abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_36677929
Ik heb voor 1 april mondeling en daarna schriftelijk ontslag genomen omdat ik een andere baan heb. Mijn werkgever doet alleen moeilijk met mij een bevestiging geven hiervan.

Ik vertrouw de boel niet omdat ze in het verleden werknemers al heeeeeeeel slecht hebben behandeld bij ontslag en ik wil ze geen enkele mogelijkheid geven om dat bij mij te doen.

Mijn vraag is dus. Wat voor waarde moet ik hechten aan de bevestiging van mijn ontslag?
Deal with it; rock 'n roll
  woensdag 5 april 2006 @ 16:47:48 #2
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_36679322
Zolang jij kunt bewijzen dat je baas je ontslagbericht heeft gehad (aangetekende brief, getuigen enz.) en jij je ontslagtermijn en eventuele andere bepalingen uit je contract in acht hebt genomen, sta je altijd in je recht.

Dan kan je baas zo moeilijk gaan doen als hij zelf wil, maar hij schiet er niks mee op
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_36679504
Is een e-mailtje met daaraan bevestigd een ontslagbrief ook rechtsgeldig? Je kunt een ontvangstbevestiging vragen, dus zo kun je controleren of de mail is ontvangen. Ik vroeg me dit af omdat ik eigenlijk wat in de zelfde situatie zitbinnenkort. Of tenminste dat hoop ik
Old Tyme Hardcore!
  woensdag 5 april 2006 @ 16:54:05 #4
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_36679597
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:51 schreef Slapshot het volgende:
Is een e-mailtje met daaraan bevestigd een ontslagbrief ook rechtsgeldig? Je kunt een ontvangstbevestiging vragen, dus zo kun je controleren of de mail is ontvangen. Ik vroeg me dit af omdat ik eigenlijk wat in de zelfde situatie zitbinnenkort. Of tenminste dat hoop ik
Nou dan doe je toch gewoon aangetekend,

Weet je het zeker
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_36682433
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:51 schreef Slapshot het volgende:
Is een e-mailtje met daaraan bevestigd een ontslagbrief ook rechtsgeldig? Je kunt een ontvangstbevestiging vragen, dus zo kun je controleren of de mail is ontvangen. Ik vroeg me dit af omdat ik eigenlijk wat in de zelfde situatie zitbinnenkort. Of tenminste dat hoop ik
Dit soort belangrijke zaken zou ik ZEKER niet per e-mail doen.
pi_37200305
hoop dat dit nog actueel is...

hoorde laatst dat iemand geen W W kon krijgen omdat zijn baas hem nooit officieel ontslagen heeft (dwz. geen ontslagverklaring wilde geven).

Weet niet of je een uitkering aan moet vragen, maar daar is het dus wel voor nodig
pi_37215983
Lijkt me niet, Irakkie.
De TS heeft zelf ontslag genomen i.v.m. een nieuwe baan, lijkt me niet dat haar een uitkering in het spel is
pi_37218351
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:52 schreef Irakkie het volgende:
hoop dat dit nog actueel is...

hoorde laatst dat iemand geen W W kon krijgen omdat zijn baas hem nooit officieel ontslagen heeft (dwz. geen ontslagverklaring wilde geven).

Weet niet of je een uitkering aan moet vragen, maar daar is het dus wel voor nodig
Als je verwijtbaar werkloos bent krijg je toch geen WW?
Ik zou dan als werkgever later ook geen verklaring willen opstellen waarin ik de werknemer ontsloeg (valsheid in geschrifte), omdat er domweg geen sprake is van ontslaan door de werkgever
  maandag 24 april 2006 @ 10:24:18 #9
13851 overhyped
Stop the hype
pi_37237503
ik zou er gewoon een aangetekende brief achteraan doen als ik geen bevestiging kreeg. iets te belangrijk om die 11 euro niet aan te verspillen
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
pi_37326893
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:11 schreef Ozziecar het volgende:
Lijkt me niet, Irakkie.
De TS heeft zelf ontslag genomen i.v.m. een nieuwe baan, lijkt me niet dat haar een uitkering in het spel is
Hmzz...zit misschien wat in..

maar ja ik werk dan ook gewoon en heb van uitkeringen de ballen verstand...
pi_37342493
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:51 schreef Slapshot het volgende:
Is een e-mailtje met daaraan bevestigd een ontslagbrief ook rechtsgeldig? Je kunt een ontvangstbevestiging vragen, dus zo kun je controleren of de mail is ontvangen. Ik vroeg me dit af omdat ik eigenlijk wat in de zelfde situatie zitbinnenkort. Of tenminste dat hoop ik
Via e-mail is het domste dat je kunt doen. Geen enkele bewijslast dat het aangekomen is of niet.

Je moet een brief schrijven en die aangetekend versturen. Dan moet je baas een ontvangstbevestiging tekenen, en omdat de pipo van de KPN daar bij is, is er een rechtsgeldige en onafhankelijk getuige bij.

Ook moet je een kopie maken van de brief die je opstuurt. Doe dit NA ondertekening, zodat jouw handtekening ook op de kopie staat. Eventueel kun je dat met een scanner doen, dat is goed genoeg. Als je handtekening er maar onder staat.

Op die manier kan niemand je in ieder geval fscken door net te doen alsof hij niks heeft gehad.

Eventueel kun je de brief ook zelf aan je baas overhandigen, maar dan zou ik hem net als een contract in tweevoud meenemen en in tweevoud laten tekenen door je baas. Zo staan jouw handtekening en zijn handtekening op beide brieven. Eentje is dan voor je baas, eentje voor jou. Zo heb je ook bewijs dat je baas het gelezen heeft. Alleen moet je dan wel je baas direkt confronteren . Is wel netter en daarmee beter voor je zelfvertrouwen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')