abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 mei 2004 @ 21:54:28 #176
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_19084525
ik wil ook in die rij!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_19084763
Ik vind Desert Storm echt meesterlijk nummer trouwens
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  donderdag 13 mei 2004 @ 02:26:58 #178
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_19091328
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 11:36 schreef GhostMan84 het volgende:
op de versie die ik, euh, heb gevonden staan nog 3 nummers meer op.
Technologicque Park, een remix van Initiation en een radio edit van One Perfect Sunrise.

cd klinkt verder toppie! ben er nu al meer over te spreken dan over The Altogether toen die net uitkwam.
Technologicque Park komt van de xXx soundtrack,
Initiation komt oorspronkelijk van de Octane OST af, maar dat nummer hebben ze geremixed voor de clubs, dus alleen op promo beschikbaar,
One perfect sunrise is wel van het nieuwe album.
weg
pi_19096131
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 02:26 schreef Forumschorem het volgende:

[..]

Technologicque Park komt van de xXx soundtrack,
Initiation komt oorspronkelijk van de Octane OST af, maar dat nummer hebben ze geremixed voor de clubs, dus alleen op promo beschikbaar,
One perfect sunrise is wel van het nieuwe album.
aaaah, dus DAAROM klonk Initiation zo bekend! en dat Technologicque Park op xXx soundtrack stond wist ik ook al. vind ik ook niet zo'n geweldig nummer eigenlijk
pi_19252720
Denk dat de uiteindelijke release veel beter is dan die advance die rondcirculeert.
Op 't blauwe album is wel classic Orbital aan 't werk hoor

Ben benieuwd naar hun solo dingen.
pi_19403811
Mijn favoriete orbital tracks:

Are we here [the edit] (Are we here EP nr. 6)
Ska'd for life [instrumental mix] (Back to mine nr. 7)
Midnight [live] (Green album (UK) nr. 9)
Crash & Carry (Snivilisation nr. 4)
Attached (Snivilisation nr. 10)
Tension (Altogether nr.1)
Shadows (Altogether nr. 8)
Monorail (Altogether CD2 nr. 2)
New Style (Altogether CD2 nr. 11)
Way out (Middle of Nowhere nr. 1)
Remind (Brown album nr. 6)
One pefect sunrise [edit] (Blue album nr. 14)
Lush 3-3 [underworld] (Diversions nr. 6)
Halcyon on & on & on (Brown album nr. 9)
The road ahead (Octane nr. 14) met die relaxte laatste 7 seconden als je hem voor de eerste keer nietsvermoedend luistert en denkt dat ie al is afgelopen....

Favoriet album:
The altogether (inc. bonus disk)

Weet overigens ook iemand van welk album 'Sunday' komt?
pi_19404585
serieus? Orbital heeft veel beters gemaakt! En die edits in 'One perfect sunrise' zijn ook nergens goed voor
  dinsdag 25 mei 2004 @ 21:57:34 #183
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_19405420
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:07 schreef hardscarf2 het volgende:
Mijn favoriete orbital tracks:
lijst

Weet overigens ook iemand van welk album 'Sunday' komt?
ik heb sunday staan op de US single van halcyon
ik heb geen idee of hij nog ergens anders op staat.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_19409292
quote:
Orbital heeft veel beters gemaakt!

Lush 3-1 en 3-2 zijn waarschijnlijk erg goed in jouw (jullie) ogen, maar ik geef toch meer de voorkeur aan de wat 'drukkere' versies zoals 3-3 en de tweede track van diversions
In Sides is inderdaad ook een van de betere albums naar mijn idee. Naast Halcyon vind ik ook P.E.T.R.O.L. o.a. erg goed.
Maar voor mij blijft toch the Altogether de topper. Vooral de DVD (met inderdaad die heerlijk wazige commercials zoals 'menage a neuf') en de bonus disk zijn erg fijn om te horen, waarbij ik monorail toch wel de beste vind (met die metro clip).
(even als reply op je post uit 2002 )

Voor 'echte' fans van de electronic sound zullen uiteraard andere tracks beter zijn, maar smaak blijft persoonlijk.

Maar als je nog wat goede tracks weet, ben ik uiteraard altijd geïnteresseerd. (naast orbital - live at rock am ring-twc)
pi_19416303
Je hebt helemaal gelijk hardscarf2, each to his own
pi_19416894
Vindt juist The Altoghether een beetje goedkoop en afgeraffeld klinken; alleen Tension, Funny Break en Shadows springen er echt uit als zijnde Orbital tracks. Als je bv dr? naast the saint legt, dan is dr? een flauwe bigbeat bewerking... En Tootled is gewoon slecht. Maar de DVD maakt veel goed!

Tot mijn favo tracks behoren o.a.: the box (long), style, tgwtsihh, sad but true, semi detached, tension, funny break (plump dj's remix), satan (live), initiation, event horizon, the saint en halcyon+on+on.
  woensdag 26 mei 2004 @ 12:32:57 #187
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_19417469
Nou, dan ga ik ook maar ff een lijstje opnoemen!
als we zo gaan beginnen..

  • Sad but true / Sad but new.
    prachtige zang. lekker om op weg te zweven zegmaar. Echt een nummer waar je op mee gaat zingen zonder dat je enig idee hebt wat er gezegd word.
    kweet eigenlijk nog steeds niet welke versie beter is..

  • The box (van de ep. of die 28 minuten versie) vooral het 2de gedeelte met die klavier en dat kraken enzo.
    hoezo, ik zet ff een sfeer neer? je kan gewoon een hele film bedenken bij zulk soort muziek. geweldige opbouw, en ik krijg elke keer weer kriebels na die opbouw als je die klavier hoort. mits goed hard

  • Beelzebeat
    weer erg filmiesch zegmaar. zou ook perfect staan bij een actiefilm.

  • Are we here.
    zo ongeveer elke versie is wel erg goed. de laconic dub is ook heerlijk (rabbit in the moon remix als ik het goed heb...)

  • Belfast
    (maar je moet er wel voor in de stemming zijn)

  • Dr Who? theme, live.
    altijd weer een feest..
    net als satan live trouwens..

    Maar wat ik vooral heb met orbital is dat ik losse nummers niet meteen goed vind, maar vooral een hele cd. bijvoorbeeld the brown album. losse nummers luisteren werkt gewoon niet, je moet die hele cd opzetten en luisteren.

    als favo cd zou ik er zo snel niet een kunnen zeggen. misschien snivilization. of the middle of nowhere. of misschien wel in-sides.
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2004 12:11 schreef PDOA het volgende:
    Als je bv dr? naast the saint legt, dan is dr? een flauwe bigbeat bewerking...
    die vergelijking snap ik niet echt. aangezien dr? een bewerking is van hun dr who theme wat ze vaak live spelen..
    of bedoelde je dat ook?

    ohja, initiation heeft ook een heerlijke beat trouwens..

  • ▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
      woensdag 26 mei 2004 @ 13:43:39 #188
    27648 Weakling
    available in strong mint
    pi_19419231
    Mee eens. Vaak werken de CD's van Orbital alleen maar als je ze als 1 geheel beluisterd. Ik kan zelf ook maar moeilijk een enkel nummer van een CD lichten om te zeggen dat ik die geweldig vind. Gooi bijvoorbeeld de nummers van Snivilisation en In Sides door elkaar en het luistert toch niet meer zo fijn weg als de afzonderlijke platen.

    Misschien dat daarom ook iedereen over The Altogether viel destijds, omdat het niet een plaat is die 1 sfeer uitstraalt. Ikzelf vind het inmiddels ook een prima plaat, maar het zijn wel voor het eerst echt individuele nummers. Het aankomende blauwe album is wat dat betreft weer veel meer een eenheid.
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
    pi_19420332
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2004 12:32 schreef timbob het volgende:
    [..]

    die vergelijking snap ik niet echt. aangezien dr? een bewerking is van hun dr who theme wat ze vaak live spelen..
    of bedoelde je dat ook?

    ohja, initiation heeft ook een heerlijke beat trouwens..
    Nou, dr who is net zoals de saint een bewerking van een jaren 70 televisieserie tune, en leg beide naast elkaar, dan kom ik tot de conclusie dat the saint een ontiegelijk vet nummer is en dr who gewoon slappe big beat hap. Dat kunnen ze veel beter! En doctor who wordt tijdens de live concerten altijd met Bon Jovi en Belinda Carlisle gemixt... De album versie hebben ze gemaakt omdat er zoveel vraag naar was.
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2004 12:32 schreef timbob het volgende:
  • Are we here.
    zo ongeveer elke versie is wel erg goed. de laconic dub is ook heerlijk (rabbit in the moon remix als ik het goed heb...)
  • Ja, de criminal justice bill? mix was echt top!!!

    [ Bericht 21% gewijzigd door PDOA op 26-05-2004 14:43:05 ]
      woensdag 26 mei 2004 @ 15:18:34 #190
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_19421501
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2004 14:35 schreef PDOA het volgende:

    Nou, dr who is net zoals de saint een bewerking van een jaren 70 televisieserie tune, en leg beide naast elkaar, dan kom ik tot de conclusie dat the saint een ontiegelijk vet nummer is en dr who gewoon slappe big beat hap. Dat kunnen ze veel beter!
    ik vind de live versie van docter who wel een stuk beter dan dr?
    uiteraard is the saint natuurlijk retevet. maar dr who live is niet slecht hoor.
    echt niet
    quote:
    En doctor who wordt tijdens de live concerten altijd met Bon Jovi en Belinda Carlisle gemixt... De album versie hebben ze gemaakt omdat er zoveel vraag naar was.
    nee, halcyon word gemengd met bon jovi en belinda carlisle
    quote:
    Ja, de criminal justice bill? mix was echt top!!!
    :')

    als je het verhaal erachter weet issie zeker vet

    ▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
    pi_19424630
    Dr Who is live juist een publieksnummer. 't Nummer op Altogether is wel wat matigjes ja.
    Verder mixen P&P live wel meer nummers doorelkaar met Bon Jovi etc.
    pi_19427981
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2004 15:18 schreef timbob het volgende:

    [..]

    ik vind de live versie van docter who wel een stuk beter dan dr?
    uiteraard is the saint natuurlijk retevet. maar dr who live is niet slecht hoor.
    echt niet
    [..]

    nee, halcyon word gemengd met bon jovi en belinda carlisle
    [..]



    als je het verhaal erachter weet issie zeker vet
    Oh ja. Ben toen naar Orbital geweest in Paradiso, in 2001 was t geloof ik. Daar bliezen ze nog een box op toen ze met Satan kwamen, heh heh!

    Heb eens een documentaire gezien over the criminal justice bill... Dus ik weet wat de bedoeling erachter is.
      woensdag 26 mei 2004 @ 20:15:53 #193
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_19429303
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2004 19:29 schreef PDOA het volgende:

    [..]

    Oh ja. Ben toen naar Orbital geweest in Paradiso, in 2001 was t geloof ik. Daar bliezen ze nog een box op toen ze met Satan kwamen, heh heh!

    Heb eens een documentaire gezien over the criminal justice bill... Dus ik weet wat de bedoeling erachter is.

    ik heb ze gezien op drum rhythm, kan ook wel eens 2001 geweest zijn. was zeker vet, ze bliezen alleen geen box op
    Dat heb ik wel een keer gehad bij luke slater, maar das een ander verhaal.

    ik hoop dat ze nog naar nederland komen om hun blue album te promoten. want dat concert in engeland ben ik zegmaar misgelopen.

    tenzij ik nu voor joekeloekes veel geld tickets ga regelen vie ebay en dat je maar moet hopen dat ze echt zijn....

    ▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
    pi_19437632
    Ik geloof dat het toch echt einde oefening is na Brixton Academy en Glastonbury...

    Hebben jullie deze al gehoord trouwens? Een door Orbital en Luminous geproduceerde track genaamd Hummingbirds. Klinkt erg ouderwets Orbital ( a la Middle of Nowhere) moe'k zeggen...

    Hummingbirds (sample)

    [ Bericht 67% gewijzigd door PDOA op 27-05-2004 03:00:05 ]
      donderdag 27 mei 2004 @ 11:03:27 #195
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_19441104
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2004 02:50 schreef PDOA het volgende:
    Ik geloof dat het toch echt einde oefening is na Brixton Academy en Glastonbury...

    Hebben jullie deze al gehoord trouwens? Een door Orbital en Luminous geproduceerde track genaamd Hummingbirds. Klinkt erg ouderwets Orbital ( a la Middle of Nowhere) moe'k zeggen...

    Hummingbirds (sample)
    er zitten ook samples in van middle of nowhere album.
    weet zo ff niet welk nummer uit m'n hoofd..

    is het niet gewoon een remix?

    ▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
    pi_19443397
    Hij klinkt anders... Lijkt op dat 'Way Out ->' nummer geloof ik. Kan geen remix wezen, want Luminous heeft m uitgebracht, niet Orbital.
    pi_19445181
    Luminous album met Hummingbirds.
      donderdag 27 mei 2004 @ 15:04:47 #198
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_19447633
    dus het is een soort van cover / sample / samenwerk / zing eroverheen nummer..

    ▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
    pi_19449061
    zoiets, maar dan dat Orbital zich er wel heeft mee bemoeid...
      donderdag 27 mei 2004 @ 16:22:13 #200
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_19449711
    na wat doorklikken.

    the middle of nowhere
    track 1
  • Way Out
    co-produced by Brother Sun Sister Moon

    Brother Sun Sister Moon
    also records as luminous

    staat ook op de cdhoes.
    dus... appart

  • ▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')