abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 januari 2006 @ 16:42:20 #1
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_33942201
iemand ervaringen met een zomervakantie in siofok? (jongere vakanties dan)
ik wil er namelijk met een aantal vrienden heen gaan deze zomer.
nog tips voor verblijf? of andere dingen die we daar zeker meoten doen?
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_33942506
Ja, ben er twee jaar geleden geweest, was erg leuk. Het is niet zo massaal als bijvoorbeeld Lloret de Mar, maar wel erg gezellig.
Wij zaten met Gogo-tours op camping Aranypart, een aanrader! Biertent die 24u per dag open is (erg handig om te snacken etc. ) en winkeltjes in de buurt die dat ook zijn. Recht aan het meer, ongeveer 5 tot 10 minuten met de bus naar het centrum, of een taxi voor 500 forint (weet niet meer precies hoeveel dat in Euro is). Je kunt er ook wel leuk stappen, er is een soort boulevard met kroegen/cocktailbars en in de stad of net er buiten zijn de discotheken en nog enkele kroegen terug te vinden.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33945384
meer info in:

Hongarije en
Hongarije deel II
pi_33946482
100 forint is ongeveer een ouderwetse gulden, 45 eurocent dus
ik ben er ook geweest, 3 jaar terug. met een vriend, auto gepakt, tentje erin en naast zo'n jongerenorganisatie gaan staan op de camping
wel de aanspraak, maar niet het gezeik van de reisleiding!
het is er erg tof
als je van lekker eten houdt is Petrus zeker een aanrader!
(om de hoek bij The Palace zo'n beetje)

wij konden met de bus voor 100 forint naar het centrum, ('s nachts na 12 uur tot 6 uur ofzo koste het 600 forint..maar dan ben je toch niet onderweg)

3 jaar terug was het zo dat het drinken ongeveer even duur was als in NL, en als je (uitgebreid) uit eten ging, dat dan de helft van de rekening het eten was, en de andere helft het drinken.
(eten is dus achterlijk goedkoop)

we kwamen ook nog mensen tegen die hadden een hele villa gehuurd voor niet eens zoveel
maarja
het was er top!

halve dag slapen, en de andere helft eten, drinken en feesten!
pi_33947081
Dingen die je zeker moet doen: Bier drinken, La siesta (niet als veel Nederlanders er zijn, dat drukt de sfeer). Verder zijn de avonden met guest-dj in flort super!! Vorig jaar was er o.a. ATB

Ik zat in Ramona, en de mensen daar waren wel ok (zolang je een beetje Duits spreekt heb je geen problemen). Zwembad stelt echter niets voor. Je zit toch een eindje van de echte uitgaansbars (20 min lopen ofzo), maar wel in de buurt van flort. Palace is veel verder.
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:38:13 #6
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_33950710
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:50 schreef Elefes het volgende:
Ja, ben er twee jaar geleden geweest, was erg leuk. Het is niet zo massaal als bijvoorbeeld Lloret de Mar, maar wel erg gezellig.
Wij zaten met Gogo-tours op camping Aranypart, een aanrader! Biertent die 24u per dag open is (erg handig om te snacken etc. ) en winkeltjes in de buurt die dat ook zijn. Recht aan het meer, ongeveer 5 tot 10 minuten met de bus naar het centrum, of een taxi voor 500 forint (weet niet meer precies hoeveel dat in Euro is). Je kunt er ook wel leuk stappen, er is een soort boulevard met kroegen/cocktailbars en in de stad of net er buiten zijn de discotheken en nog enkele kroegen terug te vinden.
hehe ik zat 2 jaar geleden ook op aranypart met gogo. nadeel aan siofok vond ik wel dat je geen zekerheid op mooi weer hebt. taxi is btw 2 euro ongeveer.
qua uitgaan heb je een aantal kroegen en discotheken. op de boulevard zit de renegade, erg gezellig, maar vaak veel te druk zodat je je kont niet kan keren. achter de renegade op cola beach zit spaghettihouse. vond ik erg goed te doen, wel gezellig.
er zijn 2 discotheken, de palace en flort. palace heeft een groot buitenterras en de discotheek bestaat uit 2 verdiepingen en op de 3e een stripclub ze draaien hier voornamelijk (hard_trance.
flort heeft ook regelmatig leuke dj's. dan weer hiphop, dan weer dance. vond dit een hele leuke discotheek. dan heb je ook nog de locomotion wat een beetje de nederlandse toko is, maar hier vond ik weinig aan. met name doordat het er tyfuswarm is.

siofok zelf vond ik vrij weinig aan eigenlijk overdag. je kunt er wel n beetje rondbanjeren maar ik had het vrij snel gezien. uit eten kun je dr wel prima. voor 6 euro heb je een flinke maaltijd met drinken....ideaal. halve liter met uitgaan was zo'n 2 euro als ik het me goed herinner.

al met al heb ik me prima vermaakt, maar je zal me dr niet terug zien
pi_33951774
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:38 schreef SouthernSun het volgende:

[..]

hehe ik zat 2 jaar geleden ook op aranypart met gogo. nadeel aan siofok vond ik wel dat je geen zekerheid op mooi weer hebt. taxi is btw 2 euro ongeveer.
qua uitgaan heb je een aantal kroegen en discotheken. op de boulevard zit de renegade, erg gezellig, maar vaak veel te druk zodat je je kont niet kan keren. achter de renegade op cola beach zit spaghettihouse. vond ik erg goed te doen, wel gezellig.
er zijn 2 discotheken, de palace en flort. palace heeft een groot buitenterras en de discotheek bestaat uit 2 verdiepingen en op de 3e een stripclub ze draaien hier voornamelijk (hard_trance.
flort heeft ook regelmatig leuke dj's. dan weer hiphop, dan weer dance. vond dit een hele leuke discotheek. dan heb je ook nog de locomotion wat een beetje de nederlandse toko is, maar hier vond ik weinig aan. met name doordat het er tyfuswarm is.

siofok zelf vond ik vrij weinig aan eigenlijk overdag. je kunt er wel n beetje rondbanjeren maar ik had het vrij snel gezien. uit eten kun je dr wel prima. voor 6 euro heb je een flinke maaltijd met drinken....ideaal. halve liter met uitgaan was zo'n 2 euro als ik het me goed herinner.

al met al heb ik me prima vermaakt, maar je zal me dr niet terug zien
Wij gingen vaak naar de Locomotion: inderdaad te warm voor woorden. Maar wel gezellig, er waren ook al mensen die ik uit Nederland al kende dus met een hele groep op stap
Verder vond ik de Bacardi bar aan de boulevard leuk, omdat ze daar lekkere cocktails hadden

Wij hadden de eerste paar dagen koud weer, beetje zitten verkleumen (je neemt geen dikke jas mee op zomervakantie ). Daarna werd het prachtig weer, 25/30 graden, zon, etc. Je hebt daar inderdaad weinig zekerheid mee..
Eten vond ik het beste bij Amigo: een eindje teruglopen vanaf het centrale busstation in Siofok (de andere kant op dan de watertoren aan die weg). Heel veel keus (vooral voor Hongaarse begrippen; op die kaarten stonden soms maar 6 gerechten), pizza, pasta, vlees, vis, alles, en niet duur (korting met gogo-pas) en lekker

Siofok zelf is inderdaad weinig. Een verschrikkelijk centrum met winkels vol met synthetische kleding, *ril*. Lekker relaxen aan het Balatonmeer is dan beter
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:43:38 #8
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_33956041
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:09 schreef Elefes het volgende:

[..]Wij hadden de eerste paar dagen koud weer, beetje zitten verkleumen (je neemt geen dikke jas mee op zomervakantie ). Daarna werd het prachtig weer, 25/30 graden, zon, etc. Je hebt daar inderdaad weinig zekerheid mee..
Eten vond ik het beste bij Amigo: een eindje teruglopen vanaf het centrale busstation in Siofok (de andere kant op dan de watertoren aan die weg). Heel veel keus (vooral voor Hongaarse begrippen; op die kaarten stonden soms maar 6 gerechten), pizza, pasta, vlees, vis, alles, en niet duur (korting met gogo-pas) en lekker
JA!!!! Amigo die naam zocht ik. wou dat ook nog vermelden, maar had geen zin om te beschrijven waar die zat erg lekker gegeten daar voor wederom maar 6 euro super. alleen gaven ze n vriend van me een heel bord met een toren aan uiringen.......wat was ik blij dat ik niet bij hem in de tent lag.

welke periode zat jij er? wij vanaf 27 juli dacht ik. eerste 4 dagen bewolking gehad en niet echt warm. en over die dikke jas gesproken....ik had helemaal geen jas bij me heb ik geweten met alleen mn trainingsjack.

dus nog n goeie tip.....fatsoenlijke jas mee! want 's avonds kan het aardig koud zijn

oh ja en als je het balatonmeer niet kent......kijk niet raarop als je de eerste 100 meter niet verder dan je knieen in het water komt. perfect om mooie duikvluchten te maken, dat wel. en dan heb je ook nog coca cola beach. enige plekje in siofok waar je op zand kan liggen(een dun laag je zand welliswaar, maar tis zand). daar draaien ze wat relaxte muziek, wordt gevolleybald en is gewoon wel een relaxt sfeertje.

*edit: en wat lul ik nou over 2 jaar geleden. ik was er vorig jaar
pi_33959162


Ik was er ook vorig jaar herinner ik me nu

De 12e juli. Kan wel kloppen, want toen wij net thuis waren werd het weer daar weer minder (wij kwamen de 25e terug) .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 20:01:12 #10
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_34024735
Ik heb er van 15 tot 24 juli gezeten. Beetje half-half weer gehad..Ik wil ALLEEN maar zon, GEEN wolk zien en ALLEEN maar temperaturen boven de 30 graden. Moet je dus niet naar Siofok gaan...

Verder was het niet helemaal my cup of tea daar, wel een leuke vakantie gehad hoor. Locomotion was super: gewoon verstand op nul, bier hengsten en achter de vrouwen aan. Niet te moeilijk over doen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_34151238
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 20:01 schreef Silenus het volgende:
Ik heb er van 15 tot 24 juli gezeten.
Ik een week daarna een paar dagen met wat vriendin in Revulop (forget the leestekens) en was het iedere dag 40 graden, kwam er op een gegeven moment geen water meer uit de kraan en ook stroomstoringen schijnen normaal te zijn. Die lui daar hadden het zo warm dat ze zelfs te lui waren om een biertje voor je in te schenken
We zijn er toen ook na 3 nachten vandoor gegaan, toen was de stroom uitgevallen de dag ervoor en de ochtend erna was al het eten bedorven in de supermarkten in de buurt => spullen gepakt en de 1510km naar huis gereden om thuis bij de snackbar om de hoek te kanen

Maar al met al is het daar wel mooi en goed te doen ( Revulop ligt aan de overkant van Siofok, je kan daarheen met een pondje, ho(s)tel koste maar 12 euro pppn)
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_34208112
Ik ben er vorig jaar ook geweest Erg geslaagd! Overdag lekker goedkoop (25 broodjes voor een euro bij 't ontbijt ) en het uitgaan was prima!

Wel nadeel: we moesten betalen om bij het meer te kunnen Irritant, niet veel ofzo, maar toch weer elke dag 2 euro ofzo. Qua uitgaan zijn we vooral in de Palace geweest, erg chill, zo'n buitendiscotheek!
watch like nobody's dancing
pi_34252873
Ohja nog een tip: maak de nachtwaker van het winkelcentrum waar locomotion ligt niet kwaad:

Heb vorig jaar een flinke mep van die gast gekregen
watch like nobody's dancing
pi_39816122
Ik zie er nog geen topic over... Gaat er niemand heen dit jaar? Niemand die er is geweest en een aanstaande reiziger wil vertellen wat je niet mag missen in Hongarije / Siofok?

Ik ga dus naar siofok van 31-7 tot 10-8

Is het wat daar..?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:50:38 #15
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_39816443
Volgens mij zijn er wel al topics over Hongarije.

Siofok is volgens mij het minst Hongaarse Hongarije dat je daar hebt. Maar wel populair natuurlijk, wel goed te doen geloofik hoewel het in die contreien al te druk en te vervuild was in het toeristenseizoen toen er nog alleen Polen en Oostduitsers kwamen.
[KNE]-Mod
pi_39816493
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:50 schreef ThE_ED het volgende:
Volgens mij zijn er wel al topics over Hongarije.

Siofok is volgens mij het minst Hongaarse Hongarije dat je daar hebt. Maar wel populair natuurlijk, wel goed te doen geloofik hoewel het in die contreien al te druk en te vervuild was in het toeristenseizoen toen er nog alleen Polen en Oostduitsers kwamen.
ik vond 1 klein topic, die al wat oud was.. vandaar dat ik dacht dat er wel een nieuwe gemaakt kon worden...

Ja ik ga dan ook met zo een jongerenreis mee... Ben benieuwd wat er te beleven valt in dat siofok.
pi_39816503
Je moet absoluut naar discotheek de Palace!!! Ik ben er 3 jaar geleden en 5 jaar geleden geweest. Echt een top vakantie daar gehad. Waar je zeker een keer moet eten is de biergarten, tegenover het busstation. Het zit een beetje verscholen, maar ik zou er zeker even naar opzoek gaan.
Feestje? Maak eens een button
<--- www.buttonservice.nl --->
pi_39817260
ik ben er 2 jaar geleden geweest. heb het er wel leuk gehad, maar zeker niet iets waar ik nog een keer heen ga.
Palace en Flort zijn de 2 discotheken daar. Verder heb je nog een de Locomotion waar het veel te warm is en een aantal kleinere tenten op de boulevard van Siofok. Halverwege zit de Renegade, leuke tent alleen te druk vaak. Achter de Renegade op coca cola beach heb je Spaghettihouse, vond ik ook wel leuk en voorderest zijn we niet echt ergens anders geweest.
Groot nadeel aan Siofok is dat je geen zekerheid hebt op mooi weer. Het Balatonmeer is ideaal voor balspellen aangezien je de 1e 100m nog tot aan je knieen in het water staat...ideaal voor duikvluchten, minder als je echt wil zwemmen.
Je kan je er iig prima vermaken, was helaas niet helemaal mijn ding
Too much is never enough!
pi_39824991
2 jaar geleden geweest. Goed bevallen, maar zoals eerder gezegd, leuk voor 1 keer.
De Palace is idd erg leuk, maar er is nog wel meer om te stappen.
Wij zaten in een grote villa (beneden wonen de verhuurders, bovenverdieping was voor ons. daar stonden 10 bedden!).
Wel chagerijnig kutvolk trouwens die Hongaren.
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:19 schreef The6thgate het volgende:
Het Balatonmeer is ideaal voor balspellen aangezien je de 1e 100m nog tot aan je knieen in het water staat...ideaal voor duikvluchten, minder als je echt wil zwemmen.
na die 100m kun je gewoon goed zwemmen hoor.
pi_39826096
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 16:28 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

na die 100m kun je gewoon goed zwemmen hoor.
ja klopt, maar ik bedoelde dat het irritant is als je wil zwemmen en eerst zo'n eind door ondiep water moet ploegen
Too much is never enough!
pi_39827522
Ik ben er vorig jaar geweest. 1 week mooi weer, andere week echt KUTweer. Dan kan je het zwemmen vergeten. Voor de rest is het een leuk land en moet je zeker Budapest aan doen. Kan heel gemakkelijk met de trein. Een erg mooie stad. Siofok op zich is niet zoveel aan...
pi_39915181
Ik heb ook gehoord dat er heel veel van die kooroorden enzo in hongarije zijn. Weet een van jullie er meer van. Of er bijvoorbeeld een in of nabij siofok zit?
You're in the arms of the angel
pi_39915283
Kuuroorden? Denk dat je dan meer kans maakt in Budapest...
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_40201536
Ik vertrek dus maandag, maar heb net via google gezocht naar weersvoorspellingen... maar in de 10 dagen dat ik ga gaat het alleen maar regenen

godverdomme...
  woensdag 26 juli 2006 @ 14:51:24 #25
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_40202872
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:09 schreef Liinda het volgende:
Ik heb ook gehoord dat er heel veel van die kooroorden enzo in hongarije zijn. Weet een van jullie er meer van. Of er bijvoorbeeld een in of nabij siofok zit?
met x-travel waarmee ik ben geweest kon je naar een kuuroord inderdaad.
siofok was echt vet trouwens. super goed weer.
veel bier
Remlof is een Spellings Nsb'er
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')