat het OK is om hier een speciaal topic aan te wijden.
Post hier je foto's, steun betuigingen of whatever je kwijt wil ook met betrekking tot tijdrijden.

Officiele site: http://www.fabiancancellara.ch/
Twitter: heeft ie volgens mij niet
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  donderdag 24 september 2009 @ 22:19:08 #32
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73085553
Fabian Cancellara: de nieuwe kasseienkoning uit Bern

@ TT denk ik dat Big Mig toch nog iets straffer was, die reed alle klassementrijders in de Tour eens op 4 tot 9 minuten in een tijdrit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 25 september 2009 @ 00:47:55 #33
102912 crv
Screwed up
pi_73089649


Interview uit Zwitserse 20min.ch (even snel vertaald)
quote:
Het wegkampioenschap is de kroon in de professionele wielersport. Cancellara wil die droom waarmaken met het winnen van de dubbel.

Fabian Cancellara, Hoe heb je de strijd tegen de klok beleefd?
Cancellara: "Ik heb geweldig gereden. Voor mij was dit een perfecte dag. Ik wilde snel starten en een van de voor mij gestartte tegenstanders inhalen. Dat geeft een extra zekerheid en motivatie, en dat is me gelukt. Zo'n moment komt nooit meer, om op een zo geweldige en overtuigende manier te winnen tijdens een thuis-WK. De steun van het publiek was een extra stimulans. De benen wilden niet meer ophouden rond te draaien! Als ik op mijn top ben, kan ik buitengewoon presteren.

Zondag kun je in de wegwedstrijd de dubbel maken!
Cancellara: De inzet is nog hoger als bij het tijdrijden. Ik zeg het al langer dat de wegwedstrijd voor mij belangrijker is als het tijdrijden. Maar een WK is niet zoals andere eendaagse koersen. Ze heeft haaren "wetten". Ik heb dit jaar hard gewerkt. Alles wat ik gedaan heb moet zich nu uitbetalen. Hopenlijk ook op zondag. Maar aan deze weg-WK denk ik eerst pas op vrijdagmorgen. Ik heb tijdens het tijdrijden getoont dat ik er klaar voor ben. En ik zal ook zondag er klaar voor zijn. Voor mij is het een droom om de dubbel te winnen.

Zijn de Olympische titel en deze derde WK-Titel te vergelijken?
Cancellara: Voor een sporteer is het hoogste doel, bij de OS een gouden medaille te winnen. daarom kun je het niet vergelijken. Echter bij een WK in eigen land de titel te behalen, is zeker ook iets speciaals

Bjarne Ris vertelde dat hij je nog nooit zo'n sterke tijdrit heeft zien rijden.
Cancellara: TJa, wanneer hij dat zegt---- Mogelijk ben ik lichamelijk sterker als vroeger. De kop en het zelfvertrouwen echter nog meer. In Peking heb ik met mijn derde plaats in de wegwedstrijd gezien dat ik met zelfvertrouwen ook dat soort wedstrijden winnen kan. dat was een AHA-moment.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 01:02:43 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_73089863
Ooit denk ik niet.

Anquetille werd niet voor niets mister Chrono genoemd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 01:03:51 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_73089874
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Fabian Cancellara: de nieuwe kasseienkoning uit Bern

@ TT denk ik dat Big Mig toch nog iets straffer was, die reed alle klassementrijders in de Tour eens op 4 tot 9 minuten in een tijdrit.
Vergeet Hinault niet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 september 2009 @ 01:12:35 #36
862 Arcee
Look closer
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 01:32:23 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_73090130
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 01:12 schreef Arcee het volgende:
Cancellara.
Had Cancellara van Anquitille gewonnen ?
Had Hinault van Armstrong gewonnen ?
Had Contrador van Mercxs gewonnen ?
Had Cippolini van Darigade gewonnen ?
Had Herrera van Coppi gewonnen ?
Had Sven Nijs van Liboton gewonnen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_73090244
Zoals tong80 al laat uitschijnen is dit eigenlijk een nutteloos topic. Het heeft weinig zin om renners uit totaal verschillende periodes, die andere tegenstanders hadden en die over ander materiaal beschikten met elkaar te gaan vergelijken.

We kunnen enkel zeggen dat hij met voorsprong de beste tijdrijder is van zijn generatie.
pi_73091583
Ik zal kijken of deze topics kunnen worden gemerged.
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:32:24 #40
102912 crv
Screwed up
pi_73092307
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:56 schreef Leatherface het volgende:
Ik zal kijken of deze topics kunnen worden gemerged.
Prima, ik wist niet dat er al een topic was vandaar en vergat eigenlijk te zoeken (was al laat)

Wat betreft ooit. Ik heb het topic ook eigenlijk geopend om deze discussie aan te zwengelen. Er waren natuurlijk meer kanjers en de onsandigheden en het materiaal waren anders. Maar dat maakt de discussie ook zo leuk
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_73092438
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:32 schreef crv het volgende:

[..]

Prima, ik wist niet dat er al een topic was vandaar en vergat eigenlijk te zoeken (was al laat)

Wat betreft ooit. Ik heb het topic ook eigenlijk geopend om deze discussie aan te zwengelen. Er waren natuurlijk meer kanjers en de onsandigheden en het materiaal waren anders. Maar dat maakt de discussie ook zo leuk
No prob, lossen we het zo op (want je hebt immers nieuwe input)
pi_73092747
Heerlijk nutteloos topic over zaken die niet te vergelijken zijn. Laat ik het alsnog doen, puur omdat het zo leuk ik.
Voor mij zijn er vanaf gisteren 3 grootste tijdrijders.

Anquetil (monsieur chrono), Miguel Indurain en Fabian Cancellara.

Over Anquetil:
quote:
In 1965, Anquetil won the eight-day Alpine Critérium du Dauphiné Libéré stage race at 3pm, sat through two hours of interviews and receptions, took a 6:30pm chartered flight to Bordeaux and won the world's longest single-day classic, Bordeaux-Paris the following day. The race started at night and continued, from soon after dawn, behind derny motorcycle pacers.

Anquetil was upset, said Raphaël Géminiani in his autobiography, that his rival, Raymond Poulidor was always more warmly regarded even though he had never won the Tour de France. In 1965, when Poulidor was perceived to have received more credit for dropping Anquetil the previous year on the Puy-de-Dôme than Anquetil had received for winning the whole Tour, Géminiani persuaded him to ride the Dauphiné Libéré and, next day, the 557 km Bordeaux-Paris. That, he said, would end any argument over who was the greater athlete.

Anquetil won the Dauphiné, despite bad weather which he disliked, at 3pm. After two hours of interviews and receptions he flew from Nîmes to Bordeaux. At midnight, he ate his pre-race meal and then went to the start in the city's northern suburbs.

He could eat little during the night because of stomach cramp and was on the verge of retiring. Géminiani swore at Anquetil and called him "a great poof" to offend his pride and keep him riding[18]. Anquetil felt better as morning came and the riders dropped in behind the derny pacing motorcycles that were a feature of the race. He responded to an attack by Tom Simpson, followed by his own team-mate Jean Stablinski. Anquetil and Stablinski attacked Simpson alternately, forcing himself to exhaust himself, and Anquetil won at the Parc des Princes. Stablinski finished 57 seconds later just ahead of Simpson.
Over Indurain
quote:
Miguel Indurain deelde de echte klap pas uit in de individuele tijdrit over 64 kilometer in Luxemburg. Vooraf was iedereen overtuigd van het meesterschap van de Spanjaard in deze discipline, maar wat hij in het Groot Hertogdom liet zien was ongeëvenaard. De tweede, Armand de las Cuevas, verloor al drie minuten op Indurain en vele kanshebbers zagen zich in één klap in een kansloze positie gemanoeuvreerd. Dat gold zeker ook voor Erik Breukink, die ruim zes minuten verspeelde. Pascal Lino verdedigde zijn gele trui met verve, maar zag zijn voorsprong wel flink slinken.
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:02:55 #43
67205 Colplay
How you doin??
pi_73092982
Ik vind Cancellara niet de beste tijdrijder ooit. Zoals al gezegd Indurain stak er in zijn periode echt met minuten bovenuit. Dat gevoel heb ik bij Cancellara niet. Ik vind het tekenend dat hij bijvoorbeeld niet de lange tijdrit in de Tour won, maar tweede werd. Winnaar Contador deed gisteren niet mee, net als een aantal andere renners die zich op de wegwedstrijd van zondag richten. Cancellara is voor mij niet dominant genoeg, ondanks de zege van gisteren, om zich de beste ooit te mogen noemen.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_73096235
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:38 schreef Leatherface het volgende:

[..]

No prob, lossen we het zo op (want je hebt immers nieuwe input)
Thanks

Oeps met mijn alter-ego gepos
Maar goed waarom staat deze eigenlijk niet in het wieler subforum ?
Ik kan er niet tegen als iemand me zegt dat ik niet tegen kritiek kan.
If people from Poland are called Poles, why aren't people from Holland called Holes?
pi_73096715
De parent dateert nog van voor het invoeren van de filters, maar bij deze dan.
pi_73096765
Iemand trouwens een suggestie voor een nieuwe TT? Kasseienrenner dekt de lading niet meer. Hij is zo veel meer dan dat alleen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:14:34 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_73097973
Vind op die eerste foto wel dat het net lijkt of hij de Hitler-groet doet... :|
pi_73097979
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:26 schreef Leatherface het volgende:
Iemand trouwens een suggestie voor een nieuwe TT? Kasseienrenner dekt de lading niet meer. Hij is zo veel meer dan dat alleen.
Als het maar iets met 'Spartacus' is.
What's it going to be then, eh?
pi_73098000
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:14 schreef Blik het volgende:
Vind op die eerste foto wel dat het net lijkt of hij de Hitler-groet doet... :|
Verkeerde arm en te verticaal.
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:23:55 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_73098228
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:15 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Verkeerde arm en te verticaal.
Zeg ook niet dat hij het doet, zeg dat het er iets van weg heeft
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:45:55 #51
102912 crv
Screwed up
pi_73098865
is het een optie er een tijdrijden special van te maken misschien?
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_73104487
Zo, nieuwe TT gemaakt.
pi_73115944
Spartacus
pi_73117696
tvp
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 26 september 2009 @ 01:39:42 #55
104871 remlof
Europees federalist
pi_73118011
Als het goed is is de postcount voor dit topic nu gefixt.
pi_73153074
Zo dichtbij de dubbel
pi_73153285
In het pak gestoken door de Spanjaarden, maar die vergeten er gebruik van te maken...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73154167
Mooie koers gereden vandaag hoor. Hij zou een terechte winnaar zijn geweest. Maar Evans verdiende het ook.
  maandag 28 september 2009 @ 11:33:29 #59
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73175454
quote:
Razende Cancellara bijt zijn onderhemd stuk

Razend en mateloos ontgoocheld. Zo zat Fabian Cancellara minutenlang voor zich uit te staren tegen de afsluiting na zijn vijfde plaats voor eigen volk. De drievoudige wereldkampioen tijdrijden was danig boos dat hij zijn Kraft-onderhemdje met zijn tanden verscheurde. Dat liep niet van een leien dakje want er bleven brokstukken textiel tussen zijn tanden zitten.

'Het deed danig veel pijn dat ik de begeleiders vroeg aan te kloppen bij een huis en een draadje te vragen om de flardjes eruit te halen. Dat stom onderhemdje kostte me misschien wel de wereldtitel. Ik was oververhit', vloekte de Zwitser uit Bern die heimelijk van twee keer goud had gedroomd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_73175760
Lol.

Hij had er flink de p in. De historische dubbel was ook dicht bij.

Maar al met al mag Cancellara best tevreden terugkijken op zijn seizoen. Je kunt nu eenmaal niet al je doelstellingen halen in een sport als wielrennen. Zeker niet in zo'n wedstrijd als gisteren, waar tig kapers op de kust zijn.
pi_75673952


  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:30:54 #62
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_76903005
quote:
Cancellara: "Werelduurrecord is glans kwijt"

Fabian Cancellara wil in de toekomst een poging wagen om het werelduurrecord op zijn naam te schrijven. Waar en wanneer hij dat gaat doen weet de wereldkampioen tijdrijden nog niet, maar het record staat nog altijd op zijn verlanglijstje.

Cancellara vindt het jammer dat het werelduurrecord aan glans verloren heeft, vertelt hij aan Cyclingnews.com. "Het is prestige en glans kwijtgeraakt. In het verleden wilde iedere grote kampioen het werelduurrecord hebben. Mannen als Tony Rominger, Bernard Hinault, Miguel Indurain en Eddy Merckx waagden allemaal een poging. Nu staat het record op naam van Andrej Sosenka en praat niemand er over."

Gezien zijn capaciteiten als tijdrijder moet Cancellara in staat geacht worden om de 49.700 meter die Sosenka in 2005 in een uur aflegde, te verbeteren. "Maar als ik er voor ga, wil ik het goed doen. Dan wil ik echt een scherp record neerzetten. Ik wil het record niet met slechts pakweg honderd meter verbeteren", aldus de Zwitser.
Lijkt me dat hij er meteen een paar kilometer bij doet indien hij er echt voor gaat en er een record van maakt dat erg lang blijft staan. Al is dat laatste eigenlijk vanzelfsprekend bij het werelduurrecord, of het nu een sterk record is of niet.

Cancellara is hoe dan ook een naam die op die lijst hoort, veel meer dan Sosenka.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_76915657
Als je ziet dat bij de vrouwen het record op 46 km en 349 meter staat, dan zit er een hele dikke verbetering in voor Spartacus.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 januari 2010 @ 15:17:17 #64
862 Arcee
Look closer
pi_76924979
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
"Maar als ik er voor ga, wil ik het goed doen. Dan wil ik echt een scherp record neerzetten. Ik wil het record niet met slechts pakweg honderd meter verbeteren", aldus de Zwitser.
pi_77024738
quote:
Cancellara says Tour yellow will remain a dream for now

Swiss admits one-day focus could shift to stage races in the future

Fabian Cancellara still dreams of competing for the overall at the Tour de France but admitted that it would remain a dream, rather than a goal for the foreseeable future. The World and Olympic time trial champion was touted as a potential dark horse before the 2009 Tour de France after winning the Tour de Suisse, but crumbled in the mountains in July and reverted to the role of super-domestique for Andy and Fränk Schleck.

Speaking at the Saxo Bank team camp in Fuerteventura, Cancellara said that while he didn’t buy into the media hype that surrounded him in the build up to last year’s Tour, he still dreams of one day competing for the yellow jersey in Paris.

"I didn’t buy into that talk in the media. The Tour is a dream and a dream is not a goal. Goals are one day races, time trials and the Worlds, but not the Tour. Dreaming is important, but come on, I dream of owning an island, of having a big house; sometimes dreams are never reality. Maybe one day the dream will be different and goals will change. But for now I want to reach my goals. Maybe once all my current goals are in my pocket maybe then I can convert that dream to a goal," he told Cyclingnews.

The idea of Tour glory has obviously occupied the Swiss rider’s mind, though, and he knows exactly what he needs to do if he’s to compete against the likes of Alberto Contador and possibly even Saxo Bank teammate Andy Schleck.

"It’s not just about losing weight, but that’s a big thing. I can do one day of climbing, the second is tough but the third is too much for me at the moment. Whether you can push 500 watts or 600 watts doesn’t matter. It’s down to watts per kilo. I’m not ready yet for that," he said.

Cancellara came into the 2009 Tour with fantastic form, winning his home Tour in dominant fashion after a disastrous Classics campaign that was blighted by injury, sickness and bad luck. However, he bounced back, winning two stages on his way to overall victory in the Tour of Suisse.

"I came into the Tour de Suisse looking for stage wins but Bjarne told me to be focussed and don’t give any time away, take things day-by-day and see how far I could go. It’s the fourth biggest stage race in the world and to win it, well it was amazing and I’m not a real climber. I was lucky that Bjarne and guys like Fränk and Andy were there to help me."

Despite missing out in the Classics, he was voted the rider of the year by Cyclingnews readers. He was honoured to claim the award, after beating off Alberto Contador, Mark Cavendish and Lance Armstrong to claim the prize.

"To start the year with an award from the biggest cycling site is huge. I didn’t win anything for my achievements last year maybe the season was even better than in 2008. Apart from what happened in the Spring I think I had a fantastic season and to win something from the readers make me really proud."

"I was chasing form at the Classics and spent four weeks off the bike, while my rivals had been racing and training like hell. I was wearing the number one dossard in Tirreno and I was the first rider to get dropped and finished the stages on my own. It was a difficult time, but you need to get over that. A champion needs to suffer and take his defeats with grace."
Wat een vent is het toch ook hč
pi_77050212
Mijn favoriete wielrenner
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:13:32 #67
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_79647326
Koning
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_79647399
Heel indrukwekkend ja
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:29:12 #69
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_79647777
Schrijf hem maar op voor de Ronde.
Als Spartacus een koers aanstipt in z'n agenda is ie top
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_79686135
ik denk dat hij de ronde en roubaix wint
pi_79936470


  zondag 4 april 2010 @ 16:21:10 #72
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_79936563
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:29 schreef Szura het volgende:
Schrijf hem maar op voor de Ronde.
Als Spartacus een koers aanstipt in z'n agenda is ie top
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 4 april 2010 @ 16:23:11 #73
56724 Wombcat
rent wiel
pi_79936628
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:44 schreef frits22 het volgende:
ik denk dat hij de ronde en roubaix wint
Dat zou nu zomaar kunnen.
in a crowd you lose humanity
pi_79936660
Ongelooflijke held.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 4 april 2010 @ 16:27:36 #75
67089 Gillingham
The horror...
pi_79936773
Spartacus? Hercules!

Hercules? Zeus!
What's it going to be then, eh?
pi_79937140
Geweldige coureur
  zondag 4 april 2010 @ 17:10:33 #77
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_79938062
Beste coureur van zijn generatie (iig in het klassiekerwerk en in de ITT).
sig verwijderd door FA
pi_79941455
quote:
Op zondag 4 april 2010 17:10 schreef Ambrosius het volgende:
Beste coureur van zijn generatie (iig in het klassiekerwerk en in de ITT).
Tijdrit zeker. Maar in klassiekerwerk komt hij nu ongeveer op gelijke hoogte met Boonen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 april 2010 @ 19:36:37 #79
862 Arcee
Look closer
pi_79942354
Wat een drama voor Boonen, de beste tijdrijder van de wereld rijdt van hem weg en die haal je niet meer in.
pi_79942524
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:36 schreef Arcee het volgende:
Wat een drama voor Boonen, de beste tijdrijder van de wereld rijdt van hem weg en die haal je niet meer in.
Verliezen van Cancellara die in de vorm van zijn leven is, lijkt me allesbehalve een drama.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 april 2010 @ 19:43:47 #81
862 Arcee
Look closer
pi_79942552
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:43 schreef VDBisgod het volgende:
Verliezen van Cancellara die in de vorm van zijn leven is, lijkt me allesbehalve een drama.
Het was ook niet als oordeel over Boonen bedoeld, maar als superlatief voor Cancellara.
pi_79942581
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het was ook niet als oordeel over Boonen bedoeld, maar als superlatief voor Cancellara.
ok dan kan ik volledig volgen
pi_79942944
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:00 schreef VDBisgod het volgende:

[..]

Tijdrit zeker. Maar in klassiekerwerk komt hij nu ongeveer op gelijke hoogte met Boonen.
Nee, specifiek op klassiekergebied heeft Boonen echt nog wel een paar streepjes voor op Cancellara. Boonen won 6 topkoers (3 keer Roubaix, 2 keer RVV, WK), Cancellara staat nog op drie (hoewel die wel allemaal heroďscher waren). Boonen zal natuurlijk weer nooit het WK tijdrijden of de Ronde van Zwitserland winnen.

Over het algemeen gezien vind ik Contador toch wel de beste renner van deze generatie.
pi_79943490
Ja je hebt wel gelijk.


http://www.angelfire.com/nt2/wielerranglijst/

Ik vind dit wel een mooi overzicht om de waardeverhoudingen in te schatten. Boonen staat op 59, Cancellara op 80, Contador op 45
pi_79943712
Tom Boonen zal nu toch wel lering trekken uit de keren dat hij met Cancellara is gaan meerijden?
De sterkste hoeft niet altijd te winnen.
janneman
pi_79944873


Wat een afdaling Vooral dat stuk @ 4:00 is
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_79945195
Vandaag wat mij betreft zijn meest indrukwekkende prestatie ooit. En daar heeft hij er al een hoop van.
pi_79945784
Hier moet ik gepost hebben. Wat een held.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_79945955
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:17 schreef horstjan het volgende:
Tom Boonen zal nu toch wel lering trekken uit de keren dat hij met Cancellara is gaan meerijden?
De sterkste hoeft niet altijd te winnen.
Volgens mij is Boonen er de man niet naar om lafjes in het wiel te gaan zitten. Cancellara zal ook niet altijd zo super zijn en niet altijd Boonen zo simpel lossen.
pi_79946124
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:17 schreef horstjan het volgende:
Tom Boonen zal nu toch wel lering trekken uit de keren dat hij met Cancellara is gaan meerijden?
De sterkste hoeft niet altijd te winnen.
Maar vandaag won de sterkste wel
In het zadel wegrijden op de muur
Neil LOVES Carrots!
  zondag 4 april 2010 @ 21:18:59 #91
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_79946162
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:46 schreef FJD het volgende:


Wat een afdaling Vooral dat stuk @ 4:00 is
Dat was echt geniaal ja
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_79950151
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:17 schreef horstjan het volgende:
Tom Boonen zal nu toch wel lering trekken uit de keren dat hij met Cancellara is gaan meerijden?
De sterkste hoeft niet altijd te winnen.
Ik denk dat Cancellara zijn interesses weer gaat verleggen vanaf 2011.
pi_79951506
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:46 schreef FJD het volgende:


Wat een afdaling Vooral dat stuk @ 4:00 is
Kamikaze

Die moto die houdt hem niet eens bij.
  maandag 5 april 2010 @ 07:47:43 #94
66825 Reya
Fier Wallon
pi_79958911
Wat een held. Boonen overigens een zeer waardige tweede.
  maandag 5 april 2010 @ 09:09:58 #95
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79959211
Deze moest hij nog gewonnen hebben om definitief bij de groten te horen
pi_79960406
Zou hij zijn klimvermogen op een tdf niveau kunnen brengen dan kan hij nog eens de tour winnen.
  maandag 5 april 2010 @ 12:22:56 #97
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_79963086
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:40 schreef jpjedi het volgende:
Zou hij zijn klimvermogen op een tdf niveau kunnen brengen dan kan hij nog eens de tour winnen.
Dat lijkt me teveel gevraagd.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 5 april 2010 @ 12:31:43 #98
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_79963336
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:40 schreef jpjedi het volgende:
Zou hij zijn klimvermogen op een tdf niveau kunnen brengen dan kan hij nog eens de tour winnen.
Ik denk niet dat ASO er de komende jaar eens een bijzonder tamme Tour gaat tussensteken zodat Cancellara hem kan winnen, zoals ze in Zwitserland hebben gedaan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_79963343
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:22 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat lijkt me teveel gevraagd.
vrees het ook.
  maandag 5 april 2010 @ 12:49:33 #100
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_79963992
Nog zo'n prachtige prestatie. Opperste verwarring bij de sprinters als Cancellara zelf het gat dicht en er over gaat.

That's...Montgomery Clift, honey!
  maandag 5 april 2010 @ 12:51:09 #101
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_79964056
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:49 schreef Bismarck het volgende:
Nog zo'n prachtige prestatie. Opperste verwarring bij de sprinters als Cancellara zelf het gat dicht en er over gaat.


Niet vaak vertoond nee
Kan me Vinokoerov op de Champs Elysees herinneren die ook zoiets flikte

Maar dat was geen rechte lijn natuurlijk
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 april 2010 @ 13:00:11 #102
862 Arcee
Look closer
pi_79964350
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:51 schreef Szura het volgende:
Niet vaak vertoond nee
Waanzinnig idd.
quote:
Kan me Vinokoerov op de Champs Elysees herinneren die ook zoiets flikte

Maar dat was geen rechte lijn natuurlijk
Vino was ook geweldig. Die steeg door die actie nog een plekje in het AK.
  Trouwste user 2022 zondag 11 april 2010 @ 16:29:43 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_80190079
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:38 schreef Leatherface het volgende:


Dit seizoen is fabian Cancellara nieuw bij de Deense ploeg CSC en vandaag heeft hij zijn allerfraaiste zege uit zijn loopbaan geboekt. Hij won op indrukwekkende wijze Parijs - Roubaix, zijn droomklassieker. Hij was ongenaakbaar en eindigde bijna 2 minuten voor nummer 2 (na diskwalificaties) Tom Boonen.

Misschien is Fabian Cancellara in de komende jaren wel de grote uitdager van Tom Boonen in de kasseienklassiekers. En ook in de tijdritten zal hij zeker zijn woordje blijven meespreken.

Dus dit topic kon niet uitblijven.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2010 @ 16:37:03 #104
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80190381
Wat een held
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 11 april 2010 @ 16:39:16 #105
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80190479
Briljant. Solo van 50 km
in a crowd you lose humanity
pi_80190522
Niets op af te dingen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 11 april 2010 @ 16:43:38 #107
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_80190632
Koning
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_80191575
  zondag 11 april 2010 @ 17:15:53 #109
102912 crv
Screwed up
pi_80191894
Wat een geweldige overwinning weer.
Overduidelijk de Koning van het voorjaar.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  Trouwste user 2022 zondag 11 april 2010 @ 17:43:31 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_80192985
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:15 schreef crv het volgende:
Wat een geweldige overwinning weer.
Overduidelijk de Koning van het voorjaar.
Ik heb Merckxs nog meegemaakt.

Dit is van hetzelfde kaliber.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 april 2010 @ 19:16:53 #112
862 Arcee
Look closer
pi_80196260
Wat een baas weer vandaag.
  zondag 11 april 2010 @ 19:30:31 #113
66825 Reya
Fier Wallon
pi_80196798
Kom, kom, laten we het niet overdrijven; Cancellara had geen schijn van kans gehad als d'n Roger had meegedaan.
  zondag 11 april 2010 @ 19:38:12 #114
102912 crv
Screwed up
pi_80197129
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:30 schreef Reya het volgende:
Kom, kom, laten we het niet overdrijven; Cancellara had geen schijn van kans gehad als d'n Roger had meegedaan.
Je kunt de koersen van vroeger niet met nu vergelijken. Buiten dat, de koersen die de Vlaminck won hadden vele kilometers minder kasseistroken.

En die Belg kan met zijn grote bek wel zeggen dat ie tot roubaix bij Cancellara in het wiel was gebleven, maar dat zei Boonen ook al 2 keer
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zondag 11 april 2010 @ 19:41:36 #115
102912 crv
Screwed up
pi_80197261
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb Merckxs nog meegemaakt.

Dit is van hetzelfde kaliber.


Precies, Gewoon aanvallen. Al is Cancellara veel ingetogener
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_80198156
Wat een solo
Boonen verrast, maar dan gewoon 3 minuten wegrijden, waarvan er 2 overbleven, dat gebeurt nog zelden tegenwoordig!
Neil LOVES Carrots!
pi_80200895
Het Klaagbaak-topic over Cancellara, een week geleden begonnen, heeft al bijna even veel posts als dit topic.
pi_80200982
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het Klaagbaak-topic over Cancellara, een week geleden begonnen, heeft al bijna even veel posts als dit topic.
Sorry...

Toch wel van hem genoten hoor. Enorm indrukwekkend, prachtprestatie. Maar vooral vandaag was het nooit een man-tegen-man gevecht, wat wel jammer is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_80201080
quote:
Op zondag 11 april 2010 16:29 schreef tong80 het volgende:

[..]




Je hoefde geen raketgeleerde te zijn om dat te voorspellen.
pi_80202670
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het Klaagbaak-topic over Cancellara, een week geleden begonnen, heeft al bijna even veel posts als dit topic.
Jammer ja, misschien een merging waard aangezien er genoeg posts instaan die hier wel passen.
Neil LOVES Carrots!
  zondag 11 april 2010 @ 21:20:53 #121
56724 Wombcat
rent wiel
pi_80202777
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:19 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Jammer ja, misschien een merging waard aangezien er genoeg posts instaan die hier wel passen.
De eerste pagina daar is vooral bagger
(op mijn voorspelling na natuurlijk )
in a crowd you lose humanity
pi_80202898
Wat rijdt die vent belachelijk sterk zeg
pi_80203056
Wat een prachtige week voor Cancellara twee grote klassiekers winnen op ongekende wijzen.

Als hij aanzet weet je dat de wedstrijd beslist is. Zeker zijn demarrage vorige week op de muur was briljant. Het enige wat opviel was dat been ritme hoger werd.

Wat een super renner ben benieuwd wat hij volgende week kan en voor de volgende seizoenen in LBL en Lombardije.
Boodschap van algemeen nut.
pi_80203391
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:25 schreef hetsjhokleek het volgende:
Wat een prachtige week voor Cancellara twee grote klassiekers winnen op ongekende wijzen.

Als hij aanzet weet je dat de wedstrijd beslist is. Zeker zijn demarrage vorige week op de muur was briljant. Het enige wat opviel was dat been ritme hoger werd.

Wat een super renner ben benieuwd wat hij volgende week kan en voor de volgende seizoenen in LBL en Lombardije.
Dit seizoen moet Lombardije ook nog wel lukken als hij zich daar vanaf ongeveer nu op gaat richten.
pi_80203472
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De eerste pagina daar is vooral bagger

Niet alleen de eerste pagina
  zondag 11 april 2010 @ 21:59:54 #126
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_80205203
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:54 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Je hoefde geen raketgeleerde te zijn om dat te voorspellen.
Echt wel. Een raket op 2 wielen die Spartacus
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zondag 11 april 2010 @ 22:57:42 #127
102912 crv
Screwed up
pi_80208526
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:59 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Echt wel. Een raket op 2 wielen die Spartacus
Ben benieuwd op wat voor brandstof die draait

En nee, ik geloof niet dat ie doping gebruikt. Ik weet dat ie enorm veel en ook lang traint en daar een goede basis legt.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_80214779
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:57 schreef crv het volgende:

[..]

Ben benieuwd op wat voor brandstof die draait

En nee, ik geloof niet dat ie doping gebruikt. Ik weet dat ie enorm veel en ook lang traint en daar een goede basis legt.
Net zoals 100en andere toprenners van hun generatie die verre van een dergelijk wattage kunnen trappen en onderhouden.
pi_80218094
Wat een held die Cancellara, ik wil een tvp in zijn topic!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 12 april 2010 @ 12:49:31 #130
132605 kawotski
Il Dottore
pi_80221869
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb Merckxs nog meegemaakt.

Dit is van hetzelfde kaliber.


Weet gij toevallig welk wattage Merckx trapte toendertijd?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_80224092
Volgens mij kan deze jongen het werelduurrecord in een klap met 3 km verpulveren.
pi_80232317
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb Merckxs nog meegemaakt.

Dit is van hetzelfde kaliber.


Carl Berteele moest ook meteen de vergelijking maken met Merckx. Dat Cancellara z'n hielen nog niet mocht likken. Nee, duh
D'r is geen een wielrenner die dat kan... Misschien toch wat verzuurd dat Boonen niet won? Merckx moet er altijd bijgehaald worden.. Andere tijden zijn moeilijk te vergelijken. In klasse zijn ze denk ik wel vergelijkbaar.
pi_80269580
quote:
Could Cancellara win the Tour de France?

Italian coach Aldo Sassi believes Swiss can be like Indurain

Following Fabian Cancellara's double at the Tour of Flanders and Paris-Roubaix, the question that many people are asking is: What other races can he win in cycling?

Cancellara has yet to confirm if he will target Sunday's Amstel Gold Race, but has stated he'd to like to one day win all five of cycling's big Classics - the so-called 'Monuments' - and the Hour Record seems a natural goal for one of the best time triallists in the history of cycling.

However, Italian coach Aldo Sassi believes Cancellara could aim even higher, suggesting that Cancellara could be a Tour de France contender if he loses some muscle mass and further body fat.

As the coach of World Champion Cadel Evans and Ivan Basso, Sassi knows what it takes to identify and hone Grand Tour contenders. He was also the coach of the Mapei team that signed Cancellara to the Mapei development team in 2001, along with Filippo Pozzato, Michael Rogers, Dario Cioni, Charly Wegelius and Bernhard Eisel.

"When we signed Fabian, we knew how talented he was because he'd already won two junior world time trial titles, but when we analysed his laboratory results, they convinced us of his huge potential," Sassi told Gazzetta dello Sport on Tuesday.

"For a rider like Fabian, raising the bar is not about going for the hour record, I'm convinced he can go for the major Tours. Perhaps not the Giro d'Italia, but the Tour de France for sure. We signed him to the Mapei development team with that goal in mind. We saw what he could do in time trials and we thought he'd could win short stage races and eventually become a rider for the major Tours."

Sassi reveals that he often teased Cancellara about his weight and diet, even when he was no longer at the Mapei team. And Cancellara has never forgotten Sassi's theory about him having the potential to win the Tour de France. He recently send a personal text message to Sassi, signing off as the rider who 'five kilos lighter could win the Tour.'

Cancellara dreamed about winning the yellow jersey at the Tour de France as a boy and showed that he can win stage races last year by winning the Tour of Switzerland. Miguel Indurain's run of five Tour de France titles in the 1990s was also evidence that strong time trial ability can be the basis of a three-week win.

Sassi explained to Gazzetta dello Sport how Cancellara could become a Tour contender if he lost some of his muscle mass. He made a comparison with Team Sky's Bradley Wiggins, who has similar power outputs and became a Tour contender in 2009 after losing weight.

"For the Tour, he'd have to lose six kilograms, of which only two or three would be muscle, so that he doesn’t lose his power," Sassi said. "If he weighs about 70kg, like Wiggins does, I'm sure he'd be competitive. He'd be an Indurain type of rider."
pi_80269879
Na de Meest Onwaarschijnlijke Transformatie allertijden van Wiggins vorig jaar zal je mij niet snel meer horen zeggen dat iets onmogelijk is, maar de kans lijkt me toch tamelijk klein.Tenzij Contador de komende jaren gepakt wordt natuurlijk.
  zondag 30 mei 2010 @ 18:30:32 #135
102912 crv
Screwed up
pi_82109442
Overigens leuk initiatief in Zwitserland

12 Juni kan men zich meten met Cancellara.
200 personen mogen meedoen
.

Sorry voor het duits
quote:
Treten Sie im Zeitfahren gegen Cancellara an!
Ein Rennen gegen Fabian Cancellara – das ist der Traum unzähliger Hobbyfahrer. Für 200 geht er am 12. Juni in Erfüllung.
Fabian Cancellara ist Olympiasieger und dreifacher WM-Goldmedaillengewinner im Zeitfahren. Zur Freude seiner Schweizer Fans fährt er dieses Jahr auch die Tour de Suisse, die am 12. Juni in Lugano mit einem Zeitfahren startet.

Das Zeitfahren führt über 7,6 Kilometer und weist eine Höhendifferenz von 146 Meter auf. Die Veranstalter rechnen bei den Profis mit einem Schnitt von 49 km/h und der Fahrzeit von 9 Minuten, 18 Sekunden. Wie nahe kommen Amateure der Zeit von Cancellara?

200 Hobbyfahrer dürfen auf der abgesperrten Originalstrecke in Lugano gegen den Champion antreten. Kurz vor dem Prolog am 12. Juni, der um 16 Uhr beginnt. Auch Sie können dabei sein.

Schätzen Sie Ihre Zeit-Differenz zu Cancellara. Was Sie dafür brauchen: ein verkehrstüchtiges Rennrad, einen Velohelm, das Alter von mindestens 14 Jahren und ein wenig Glück. Denn bei mehr als 200 Anmeldungen werden die Startplätze verlost. Was Sie nicht brauchen – eine Lizenz für Velorennen.

Obschon Cancellara als Top-Favorit startet, können auch Sie gewinnen! Bei der Anmeldung müssen Sie angeben, um wieviel schneller Cancellara die Strecke absolvieren wird als Sie. Wer seiner eigenen Schätzung am nächsten kommt, der gewinnt den Pokal der ersten Cancellara Challenge von Cornčrcard. Anmeldeschluss ist der 31. Mai.
CANCELLARA CHALLENGE MIT CORNČRCARD
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_82135993
Ik heb begrepen dat Cancellara een motor in z'n fiets heeft dus dit is geen eerlijke strijd.
pi_82167502
quote:
Op maandag 31 mei 2010 11:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb begrepen dat Cancellara een motor in z'n fiets heeft dus dit is geen eerlijke strijd.
Inderdaad Cancellara is nen cheater!

Was ongeveer wel te verwachten, als je zag hoe snel hij weg reedt van iedereen.
En die fietswissel telkens juist voor hij aan de belangrijke stroken begon.
pi_82169074
Ah, een dernyrace dus. Da's wel geinig natuurlijk.
pi_82184350
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:12 schreef HEVALKITWIJF het volgende:

[..]

Inderdaad Cancellara is nen cheater!

Was ongeveer wel te verwachten, als je zag hoe snel hij weg reedt van iedereen.
En die fietswissel telkens juist voor hij aan de belangrijke stroken begon.
Boonen reed daar rond met de poederresten nog in z'n neus
pi_82192163
Cancellara na zijn winst in de Vueltaproloog op het TT Circuit "Ik heb hard gereden, maar niet zo hard als Valentino Rossi'


Nee, dat komt pas na een upgrade
Neil LOVES Carrots!
pi_83619036
pi_83620858
Het begint te wennen
  zondag 4 juli 2010 @ 09:54:43 #143
56724 Wombcat
rent wiel
pi_83635629
Dit was weer fenomenaal.
in a crowd you lose humanity
pi_83635646
Precies 10 minuten
Neil LOVES Carrots!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 juli 2010 @ 09:56:52 #145
862 Arcee
Look closer
pi_87010836
En daar is wereldtitel nummer 4 _O_, met overmacht.
sig verwijderd door FA
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2010 @ 09:20:37 #147
862 Arcee
Look closer
pi_87028499
Ok nu maar wachten op de dopingcontrole, als Contador valt ook maar Cancellara O-)

Nee echt, wat een held! _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87028809
Zielig voor hem dat door al die dopinggevallen van vandaag de aandacht een beetje van zijn superprestatie wordt afgeleid. Want wat een geweldenaar _O_
pi_87031473
:)
pi_87032144
_O_
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:52:17 #153
67174 Dos37
Come on Twente
pi_92493706
quote:
Fabian Cancellara brak gisteren zijn eigen snelheidsrecord. Dat meldde hij op zijn Twitter. Cancellara zat in de Ronde van Qatar mee in de kopgroep, waarvan Tom Boonen uiteindelijk de sprint won. Door de felle wind haalde de groep een onwaarschijnlijke snelheid, weet Het Laatste Nieuws. "Vandaag heb ik mijn record op het vlakke gebroken: 81,5km/u." (dea)
Wat een snelheid :D _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_92493832
Sick. :D
That's all folks!
pi_92494775
:D Niet normaal.... :9
pi_92500187
Wow!

Een maat van me ging zaterdag al 73 per uur, wind mee.
Niet normaal! :D
pi_92564340
Kom ik aan met mijn record van 63 km/u met wind in de rug :')
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_94645780
Machtig _O_
pi_124722842
14.gif
  zondag 31 maart 2013 @ 16:48:36 #160
67174 Dos37
Come on Twente
pi_124723138
Baas
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 maart 2013 @ 17:39:09 #161
862 Arcee
Look closer
pi_124787257
Cancellara. _O_
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_133636245
quote:
Fabian Cancellara gaat volgend jaar een aanval doen op het werelduurrecord. Dat heeft Luca Guercilena, zijn teammanager bij Trek, laten weten.

"Zijn grootste droom in 2014? Het verbeteren van het werelduurrecord", vertelt Guercilena aan de Spaanse krant AS.

Het huidige record is sinds 2005 in handen van Ondrej Sosenka, die in Moskou tot een afstand van 49,7 kilometer kwam.

In 2000 besloot de internationale wielerunie UCI het gebruik van geavanceerde frames bij werelduurrecordpogingen te verbieden.

Daardoor kreeg Eddy Merckx zijn record uit 1972 terug. Chris Boardman reed de Belg snel weer uit de boeken, waarna Sosenka in 2005 de afstand van Boardman verbeterde.

De 32-jarige Cancellara zinspeelt al jaren op een poging het record in zijn handen te krijgen. De Zwitser slaat ook in 2014 de Tour de France mogelijk over omdat er opnieuw geen proloog is opgenomen in het parcours.
_O_
pi_133636655
Leuk
pi_133637589
Leuk dat daar weer een serieus item van wordt gemaakt. Hopelijk mengt Tony Martin zich dan ook in die debatten.
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:01:18 #166
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_133648224
Martin heeft reeds aangegeven ook interesse te hebben om het werelduurrecord te verbeteren.
Zie: http://www.cyclingnews.co(...)-hour-record-attempt

Zal een mooie strijd worden.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_133648473
Wiggins heeft ook al aangegeven een gooi te willen doen naar het werelduurrecord.

Hier beelden van het record dat Merckx destijds vestigde. Hij was helemaal kapot na afloop, mede door de hoogte daar natuurlijk.


Hij had in de voorbereiding trouwens nooit een uur achter elkaar gereden en hij kwam net uit een volledig wegseizoen, met twee weken voor het record nog de overwinning in de Ronde van Lombardije _O-
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 februari 2014 @ 12:12:41 #168
862 Arcee
Look closer
pi_136886865
quote:
'Cancellara valt in augustus werelduurrecord aan'


De Zwitser Fabian Cancellara doet op zondag 3 augustus een aanval op het werelduurrecord. Hij doet dat op de wielerpiste in het Mexicaanse Aguascalientes. De poging van 'Spartacus' om het uurrecord te breken, zal rechtstreeks op televisie te zien zijn. De Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport meldt dat Trek, het team van Cancellara, van plan is een heel marketingevenement op te bouwen rond de recordpoging.

Cancellara, viervoudig wereldkampioen tijdrijden, zit al een tijdje met een aanval op het werelduurrecord in zijn hoofd. Huidig recordhouder is de Tsjech Ondrej Sosenka, die in 2005 in Moskou tot een afstand van 49,700 km kwam.

De wielerbaan in Mexico City is wegens zijn ligging op grote hoogte ideaal om een recordpoging te wagen. Onder meer Eddy Merckx verbeterde er in oktober 1972 het werelduurrecord (49,431 km).

Bron: Volkskrant
pi_136913502
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Leuk!

Als ook Wiggins en Martin een poging gaan doen kan het nog leuk worden!
pi_138637435
14.gif
pi_138661029
http://wielrennen.blog.nl(...)g-cancellara-onzeker

quote:
De plannen van Fabian Cancellara om een aanval te doen op het werelduurrecord, worden misschien opgeborgen. De winnaar van de Ronde van Vlaanderen zou op zondag 3 augustus op de piste van het Mexicaanse Aguascalientes een poging doen het record te breken, maar veranderende regelgeving zou de Zwitser anders doen beslissen. Volgens de Italiaanse sportkrant La Gazetta dello Sport wil UCI-baas Brian Cookson het weer toestaan om het record te vestigen op een niet-traditionele fiets.

Cookson zou de reglementswijziging al medio 2014 in willen voeren. Dat zou de voorbereidingstijd van de viervoudig wereldkampioen tijdrijden behoorlijk inkorten. Fietsenfabrikant Trek en Cancellara hebben al veel tijd en geld geďnvesteerd in de ontwikkeling van de ideale fiets.

Het werelduurrecord staat momenteel op naam van de Tsjech Ondřej Sosenka. Hij reed op 19 juli 2005 in Moskou in zestig minuten 49,7 kilometer.
pi_160455866
Een welverdiende kick.
pi_164403424
Nog een welverdiende kick. Wereldprestatie van deze held op leeftijd ^O^
pi_164403488
_O_

Hij verdient dit echt als geen ander. (Bijna) Eindeloze bron van wielervermaak.
pi_164403621
Op het hoogtepunt met pensioen. _O_
pi_164403667
Wel grappig om op de eerste pagina een reactie van jezelf van meer dan 10 (!) jaar terug te lezen. :o
pi_164407771
_O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_164408128
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:24 schreef Ereinion het volgende:
Wel grappig om op de eerste pagina een reactie van jezelf van meer dan 10 (!) jaar terug te lezen. :o
In 10 jaar is er niks veranderd. Toen Tom verslagen en nu weer. :P
pi_164408726
Wat een palmares zeg _O_

Ik vond de aflevering van Vive le Velo met hem afgelopen Tour de France ook leuk om te zien. Toffe kerel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')