Je kan ook een hypotheek nemen waar je ouders aan meedoen.... Volgens mij moet het op die manier wel kunnen?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:46 schreef wimaar het volgende:
een nieuw huis kopen en verbouwing financieren met het geleende geld.
Dat kan je gewoon bij de bank lenen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:46 schreef wimaar het volgende:
een nieuw huis kopen en verbouwing financieren met het geleende geld.
lenen en successierecht?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:32 schreef wimaar het volgende:
hoe kun je slim een bedrag ter grootte van 60.000 euro van je ouders lenen zonder succesieheffing e.d.
welk nut heeft het tekenen van de overeenkomst door beide ouders op belastinggebied (op wettelijk gebied heel veel, vraag legiolease maarquote:Op zondag 22 januari 2006 00:22 schreef Gompy58 het volgende:
Er is overigens wel een addertje onder het gras. Indien je ouders onverhoopt komen te overlijden VOOR het einde van je lening,valt het dan nog openstaande bedrag onder de erfenis en dient er over het restant successie rechten te worden betaald. Je ouders zijn dan immers overleden en kunnen je geen schenkingen meer doen. Om die reden is het overigens ook van belang dat BEIDDE ouders tekenen voor de lening aan jou. In die overeenkomst moet dan staan dat de langstlevende deze lening gestand doet.
Zo stellig zou ik het niet willen brengen.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:39 schreef Repeat het volgende:
nooit lenen van bekenden, komen alleen maar problemen van.
Ik zal eens even zoeken, maar zitten er aan periodieke schenkingen geen eisen zoals een notaris die de acte heeft opgesteld?quote:Op zondag 22 januari 2006 00:58 schreef Gompy58 het volgende:
mijn argument voor handtekening van beide ouders is niet mbt de BD. Mocht de relatie met de langstlevende opeens dusdanig slecht worden dan staat er iig eea op papier. Heeft meer te maken met de afspraak dat de aflossing zo lang mogelijk voortkomt uit de schenkingen.
Ik ben het ook niet verder tegengekomen, maar ik was in de veronderstelling dat er aan beloftes tot schenken in de toekomst (in tegenstelling tot onmiddelijke schenkingen) wel voorwaarden zaten. Ik ben ze alleen niet tegengekomen tot nog toe.quote:Op zondag 22 januari 2006 03:48 schreef Gompy58 het volgende:
Die notaris heb je helemaal niet nodig voor een onderhandse lening. Die kun je gewoon zelf op papier stellen en door de deelnemers laten ondertekenen.
Het is dus alleen een eis van de belasting dienst om het als lening te laten aanmerken ipv van schenking dat er rente wordt betaald en dat dit ook daadwerkelijk WORDT betaald. Dat het daarna enkel een papieren verhaal is doet er niet toe. Dit kreeg ik althans van de week van de BD zelf te horen.
Om de rente aftrekbaar te maken moet je gewoon kunnen aantonen dat je het in je huis hebt gestopt tbv aanschaf of verbetering.
In geval van aanschaf is een stortingsbewijs op de derden rekening van de notaris het beste bewijs.
In geval van verbetering zul je ws facturen van aanemers moeten kunnen overleggen.
Wat de schenkingen opzichzelf betreft. In maal in leven tussen 18 en 36 mag je 21700 belastingvrij ONTVANGEN. Over het meerdere betaal je belasting. In het jaar dat je die 21700 betaald vervalt je recht op belastingvrije ontvangst van die jaarlijkse portie.
Schenkingen MOET je aangeven bij de BD. Hier moet je een opnaam gesteld formulier voor aanvragen.
Ik begrijp dat het fraude isquote:Op maandag 23 januari 2006 18:57 schreef frederik het volgende:
Vraag is alleen hoe makkelijk "men" erachterkomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |