abonnement Unibet Coolblue
pi_2277700
VS sluiten enige internetbedrijf in Somalië

AMSTERDAM - Somali Internet, het enige internetbedrijf in Somalië heeft donderdag de deuren moeten sluiten omdat het bedrijf verdacht wordt contact te onderhouden met terroristen. Dat meldt persbureau AP.

De sluiting van het bedrijf in Dubai gebeurde op last van de Verenigde Arabische Emiraten. Somali Internet is één van de 62 bedrijven en organisaties die door de Verenigde Staten verdacht wordt van mogelijke verbanden met terroristen.

Een ander groot bedrijf in Somalië, Al-Barakaat, heeft om dezelfde reden de deuren moeten sluiten. Al-Barakaat en Somali Internet ontkennen beiden iets met de netwerken van Osama bin Laden of al-Qeada te maken te hebben.
bron: Nu.nl
--------
leuk hoor, en er is een hoop nodig in de strijd tegen terrorisme, maar dit ook? Het lijkt erop dat de VS de bevolking van Somalie gewoon dom willen houden door ze verstoken te houden van informatie waardoor de Somaliers weleens kritiek kunnen ontwikkelen op de neokolonialistische plitiek van de VS.
Een internetprovider die het terrorisme steunt? ja hoor

pi_2277711
Als ik zo je stukje leest klopt de titel voor geen meter

De sluiting van het bedrijf in Dubai gebeurde op last van de Verenigde Arabische Emiraten

Oke, n.a.v. van een constatering van de VS...

pi_2277763
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 13:50 schreef calvobbes het volgende:
Als ik zo je stukje leest klopt de titel voor geen meter

De sluiting van het bedrijf in Dubai gebeurde op last van de Verenigde Arabische Emiraten

Oke, n.a.v. van een constatering van de VS...


de regering van de VAE staat dus onder invloed van de VS. Maar is het wenselijk om internet af te sluiten in de strijd tegen terrorisme, of is het alleen nuttig om de verhoudingen te houden zoals ze waren?
pi_2277794
Topictitel aangepast, dekte de lading van het artikel niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_2277812
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 14:04 schreef golfer het volgende:
Topictitel aangepast, dekte de lading van het artikel niet.
Toch hanteert NU.nl in de titel ook VS: http://nu.nl/document?n=47669
'VS sluiten enige internetbedrijf in Somalië'
pi_2277908
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 14:08 schreef Lynch het volgende:

[..]

Toch hanteert NU.nl in de titel ook VS: http://nu.nl/document?n=47669
'VS sluiten enige internetbedrijf in Somalië'


dus

Waarom denk je trouwens dat het opzet van de VS is om bevolking van Somalie dom te houden hebben de somaliërs zo'n grote invloed op de wereldpolitiek

pi_2278035
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 14:27 schreef calvobbes het volgende:

[..]

dus

Waarom denk je trouwens dat het opzet van de VS is om bevolking van Somalie dom te houden hebben de somaliërs zo'n grote invloed op de wereldpolitiek


Het Westen is voor haar welvaart grotendeels afhankelijk van de voorraden die worden uitgebaat in de derde wereld. Lullig als ze daarvoor hogere prijzen voor gaan vragen. Ja dus.
pi_2278286
Wat een onzinreacties allemaal zeg. Alsof niet een ander bedrijf toegang tot het internet kan verschaffen. Ik vind het prima als bedrijven die terrorisme faciliteren worden gesloten.
pi_2278315
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 15:18 schreef HiZ het volgende:
Wat een onzinreacties allemaal zeg. Alsof niet een ander bedrijf toegang tot het internet kan verschaffen. Ik vind het prima als bedrijven die terrorisme faciliteren worden gesloten.
En ik denk niet dat er veel bedrijven in dat land zijn die daarin willen investeren.
Maar de VS zouden toch op zijn minst de internettoegang in Somalie op een andere manier kunnen waarborgen?
Maar een internetprovider die terrorisme steunt? Hoe kan dat dan?
pi_2278391
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 15:23 schreef Lynch het volgende:

Maar een internetprovider die terrorisme steunt? Hoe kan dat dan?


Simpel, mail van terroristen door laten gan en niet tegen houden als je dat weet. Webpagina's online laten staan en ga zo maar door!
pi_2278432
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 13:49 schreef Lynch het volgende:
leuk hoor, en er is een hoop nodig in de strijd tegen terrorisme, maar dit ook? Het lijkt erop dat de VS de bevolking van Somalie gewoon dom willen houden door ze verstoken te houden van informatie waardoor de Somaliers weleens kritiek kunnen ontwikkelen op de neokolonialistische plitiek van de VS.
Een internetprovider die het terrorisme steunt? ja hoor
Zouden er nou veel mensen zijn in Somalië die een pc met internetconnectie kunnen betalen?

Denk dat je de waarde van internet aldaar een beetje loopt te overdrijven.
Misschien is het niet goed van de VS om zoiets te sluiten, maar als dat de manier is waarop men contact met terroristen onderling heeft, kan ik er wel een klein iets van deze actie begrijpen.

  zaterdag 24 november 2001 @ 18:55:51 #12
1234 HiZ
Istanbullu
pi_2279785
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 15:23 schreef Lynch het volgende:

[..]

En ik denk niet dat er veel bedrijven in dat land zijn die daarin willen investeren.
Maar de VS zouden toch op zijn minst de internettoegang in Somalie op een andere manier kunnen waarborgen?
Maar een internetprovider die terrorisme steunt? Hoe kan dat dan?


Al zou het alleen maar zijn doordat ze er geld mee verdienen. Of een veilige manier om te communiceren onderling. Ik zie ook niet in waarom de VS verantwoordelijk is voor het feit of Somalië wel of niet aangesloten is op het internet. Ze gaan toch ook geen internetbedrijfjes in andere landen starten om die mensen daar toegang te geven?
pi_2279893
ik vind dat ze een atoombom op die intenetprovider hadden moeten gooien. Tss zeg wat denken ze wel daar in somalie. Beetje eigenwijs doen zonder dat de vs het goedvindt. Hard straffen, dat zal ze leren
  zaterdag 24 november 2001 @ 22:51:31 #14
1234 HiZ
Istanbullu
pi_2281513
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 19:08 schreef crackmonkey het volgende:
ik vind dat ze een atoombom op die intenetprovider hadden moeten gooien. Tss zeg wat denken ze wel daar in somalie. Beetje eigenwijs doen zonder dat de vs het goedvindt. Hard straffen, dat zal ze leren
Jij vindt jezelf natuurlijk weer heel erg geestig he ? Je vindt het zeker ook wel een goeie grap dat er verschillende bomaanslagen tegen Amerikaanse ambassades zijn georganiseerd door de Queda beweging, waarschijnljk vanuit hun kamp in Somalie ? Vet lachen hoor. Enige wat je niet snapt zeker is dat de Amerikanen pissig worden als hun burgers en diplomaten in koele bloede worden vermoord door religieuze fanaten.
pi_2281897
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 22:51 schreef HiZ het volgende:

[..]
dat de Amerikanen pissig worden


gauw aandelen depend kopen dus, die gaan straks stijgen gelijk een 3 trapsraket.
  zondag 25 november 2001 @ 21:52:43 #16
17760 Newy2
is het ZAT
pi_2289704
Ook al zo'n land, Somalie...
Alle rijken daar zitten hiet via Turkse mensensmokkelaars.
.
pi_9445305
Somalie is wel een mooi land hoor, ben je er dan een keer geweest dan?
www.somalies_in_nederland.nl
  Moderator zaterdag 29 maart 2003 @ 11:54:19 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_9447418
quote:
Op zaterdag 24 november 2001 13:49 schreef Lynch het volgende:
[...]
--------
leuk hoor, en er is een hoop nodig in de strijd tegen terrorisme, maar dit ook? Het lijkt erop dat de VS de bevolking van Somalie gewoon dom willen houden door ze verstoken te houden van informatie waardoor de Somaliers weleens kritiek kunnen ontwikkelen op de neokolonialistische plitiek van de VS.
Een internetprovider die het terrorisme steunt? ja hoor
De somalische bevolking is al niet bijzonder happig op de VS.
Als je hun internet afsluit krijgen ze hun nieuws alleen nog maar via de lokale tv en radiozenders en ik verwacht niet dat die erg lovend over de vs zijn daar dus dat kan de reden niet zijn.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')