abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 maart 2006 @ 21:45:15 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_36417978
Hey,
Ik ben druk aan het rondkijken voor een "koppeltje" uit het asiel. Twee gezellige knuffelige poezen/katten op leeftijd... Weet iemand ongeveer hoeveel ik daarvoor betaal?
  maandag 27 maart 2006 @ 21:46:25 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_36418025
En verdere tips en ervaringen zijn natuurlijk welkom!
pi_36418152
Dieren uit het asiel zouden eigenlijk gratis moeten zijn, het onderhoud is namelijk al duur genoeg...

[ Bericht 3% gewijzigd door ilona-scuderia op 27-03-2006 22:06:19 ]
pi_36418346
Waar woon je? Want ik zat even te googl-en en het verschilt nogal per asiel.
Het verschilt van 40 euro tot 60 euro ongeveer. De katten zijn dan geënt en gechipt.

Wat goed van je trouwens .
ijs_beer fan!
pi_36418381
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:50 schreef ilona-scuderia het volgende:
Dieren uit het asiel zouden eigenlijk gratis moeten zijn, het onderhoud is namelijkal duur genoeg...
En wie moet de entingen/chips/eten betalen? Het is meer een vergoeding dat ze vragen, dan dat ze er echt op verdienen.

Daarbij komt ook, als de dieren gratis zouden zijn, ze ook veel sneller terug gebracht worden omdat mensen helemaal niet meer na hoeven te denken over de aanschaf.
ijs_beer fan!
  maandag 27 maart 2006 @ 21:59:08 #6
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_36418450
Ik denk dat de prijzen voor een katje per asiel heel erg verschillen. Voor mijn Splinter heb ik 60 euro betaald, daar zaten zijn eerste inentingen, castratie en chip bij. (Mannetjes waren op de een of andere manier iets duurder dan vrouwtjes, geen idee waarom.)

Overigens vind ik het helemaal niet gek dat je moet betalen voor een dier uit een asiel, zij hebben er ook gewoon voor moeten zorgen en als je kijkt hoeveel je moet betalen voor het enten/castreren/chippen van een kat bij een dierenarts ben je nog behoorlijk goedkoop uit.

(als je die paar tientjes voor de aanschaf al niet over hebt kan je beter geen kat nemen, dat is namelijk niets vergeleken met wat je kwijt bent aan voer/ kattenbakkorrels/ speeltjes/ nieuwe gordijnen + bankstel )

Veel succes met het uitzoeken van je nieuwe knuffelbeestjes, er zijn zoveel lieve katjes in het asiel
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_36419345
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:57 schreef NanKing het volgende:

[..]

En wie moet de entingen/chips/eten betalen? Het is meer een vergoeding dat ze vragen, dan dat ze er echt op verdienen.

Daarbij komt ook, als de dieren gratis zouden zijn, ze ook veel sneller terug gebracht worden omdat mensen helemaal niet meer na hoeven te denken over de aanschaf.
Worden ze niet gesubsidieerd dan?
En of ze nou gratis zijn of niet, huisdieren worden ook als ze niet uit een asiel komen vaak in een opwelling gekocht en dan worden ze na verloop van tijd weer gedumpt
Maar mensen die een dier uit een asiel willen zijn sowieso al betrouwbaarder...
pi_36419423
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:25 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Worden ze niet gesubsidieerd dan?

En of ze nou gratis zijn of niet, huisdieren worden ook als ze niet uit een asiel komen vaak in een opwelling gekocht en dan worden ze na verloop van tijd ook weer gedumpt
Maar mensen die een dier uit een asiel willen zijn sowieso al betrouwbaarder...
Ik heb geen idee, waar zouden ze door gesubsidieerd moeten worden dan? Ze zullen heus giften ontvangen, maar het kost nogal niets om een asiel draaiende te houden.
ijs_beer fan!
  maandag 27 maart 2006 @ 22:32:37 #9
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36419604
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:56 schreef NanKing het volgende:
Waar woon je? Want ik zat even te googl-en en het verschilt nogal per asiel.
Het verschilt van 40 euro tot 60 euro ongeveer. De katten zijn dan geënt en gechipt.

Wat goed van je trouwens .
Zoiets, ja. Max was 1 jaar, gecastreerd, geent en gechipt en kostte 50 Euro en da's zo'n drie jaar geleden. Voor kittens moest je trouwens meer betalen.
A spoonful of sugar...
pi_36421346
Kijk eens op http://www.dierenasiels.com, hier kun je verschillende sites van asiels bij jou in de buurt bekijken. Vaak staat daar ook wel op wat er vergoed wordt en hoeveel een beestje daar kost.

Veel succes en hoop dat je twee katjes heel gelukkig kunt maken!
If gymnastics were easy, it would be called football!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 01:52:10 #11
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36423703
Een poes (kitten) deed mij 75 euro kosten... wel in clusief chippen, 1e enting en sterelisatie.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 08:09:58 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_36425050
De kosten mogen het probleem niet zijn. Als je zelf de operatie zou moeten betalen, ben je veel duurder uit. En dan komen kosten voor een chip en entingen daar nog overheen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_36425528
Ik zou met liefde het bedrag betalen aan een asiel! Volgens mij krijgen ze wel subsidie maar dat is nooit genoeg om van rond te komen! Door een vergoeding te vragen kunnen ze weer een groot deel van de kosten dekken. Dat kunnen ze toch beter doen dan ophouden met bestaan en al die dieren maar op straat laten zwerven? Ze worden er echt niet rijk van hoor, een asiel is echt geen winst gerichte organisatie.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:37:10 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_36426143
Ik ging er ook eigenlijk vanuit dat ik een bedrag neerleg voor een asieldier, hoor. Die asiels hebben het niet makkelijk. De prijzen die jullie noemen vallen me reuze mee trouwens. Ben inderdaad al op dierenasiels.com aan het rondkijken en zie echt scheetjes!
pi_36431477
Veel succes met het zoeken en vinden van een leuk koppeltje!! Laat je het hier weten als je een beslissing genomen hebt?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 18:07:00 #16
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_36440629
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 01:52 schreef ondeugend het volgende:
Een poes (kitten) deed mij 75 euro kosten... wel in clusief chippen, 1e enting en sterelisatie.
Wauw, die van mij kostten bij het dierenasiel Amersfoort ¤ 105,- per kat, ge-ent, gechipt, ontwormd, dierenpaspoortjes, medische keuringblaadjes, gestereli/castreerd en wel, met een paar foldertjes ehbo ed erbij. Aangezien terra te bang was voor de busreis terug heb ik een taxi gebeld voor amersfoort-apeldoorn. Die taximan vond het geweldig dat ik katjes uit het asiel haalde, en ik kreeg daarom wat korting op de rit.
Toen we thuis waren was mijn spaargeld zowat op... maar ik heb twee schatten van kattekindjes
pi_36440830
quote:
Op maandag 27 maart 2006 22:25 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Worden ze niet gesubsidieerd dan?
En of ze nou gratis zijn of niet, huisdieren worden ook als ze niet uit een asiel komen vaak in een opwelling gekocht en dan worden ze na verloop van tijd weer gedumpt
Maar mensen die een dier uit een asiel willen zijn sowieso al betrouwbaarder...
De meeste Asiels kunnen net rondkomen door de sponsers en giften! Een dier wat geplaatst word heeft veel meer gekost dan dat zijn nieuwe baasje er voor betaald. Subsidie's..
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:02:31 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_36472146
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:16 schreef inkie1010 het volgende:
Veel succes met het zoeken en vinden van een leuk koppeltje!! Laat je het hier weten als je een beslissing genomen hebt?
O, ik heb al een adorable setje gezien. Maar ik moet eerst nog even een maandje werken, zodat ik de beestjes met bijbehorende attributen kan aanschaffen. Kan niet wachten...
pi_36472566
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:02 schreef Quoi het volgende:

[..]

O, ik heb al een adorable setje gezien. Maar ik moet eerst nog even een maandje werken, zodat ik de beestjes met bijbehorende attributen kan aanschaffen. Kan niet wachten...
Snap ik. Hartstikke goed dat je dit doet!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_36473080
zorg dat je ook vast wat apart legt voor het geval ze eens naar de dierenarts moeten voor je ze aanschaft, een operatie kost zo een paar honderd euro. Toppie trouwens dat je ze uit het asiel haalt!!!
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:53:10 #21
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36485313
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:15 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Snap ik. Hartstikke goed dat je dit doet!
wat CW zegt
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_36504688
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 08:09 schreef Lienekien het volgende:
De kosten mogen het probleem niet zijn. Als je zelf de operatie zou moeten betalen, ben je veel duurder uit. En dan komen kosten voor een chip en entingen daar nog overheen.
Ik heb een kat uit het asiel hier en dat koste me maar $30 (ik woon in florida) omdat het beestje langer dan 3 maanden in het asiel had gezeten. Maar daarna kwamen de echte kosten: een van de voorwaarden is dat je het laat steriliseren en dat koste me een paar honderd dollar, die entingen waren maar peule schil bij die operatie. Maar ik had het er graag voor over
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:13:35 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_36504978
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:06 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik heb een kat uit het asiel hier en dat koste me maar $30 (ik woon in florida) omdat het beestje langer dan 3 maanden in het asiel had gezeten. Maar daarna kwamen de echte kosten: een van de voorwaarden is dat je het laat steriliseren en dat koste me een paar honderd dollar, die entingen waren maar peule schil bij die operatie. Maar ik had het er graag voor over
Een paar honderd dollar, da's wel veel.

Hier is het dus regel dat de katten al tijdens hun verblijf in het asiel worden geopereerd. Tenzij de kat natuurlijk nog te jong is, maar dan krijg je volgens mij korting als je het vervolgens alsnog laat doen (en volgens mij is het alsnog laten doen een verplichting).
The love you take is equal to the love you make.
pi_36505993
Ik weet de preciese prijs zo niet uit mijn hoofd, maar met inentingen, steriliseren ed. kwam het uit op iets van 250 dollar (en dan was incl korting die ik kreeg omdat het poesje uit het asiel kwam).

Maar asiels worden hier niet/amper gesponserd en laatst was er (lokaal) een mini-rel omdat de asiels katten afmaken waarvan de kans dat ze geadopteerd worden te klein was ivm de kosten en de asiels toch al prop vol zitten.
pi_36506466
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:38 schreef devzero het volgende:
Ik weet de preciese prijs zo niet uit mijn hoofd, maar met inentingen, steriliseren ed. kwam het uit op iets van 250 dollar (en dan was incl korting die ik kreeg omdat het poesje uit het asiel kwam).


Wat ik op amerikaanse mailinglists lees is dat er vaak van te voren een bloedonderzoekje wordt gedaan vanwege de narcose, dat er vaak nog iets pijnstillends gegeven wordt, etc, etc, dat maakt het al gauw duurder dan in Nederland.
quote:
Maar asiels worden hier niet/amper gesponserd en laatst was er (lokaal) een mini-rel omdat de asiels katten afmaken waarvan de kans dat ze geadopteerd worden te klein was ivm de kosten en de asiels toch al prop vol zitten.
Er is in de VS toch al jaren een killshelter/no-killshelter systeem ? Die mensen die daar nu achterkwamen waren een tikje laat...Maar triest inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')