abonnement Unibet Coolblue
pi_174845
Sinds vorige week (ik ben _net_ 18 geworden, 10 juni) ben ik er achter gekomen dat ik een allergie voor drop/salmiak ontwikkeld heb. Vaag, want ik kon 'vroeger' (d.w.z. voor mijn 18e) zoveel drop vreten als ik wou

Zodra ik nu drop gegeten heb, krijg ik een/meerdere migraine aanvallen NIET PRETTIG!!!

* RazorBlade gaat dus voortaan goed uitkijken met wat hij eet.. vooral om het volgende :

Mijn vader heeft dezelfde allergie, maar die is ook allergisch voor Pepermunt, en alles wat met menthol te maken heeft. Dat heb ik gelukkig nog niet bij mezelf ontdekt, anders zou ik helemaal gek worden...
Mijn vader heeft het ook nog net iets erger dan ik. Die gaat passed out als hij iets verkeerds gegeten heeft. Daar heeft hij dus vroeger al een keer een ongeluk door gehad met de auto (passed out, midden op de dijk, ik had bijna geen vader meer, maar z'n gordel heeft hem gered)

* RazorBlade kan alleen maar hopen dat het bij hem niet zo erg wordt als bij zijn vader, en geen drop meer eten

Zijn er meer mensen met dezelfde allergie?

pi_174846
Ja en Nee.
Niet voor drop. Maar wel voor suiker.
Idd, als ik suiker heb gegeten krijg ik ook enorme migraine aanvallen, val ik flauw en word ik binnen een mum van tijd erg moe.

Zijn er nu net achter gekomen. Balen want ik ben juist zo gek op snoepen.
Moet nu een hoop snoepvervangers gaan vinden.
Zoetjes in de thee, gebak met zoetstof i.p.v. suiker en zo nog veel meer.
Moet volgende week naar een diëtist. Ben benieuwd wat dat me allemaal gaat opleveren!

pi_174847
Balen zeg, van zo'n allergie. Ik heb wel eens gehoord dat in drop erg veel zout zit (ook al is het zoete drop), misschien dat je daar ook hoofdpijn/migraine van kan krijgen?

In elk geval: ikzelf kan dus weer niet tegen kunstmatig gezoete snoepjes en dropjes. Een keer een half zakje Sula snoepjes opgegeten (dat zijn kleine zakjes hoor!), en dat heb ik geweten: ik dacht dat ik zou ontploffen, om het maar even plastisch uit te drukken.
Vreselijk, zelfs met een snoepje merk ik het al. Dat dus ook maar liever niet. Dan maar niet meer snoepen??? HELP!

  Jubileum moderator maandag 10 juli 2000 @ 14:58:00 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_174848
Kleintje, er staat toevallig deze week een heel artikel in de Viva over suiker intollerantie.
Gelezen??
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 10 juli 2000 @ 15:08:00 #5
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_174849
Ik heb het een hele tijd gehad met chocolade. Een beetje chocolade en ik zat meteen onder de rode pukkeltjes en vlekken die zo erg jeukden dat ik ze tot bloedens toe openkrabde, wat natuurlijk niet bevordelijk is voor de genezing... Maar bij mij is dat na een aantal jaar veel minder geworden, en nu zelfs bijna weg!
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_174850
Lois, bedankt voor de tip. Ga zo ff een viva halen!!!!
pi_174851
Jeetje wat kloppen de verhalen in de Viva goed bij mijn geval over suiker eten!
Heel erg bedankt voor de tip Lois! Ben er een stuk wijzer van geworden!
  woensdag 12 juli 2000 @ 14:16:00 #8
4572 KoRn Freak
Dit account is opgeheven!
pi_174852
/me is allergisch voor pinda's

Krijg ik het flink benauwd van

Dit account is opgeheven!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')