abonnement Unibet Coolblue
pi_33980114
heeft iemand enig idee, of het mogelijk is om via de schotel of internet, amerikaanse tv zenders kunt ontvangen? zoals bv nbc of TheWb?
pi_33980516
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:23 schreef mikey2k3 het volgende:
heeft iemand enig idee, of het mogelijk is om via de schotel of internet, amerikaanse tv zenders kunt ontvangen? zoals bv nbc of TheWb?
Voor zover ik weet kan dat alleen bij zenders als CNN en NBC enz.
Die worden namelijk via een US sat. naar een EU sat. doorgestuurd. Bij andere zenders is dat niet / nauwelijks mogelijk.

pi_33980533
Schotel kan, mits je provider dat in zijn pakket heeft zitten.

Internet kan altijd. Zal het ff voor je opzoeken.

Hmnz, www.startpagina.nl had eerder zo'n quick link zodat je direct bij diverse zenders kon inloggen.

Moet je ff googlen.

[ Bericht 45% gewijzigd door TheThirdMark op 12-01-2006 17:37:36 (zoeken zoeken zoeken en nog een zoeken) ]
  Moderator donderdag 12 januari 2006 @ 18:49:49 #4
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33983119
We hebben regelmatig een topic met deze vraag en het antwoord is dat het NIET kan. Je zult dus nooit NBC, CBS, ABC of Fox kunnen ontvangen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 12 januari 2006 @ 18:51:05 #5
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_33983180
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:49 schreef Mike het volgende:
We hebben regelmatig een topic met deze vraag en het antwoord is dat het NIET kan. Je zult dus nooit NBC, CBS, ABC of Fox kunnen ontvangen.
Inderdaad. De techniek is nog niet zo ver.
  donderdag 12 januari 2006 @ 20:20:51 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33986884
Ik heb ooit eens met mijn "l33t" MS-Paint skills eens getekend waarom dat dus niet kan:



Een aantal stations die geen of weinig materiaal uitzenden met uitzendrechten worden doorgestuurd naar Europese satellieten, vanaf de satellieten boven de VS, en zo ook naar Aziatische en andere satellieten. Voorbeelden zijn nieuwszenders (zoals Fox News, MSNBC, CNN) en financiele zenders (Bloomberg, CNBC, etc), maar zenders welke commerciele programma's uitzenden die ze ook weer voor veel geld aan Europese zenders kunnen verkopen zul je dus nooit kunnen ontvangen.

Via een militair signaal wordt wel "AFN" (American Forces Network) over bijv. Europa en het Midden Oosten verspreid, en ik meen dat in het Midden Oosten ook een aantal Amerikaanse sportkanalen te ontvangen zijn, speciaal gericht op de Amerikaanse troepen die daar al 15 jaar gestationeerd zitten natuurlijk sinds de 1e Golfoorlog.

Om dezelfde reden kan ik in de VS ook geen Nederlandse TV ontvangen, althans niet de commerciele zenders. Ik kan wel via de satelliet 1 Nederlandstalige zender oppakken als ik wil, genaamd "BVN-TV", een kanaal waar 24/7 uitzendingen worden gedaan van zowel de Vlaamse als Nederlandse publieke omroepen, speciaal gericht op Nederlanders en Vlamingen die buiten de Benelux wonen. Hier kun je echter weer geen programma's op zien waar weer commerciele uitzendrechten aan vast zitten, zoals voetbalwedstrijden (maar wel Studio Sport) en commerciele series.

Zolang men series voor grof geld aan Europese stations kunnen verkopen, zul je nooit een relay kunnen krijgen van de bekende grote Amerikaanse TV stations. In het verkopen van series aan Europa en Azie gaan miljoenen dollars in om, "big business" dus.
quote:
Inderdaad. De techniek is nog niet zo ver.
Technisch is het allang mogelijk. Op dezelfde wijze waarop CNN, Fox News, Bloomberg, en andere kanalen worden gerelayed, en tevens via IPTV streams over het internet is het allang mogelijk om een beeld dat in Amerika "live" wordt uitgezonden bij Nederlanders in de huiskamer te krijgen.

Het gaat allemaal om uitzendrechten en geld.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 12 januari 2006 @ 20:23:59 #7
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_33987046
Joh
pi_34015009
Ik weet nog dat halverwege de jaren 90, ik 4 goede vrienden had, die bij het amerikaanse leger zaten. Heb een nacht door gebracht in zo'n huisje op de kazerne in soest, en zij konden toen allemaal de grote amerikaanse zenders ontvangen. Als grote NBA fan, heb ik toen 3 wedstrijden in de nacht zitten kijken (was ten tijde van de playoffs), en erg weinig geslapen aangezien we de volgende ochtend naar Parijs gingen (Eurodisney).

Dus het is wel mogelijk, het heeft te maken met rechten inderdaad, de europese satalieten kunnen wel de signalen doorgeven maar mogen dat niet. En een sataliet hacken is wat moeilijker ....
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  vrijdag 13 januari 2006 @ 18:51:08 #9
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34022359
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:13 schreef Omega het volgende:
Ik weet nog dat halverwege de jaren 90, ik 4 goede vrienden had, die bij het amerikaanse leger zaten. Heb een nacht door gebracht in zo'n huisje op de kazerne in soest, en zij konden toen allemaal de grote amerikaanse zenders ontvangen. Als grote NBA fan, heb ik toen 3 wedstrijden in de nacht zitten kijken (was ten tijde van de playoffs), en erg weinig geslapen aangezien we de volgende ochtend naar Parijs gingen (Eurodisney).

Dus het is wel mogelijk, het heeft te maken met rechten inderdaad, de europese satalieten kunnen wel de signalen doorgeven maar mogen dat niet. En een sataliet hacken is wat moeilijker ....
Dat zijn de kanalen die via militaire satellieten worden weergegeven. Deze signalen worden trouwens tevens in NTSC uitgezonden, want de Amerikanen nemen hun eigen TV's mee enzo als ze ergens een legerbasisje gaan opzetten... Volgens mij krijg je tegenwoordig niet dezelfde "grote kanalen" als in de VS, maar krijg je een aantal kanalen van AFN (American Forces Network) die vervolgens een hele zooi programma's van de grote kanalen uitzenden voor de troepen. En die kanalen kun je niet ontvangen met een gewone satellietontvanger omdat er frequenties gebruikt worden buiten de "burgerfrequenties" voor satelliet TV.

Hoe dan ook, de beste manier voor de gemiddelde Nederlander om aan Amerikaanse TV programma's te komen blijft het gebruik van p2p programma's zoals Bittorrent.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34027214
Of via live streaming
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  dinsdag 17 januari 2006 @ 03:22:16 #11
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_34148448
Ik heb alleen FOX News.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 03:24:29 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34148463
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 03:22 schreef Notorious het volgende:
Ik heb alleen FOX News.
Da's nou juist een zender die je niet wilt hebben.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 07:11:30 #13
1234 HiZ
Istanbullu
pi_34149198
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:13 schreef Omega het volgende:
Ik weet nog dat halverwege de jaren 90, ik 4 goede vrienden had, die bij het amerikaanse leger zaten. Heb een nacht door gebracht in zo'n huisje op de kazerne in soest, en zij konden toen allemaal de grote amerikaanse zenders ontvangen. Als grote NBA fan, heb ik toen 3 wedstrijden in de nacht zitten kijken (was ten tijde van de playoffs), en erg weinig geslapen aangezien we de volgende ochtend naar Parijs gingen (Eurodisney).

Dus het is wel mogelijk, het heeft te maken met rechten inderdaad, de europese satalieten kunnen wel de signalen doorgeven maar mogen dat niet. En een sataliet hacken is wat moeilijker ....
In die tijd heb je niet gekeken naar de Amerikaanse zenders maar naar AFRTS. Een zender die door middel van een doodordinaire landzender (inderdaad in NTSC-formaat) programma's van het Amerikaanse leger en de grote netwerken uitzond.

Het zal trouwens wel de eerste helft van de jaren 90 zijn geweest dat je die playoffs hebt gezien, want in 1995 lag de stekker er al uit.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 07:13:11 #14
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34149206
psst, 24 en lost zijn ook te downloaden
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_34152121
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 07:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

In die tijd heb je niet gekeken naar de Amerikaanse zenders maar naar AFRTS. Een zender die door middel van een doodordinaire landzender (inderdaad in NTSC-formaat) programma's van het Amerikaanse leger en de grote netwerken uitzond.

Het zal trouwens wel de eerste helft van de jaren 90 zijn geweest dat je die playoffs hebt gezien, want in 1995 lag de stekker er al uit.
Dat tweede zal wel kloppen, ik denk 1993 misschien 1994, dus voor mij is dat halverwege

Maar dat eerste begrijp ik niet helemaal, hoe bedoel je een doodnormale landzender??? Misschien vanuit Europa, maar om die signalen van VS naar Europa te krijgen zal het toch wel via een (militaire) sataliet moeten gebruiken. Dus wat ik bedoelde is dat het wel mogelijk is om de signalen in europa te krijgen, maat door coderingen en rechten en wat niet meer, kan het niet worden ontvangen.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_34152131
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 07:13 schreef greatgonzo het volgende:
psst, 24 en lost zijn ook te downloaden
Wat is er niet te downloaden
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:10:41 #17
1234 HiZ
Istanbullu
pi_34152970
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 10:39 schreef Omega het volgende:

[..]

Dat tweede zal wel kloppen, ik denk 1993 misschien 1994, dus voor mij is dat halverwege

Maar dat eerste begrijp ik niet helemaal, hoe bedoel je een doodnormale landzender??? Misschien vanuit Europa, maar om die signalen van VS naar Europa te krijgen zal het toch wel via een (militaire) sataliet moeten gebruiken. Dus wat ik bedoelde is dat het wel mogelijk is om de signalen in europa te krijgen, maat door coderingen en rechten en wat niet meer, kan het niet worden ontvangen.
Ik woonde indertijd zelf ook in Soest, en ontving deze zender door middel van een doodordinair sprietje op mijn TV (een multi-system toestel). Ik neem aan dat er een relais was via een militaire satelliet van de VS naar Europa, maar hier in Europa werd gewoon landgebonden zendmasten gebruikt. Ik denk dat het niet beschikbaar zijn van signalen van een militaire satelliet meer te maken heeft met nationale veiligheid dan met uitzendrechten. Die werden sowieso redelijk veilig gesteld d.m.v. het gebruik van NTSC wat bijna niemand in Europa kon ontvangen in die tijd.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:12:38 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34170024
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 10:39 schreef Omega het volgende:
Dat tweede zal wel kloppen, ik denk 1993 misschien 1994, dus voor mij is dat halverwege

Maar dat eerste begrijp ik niet helemaal, hoe bedoel je een doodnormale landzender??? Misschien vanuit Europa, maar om die signalen van VS naar Europa te krijgen zal het toch wel via een (militaire) sataliet moeten gebruiken. Dus wat ik bedoelde is dat het wel mogelijk is om de signalen in europa te krijgen, maat door coderingen en rechten en wat niet meer, kan het niet worden ontvangen.
Om de signalen van de VS naar Europa te krijgen is inderdaad een satelliet nodig natuurlijk.

Het zou goed kunnen dat voor de ontvangst van de AFN zenders dure, speciale apperatuur benodigd was die bijv. op Rammstein in Duitsland is geplaatst (waar nu nog zo'n 20.000 Amerikanen zijn), en de kleinere basisen zoals Soesterberg waar hooguit 500 Amerikanen zitten krijgen dan de signalen over militaire frequenties aangeleverd door de ether. Ik weet trouwens dat er in Soesterberg ook een "expat" buurt was (Apollo, Mercury, etc) waar de Amerikaanse gezinnen van de officiers woonden, en die konden deze TV stations ook krijgen. Verder werd ook de Amerikaanse AFN Radio over de ether uitgezonden, in IJsselstein kon je die nog net goed ontvangen, ik luisterde er wel eens naar.

Bij het vertrekken van de Amerikaanse troepen van Soesterberg en andere Nederlandse basissen na het einde van de koude oorlog, verdwenen ook de zenders van AFN uit Nederland. Ik meen dat AFN radio in Limburg nog steeds te ontvangen is op FM vanuit een zender in Duitsland.

Hoe dan ook, als je denkt in je huiskamers live series zoals "Lost" etc, op televisie zou kunnen zien, dan kom je bedrogen uit. Momenteel is de enige bron daarvoor het downloaden van Internet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:15:15 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34170160
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:10 schreef HiZ het volgende:
Ik woonde indertijd zelf ook in Soest, en ontving deze zender door middel van een doodordinair sprietje op mijn TV (een multi-system toestel).
Aha! Ik denk dat signaal dan inderdaad bedoeld was voor de Amerikaanse militairen die op de Apollo en Mercury etc, woonden in Soesterberg. Die hadden dan denk ik een antenne op hun dak.

Dat was overigens in een tijd dat TV echt begon los te breken in Europa. We hadden toen ook nog het britse Sky Channel en Super Channel op TV, maar die moesten vanwege de uitzendrechten verdwijnen van de Nederlandse kabel.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:37:56 #20
1234 HiZ
Istanbullu
pi_34173884
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Aha! Ik denk dat signaal dan inderdaad bedoeld was voor de Amerikaanse militairen die op de Apollo en Mercury etc, woonden in Soesterberg. Die hadden dan denk ik een antenne op hun dak.

Dat was overigens in een tijd dat TV echt begon los te breken in Europa. We hadden toen ook nog het britse Sky Channel en Super Channel op TV, maar die moesten vanwege de uitzendrechten verdwijnen van de Nederlandse kabel.....
Ik weet wel zeker dat het voor de militairen in o.a. Mercury en Apollo was, maar ook in Soest zelf zaten nog best wel veel Amerikanen. Ik had een vrij goede ontvangst omdat ik redelijk hoog zat en er niks tussen mij en de zendmasten zat. Alleen het omschakelen was nogal omslachtig vaak en je wist natuurlijk niet vantevoren wat er zou komen (geen tv-gids en geen internet).

Ook raakte de TV nogal in de war als ik een NTSC cassette in de VHS legde want dan werd er standaard gepoogd om het signaal om te zetten terwijl dat helemaal niet hoefde, met als resultaat een beeld alsof de film gecodeerd was.

Super Channel kan ik me nog vaag herinneren, Sky heb ik in Nederland nooit gehad.
pi_34192805
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:12 schreef maartena het volgende:
Hoe dan ook, als je denkt in je huiskamers live series zoals "Lost" etc, op televisie zou kunnen zien, dan kom je bedrogen uit. Momenteel is de enige bron daarvoor het downloaden van Internet.
Er is wel Live streaming mogelijk van series als Lost. Al weet ik niet of je dat ook onder downloaden verstaat.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_35133595
Ik heb nu digitale tv van UPC. Fox, Bloomberg, NBC en dergelijke kan ik nu heerlijk kijken.
Vooral FOX is vet. Amusant en opinierend tegelijkertijd. Vooral O'Reilly is tof. You are entering a no-spin zone .
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_35133842
Is er iemand die kan bevestigen dat dit via TV home ook kan ?
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:58:34 #24
83893 waterbed-o-loog
live fast, die young
pi_35134664
ik geloof het niet... maar Letterman wordt uitgezonden op Fox, dus je zou moeten kijken welke aambieder die in het pakket heeft.
  Moderator woensdag 15 februari 2006 @ 23:00:19 #25
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_35134754
Mensen, het gaat hier over de FOX-nieuwszender, niet Fox-de-leuke-tv-zender.

Daarnaast zit Letterman bij CBS.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')