abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:53:50 #26
242 Pinball
Electric Monk
pi_33764189
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:28 schreef teamlead het volgende:

volgens de "echte" oldbies: iedereen


Onder echte oldbies is het een goede gewoonte om zelfs iedereen met een 4-cijferig userid uit te lachen.

*proest* 1000 en hoger.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:55:00 #27
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_33764227
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:53 schreef Pinball het volgende:

[..]



Onder echte oldbies is het een goede gewoonte om zelfs iedereen met een 4-cijferig userid uit te lachen.

*proest* 1000 en hoger.
242




edit: maar wel minder posts
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:55:16 #28
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_33764236
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:52 schreef Snaptnix het volgende:

[..]

Gefeli teamlead

dankje stuk
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_33764264
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:52 schreef teamlead het volgende:
is Snaptnix ondertussen aan haar kater bezweken
Nee hoor, de koffie houdt me nog steeds op de been. Dus maar weer even nieuwe aangezet
Zoek in jezelf naar je eigen fouten en zoek in de ander naar het goede.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:56:19 #30
111339 whitef0x
toch nie zo blond als gedacht
pi_33764268
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:53 schreef whitef0x het volgende:

[..]

Gmail ook niets
*oftopic*niet dat deze er nog is Net even getest met andere home gebruikers maar komt ook niets van aan ook niet naar andere adressen. JIj mijn mail wel ontvangen?
While we live according to race, colour or creed
While we rule by blind madness and pure greed
Our lives dictated by tradition, superstition, false religion
Through the eons, and on and on
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:57:58 #31
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_33764316
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:56 schreef whitef0x het volgende:

[..]

*oftopic*niet dat deze er nog is Net even getest met andere home gebruikers maar komt ook niets van aan ook niet naar andere adressen. JIj mijn mail wel ontvangen?


ik schakel ook wel ff naar Gmail
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_33764339
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:56 schreef Snaptnix het volgende:

[..]

Nee hoor, de koffie houdt me nog steeds op de been. Dus maar weer even nieuwe aangezet
een koude douche wil ook wel helpen (althans bij mij)
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:59:23 #33
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_33764354
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:56 schreef Snaptnix het volgende:

[..]

Nee hoor, de koffie houdt me nog steeds op de been. Dus maar weer even nieuwe aangezet
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_33764486
Goeie middag allemaal
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:04:32 #35
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_33764509
Hoi beertje
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2006 @ 14:04:43 #36
135486 Manu82
How you doin'?
pi_33764520
ik ben chagrijnig
Some memories are best forgotten
Room 23
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:04:55 #37
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_33764523
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:03 schreef lovebear het volgende:
Goeie middag allemaal

hoi beertje
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:05:06 #39
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_33764528
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:04 schreef Manu82 het volgende:
ik ben chagrijnig
wrom?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_33764529
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:04 schreef Manu82 het volgende:
ik ben chagrijnig
Komt dat
pi_33764536
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:04 schreef Manu82 het volgende:
ik ben chagrijnig
how come?
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2006 @ 14:05:21 #42
135486 Manu82
How you doin'?
pi_33764537
en nu ga ik die fuck fles vodka maar eens openmaken
Some memories are best forgotten
Room 23
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2006 @ 14:06:00 #43
135486 Manu82
How you doin'?
pi_33764560
omdat ik moet leren, werk zoeken en het veelstedruk heb dit weekend, dikke tyfusbende!
Some memories are best forgotten
Room 23
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2006 @ 14:06:42 #44
135486 Manu82
How you doin'?
pi_33764581
en ik dus verwacht had dat ik vanmorgen te horen zou krijgen dat ik die andere baan zou hebben en dat dus weer eens niet doorging
Some memories are best forgotten
Room 23
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:07:40 #45
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_33764607
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:06 schreef Manu82 het volgende:
en ik dus verwacht had dat ik vanmorgen te horen zou krijgen dat ik die andere baan zou hebben en dat dus weer eens niet doorging
Dat is klot Manu...

Hier een kusje erop
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:08:33 #46
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_33764628
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:06 schreef Manu82 het volgende:
en ik dus verwacht had dat ik vanmorgen te horen zou krijgen dat ik die andere baan zou hebben en dat dus weer eens niet doorging
da's klote idd...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_33764664
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:06 schreef Manu82 het volgende:
en ik dus verwacht had dat ik vanmorgen te horen zou krijgen dat ik die andere baan zou hebben en dat dus weer eens niet doorging
Dat is erg klote
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2006 @ 14:11:52 #48
135486 Manu82
How you doin'?
pi_33764717
Nouja, ga zo even naar een ander uitzendbureau en als het een beetje meezit kan ik daar over een aantal weken beginnen (tenminste dat zeggen die eikels dan)
Some memories are best forgotten
Room 23
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:12:13 #49
111339 whitef0x
toch nie zo blond als gedacht
pi_33764726
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:42 schreef teamlead het volgende:
[afbeelding]

feli schattekke

While we live according to race, colour or creed
While we rule by blind madness and pure greed
Our lives dictated by tradition, superstition, false religion
Through the eons, and on and on
pi_33764741
Een goede middag. Nog eventjes snel kijken.

Kom ik toch een stukje autobiografie tegen van Bonnie St. Clair. Dus voor Flugeltje wat aanvulling

Muzikant – Bonnie St. Clair


Hoogblonde zangeres uit Rozenburg (geboren met de naam Cornelia Swart) die aanvankelijk bekend wordt als rockzangeres met de band Unit Gloria. Halverwege de jaren '70 stapt ze over naar het Nederlandstalig amusementslied
Ze zingt zowel solo als in de band Unit Gloria, een succesvolle popgroep uit Utrecht, bekend van de hits The Last Seven Days en Our Father (met zanger Robert Long) en Clap Your Hands And Stamp Your Feet (met zangeres Bonnie St. Claire).
In 1972 start Robert Long een solocarrière en verlaat hij de band. Zijn vervanger is de Amsterdamse zangeres Bonnie St. Claire. Tot en met 1973 delen beide vocalisten het podium. Met zangeres Bonnie St. Claire en onder productionele leiding van Peter Koelewijn scoort Unit Gloria hits met Clap Your Hands And Stamp Your Feet en Waikiki Man. Deze singles worden gevolgd door onder meer Voulez-vous, Knock On My Door (met Jan Rietman op toetsen) en de laatste single Rocco (Don't Go). In wisselende bezetting blijven Bonnie St. Claire & Unit Gloria actief tot 1976 waarna de zangeres haar solocarrière voortzet.

Een korte uiteenzetting van het verloop van haar carrière:

1967 Zangeres Bonnie St. Claire is een ontdekking van Peter Koelewijn, die de zeventienjarige ziet optreden in een Zeeuws vakantieoord. Hij geeft haar een platencontract, verzint haar artiestennaam en schrijft haar debuutsingle Tame Me Tiger. Tot ver in de jaren '70 blijft Koelewijn zich ontfermen over zijn protégé.

1969 De single Marley Purt Drive/Let Me Come Home Mama verschijnt en wordt een bescheiden hit. Tijdens de eerste jaren van haar carrière wordt ze begeleid door diverse groepen: de Utrechtse Jets bij haar debuutsingle, de Haagse Nicols, het Brabantse Lotusland en de band Clover Leaf.

1970 St. Claire scoort in september haar eerste hit: I Won't Stand Between Them. Ondertussen oogst ze veel succes op internationale songfestivals, waaronder die van Sopot en Tokyo.

1972 Met D.C. Lewis zingt ze het duet That's Why, onder de naam Alias Bonnie & Lewis. In april bereikt de single Mañana Mañana bijna de top tien. Halverwege het jaar vervangt ze Robert Long in de band Unit Gloria en scoort met hen in december de top drie-hit Clap Your Hands And Stamp Your Feet. Een gelijknamig album verschijnt.

1973 Clap Your Hands And Stamp Your Feet wordt ook een hit in Duitsland en Scandinavië. In mei scoren Bonnie St. Claire & Unit Gloria met Waikiki opnieuw een hit.

1974 In maart bereikt St. Claire met Unit Gloria een plaats in de hitparade met het nummer Voulez-Vous. Het compilatiealbum The Rock Goes On verschijnt.

1975 De single Rocco (Don't Go) met Unit Gloria en Peter Koelewijn wordt in oktober een bescheiden hit. In december verschijnt Een Heel Gelukkig Kerstfeest van Bonnie, Ronnie, Ciska, Nico, Willeke, Harmen, Ome Jan & Peter, allen prominente amusementsartiesten.


1976 Het Nederlandstalige repertoire ligt St. Claire goed. Met het dramatische liedje Dokter Bernard bereikt de zangeres in juli de top tien. Een breuk met Unit Gloria lijkt definitief en de zangeres besluit haar muzikale koerswijziging verder uit te diepen. De opvolger Ik Ben Gelukkig Zonder Jou wordt een bescheiden hit. Het album Dokter Bernard En 11 Andere Grote Hits verschijnt.

1977 De single Stop Me komt in februari niet verder dan de tipparade

1978 In december trouwt St. Claire met Albert 'Muis' Hol, gitarist bij Unit Gloria. Er komt een einde aan de jarenlange samenwerking met producer Peter Koelewijn.

1980 Begin van het jaar verschijnt Het Grote Sprookjeslied van Corry, Alexander, Nico, Bonnie, Sandy & Willem, dat een bescheiden hitje wordt. Ook zonder Koelewijn blijkt ze zich goed te kunnen redden. Producer Roy Beltman voorziet haar van Pierrot, een liedje dat in mei de top vijf van de hitparade bereikt. Ook de opvolger Bonnie Kom Je Buiten Spelen wordt in oktober een hit.

1981 Drie singletjes bereiken net aan de top veertig: De Roos, Merlijn en Vlieg Nooit Te Hoog. Het album Op Haar Best verschijnt.

1982 Twee singles bereiken de tipparade: in mei Vreemdeling en in december een remake van een nummer uit 1970, I Won't Stand Between Them. In april verschijnt de single Een Kind, Een Kind van de gelegenheidsgroep Bonnie, Alexander, Dimitri, Willem, Lenny & Shirley. Het wordt geen hit.

1983 In de jaren tachtig vertoont haar carrière een grillig verloop. Met Benny Neyman zingt St. Claire het duet Verder Valt Het Wel Mee, dat niet verder komt dan een tip-positie. De single Sla je Arm Om Me Heen, een bewerking van Agnetha Faltskog's Wrap Your Arms Around Me doet het beter en haalt bijna de top tien. De opvolger Kwart Voor Een blijft steken in de tipparade. Het album Sla Je Arm Om Me Heen verschijnt.

1984 St. Claire vormt een gelegenheidsduo met de zangeres José (ex-Luv') en scoort in de zomer een hitje met Cassandra.

1985 In februari komt het duet met Rob de Nijs, Weerzien, niet verder dan de tipparade. Bonnie & José behalen met Zoals Vrienden Doen wel een plekje in de top veertig. In oktober blijkt de solo single Doe Alles Nog Een Keer Over geen groot succes. Ook het plaatje Waarom, met Jose en tv-quizmaster Ron Brandsteder, haalt het niet. Twee albums verschijnen: de solo plaat Bonnie St. Claire en Herinnering van Bonnie & José.


1988 Het Lijkt Of Ik Droom komt niet verder dan de tipparade. De carrière van St. Claire raakt door overmatig drankgebruik in het slop.


1991 St. Claire pakt de draad weer op. De singles Morgen Wordt Alles Anders en Zeven Jaren worden hits. Het album Alles Wat Ik Wil verschijnt, geproduceerd door Tom Peters.

1993 In de zomer verschijnen de singles Iedereen Weet Drommels Goed en Jij Bent Niet Alleen, die beiden de tipparade halen.

1994 Eind mei verschijnt de zomer-hit Een Dag Om In Te Bijten en zingt ze, opnieuw met José, het nummer 'n Engel Als Jij.

1999 St. Claire is nog steeds actief op de vaderlandse podia. Zij zingt haar bekendste nummers, alsmede een medley van de Nederlandse Eurovisie Songfestival-successen van de afgelopen twintig jaar. Ook brengt de zangeres in de late jaren negentig nog wat singels uit. Hitsuccessen heeft Bonnie St. Claire niet meer. De single Al Mijn Platen Floppen Spontaan spreekt wat dat betreft voor zich.

2000 In mei geeft Bonnie St. CLair samen met de Friese band Kevin's Crew een concert. Het duet Hymn To Love maakt zulke enthousiaste reacties los dat besloten wordt het op te nemen en uit te brengen op single. Het voor de Amsterdamse tv-zender AT5 opgenomen kerstlied Waarom Geen Vrede is niet via de reguliere handel te verkrijgen. Het is alleen rechtstreeks bij platenmaatschappij Jaz te bestellen.

2002 De single Waarom Geen Vrede is vanaf december alsnog te verkrijgen in de winkels.

2003 De zangeres is in het laatste weekend van augustus een van de gasten tijdens het optreden van Johnny Hoes op het Lowlands Festival. Op 26 oktober verschijnt het album Hou Van Mij. Naast tien nieuwe nummers bevat de plaat drie liveregistraties van Clap Your Hands and Stamp Your Feet, Waikiki Man en Mañana Mañana. Platenmaatschappij Jaz Music zegt in december de samenwerking met Bonnie St. Clair op na een incident op radio 3 waarbij de zangeres beschonken voor de microfoon verschijnt in het programma van Giel Beelen.

2004 Bonnie St. Claire doet mee tijdens het Concert des Levens op 10 april in de Heineken Music Hall ter ere van Johnny Hoes. Ze is een van de deelnemers tijdens het geruchtmakende survivalprogramma Bobo's In De Bush, maar haakt vroegtijdig af. Op 13 december treedt de zangeres als eerste Nederlander live op de televisie in het huwelijk. De ceremonie op commerciële tv-zender SBS6 wordt geleid door ambtenaar van de burgerlijke stand Imca Marina.

2005 Bonnie St. Claire wordt benadert door Talpa over deelname aan Hotel Big Brother.

2006 Bonnie neemt op 12 januari plaats in het HBB.
Ik ben wie ik ben. En ik doe wat ik doe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')