quote:Ingrediënten
1 ui
2 prei
250 g tauge
4 wortelen
150 gram kipfilet
mespunt ketoembar
mespunt kurkuma
2 teentjes knoflook
ketjap
Bereidingswijze
- Snipper de ui
- Snij de prei in ringen
- Wortelen in plakjes snijden
- Snijd de kip in blokjes
- Fruit de ui in olie
- Voeg de kip toe en braad het gaar
- Voeg de ketoembar, de kurkuma en de knoflook toe
- Voeg na een paar minuten de prei en wortelen toe
- Alles 1/2 tot 3/4 uur laten sudderen
- De tauge pas op het laatst toevoegen en slechts enkele minuten meebakken.
- Ketjap naar smaak toevoegen
Wat de chinees hier verkoopt is geen chineesquote:Op vrijdag 3 maart 2006 03:02 schreef Stereotomy het volgende:
Sorry Golfer, maar alleen het feit al dat je twee niet Chinese specerijen toevoegd zegt al genoeg over de niet-Chineesheid van dat recept
Je zit tegen een Chinees te praten, eikelquote:Op vrijdag 3 maart 2006 06:30 schreef NIels25 het volgende:
[..]
Wat de chinees hier verkoopt is geen chinees
Wat de chinees hier verkoopt is gewoon vernederlansd, compleet aangepast op onze smaakpupillen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt Chinees eten lekkerder vind dan het Nederlands/Chinees eten!
Laat die zooi maar zitten, alsjeblieft. Rotspul.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:51 schreef Pilootje het volgende:
flinke hoeveelheid vet-shin ( smaakversterker, zie supermarkt, erg belangrijk ingredient )
Je kan dan beter vissaus gebruiken, geeft ook een umami smaak aan je eten.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Laat die zooi maar zitten, alsjeblieft. Rotspul.
Ik zie idd dat je voor de smaak alleen vetsin toevoegt. Wat voor dingen zijn nog meer lekker om hierdoor te doen ipv vetsin?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mij ook:quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:27 schreef editor2 het volgende:
eeeeh volgens mij is tjaptjoy helemaal geen chinees gerecht is mij vertelt
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:27 schreef Stereotomy het volgende:
Je zit tegen een Chinees te praten, eikel
Het gerecht "Tjap Tjoy" an sich zul je niet in China vinden![]()
En de vraag was: hoe Tjap Tjoy te maken zoals de vernederlandse Chinees dat doet hier in Nederland.
het is nog nooit aangetoond dat dit slecht voor je is.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Think again.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:01 schreef electricity het volgende:
[..]
het is nog nooit aangetoond dat dit slecht voor je is.![]()
Think again.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:01 schreef electricity het volgende:
[..]
het is nog nooit aangetoond dat dit slecht voor je is.![]()
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Think again.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_restaurant_syndrome
quote:Scientific controversy
Despite the general perception that MSG is the causative agent of Chinese restaurant syndrome, studies have consistently shown that MSG is not significantly associated with symptoms of the syndrome (PMID 10736382). Instead of assigning the syndrome to one specific cause, one scientific review suggests that the Chinese restaurant syndrome is a name applied to a variety of illnesses which occur after eating, each of which may have independent causes (PMID 8282275).
Blijf dan ook maar van de parmezaanse kaas af he?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Think again.
Chinezen eten het zelf zo min mogelijk thuis, dat zegt toch al genoeg? We geven het wel aan al die mensen die in de Chinese restaurants komen eten.
Eh, volgens mij staat daar juist dat onderzoeken het niet aangetoond hebbenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Think again.
Je mag iets verder klikken dan je neus lang is hoor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |