abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35180362
Wij hebben twee katten en wonen momenteel op een flatje met een balkonnetje. Binnenkort gaan we verhuizen naar een 1-gezinswoning met tuin. Nu zijn de katten gewend om op het balkon te kunnen: daar kunnen ze toch nergens heen.

Als we straks in het andere huis zitten, wil ik ze niet altijd binnen moeten houden. Dat vind ik zielig en daarnaast niet praktisch (vooral in de zomer als de deur open staat). Maar ik wil ook niet dat ze uit de tuin gaan...

Hoe gaan we dit oplossen?

Onze katten kunnen niet hoog springen: alles boven de 1,50 meter is een probleem (...). Dus misschien KUNNEN ze helemaal niet weg uit de tuin. Maar ja, hoe weet je dat zeker?

Van iemand (...) had ik iets gehoord over een 'virtual wall': je zet een aantal 'zenders' neer waarmee je een ruimte afbakend. De kat krijgt een halsband om en kan dan niet buiten die ruimte komen. In Amerika zouden ze al een aantal jaren bekend zijn met zo'n apparaat. Heeft iemand er hier iets van gehoord?

Dus: weet iemand hoe we de katten in de tuin houden? Ik hoor graag al jullie creatieve oplossingen!
pi_35180544
Een kat kun je niet in je tuin houden en waarom zou je dat ook willen. Het doel van buitenspelen is toch om de buurt te verkennen. Het feit dat je katten (volgens jou) niet hoger dan 1.50 kunnen springen betekent nog niet dat ze niet kunnen leren te klimmen en misschien zijn ze wel gewoon te dik. Volgens mij mag zo'n virtual wall in Nederland niet ivm dierenmishandelingsregels etc etc.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:27:31 #3
130735 Devil020
Sterker door Strijd!
pi_35180591

http://www.cranenbroek.nl/

werkt ook andersom, dus ipv UIT je tuin IN je tuin
pi_35180722
De katten willen we graag in de tuin houden, omdat er een (grote) weg achter loopt. Daarnaast komt mijn vriend uit deze buurt en zijn moeder liet de katten altijd buiten en heeft best wel wat katten verloren: overreden, 'verdwenen'...

De katten kunnen niet springen, omdat ze het nooit hebben geleerd (niemand om het van af te kijken). Ze zijn niet te dik (nou ja, misschien eentje wel een beetje). Klimmen kunnen ze idd wel leren...

Dat schrikdraad zou wel kunnen werken: wat de tuin niet in kan, kan er ook niet uit ;-). Alleen ziet het er wel wat 'dieronvriendelijk' uit...
pi_35180868
Mijn schoonouders hebben zo'n halsbandje voor de katten en een draad rondom de tuin ingegraven. Werkt perfect. Het is geloof ik alleen niet echt voor katten bedoeld, maar voor honden.
Het is gewoon in Nederland te koop. Alleen weet ik niet hoe het heet.
pi_35180937
Zou je het misschien na kunnen vragen hoe dat heet?
pi_35180954
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:32 schreef SailorMoon het volgende:
De katten kunnen niet springen, omdat ze het nooit hebben geleerd (niemand om het van af te kijken). Ze zijn niet te dik (nou ja, misschien eentje wel een beetje). Klimmen kunnen ze idd wel leren...
Springen leren ze snel genoeg, gewoon katten alleen onder toezicht buiten laten desnoods aan een tuigje.
quote:
Dat schrikdraad zou wel kunnen werken: wat de tuin niet in kan, kan er ook niet uit ;-). Alleen ziet het er wel wat 'dieronvriendelijk' uit...
Dat schrikdraad werkt om katten buiten te houden (bijv bij een vijver)
There's no place like 127.0.0.1
pi_35180958
Ik ga mijn best doen.
pi_35180999
Of je trekt ze elke keer zo'n tuigje aan als ze naar buiten "mogen". Met een stuk touw eraan dat lang genoeg is om door de tuin te banjeren, maar niet erbuiten.
Niet ideaal, maar het is een optie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_35181055
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:40 schreef assepoes het volgende:
Ik ga mijn best doen.
Thx
pi_35181077
Virtual wall werkt ERG goed. Ze proberen het 2 keer, daarna weten ze precies tot waar ze kunnen komen. Vraag me alleen af waarom je de katten niet uit de tuin wil
Ik haat de belastingdienst
pi_35181086
[quote]Op vrijdag 17 februari 2006 10:40 schreef harryharry het volgende:

[..]

Springen leren ze snel genoeg, gewoon katten alleen onder toezicht buiten laten desnoods aan een tuigje.
[..]

De ene kat is 12 jaar oud en de andere 3,5. Dus of ze het nog ooit leren (wij hopen eigenlijk van niet)..
pi_35181125
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 10:45 schreef IllI het volgende:
Virtual wall werkt ERG goed. Ze proberen het 2 keer, daarna weten ze precies tot waar ze kunnen komen. Vraag me alleen af waarom je de katten niet uit de tuin wil
En waar haal ik zo'n virtual wall???

Wij willen ze de tuin niet uit hebben, omdat we bang zijn dat ze overreden worden/ 'verdwijnen'...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 10:49:04 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35181176
Een kat hoeft niet per se hoog te kunnen springen om over bijv. een schutting te komen. Een kat loopt daar gewoon tegen omhoog, gebruikmakend van zijn nagels.

Als je een schutting rondom hebt, zou je daar aan de bovenkant een extra rand tegenaan kunnen zetten die naar binnen buigt. Echt fraai zal het niet zijn, maar wel effectief.
The love you take is equal to the love you make.
pi_35181274
Hmmmmm, das ook een idee...
pi_35181301
Bedankt voor de links
pi_35181738
Hmmm, de website werkt niet goed... Zijn er nog andere adressen (bekend)?
pi_35182075
http://www.invisiblefence.nl/ Deze doet het bij mij wel. Je moet wel een beetje naar beneden scrollen en op klik hier om onze pagina in het Nederlands te bekijken klikken.

Ook kan je gewoon googlen op invisible fence kat, dan krijg je ook het een en ander.
pi_35182342
Ik krijg een heleboel rode kruisjes...
Ik zal het thuis eens proberen (zit nu op m'n werk)

Iig bedankt voor alle info!
pi_35182454
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:31 schreef SailorMoon het volgende:
Ik krijg een heleboel rode kruisjes...
Ik zal het thuis eens proberen (zit nu op m'n werk)

Iig bedankt voor alle info!
Ga dan aan het werk
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_35182670
Ja baas
pi_35182862
Ja kan het ook eerst met een tuigje proberen?
Maar dan nooit zonder toezicht natuurlijk.
Het werkt bij ons prima, maar ze is het dan ook van kleins af aan gewend....
pi_35182984
Tuigje kan idd ook. Een nadeel is wel een beperkt vrijheid van het naar binnen en buiten lopen.

*ziet een zomerdag voor zich, de buitendeur staat open...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')