abonnement Unibet Coolblue
pi_35757080


* Lost?

Lost is een serie die twee jaar geleden is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Maar waar gaat het dan over?
Lost gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

De hoofdpersonen

Wanneer Lost van de grond komt, en een aantal afleveringen verder is, zijn er veertien hoofdpersonen. Dit getal is aan een wijziging toe na een bepaald aantal afleveringen, maar voor de 'beginners' nemen we gewoon het standaard aantal personages.



Jack Sheppard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.



Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar stiefvader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.



Charlie Pace
Charlie is de bassist van de bekende band 'Drive Shaft'. Helaas zat hij aan de drugs wat hem soms in een verwarde situatie brengt. Hij had zich ontfermd over claire, en het leek erop dat er langzaamaan een romance ontwikkelde. Doordat Claire erachter kwam dat hij nog steeds heroine bij zich had liep alles stuk en vanaf dat moment wordt Charlie met een scheef oog aangekeken in het kamp.



Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...



Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...



Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen. Hij had een romance met Shannon, zij is onder ongelukkige omstandigheden echter gestorven door een kogel van Ana-Lucia.



Michael Dawson
Michael is de vader van Walt, en hij is naar Australie gekomen om de voogdijschap over Walt te krijgen na het overlijden van diens moeder. Hij heeft zijn zoon een aantal jaren niet meer gezien, en het contact tussen de twee is daarom erg stroef. Hij is wel als een van de weinigen bezig om daadwerkelijk van het eiland te komen, d.m.v. een vlot. Helaas steken 'The Others' daar een stokje voor door hun vlot op te blazen en Walt te ontvoeren. Michael is op dit moment op een solo-missie in de jungle om Walt te vinden.



Walt Lloyd-Dawson
Walt is dus de zoon van Michael. Walt is 9 jaar oud en zijn moeder is doodgegaan. Daarom reist hij nu met samen met Michaeal en zijn hond, Vincent. Ook Walt zat op het vlot, maar tijdens de tocht is hij ontvoerd door 'The Others'. Wat ze met hem van plan zijn en waar hij momenteel verblijft is onduidelijk.



James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat liep niet zo goed af. Sawyer heeft er nu voor gezorgd dat hij alle wapens in het kamp heeft door zijn 'con-skills' te gebruiken.



John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.



Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.



Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit werd echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. In tegenstelling tot Jin, spreekt Sun wel Engels.



Ana-Lucia Cortez
Ana-Lucia is een van de overlevenden van het staartgedeelte. Ze is nogal opvliegend, wat haar in het verleden in de problemen heeft gebracht in haar werk als agente. Ze gaat graag solo, wat niet echt helpt bij de acceptatie van de groep.



Mr. Eko
Mr. Eko is nog een groot mysterie. Samen met Ana-Lucia is hij een van de weinigen die de crash in het staartstuk hebben overleefd. Er is nog weinig van hem bekend, behalve dat hij sterk is en open staat voor religieuze dingen.

Onbevestigde uitzendschema (Bron)
2.15 - 1 maart 06
2.16 - 22 maart 06
2.17 - 29 maart 06
2.18 - 5 april 06
2.19 - 26 april 06
2.20 - 3 mei 06
2.21 - 10 mei 06
2.22 - 17 mei 06
2.23 - 24 mei 06 (Dubbele ep wordt verwacht)

Nuttige links:

Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air
Oceanic Air 815
The Hanso Foundation
http://www.thefuselage.com

Informatieve sites:
"Lost" op IMDb
Lost op TVToMe

Overige sites:
http://www.dharmaindustries.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://www.s8.invisionfree.com/Lost_Online
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

Nieuwste promo na iedere ep
http://www.home.no/lostcountdown/episodepromo.htm (WMV format)
http://www.lostlinks.net/promo.htm (Real format)

De vorige topics:
  • Lost: nieuwe Serie van J.J. Abrams, de maker van Alias
  • Lost season 1 @ USA (deel 2)
  • Lost @ USA (deel 3)
  • Lost @ USA (deel 4)
  • Lost : USA (deel 5).
  • Lost (USA) Deeltje 6
  • Lost (USA) Deeltje 7
  • Lost (USA) Deel 8
  • Lost (USA) deel 9
  • Lost (USA) deel 10
  • Lost (USA) deel 11
  • Lost (USA) Deel 12
  • Lost (USA) Deel 13: You All Everybody!
  • Lost (USA) deel 14 You all everybody
  • Lost (USA) Deel 15: Don't tell me what I can't do!
  • Lost (USA) Deel 16: Waar is die ijsbeer gebleven?!
  • Lost (USA) Deel 17: This is our island!
  • Lost (USA) Deel 18: Are you using again?!
  • Lost (USA) Deel 19: Don't I know you from somewhere
  • Lost (USA) Deel 20: There's a new sheriff in town!
  • Lost (USA) Deel 21: What is this place?!
  • Lost (USA) Deel 22: See another man lying

    ***Deze openingspost is hier te vinden!***
    ***Of hier***

    Met dank aan InTre


    TT zuigt, maar weet ook neit beter...
    TT ook nog vernuekt ook, deel 23...


    modje??

    [ Bericht 1% gewijzigd door vannilesoep op 05-03-2006 22:47:46 ]
  • pi_35757098
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 22:02 schreef Jump het volgende:

    [..]

    Dat logo op de haai was een foutje en zou er niet opgezeten mogen hebben. Op lost.cubit.net las ik ook dat er mogeliijk DHARMA opstaat in het midden.
    Ik dacht dat ze bedoelden dat het niet zo overduidelijk had moeten zijn.
    Dat het moeilijker had moeten zijn om te zien.

    De afbeeldingen werken niet.

    Edit: Dank
    pi_35757288
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 22:30 schreef Symer het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat ze bedoelden dat het niet zo overduidelijk had moeten zijn.
    Dat het moeilijker had moeten zijn om te zien.

    De afbeeldingen werken niet.
    Welles
    pi_35757436
    Ik mis de mooie nieuwe banner van de OP nog.
    Deze:
      zondag 5 maart 2006 @ 22:41:22 #5
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_35757646
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 22:30 schreef vannilesoep het volgende:
    TT zuigt, maar weet ook neit beter...
    TT ook nog vernuekt ook, deel 23...


    modje??
    Typo ook, tis allowed

    Overigens is die drinkfles wel echt cool, was mij ook nog niet opgevallen .
    Nee jij trekt volle zalen!
    Mijn reviews op de FOK! Frontpage
    C'est le ton qui fait la musique
      Lieve Belg zondag 5 maart 2006 @ 22:42:48 #6
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_35757713
    De TT aangepast
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      zondag 5 maart 2006 @ 22:45:40 #7
    41684 wadgem
    Vvvbwleargh.
    pi_35757837
    Ik vind het eigenlijk steeds minder leuk worden. Natuurlijk kunnen ze de spanningsboog niet vasthouden, maar het is nu meer een soap met een gimmick dan een survival-thriller.
    Hopelijk komen ze met wat nieuwe plotwendingen die wél spannend zijn.
    Anatidaephobia
    The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
      zondag 5 maart 2006 @ 22:46:57 #8
    142998 Dnl
    FOK!sport crew
    pi_35757890
    Wie heeft afl. S2E15 al gezien? Er waren een paar dingen die mij opvielen, 'de nummers' waren terug te vinden op het flesje medicijnen die bij claire werden ingespoten, en wie is Ethan? En die andere man? Wat waren al die mannen in witten pakken? Heel vreemd allemaal...
    pi_35757916
    Heb de laatste ep nog steeds niet kunnen kijken. Morgen morgen moet het wel lukken.
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
      Lieve Belg zondag 5 maart 2006 @ 22:48:54 #10
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_35757981
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 22:46 schreef Dnl het volgende:
    Wie heeft afl. S2E15 al gezien? Er waren een paar dingen die mij opvielen, 'de nummers' waren terug te vinden op het flesje medicijnen die bij claire werden ingespoten, en wie is Ethan? En die andere man? Wat waren al die mannen in witten pakken? Heel vreemd allemaal...
    Opo die vraag meot je terug kijken in het seizoen, daar waar Claire en Charlie meegenomen zijn door Ethan. Charlie wordt dan opgehangen teruggevonden.

    Als je het echt niet weet
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      zondag 5 maart 2006 @ 22:51:40 #11
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_35758104
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 22:46 schreef Dnl het volgende:
    Wie heeft afl. S2E15 al gezien? Er waren een paar dingen die mij opvielen, 'de nummers' waren terug te vinden op het flesje medicijnen die bij claire werden ingespoten, en wie is Ethan? En die andere man? Wat waren al die mannen in witten pakken? Heel vreemd allemaal...
    Ethan is the other die in the nose camp geïnfeltreerd was en Claire en Charlie had ontvoerd. Later vangen ze Ethan en neemt Charlie wraak.
    Die andere man was baardmans aka Mr. Friendly oftewel de man die Jack, Locke, Sawyer en Kate waarschuwden met "This is our island." etc. En ook de man die Walt ontvoerde op de boot. Die andere mannen in witte pakken zijn ook allemaal others.
    pi_35758247
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 22:41 schreef Meiske78 het volgende:

    [..]

    Typo ook, tis allowed

    Overigens is die drinkfles wel echt cool, was mij ook nog niet opgevallen .
    Kwam ik ook achter, .5 seconden nadat ik op invoeren had gedrukt..


    Maar wanneer is de volgende ep. nou? 22 maart toch?
    En waar gaat de volgende nou precies over?
      zondag 5 maart 2006 @ 22:56:14 #13
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_35758306
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 22:54 schreef vannilesoep het volgende:

    [..]

    Kwam ik ook achter, .5 seconden nadat ik op invoeren had gedrukt..


    Maar wanneer is de volgende ep. nou? 22 maart toch?
    En waar gaat de volgende nou precies over?
    http://txvoodoo.livejournal.com/tag/lost+promo+video
    pi_35758345
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 22:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:

    [..]

    Ethan is the other die in the nose camp geïnfeltreerd was en Claire en Charlie had ontvoerd. Later vangen ze Ethan en neemt Charlie wraak.
    Die andere man was baardmans aka Mr. Friendly oftewel de man die Jack, Locke, Sawyer en Kate waarschuwden met "This is our island." etc. En ook de man die Walt ontvoerde op de boot. Die andere mannen in witte pakken zijn ook allemaal others.
    Hmmm wordt toch een soort van mysterie opgelost nu. Ik vond het wel wat hebben dat Ethan misschien iemand anders was dan van Dharma
    [14.gif]
    pi_35758374
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 22:54 schreef vannilesoep het volgende:
    En waar gaat de volgende nou precies over?
    Afleveringbeschrijving van ABC, eigenlijk hetzelfde als wat je in die promo ziet:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      zondag 5 maart 2006 @ 22:58:50 #16
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_35758421
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 22:57 schreef Chen het volgende:

    [..]

    Hmmm wordt toch een soort van mysterie opgelost nu. Ik vond het wel wat hebben dat Ethan misschien iemand anders was dan van Dharma
    Dharma en the others zijn toch een hetzelfde. Lijkt me niet dat er twee teams uitvinders op het eiland zitten.
    pi_35758534
    quote:
    Sun

    Ik dacht vandaag nog toen ik in een oude ep. Jin en Sun weer bij elkaar zag komen van; die zullen ook wel een eigen hutje hebben, rousseau en bernard ook, de rest niet
    pi_35758660
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 22:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:

    [..]

    Dharma en the others zijn toch een hetzelfde. Lijkt me niet dat er twee teams uitvinders op het eiland zitten.
    Wel... er was wel eerst een ander team Rousseau haar team toch? Of was dat ook Dharma?
    [14.gif]
    pi_35758718
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 22:57 schreef Chen het volgende:

    [..]

    Hmmm wordt toch een soort van mysterie opgelost nu. Ik vond het wel wat hebben dat Ethan misschien iemand anders was dan van Dharma
    Mysterie? Wat gaf je het idee dat er drie partijen op het eiland zijn dan?
    Powered by Janetje®
      zondag 5 maart 2006 @ 23:07:30 #20
    27454 InTrePidIvity
    Looks like it's broken...
    pi_35758740
    Tering, deze topics gaan echt debiel hard...
    22 is 4 dagen open geweest
    ...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
    [Tournament] Beste Remake
      zondag 5 maart 2006 @ 23:07:38 #21
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_35758744
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 23:05 schreef Chen het volgende:

    [..]

    Wel... er was wel eerst een ander team Rousseau haar team toch? Of was dat ook Dharma?
    Die waren ook gestrand. En niet daar om bunkers te bouwen etc.
    pi_35758755
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 23:05 schreef Chen het volgende:

    [..]

    Wel... er was wel eerst een ander team Rousseau haar team toch? Of was dat ook Dharma?
    Rousseau is met haar boot en crew gestrand op het eiland, dat vertelde ze toch wel erg duidelijk tegen Sayid in seizoen 1 toen ze hem gevangen had.
    Powered by Janetje®
    pi_35758789
    Ja je weet maar nooit met lost
    [14.gif]
    pi_35758837
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 23:09 schreef Chen het volgende:
    Ja je weet maar nooit met lost
    Je kan op z'n minst de dingen weten die uitgezonden zijn
    Powered by Janetje®
    pi_35758863
    Ja true.. maar ja het is al laat he... nou.. ok... gewoon dom even niet bij de les.
    [14.gif]
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')