Ligt eraan wat je voor kaart je wilt. Studenten kunnen vaak zonder problemen er eentje aanvragen, maar dan heb je een bestedingslimiet van 2000 euro ofzo.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:29 schreef Neef het volgende:
alleen moet je toch x0.000 verdienen om in aanmerking te komen voor een credit card?
Juist. De verkopende partij kan namelijk fluiten naar z'n geld. De creditcard toko's keren gewoon de betalingen niet uit aan de verkopende partij.quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:54 schreef Gompy58 het volgende:
CC systeem werkt prima, ik vindt het iig heerlijk. ID heb ik nog nooit nodig gehad. Een keer een controle gehad mbt de handtekeing.. Was ik die ook nog vergeten op de kaart te plaatsen. TOen uit mezelf ff paspoort laten zien en alles ok.
Oppassen is wel nodig maar dat doet Interpay ook al. Ben vorig jaar met vriend van me naar Zuid Afrika geweest. Ik alles cash betaald hij CC gebruikt. Werd hij 2 weken na thuiskomst door Interpay gebeld. Of hij zijn kaart nog had en of hij in NL was. Hij helemaal verbaast. Bleek dat er een fix aantal aankopen werden gedaan met die kaart die niet in zijn profiel pasten....
Heeft hem niets gekost overigens.
Anarchist's cookbook.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:43 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Dan loopt hij wel tegen de lamp zodra jij aangifte doet. Als hij iets bestelt via internet moet hij immers een afleveradres opgeven.
(Oude truc is wel een adres te gebruiken wat leegstaand (maar niet obvious leegstaand) is en waar je dan later het pakketje oppikt.)
Ehm, nee, die CC maatschappijen betalen helemaal NIETS en strijken alleen maar winst op. Over iedere verkoop betaal je als verkoper een paar % commissie naar die lui, maar alle risico is voor jezelf.quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:56 schreef horney_dorney het volgende:
Yep, het is bekend dat CC maatschappijen jaarlijks voor letterlijk miljarden schade lappen.
kost je ook 3%. dus als je 200 tapt, kost het je 6 euro. tap dus alleen met je tapkaartquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
aha. Die functie zal ik niet gebruiken denk ik, daar is m'n gewone bankkaart voor
Het goedkoopst is volgens mij je eigen bank? Of via de ANWB, zelf zit ik rechtstreeks bij VISA. Dat komt door goede ervaringen ermee en de flexibiliteit van de mensen daar.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:30 schreef Mikkie het volgende:
Ik zit er ook over te denken om er eentje te nemen. Altijd handig voor internetbestellingen enzo. En door die limiet van 2.000 euro voor studenten kan het nooit écht fout gaan. Nog mensen met goede tips voor goedkope maatschappijen?
Een leverancier kan wel geld terugboeken. Het wordt dan weer bijgestort op je 'creditcardschuld'. Als je bestedingsruimte maximaal is kan er gewoon geld bij, althans bij ons wel (Postbank). We maken gebruik van de Mastercardsystemen. Als je een limiet hebt van bv 1000 euro, en er wordt 500 naar overgemaakt, dan kun je dus 1500 besteden. Als je iets koopt wordt eerst die overtollige 500 euro gebruikt, voordat de limiet zelf wordt aangesproken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:18 schreef Nightanimal het volgende:
Ik denk ik doe het in dit topic: ik had een vraag over een aankoop van een Amerikaans product, het product is betaald en is afgeleverd op mijn adres in Nederland, nu blijkt dat het product toch niet het geen is wat ik zocht, de fabrikant heeft een 30 dagen niet goed geld terug garantie, verpakking enzo is gewoon nog intact.
Nu vroeg ik mij af, het product is aangeschaft met een creditcard, nu wil ik dus het pakketje terug opsturen(helaas zijn de verzendkosten wel voor mijn rekening, maar ja dat is mijn probleem), het duurt 24 dagen shippingtime till arrival, RMA nummer is 20 dagen geldig. Als het pakketje heelhuids is aangekomen bij de leverancier, op welke manier kan dan het geld terug worden gestort?
* Kan een leverancier geld terug storten op (een) (mijn ing easy master) creditcard?
* En wat gebeurd er als bv je bestedingsruimte nog maximaal is(maw er kan geen geld meer bij)?
Weet iemand hier een antwoordje op?
Dan sta je negatief op je CC wat dus eigenlijk positief isquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:18 schreef Nightanimal het volgende:
Ik denk ik doe het in dit topic: ik had een vraag over een aankoop van een Amerikaans product, het product is betaald en is afgeleverd op mijn adres in Nederland, nu blijkt dat het product toch niet het geen is wat ik zocht, de fabrikant heeft een 30 dagen niet goed geld terug garantie, verpakking enzo is gewoon nog intact.
Nu vroeg ik mij af, het product is aangeschaft met een creditcard, nu wil ik dus het pakketje terug opsturen(helaas zijn de verzendkosten wel voor mijn rekening, maar ja dat is mijn probleem), het duurt 24 dagen shippingtime till arrival, RMA nummer is 20 dagen geldig. Als het pakketje heelhuids is aangekomen bij de leverancier, op welke manier kan dan het geld terug worden gestort?
* Kan een leverancier geld terug storten op (een) (mijn ing easy master) creditcard?
* En wat gebeurd er als bv je bestedingsruimte nog maximaal is(maw er kan geen geld meer bij)?
Weet iemand hier een antwoordje op?
Creditcards bestaan al veel en veel langer dan pinpassen, man!quote:Op woensdag 8 februari 2006 14:21 schreef illusions het volgende:
Ik vroeg me af hoe een credit card nou precies werkte. Ik weet dat je op internet met alleen die nummers en verloopdatum dingen kan bestellen, maar gaat dat in de winkel ook zo? Ik ben namelijk een beetje huiverig over de aanschaf van zo'n ding.
Als ik ermee betaal, wil ik namelijk dat ding door een sleuf halen, en niet mijn nummers geven. Maar gaat dit in het echt ook zo? Anders ga ik het risico van een creditcard namelijk niet nemen.
Sorry, klein vraagje maar kon het ff nergens vinden.
Bij de Rabo studenten rekeningquote:Op woensdag 26 juli 2006 17:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb op dit moment een studentenrekening bij de Rabo, daar zit geen CC optie bij. Die zit alleen in het totaalpakket, maar daar moet ik voor betalen itt m'n huidige rekening. Ik zit denken aan de ING Easy-card. Lage limieten, eerste twee jaar gratis en daarna een tientje per jaar. Kan na een paar jaar altijd kappen. Zal eens informeren naar een minimale looptijd.
Ik zie het jaquote:Op woensdag 26 juli 2006 17:46 schreef Cappy het volgende:
[..]
Bij de Rabo studenten rekening![]()
Optioneel:
Krediet op Betaalrekening tot max. ¤ 1.000,--
Creditcard voor Studenten
Internet Bonus Sparen
Alles in één Polis voor Studenten
Deze?quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:33 schreef staticdata het volgende:
humor is dat de handtekening vaak niet wordt gecheckt. een amerikaanse gast is dit gaan testen en ging op een gegeven moment de gekste dingen als handtekening neerzetten, en het lukte gewoon
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |