abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:45:46 #26
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_34869057
volgesn mij niet ,ik las in de prospectus van mn studentenrekening dat ik een creditcard kon nemen voor ¤17,50 in het jaar, en een student zal niet echt x0.000 verdienen
niets
pi_34870188
In aanmerking komen is het probleem niet. Opgelicht worden wel.
  Donald Duck held woensdag 8 februari 2006 @ 18:10:52 #28
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34871692
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:29 schreef Neef het volgende:
alleen moet je toch x0.000 verdienen om in aanmerking te komen voor een credit card?
Ligt eraan wat je voor kaart je wilt. Studenten kunnen vaak zonder problemen er eentje aanvragen, maar dan heb je een bestedingslimiet van 2000 euro ofzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_34873069
CC systeem werkt prima, ik vindt het iig heerlijk. ID heb ik nog nooit nodig gehad. Een keer een controle gehad mbt de handtekeing.. Was ik die ook nog vergeten op de kaart te plaatsen. TOen uit mezelf ff paspoort laten zien en alles ok.

Oppassen is wel nodig maar dat doet Interpay ook al. Ben vorig jaar met vriend van me naar Zuid Afrika geweest. Ik alles cash betaald hij CC gebruikt. Werd hij 2 weken na thuiskomst door Interpay gebeld. Of hij zijn kaart nog had en of hij in NL was. Hij helemaal verbaast. Bleek dat er een fix aantal aankopen werden gedaan met die kaart die niet in zijn profiel pasten....

Heeft hem niets gekost overigens.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_34877897
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:54 schreef Gompy58 het volgende:
CC systeem werkt prima, ik vindt het iig heerlijk. ID heb ik nog nooit nodig gehad. Een keer een controle gehad mbt de handtekeing.. Was ik die ook nog vergeten op de kaart te plaatsen. TOen uit mezelf ff paspoort laten zien en alles ok.

Oppassen is wel nodig maar dat doet Interpay ook al. Ben vorig jaar met vriend van me naar Zuid Afrika geweest. Ik alles cash betaald hij CC gebruikt. Werd hij 2 weken na thuiskomst door Interpay gebeld. Of hij zijn kaart nog had en of hij in NL was. Hij helemaal verbaast. Bleek dat er een fix aantal aankopen werden gedaan met die kaart die niet in zijn profiel pasten....

Heeft hem niets gekost overigens.
Juist. De verkopende partij kan namelijk fluiten naar z'n geld. De creditcard toko's keren gewoon de betalingen niet uit aan de verkopende partij.

Daarom is een credit card juist mooi voor de consument. Het bewijs van aankoop door de juiste persoon ligt bij de verkopende partij. Niet bij de consument.

Jij betwist een betaling, de verkoper mag gaan bewijzen dat de eigenaar inderdaad degene is die die betaling heeft gedaan. Zo niet, jammer voor de verkoper maar geen centjes en de eigenaar van de cc word schadeloos gesteld.
pi_40181631
Ik denk ik doe het in dit topic: ik had een vraag over een aankoop van een Amerikaans product, het product is betaald en is afgeleverd op mijn adres in Nederland, nu blijkt dat het product toch niet het geen is wat ik zocht, de fabrikant heeft een 30 dagen niet goed geld terug garantie, verpakking enzo is gewoon nog intact.
Nu vroeg ik mij af, het product is aangeschaft met een creditcard, nu wil ik dus het pakketje terug opsturen(helaas zijn de verzendkosten wel voor mijn rekening, maar ja dat is mijn probleem), het duurt 24 dagen shippingtime till arrival, RMA nummer is 20 dagen geldig. Als het pakketje heelhuids is aangekomen bij de leverancier, op welke manier kan dan het geld terug worden gestort?

* Kan een leverancier geld terug storten op (een) (mijn ing easy master) creditcard?
* En wat gebeurd er als bv je bestedingsruimte nog maximaal is(maw er kan geen geld meer bij)?

Weet iemand hier een antwoordje op?
pi_40191484
In principe kan hij het wel terugstorten ja. Waarschijnlijk verlies je wel een beetje op koersverschil. Ik denk dat de bestedingsruimte daarvoor niet van invloed is. Maar daar zou je de ING ff voor moeten bellen.

Ik heb in het buitenland nog ooit ruzie gemaakt met een kerel van het autoverhuurbedrijf die geld (borg) op mijn pinpas! wilde terugstorten. Uiteindelijk toch akkoord gegaan omdat hij no veel 5en en 6en nog steeds absoluut niet cash kon of wilde uitbetalen. Thuis was het geld netjes bijgeschreven.
  woensdag 26 juli 2006 @ 08:11:36 #33
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_40191546
Man man man, het is fucking 2006. Elke halve zool loopt al jaren rond met een credit card, en jij bent een 'beetje huiverig'?!

Je moet hem gewoon nemen als je hem nodig hebt, en je hoeft het echt niet te laten vanwege de veiligheid.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  woensdag 26 juli 2006 @ 08:13:12 #34
141711 krullul
altijd krom...
pi_40191557
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:43 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Dan loopt hij wel tegen de lamp zodra jij aangifte doet. Als hij iets bestelt via internet moet hij immers een afleveradres opgeven.

(Oude truc is wel een adres te gebruiken wat leegstaand (maar niet obvious leegstaand) is en waar je dan later het pakketje oppikt.)
Anarchist's cookbook.
Stijf is voor mietjes.
pi_40191592
Creditcard is gewoon handig
pi_40193837
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:56 schreef horney_dorney het volgende:
Yep, het is bekend dat CC maatschappijen jaarlijks voor letterlijk miljarden schade lappen.
Ehm, nee, die CC maatschappijen betalen helemaal NIETS en strijken alleen maar winst op. Over iedere verkoop betaal je als verkoper een paar % commissie naar die lui, maar alle risico is voor jezelf.

Echt, als verkoper loop je alle risico, als een klant een chargeback doet en je weet gewoon ZEKER dat die klant de boel loopt te flessen en jouw product gratis wil hebben, ben je alsnog de lul. Volledige bedrag wordt teruggeboekt PLUS een boete. Ik vind het een KUTsysteem, maar ja, je moet wel als je wil verkopen op internet

Van klanten wordt geen verantwoordelijkheid verwacht, als die sukkels hun cc nummer laten rondslingeren en anderen maken er misbruik van, kost dat ze niets.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_40194893
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

aha. Die functie zal ik niet gebruiken denk ik, daar is m'n gewone bankkaart voor
kost je ook 3%. dus als je 200 tapt, kost het je 6 euro. tap dus alleen met je tapkaart
pi_40195127
Via ineternet een comp besteld van 1500 euro nog geen half uur later een belletje van visa of het bedrag bij die en die winkel klopte. Toch wel netjes van ze.
  woensdag 26 juli 2006 @ 11:30:11 #39
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40195883
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 80% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 22:15:28 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 26 juli 2006 @ 11:39:41 #40
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_40196232
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:30 schreef Mikkie het volgende:
Ik zit er ook over te denken om er eentje te nemen. Altijd handig voor internetbestellingen enzo. En door die limiet van 2.000 euro voor studenten kan het nooit écht fout gaan. Nog mensen met goede tips voor goedkope maatschappijen?
Het goedkoopst is volgens mij je eigen bank? Of via de ANWB, zelf zit ik rechtstreeks bij VISA. Dat komt door goede ervaringen ermee en de flexibiliteit van de mensen daar.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 26 juli 2006 @ 15:37:26 #41
153524 BoKo
Dat is de kracht...
pi_40204384
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:18 schreef Nightanimal het volgende:
Ik denk ik doe het in dit topic: ik had een vraag over een aankoop van een Amerikaans product, het product is betaald en is afgeleverd op mijn adres in Nederland, nu blijkt dat het product toch niet het geen is wat ik zocht, de fabrikant heeft een 30 dagen niet goed geld terug garantie, verpakking enzo is gewoon nog intact.
Nu vroeg ik mij af, het product is aangeschaft met een creditcard, nu wil ik dus het pakketje terug opsturen(helaas zijn de verzendkosten wel voor mijn rekening, maar ja dat is mijn probleem), het duurt 24 dagen shippingtime till arrival, RMA nummer is 20 dagen geldig. Als het pakketje heelhuids is aangekomen bij de leverancier, op welke manier kan dan het geld terug worden gestort?

* Kan een leverancier geld terug storten op (een) (mijn ing easy master) creditcard?
* En wat gebeurd er als bv je bestedingsruimte nog maximaal is(maw er kan geen geld meer bij)?

Een leverancier kan wel geld terugboeken. Het wordt dan weer bijgestort op je 'creditcardschuld'. Als je bestedingsruimte maximaal is kan er gewoon geld bij, althans bij ons wel (Postbank). We maken gebruik van de Mastercardsystemen. Als je een limiet hebt van bv 1000 euro, en er wordt 500 naar overgemaakt, dan kun je dus 1500 besteden. Als je iets koopt wordt eerst die overtollige 500 euro gebruikt, voordat de limiet zelf wordt aangesproken.

En als je er nog niet uit bent en je hebt toevallig een Studentenrekening bij de Postbank? 11 euro, limiet van 1000 euro per maand. Voor een student goedkoop en ruimte zat dacht ik...
pi_40206476
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:18 schreef Nightanimal het volgende:

Dan sta je negatief op je CC wat dus eigenlijk positief is

Nee je ziet gewoon een bedrag in de min staan en je hebt een heel rare bestedingslmiet. Ik had het laatst ook met een paypall betaling waarvan een gedeelte werd teruggestort.
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:20:30 #43
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40207997
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 22:15:38 ]
Zerg schreef:
pi_40208480
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:21 schreef illusions het volgende:
Ik vroeg me af hoe een credit card nou precies werkte. Ik weet dat je op internet met alleen die nummers en verloopdatum dingen kan bestellen, maar gaat dat in de winkel ook zo? Ik ben namelijk een beetje huiverig over de aanschaf van zo'n ding.

Als ik ermee betaal, wil ik namelijk dat ding door een sleuf halen, en niet mijn nummers geven. Maar gaat dit in het echt ook zo? Anders ga ik het risico van een creditcard namelijk niet nemen.

Sorry, klein vraagje maar kon het ff nergens vinden.
Creditcards bestaan al veel en veel langer dan pinpassen, man!
Ga je straks ook vragen hoe contant geld precies werkt?
Niks risico, daar ben je juist tegen verzekerd met een cc.
twee violen en een trommel en een fluit
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:46:27 #45
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_40208765
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 17:20 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik heb op dit moment een studentenrekening bij de Rabo, daar zit geen CC optie bij. Die zit alleen in het totaalpakket, maar daar moet ik voor betalen itt m'n huidige rekening. Ik zit denken aan de ING Easy-card. Lage limieten, eerste twee jaar gratis en daarna een tientje per jaar. Kan na een paar jaar altijd kappen. Zal eens informeren naar een minimale looptijd .
Bij de Rabo studenten rekening

Optioneel:

Krediet op Betaalrekening tot max. ¤ 1.000,--
Creditcard voor Studenten
Internet Bonus Sparen
Alles in één Polis voor Studenten
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  woensdag 26 juli 2006 @ 18:42:42 #46
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_40210427
ik heb een rabo goldcard met een bestedingslimiet van ¤ 7,500

alleen lullig dat het altijd de volgende maand wordt afgeschreven

maar zonder gekheid..ik gebruik hem alleen voor internetaankopen en betalen in het buitenland

ook handig met andere valuta, ik had in turkije een ring gekocht voor 550 euro
was ook met de verkoper afgesproken ¤ 550 , hij dat omgerekend naar turkse lira met de toen geldende dag koers

krijg een maand later de afrekening.... ¤ 512 afgeschreven

voor tanken heb ik een esso pas , maar daar werk ik ook
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  woensdag 26 juli 2006 @ 18:53:32 #47
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_40210730
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 17:46 schreef Cappy het volgende:

[..]

Bij de Rabo studenten rekening

Optioneel:

Krediet op Betaalrekening tot max. ¤ 1.000,--
Creditcard voor Studenten
Internet Bonus Sparen
Alles in één Polis voor Studenten
Ik zie het ja
Ik had op een andere manier gezocht, en kwam toen uit bij 't Totaalpakket. Maar goed, binnenkort dus maar ff bij de bank binnen lopen
Zerg schreef:
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:04:48 #48
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_40214998
Als je zo huiverig bent, je kan je limiet ook aanpassen naar bijvoorbeeld maximaal 500 Euro, zo kan in geval van misbruik het niet heel erg mis gaan!
Normaal gesproken zal je (denk ik) niet over die grens heen gaan, en anders is het vrij gemakkelijk het limiet tijdelijk te verhogen!

De credit card maatschappij zal overigens fraude normaliter gewoon vergoeden als jij er niks aan hebt kunnen doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_40216037
humor is dat de handtekening vaak niet wordt gecheckt. een amerikaanse gast is dit gaan testen en ging op een gegeven moment de gekste dingen als handtekening neerzetten, en het lukte gewoon
pi_40217507
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:33 schreef staticdata het volgende:
humor is dat de handtekening vaak niet wordt gecheckt. een amerikaanse gast is dit gaan testen en ging op een gegeven moment de gekste dingen als handtekening neerzetten, en het lukte gewoon
Deze?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')