abonnement Unibet Coolblue
pi_36853925
Tja dat merkte je ook wel aan de zaal... met de paar Smiths-nummers die hij speelde kreeg hij heel de zaal aan het klappen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_36857547
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 13:51 schreef Ceased2Be het volgende:
Tja dat merkte je ook wel aan de zaal... met de paar Smiths-nummers die hij speelde kreeg hij heel de zaal aan het klappen.
Nou heb ik dan weer een teringtyfus hekel aan meeklappen, dus daar kan je me niet van beschuldigen. .

Nee, ik moet gewoon eerlijk bekennen dat ik het nieuwe album van Morrissey te bombastisch vind naar mijn zin. Dat gepingel van Marr spreekt me heel erg aan, maar dat kinderkoortje en gongs enzo op Ringleader of the Tormentors juist weer niet. En sinds ie solo is jodelt ie ook niet meer zo lekker als ie vroeger deed. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_36963818
Marr is niet te doen op de gitaar. Die kerel is gewoon de beste gitarist van the '80's'. Wat hij doet is zo moeilijk. Veel lastiger dan Ediie Van Halen.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_36983586
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:14 schreef IdlersDream het volgende:
Marr is niet te doen op de gitaar. Die kerel is gewoon de beste gitarist van the '80's'. Wat hij doet is zo moeilijk. Veel lastiger dan Ediie Van Halen.
Marr is geniaal, maar de leadgitarist bij het optreden van Morrissey speelde in zijn geheel niet onverdienstelijk.

Alleen mis ik inderdaad onbewust die 'jingle-jangle-sound' van Marr. De beste indie-gitarist van de jaren '80. Ik zet er speciaal 'indie' voor, omdat je een gitarist altijd moet beoordelen in een bepaalde muzikale context.

Stevie Ray Vaughan was ook een enorm goede gitarist in de 80's, maar gewoon niet te vergelijken met Marr.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_36984139
Wel raar dat er op Boomslang geen typisch Marr was aan te treffen. Geen rollende akkoorden te vinden. Dat Indie gezwam is ook altrijd een beetje overdreven. Net alsof er 1 band is die te vergelijken is met de sound van Marr. Ik zou het niet bepaald Indie willen noemen, persoonlijk. De melancholische en emotionele gitaarpartijen vallen totaal niet binnen de Indie scene.

Bepaalde stukken uit "girl afraid", "ask", "still ill" en "what diffence does it make".... WTF!!
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_36984338
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:14 schreef IdlersDream het volgende:
Wel raar dat er op Boomslang geen typisch Marr was aan te treffen. Geen rollende akkoorden te vinden. Dat Indie gezwam is ook altrijd een beetje overdreven. Net alsof er 1 band is die te vergelijken is met de sound van Marr. Ik zou het niet bepaald Indie willen noemen, persoonlijk. De melancholische en emotionele gitaarpartijen vallen totaal niet binnen de Indie scene.

Bepaalde stukken uit "girl afraid", "ask", "still ill" en "what diffence does it make".... WTF!!
Och. Je hebt wel een beetje gelijk. 'Indie' is net zo'n containerbegrip als 'pop'.

Toch ben ik van mening dat je het gitaarspel van gitaristen uit compleet verschillende muziekstromingen niet zomaar met elkaar kunt vergelijken. Je moet het in zijn context zien. Eddie van Halen kun je ook niet vergelijken met Marr.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_36984714
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:21 schreef nozem het volgende:

[..]

Och. Je hebt wel een beetje gelijk. 'Indie' is net zo'n containerbegrip als 'pop'.

Toch ben ik van mening dat je het gitaarspel van gitaristen uit compleet verschillende muziekstromingen niet zomaar met elkaar kunt vergelijken. Je moet het in zijn context zien. Eddie van Halen kun je ook niet vergelijken met Marr.
Mwah, ik denk dat Marr veel beter begreep wat harmony en tragiek is, en dat op uitzonderlijke manier wist te gieten in een buitensporig ingewikkelde manier van gitaarspelen. De manier van spelen is, denk ik, lastiger en vereist meer kwaliteit dan dat van Van Halen. Goed, het blijft natuurlijk vergelijken. Van Halen had veel metgezellen of noem het na-apers. Hij zal de beste van hen zijn geweest. Bij Marr is zelfs nooit iemand in de buurt geweest. Het valt simpelweg niet te imiteren of te volgen. Darrvoor is veel meer kennis en gevoel voor harmonie nodig dan puur proberen te kopieren. Heel bijzonder en uniek
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  zondag 16 april 2006 @ 14:07:03 #283
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_37004382
Ik heb gisteren eindelijk de Mojo/ Q Manchester special gekocht. Lekker veel leesplezier voor het Paasweekend.

[ Bericht 9% gewijzigd door Brahimov op 16-04-2006 14:17:26 ]
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  zondag 16 april 2006 @ 14:16:40 #284
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_37004595
Overigens, morgenavond naar NMTB kijken, BBC2 22:00
quote:
Team captains Bill Bailey and Phill Jupitus are kept in line by guest host Huey Morgan, of the Fun Lovin Criminals. With guests ex-Smiths bassist Andy Rourke, EastEnders' Natalie Cassidy, former Three Degree Sheila Ferguson and comedian Reginald D Hunter
Huey is ook erg cool
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_37006836
Vandaag bij mijn ouders even de krant bijgelezen. Globale samenvatting van de NRC recensie van het concert en de nieuwe cd: "OHOOOOO, MORRISSEY IS VERLIE-HIEFD !!!!!one!!2211111:D!!!"

.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_37006895
quote:
Op zondag 16 april 2006 15:35 schreef AudreyHepburn het volgende:
Vandaag bij mijn ouders even de krant bijgelezen. Globale samenvatting van de NRC recensie van het concert en de nieuwe cd: "OHOOOOO, MORRISSEY IS VERLIE-HIEFD !!!!!one!!2211111:D!!!"

.
Is Michael Stipe weer in beeld ja?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_37007110
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:33 schreef IdlersDream het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat Marr veel beter begreep wat harmony en tragiek is, en dat op uitzonderlijke manier wist te gieten in een buitensporig ingewikkelde manier van gitaarspelen. De manier van spelen is, denk ik, lastiger en vereist meer kwaliteit dan dat van Van Halen. Goed, het blijft natuurlijk vergelijken. Van Halen had veel metgezellen of noem het na-apers. Hij zal de beste van hen zijn geweest. Bij Marr is zelfs nooit iemand in de buurt geweest. Het valt simpelweg niet te imiteren of te volgen. Darrvoor is veel meer kennis en gevoel voor harmonie nodig dan puur proberen te kopieren. Heel bijzonder en uniek
Persoonlijk ben ik ook veel meer gecharmeerd van het subtiele, melodieuze gitaarspel van Marr dan van de macho-poses van van Halen die zijn gitaar als gigantische fallus gebruikt.
Overigens zijn Marr-riffs niet heel ingewikkeld om te imiteren, wel om te verzinnen.
Van Halen beheerst een paar trucjes gewoon heel erg goed.

Als we dan toch gaan vergelijken.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  donderdag 20 april 2006 @ 03:31:28 #288
147175 Caniggia
Your Own Personal Jesus
pi_37117234
Als kleine jongen kreeg ik van m'n grote broer steevast casettes met daarop zijn favoriete muziek. Op één ervan stond 'Bigmouth Strikes Again' van The Smiths. Van liefde op het eerste zicht was absoluut geen sprake. Integendeel, die man had een nare stem. Toen m'n broer een vrije vertaling van enkele strofen uit de tekst gaf, kon ik er wel mee lachen. Maar ervan genieten, nee, dat was er niet bij.

Meer dan tien jaar later is dat echter totaal veranderd. Ik zou zelfs m'n pink willen opofferen om een optreden van The Smiths mee te maken. Een hemelse stem, fantastische teksten (grappig én ontroerend), virtuoos gitaarwerk,... The Smiths is meer dan muziek alleen. Het is een religie.
pi_37120729
quote:
Op donderdag 20 april 2006 03:31 schreef Caniggia het volgende:
Als kleine jongen kreeg ik van m'n grote broer steevast casettes met daarop zijn favoriete muziek. Op één ervan stond 'Bigmouth Strikes Again' van The Smiths. Van liefde op het eerste zicht was absoluut geen sprake. Integendeel, die man had een nare stem. Toen m'n broer een vrije vertaling van enkele strofen uit de tekst gaf, kon ik er wel mee lachen. Maar ervan genieten, nee, dat was er niet bij.

Meer dan tien jaar later is dat echter totaal veranderd. Ik zou zelfs m'n pink willen opofferen om een optreden van The Smiths mee te maken. Een hemelse stem, fantastische teksten (grappig én ontroerend), virtuoos gitaarwerk,... The Smiths is meer dan muziek alleen. Het is een religie.
Amen.
Paan!
  maandag 1 mei 2006 @ 00:12:09 #290
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_37442735
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:46 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Amen.
*Zet nog maar eens een Smiths-CD-tje op*
pi_37466900
DAMN!!! Wat is dit toch gewoon een geweldige band!! Die geweldige muziek, die veelzijdigheid die FAN-TAS-TI-SCHE teksten. De Beatles komen in gevaar wat betreft beste band ooit.... Watch out Lennon!!!!
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_37487337
De muziek van The Smiths ademt de sfeer van de jaren 80, zonder gedateerd te klinken. Bepaalde nummers blijven boeien, ook al gaan ze over de politiek in Engeland een aantal decennia geleden. In die zin is er zeker sprake van concurentie met grote bands als The Beatles, zonder deze tekort te willen doen!
pi_37583804
Op de Rough Trade Shops: Electronica01 CD staat een vrij aparte minmalistische versie van 'There is a Light that never goes out' getiteld 'The Light 3000'. Ik vraag me af of het opnieuw ingezongen is of dat ze de stem van Morrissey gewoon door de mangel hebben gehaald.
pi_37593688
In de NRC van vandaag stond een stukje over de Arctic Monckeys, en er stond: "De Arctic Monckeys hebben iets waar Hard-Fi en Morrissey slechts van kunnen dromen."

Nu ken ik Hard-Fi nauwelijks, maar zo'n uitspraak over Morrissey is nogal idioot Daar hoef je geeneens Smiths/Morrissey fan voor te zijn.

Tenzij de schrijver van dat stukje bedoelde dat Morrissey nooit zo akelig gehyped is als de Arctic Monckeys momenteel
pi_37593769
En WTF hebben de Arctic Monkeys dan in hemelsnaam? Goeie liedjes? Laat me niet lachen!
pi_37593833
Dat begreep ik dus ook al niet. Als je over de Arctic Monckeys schrijft, schrijf dan over vergelijkbare hypebands als de Kaiser Chiefs. Snap niet wat Morrissey, die twee generaties ouder is, daar mee te maken heeft
pi_37616450
De Breakout heeft ook iets waar het NRC slechts van kan dromen. Het is idd een kromme vergelijking.
  zondag 7 mei 2006 @ 15:06:24 #298
17328 methodmich
Nummer 10
pi_37628585
Die rubriek met naakte jonge mensen????
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37639939
Recensenten van tegenwoordig weten niet meer hoe ze muziek moeten omschrijven. Dus vervallen ze al snel in vergelijkingen.
Hokjesmentaliteit, weet u wel?
Nothing takes the past away like the future!
pi_37640111
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:51 schreef Hapertje het volgende:
Recensenten van tegenwoordig weten niet meer hoe ze muziek moeten omschrijven. Dus vervallen ze al snel in vergelijkingen.
Hokjesmentaliteit, weet u wel?
Was het vroeger anders trouwens?

Je moet je wel bedenken dat vroeger nog totaal originele muziek werd gemaakt of althans muziek waar als je nu kijkt waarmee muziek toen vergeleken mee werd er vaak nergens op sloeg. Tegenwoordig ontkom je er gewoon niet aan en mensen die zeggen alleen recensies goed te vinden zonder vergelijkingen met andere bands of stijlen die vertrouw ik niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')