abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 maart 2006 @ 20:31:38 #1
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_35787004
Pffft, kan niet zeggen dat het heel makkelijk is om iets inhoudelijkere informatie van matrijzen te zoeken.
Ik moet voor een school een presentatie maken, en ik heb het onderwerp matrijzen. Op de Nederlandse sites vind ik wel wat, maar niks spectaculairs. Op Engelse sites vind ik niks fatsoenlijks...

Ik ga ervan uit dat matrijzen sowieso met CNC te maken hebben, computer numerical control. Na alle instellingen gebeurt alles automatisch. Ik zou bijvoorbeeld graag een filmpje hebben over de volledige werking, of meer informatie. Misschien iemand die er veel mee in contact komt? Of toevallig veel info heeft van dit?
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_35788070
Hmm, er is een firma Greijn http://www.greijn.com/home.php. Misschien kun je daar wat info wegkapen?
  maandag 6 maart 2006 @ 21:10:18 #3
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35788739
Waar gáát dit over????
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35788781
quote:
Op maandag 6 maart 2006 21:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Waar gáát dit over????
geen idee. ik dacht eerst matrassen maar dat blijkt het niet te zijn....
pi_35788826
quote:
Op maandag 6 maart 2006 21:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Waar gáát dit over????
Over mallen, zoals bijvoorbeeld gebruikt bij spuitgieten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35790137
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 6 maart 2006 @ 22:01:15 #7
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_35791071
zoals lucille zegt, over mallen.
Op veel sites is het vooral oppervlakkige info, kheb iets meer diepgaande nodig...
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_35795406
Koop of leen dan een goed boek daarover. Bijvoorbeeld in de werktuigbouwkundige of industrial design richting. Daar staat meer in dan jij er over wil weten
Heb evt nog wel wat titels voor je, maar eerlijk gezegd vind ik je nogal als een luie flikker overkomen dat je de vraag hier zo neerplempt met het idee dat iemand dat wel even voor je uit gaat typen ofzo. Dus zoek eerst zelf maar eens
  maandag 6 maart 2006 @ 23:59:12 #9
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_35795993
denk je dat ik nog niet heb gezocht?...
elke bedrijf dat zoiets maakt heeft een site erover, maar wat staat erin...

wij maken dit, met deze technologie, wij zijn een uitzondering omdat we zo goedkoop zijn
blablabla, allemaal veel te summier, ik heb inhoud nodig, meer details...

kheb wel wat sites kunnen vinden, maar niet enorm veel
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_35797453
Ok. Het handigste is om eerst te weten wat voor soort matrijs je bedoeld? Over het algemeen heet een matrijs een mould of een die. Maar het maakt nog al veel uit of je het over het (spuit) gieten van polymeren hebt of juist over extrusie van een aluminium profiel of iets in die gooi.

Ofwel; meer info over wat je precies zoekt, dan kan ik je misschien wel een beetje op gang helpen

Het was trouwens niet de bedoeling om je af te kraken ofzo, maar lees zelf je bericht maar eens, het komt in eerste instantie nogal over als 'ik zoek dit wie heeft dat voor mij, liefst getypt en wel ' en daar hou ik gewoon niet zo van.

Wat trouwens erg fijn is; Google Scolar ( http://scholar.google.nl ) daar kan je de wat meer wetenschappelijke artikelen vinden over van alles.
Ik neem trouwens aan dat jouw school/opleiding ook wel een bibliotheek heeft, waar misschien ook wel wat meer over jouw onderwerp in staat? En neem bijvoorbeelde de openbare- of universiteits-bibliotheken, daar zit echt een schat aan kennis over bijna alle onderwerpen in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')