abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:00:33 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35656174
Om het gechat over OpenTTD servers uit het Transport Tycoon Topic te houden, een apart topic.

Wat is OpenTTD?

OpenTTD is een Open Source kloon van Transport Tycoon. Het gebruikt exact dezelfde graphics, speelwijze, en kan op alle Windows machines worden gespeeld. Voor meer informatie over OpenTTD zelf, Transport Tycoon, en alles wat niet met een OpenTTD server te maken heeft verwijs ik je naar:

Transport Tycoon Deel 8 en de vervolgtopics daarop.


Wat is een OpenTTD Server?

OpenTTD heeft de mogelijkheid om Multiplayer Transport Tycoon te doen via Internet. Je kunt vanuit de OpenTTD client zelf een Multiplayer starten, of je kunt met de -D switch een dedicated server starten.

Waarvoor dit topic?

Kondig hier aan of je een server hebt draaien, wat eventueel de regels zijn, of de server up of down is, en of er wellicht problemen zijn met de server. OpenTTD is nog volop in ontwikkeling, en alhoewel versie 0.4.5 al behoorlijk stabiel is, komen bugjes hier en daar nog wel voor waardoor je de verbinding met de server verliest. In dit topic kun je alles bespreken over de OpenTTD server, en of je een server hebt draaien.

Kan ik ook een server draaien?



OpenTTD is vrij zuinig met bandbreedte en neemt ongeveer 1,2 kbyte/s per client in. Op een 128 kbit/s upload verbinding kun je dus nog een spel hosten met 8 spelers, wat tevens het maximum is.


Ik heb momenteel een server draaien:

Naam: [EN/NL] Maarten's Server
Waar: Terug te vinden in de "Find Servers" in het OpenTTD Multiplayer window.
Kaart: 1024 x 256
Klimaat: Temperate

Special Notes:
vliegtuigen staat op 0. Je kun dus geen vliegtuigen bouwen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35656257
Weer offline?
Ik stop er toch ff mee, dus als iemand verder wil met Piles Transport: wachtwoord = bla
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:11:44 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35656594
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:02 schreef Piles het volgende:
Weer offline?
Ik stop er toch ff mee, dus als iemand verder wil met Piles Transport: wachtwoord = bla
Was ff 5 minuten offline, mijn kabelbedrijf heeft veel werkzaamheden geplanned deze week

Werkt nu weer
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:44:29 #4
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35657834
voor wat screenies van vorige keer : http://tt.freebasic.nl

zal ook eens een keer wat screenies maken van serieuze zaken in openTTD als ik weer es meedoe
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35659569
Dikke tvp.
pi_35659665
Dikke lol gister
Nee ik ben geen 14
  donderdag 2 maart 2006 @ 23:56:49 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35663033
Overigens: Hen die weer het landschap gaan zitten verneuken trap ik van de server. De server is opgezet om het spel te kunnen spelen, niet om FOK.NL in het landschap te schrijven en halve steden te verklooien...

Een ieder is trouwens vrij om een speciale ONZ server op te zetten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35664828
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 23:56 schreef maartena het volgende:
Overigens: Hen die weer het landschap gaan zitten verneuken trap ik van de server. De server is opgezet om het spel te kunnen spelen, niet om FOK.NL in het landschap te schrijven en halve steden te verklooien...

Een ieder is trouwens vrij om een speciale ONZ server op te zetten.
Dus dit:



wil je niet meer?
pi_35667728
tvp

Ik doe dit weekend helaas niet meer mee
pi_35668594
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 00:42 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dus dit:

[afbeelding]

wil je niet meer?
Wel mooi gemaakt
pi_35668717
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 00:42 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dus dit:

[afbeelding]

wil je niet meer?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:07:48 #12
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35671583
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 00:42 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dus dit:

[afbeelding]

wil je niet meer?
Met treinen erop ook nog! en vooral die gecrashte trein eromheen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:09:41 #13
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35671639
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 23:56 schreef maartena het volgende:
Overigens: Hen die weer het landschap gaan zitten verneuken trap ik van de server. De server is opgezet om het spel te kunnen spelen, niet om FOK.NL in het landschap te schrijven en halve steden te verklooien...

Een ieder is trouwens vrij om een speciale ONZ server op te zetten.
Ok. Maar vorige keer was het wel zo dat de mensen die echt aan het klooien waren wel heel veel geld hebben verdiend met serius spelen. Om Bobeheim van de kaart te vegen was gigantisch veel geld nodig en nog is het niet gelukt...die kerk bleef staan Maar vooral de gast die die waterval heeft aangelegd heeft bakken geld ovr de balk gesmeten wat ie eerst met goede spoorwegconstructies heeft moeten verdienen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35671649
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:07 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Met treinen erop ook nog! en vooral die gecrashte trein eromheen
Dat is geen gecrashte trein...Dat zijn 411 wegvoertuigen
pi_35671677
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:09 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Maar vooral de gast die die waterval heeft aangelegd heeft bakken geld ovr de balk gesmeten wat ie eerst met goede spoorwegconstructies heeft moeten verdienen.
Die berg had mijn naam moeten hebben! Jullie claimden dat hele ding met jullie villa's enzo
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:46:31 #16
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35674558
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:11 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Die berg had mijn naam moeten hebben! Jullie claimden dat hele ding met jullie villa's enzo
Oke bij deze noem ik het nog even de MaxMark Mountain. Ik was wel de eerste met een villa daar, ik vond het wel relax dat je er een zwembad bij had gemaakt Alleen later kwamen er nog 2 andere aso's de buurt verzieken.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35677735
Ik heb nog een paar verzoekjes voor een volgende herstart:

  • Zou je de reparatie-intervals voor alle voertuigen op 800 dagen (max) willen zetten? Dit natuurlijk zodat voertuigen niet elke 150 dagen naar binnen gaan, als ze toch niet kapot kunnen. En auto-replace blijft op deze manier ook ongemoeid.

  • Zou je de verbeterde laad-algoritme ook willen inschakelen? Op deze manier worden voertuigen op een station één voor één geladen (first come, first serve), in plaats van allemaal tegelijk.

    Zeg maar even wat je ervan vindt

    [ Bericht 4% gewijzigd door MaxMark op 03-03-2006 14:58:29 ]
  •   vrijdag 3 maart 2006 @ 21:10:09 #18
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_35691640
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 14:10 schreef MaxMark het volgende:
    Ik heb nog een paar verzoekjes voor een volgende herstart:

  • Zou je de reparatie-intervals voor alle voertuigen op 800 dagen (max) willen zetten? Dit natuurlijk zodat voertuigen niet elke 150 dagen naar binnen gaan, als ze toch niet kapot kunnen. En auto-replace blijft op deze manier ook ongemoeid.
  • Alleen zou het dan 799 dagen kunnen duren voordat je alle treinen hebt vervangen. Ik stel voor: 365 dagen, 1x per jaar dus.
    quote:
  • Zou je de verbeterde laad-algoritme ook willen inschakelen? Op deze manier worden voertuigen op een station één voor één geladen (first come, first serve), in plaats van allemaal tegelijk.
  • Done.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 3 maart 2006 @ 22:57:45 #19
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_35694857
    Nieuwe server is zojuist gestart!!

    Deze keer is het een ARCTIC klimaat, is de kaart iets groter (1024 x 512) en staan vliegtuigen nog steeds uit.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 4 maart 2006 @ 07:52:45 #20
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_35702734
    Ik ga zo de server wederom herstarten, Arctic was toch niet zo populair.

    Deze keer echter, start ik de server in het jaar 2020 en loopt ie door tot 2091 - ofwel eigenlijk oneindig omdat ie bij 2090 elke keer reset naar 1 Jan 2090.

    Dus: MAGLEVS!!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_35704649
    Ik zal weer eens mal een kijkje nemen.
      Lieve Belg zaterdag 4 maart 2006 @ 12:21:45 #22
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_35706468
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 00:42 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dus dit:

    [afbeelding]

    wil je niet meer?
    Die is tof
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_35706719
    Credits voor Nevermind, die heeft het loogoo gemaakt Enkel de voertuigjes eromheen zijn mijn idee
      zaterdag 4 maart 2006 @ 17:55:23 #24
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_35715685
    quote:
    Op zaterdag 4 maart 2006 07:52 schreef maartena het volgende:
    Ik ga zo de server wederom herstarten, Arctic was toch niet zo populair.

    Deze keer echter, start ik de server in het jaar 2020 en loopt ie door tot 2091 - ofwel eigenlijk oneindig omdat ie bij 2090 elke keer reset naar 1 Jan 2090.

    Dus: MAGLEVS!!
    er rond die tijd inkomen is zeker onmogelijk? Als je startbudget 500.000 pond blijft wel tenminste. Daar kun je in 2090 nog niet eens een stationsklok voor kopen Of is de inflatie heel laag?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zaterdag 4 maart 2006 @ 18:01:40 #25
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_35715869
    quote:
    Op zaterdag 4 maart 2006 17:55 schreef Zero2Nine het volgende:
    er rond die tijd inkomen is zeker onmogelijk? Als je startbudget 500.000 pond blijft wel tenminste. Daar kun je in 2090 nog niet eens een stationsklok voor kopen Of is de inflatie heel laag?
    Inflatie staat uit. Je kunt heel gemakkelijk beginnen door ergens een kolen trein te bouwen en daarmee geld verdienen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')