abonnement Unibet Coolblue
pi_34791759


FC Emmen, een club die "geboren" werd op 21 augustus en tot 1985 zich begaf in het amateurvoetbal. 1985 was het begin van profvoetbal in Emmen. Een van de grootste voetballers die Emmen voorbracht was de keeper Jan van Beveren, die in '74 het WK mistte door een akkefietje.

Vaak genoeg was Emmen heel dicht bij de Eredivisie... Het seizoen 1989-1990.... Emmen plaatst zich voor de finale van de nacompetitie tegen Heerenveen en wint thuis met 1-0. De uitwedstrijd ging echter verloren met 2-0.. Seizoen '95/'96... kampioenswedstrijd Emmen - AZ...een uitverkochte Meerdijk, maar ook weer verlies. Krüzen & Silvan Inia (hij beeindigde z'n carriere bij Emmen) schoten het sprookje van Emmen de vernieling in. Ook de laatste jaren was Emmen zeer dichtbij promtie...maar het liep telkens stuk in de nacompetitie. Vorig seizoen beleefde Emmen het dieptepunt in het bestaan. Onder de nieuwe FC Porto-assistent Jan Olde Riekerink werd Emmen laatste, maar werd, dankzij licensieproblemen van Fortuna onterecht 18de. .

Nu is Emmen weer begonnen met een schone lei. Een nieuwe naam, een nieuwe trainer, een nieuwe selectie en een nieuw uiterlijk. Een schone lei die uiterst succesvol begon dit seizoen. Op dit moment staat Emmen vierde, heeft een wedstrijd minder gespeeld en staat er goed voor voor de komende play-offs. .

AGOVV Apeldoorn, Cambuur Leeuwarden, Fortuna Sittard, Stormvogels Telstar en FC Den Bosch werden al verslagen deze competitie met, voor het eerst sinds september 2003, goed voetbal. En, nog leuker nog, er lijkt weer sfeer te komen op de Meerdijk. Langzamerhand herleven de mooie tijden. Emmen is weer herboren, en hopelijk komt dit seizoen de grootste droom van menig Emmenaar in vervulling: De Eredivisie....

Vorig topic:
FC Emmen - Opnieuw naar de top....

Laatste nieuwtjes:
- Hoogstrate mag van PSV zelf kiezen: Emmen of PSV
- Geoffrey Verweij volgend seizoen van Haarlem naar Emmen
Hoi.
pi_34792099
Ik denk dat Emmen nog net iets te klein is voor de Eredivisie. En promoveren en een jaar later degraderen verkies ik niet boven twee keer tweede worden in de Gouden Gids Divisie...

(PS kom zelf uit Borger, omgeving Emmen en gun Emmen het beste uiteraard!)
sigh
pi_34794891
Vroeger gingen er altijd de geruchten dat Emmen niet mócht promoveren van het bestuur, omdat dat teveel kosten met zich mee zou brengen? Ik weet niet wat daar waar van is of dat het nu nog steeds het geval is?
pi_34795807
Organisatorisch ziet men het bij Emmen liever men volgend seizoen promoveert. Dit seizoen komt nog te vroeg.
Hoi.
pi_34796431
Vind ik toch een beetje raar..wel een WK kunnen hosten als de beste, maar de eredivisie is te ingewikkeld ofzo?
Natuurlijk heeft de BVO niet veel met het WK te maken, maar de mogelijkheden zijn er wel, lijkt me.
pi_34796523
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:47 schreef MaxMark het volgende:
Vind ik toch een beetje raar..wel een WK kunnen hosten als de beste, maar de eredivisie is te ingewikkeld ofzo?
Natuurlijk heeft de BVO niet veel met het WK te maken, maar de mogelijkheden zijn er wel, lijkt me.
Nou ja, de afgelopen jaren is het vrij verwaarloosd. Het geld was nou niet in miljoenen aanwezig, dus alles moest wel weer opnieuw worden opgebouwd. Daarmee zijn ze nu bezig, en dat gaat de goede kant op. Alleen promotie is misschien net iets teveel van het goeie. Hoe en waarom zul je moeten vragen aan Ronald Lubbers, dat snap ik verder ook niet. .
Hoi.
pi_34796778
Je kunt 'm zo een keer vragen waarom hij liever wil dat ze niet promoveren. . Schijnt dattie dat ergens dit jaar gezegd heeft.
Hoi.
pi_34800923
Hallo
pi_34869502
Nou, dan doe ik het toch even....eens moet de eerste keer zijn:

ej kikoooooo
pi_34949531
Wie kreeg rood? Valt die radio emmen verbinding weg
pi_34949977
Iemand van Omniworld kreeg rood.
pi_34951458
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 21:14 schreef kikoooooo het volgende:
Wie kreeg rood? Valt die radio emmen verbinding weg
v.d. Berg van Omniworld
pi_34957042
*kijkt stiekem naar plek 1*

Hoi.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:28:55 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_34957109
Idd, als we die inhaal winnen staan we gedeeld 2e. En VVV en Excelsior draaien ook niet al te best. Als we thuis toen hadden gewonnen van Excelsior...
pi_34961937
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:28 schreef Zwansen het volgende:
Idd, als we die inhaal winnen staan we gedeeld 2e. En VVV en Excelsior draaien ook niet al te best. Als we thuis toen hadden gewonnen van Excelsior...
Als he..
pi_34964349
Plek 1 in zicht
pi_34964365
En toch hoop ik niet dat emmen zal promoveren, iig dit seizoen nog niet... Ik denk dat t beter is voor de club dat ze nog een seizoennetje lekker bovenaan mee voetballen.

Iemand die er anders over denkt?
pi_34965679
Feli, leuke wedstrijd wel. Jammer van die rode kaart, dan had ik het nog moeten zien...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:09:35 #21
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_34967976
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:23 schreef kikoooooo het volgende:
En toch hoop ik niet dat emmen zal promoveren, iig dit seizoen nog niet... Ik denk dat t beter is voor de club dat ze nog een seizoennetje lekker bovenaan mee voetballen.

Iemand die er anders over denkt?
Rot op zeg. Dat zeiden ze 10 jaar geleden al elke jaar toen we paar keer 2e en 3e werden.

Ja optyfen, ik wil wel eens stunten tegen Ajax thuis ipv kouwkleumen in een novemberwedstrijd tegen Haarlem

Elk jaar wordt er in Emmen gezegd, ja het is vast beter als we niet promoveren. Godverdomme, hef dan gelijk de hele club op.
pi_35057623
Wat een ontzettende baggerwedstrijd vanavond zeg
pi_35057651
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:09 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Rot op zeg. Dat zeiden ze 10 jaar geleden al elke jaar toen we paar keer 2e en 3e werden.

Ja optyfen, ik wil wel eens stunten tegen Ajax thuis ipv kouwkleumen in een novemberwedstrijd tegen Haarlem

Elk jaar wordt er in Emmen gezegd, ja het is vast beter als we niet promoveren. Godverdomme, hef dan gelijk de hele club op.
Ik heb liever een seizoen met winst en sfeer in t stadion, dan week in week uit verliezen...
pi_35058162
Prinsen moet optieven. Wat een prutser.
Hoi.
  maandag 13 februari 2006 @ 22:32:43 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_35058227
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')