abonnement Unibet Coolblue
pi_33793581
Een topic gewijd aan Europa's meest stijlvolle middenklassermerk: de Alfa Romeo. Post en bespreek hier de klassiekers. Alfa heeft in de jaren een fiks aantal prachtige bolides gemaakt. Als voorbeeld begin ik met de Alfa SZ;
quote:
When it was launched at the 1990 Geneva Motor Show the striking Alfa Romeo SZ caused quite a stir. Its angular and aggressive looks were at the same time unconventional and appealing; although they led to the Italian press labeling the SZ as il Mostro, or the Monster, they left little doubt that this was a performance machine.

Underneath composite body panels bonded to a steel frame – but with aluminum roof and carbonfiber rear spoiler – ground effect principles had been employed to further enhance the efficient aerodynamic shape which boasted a Cd of just 0.30. Inside, the two-seat cockpit was bereft of both electronic gadgetry and creature comforts, bar supportive and adjustable leather-trimmed Zagato seats with matching door trim.

The light alloy, fuel injected 2,959cc V6 engine produced 210 bhp at 6,300 rpm and 1,811 lb.ft of torque at 4,500 rpm. Mated to a five-speed, close ratio transaxle with limited slip differential this was sufficient to propel the SZ to 152 mph and 0-60 mph in 6.7 seconds, while braking was taken care of by large ventilated discs at each corner. But it was the roadholding and handling that really caught the imagination, leading the SZ to be considered one of the most exhilarating supercars available. So well was the SZ received by press and public alike that orders exceeded the 1,000 limited-production run before it had even begun.









handige link: http://home.wxs.nl/~evdbeek/monster.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Googolplexian op 07-01-2006 12:04:51 ]
Calm down, please!
pi_33794029
die velgen op t 2de plaatje zijn mooi een maatje groter...
ziet er gelijk een stuk beter uit!

tis jammer van de brakke bouw kwaliteit van alfa's maar over t algemeen zijn ze erg mooi!
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_33794077
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:09 schreef Pharell het volgende:
die velgen op t 2de plaatje zijn mooi een maatje groter...
ziet er gelijk een stuk beter uit!

tis jammer van de brakke bouw kwaliteit van alfa's maar over t algemeen zijn ze erg mooi!
klopt Die velgen zijn 18" i.p.v. de standaard 16".



http://www.81x.com/Authors/AlfaSZ18/Wheels_1.aspx
Calm down, please!
pi_33794122
Alfa Tipo 33 Stradale:





V10
pi_33794152
wow die is wel erg m ooi
pi_33794154
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:12 schreef M5 het volgende:
Alfa Tipo 33 Stradale:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


specs + history?
Calm down, please!
pi_33794335
Specs van de 33 Tipo Stradale

Type 2S FHC
Designer Scaglione
Number of doors 2

Dimensions & weights

Wheelbase 2350 mm
Track front 1350 mm rear 1440 mm
Length 3970 mm
Width 1710 mm
Height 990 mm
Length:wheelbase ratio 1.69
Kerb weight 700 kg
Fuel capacity 94.7 litres

Engine

Manufacturer Alfa Romeo
Type V-8 in 90° vee
32 DOHC valves total
4 valves per cylinder
Bore × stroke 78.00mm × 52.20mm
Bore/Stroke ratio 1.49
Displacement 1995 cc
Unitary capacity 249.38 cc/cylinder
Compression ratio 10.00:1
Fuel system Sp fuel inj.
Aspiration Normal
Catalytic Converter N
Max. output:
(DIN) 233.2 PS (230.0 bhp) (171.5 kW) @8800 rpm
Max. torque:
(DIN) 183.0 Nm (135 lbft) (18.7 kgm) @7000 rpm
Coolant Water
Specific output 115.3 bhp/litre
Specific torque 91.73 Nm/litre

Engine location Mid
Engine alignment Longitudinal

Top speed 260 km/h (162 mph)
Transmission 6M
Drive RWD
Top gear ratio 0.96
Final drive ratio 4.55

History :

Alongside the development of the new sports prototype car (the 33/2) a road version was also designed. First released in September 1967, it featured all the sports car characteristics such as its mid-mounted twin-spark dohc fuel-injected V8 engine with 230bhp whilst being clothed in a spectacular new 2-seat body designed and constructed by Franco Scaglione. The thin aluminum shell covered a lightweight tubular frame and featured fully openable panels commonly found on competition cars.

Total production was 18 examples from 1967 to 1971.
V10
pi_33794538
@8800 rpm

18 examples built

230 pk maar toch top 260

6 bak


Calm down, please!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:27:53 #9
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_33794553
gaat 't nog?
ben voor de ontopic nog effe mooi alfa-tje aan het zoeken
Signature.
pi_33794587
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:27 schreef eer-ik het volgende:
gaat 't nog?
Ik zit weer totaal voldaan
Calm down, please!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:33:26 #11
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_33794704
Alfa "Duetto" Spider
PRODUCTIEJAREN: 1966-1967
MOTOR: 4-cilinder lijnmotor
CILINDERINHOUD: 1570 cm³
VERMOGEN: 109 pk bij 6000 tpm
TOPSNELHEID: meer dan 185 km/h




en een race variant
Signature.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 15:28:54 #12
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_33800065
Ben geen Alfa-kenner maar deze vindt ik wel erg mooi

It's okay to be white
pi_33800217
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 15:28 schreef Chokeme het volgende:
Ben geen Alfa-kenner maar deze vindt ik wel erg mooi

[afbeelding]
Alfa Romeo GT Junior (ook wel GTJ genoemd)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_33802793
Vandaag nog een SPider 2000 op de foto gezet En een Fiat Scudo met Alfa front

paar mooi foto's voor de liefhebbers
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:20:28 #15
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_33807597
De Alfa 6
quote:
In 1979 Alfa Romeo introduced their new flagship model, the Alfa 6. The four-door, three-box body used a similar style to the existing Alfetta model, although the considerably larger boot and bonnet made it a much more imposing vehicle. The drag coefficient was a respectable 0.41.The engine was an all new V6 with a capacity of 2492cc, which generated 158bhp at 5,600rpm using a total of six carburettors and a single, belt driven camshaft in each cylinder head. The drivetrain was conventional, with the engine and gearbox at the front and a limited slip differential at the rear. The suspension was similar to the Alfetta, with a de Dion system at the rear and independent front corners, but the gearbox was located in a more conventional position, aft of the engine (rather than at the rear like the Alfetta). A three speed automatic transmission from ZF was available as an option.

In 1983 the second series was launched. A minor (no changes to the metalwork), but noticeable facelift was conducted, with single square headlights replacing the twin round units, new bumpers, the addition plastic rubbing strips along the flanks, a new grille and new trim around the rear lights. Internally minor detail and trim changes were executed, whilst mechanically the engine received Bosch L-Jetronic fuel injection to replace the six carburettors, the power remaining at 158bhp.

For tax reasons, a 1997cc version (135bhp, still with carburettors) of the 2.5 V6 engine was introduced, and at the same time a 2494cc 5-cylinder (105bhp) turbodiesel engine (by VM) was also offered.







2e generatie
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:29:43 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33807948
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:20 schreef Kaj_A het volgende:
De Alfa 6
[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

2e generatie
En daar is dus de alfa 90 uit voortgekomen?
Vampire Romance O+
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:40:10 #17
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_33808319
De Alfa 90 werd een model tussen de Alfa 6 en de Alfa Alfetta, omdat de productie van deze 2 type auto's beeindigd werd.
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:46:52 #18
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_33808600
Ik vind de 156 toch ook al wel een klassieker hoor
opgezegd@fok.nl
pi_33808900


Alfa 75 3.0 V6

Die zou ik ook nog wel eens willen. (ondanks dat het een alfa is)
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
pi_33809128
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:46 schreef FoXje het volgende:
Ik vind de 156 toch ook al wel een klassieker hoor
[afbeelding]
1 jaar uit productie en dan al klassier?

Dan liever de GTV6.

V10
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:38:53 #21
70795 GiSH
waiting for sun
pi_33810620

Giulia SS Sprint!!
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_33810766
topic!
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_33810840
Die Tipo 33 is echt mooi, die SZ is een regelrecht gedrocht .
Hier in Eindhoven kom ik em regelmatig tegen.
pi_33810946
Ik zou mijn GT echt wel voor een SZ willen inruilen, vooral om het feit dat een SZ als je hem goed behandeld de komende jaren meer en meer waard wordt.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_33810957
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:44 schreef blieblie het volgende:
Die Tipo 33 is echt mooi, die SZ is een regelrecht gedrocht .
Hier in Eindhoven kom ik em regelmatig tegen.
Gedrocht? Ik neig naar cult
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')