abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 december 2005 @ 13:01:33 #1
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_33392550
In navolging van de Metal, Punk/Hardcore, Stoner en vele andere lange reeksen met muziektopics verbaasde me over het feit dat er tot nu toe nog geen topics zijn geopend over Gothic muziek,.. dus hierbij open ik er een.

Wat luisteren jullie zoal?

TS begint:
Grendel (EBM)
Suicide Commando (EBM)
Hocico (EBM)
Neuroticfish (EBM/Darkwave)
The Crüxshadows (Darkwave)
Blutengel (Darkwave)
Mortiis (Darkwave)
Type O Negative (Gothic/Doom/Metal)
Ram-Zet (Goth/Post-Black)
Skyfire (Goth/Melo-Death)

Verder natuurlijk ook de vraag of jullie regelmatig naar feesten gaan?, die als je het nog niet wist te vinden zijn op www.kagankalender.com

De feesten tot nu toe in het LVC waren bijzonder goed, ik kijk al weer naar de volgende, helaas alleen dat zoals meer gelegenheden dit maar 1x in de 2 maanden is.

Nog geen uitgebreide OP, maar dat komt wellicht later nog wel.
En een Punker die Goth-topic opent, what's that all about?
Bespreek!

Nu is dit topic natuurlijk bedoeld voor serieuze reacties over de muziek en niet de stereotype standaard "Goths stinken " reacties, daar staat de KLB al vol van.


Edit: laat ik gelijk toevoegen dat Marilyn Manson en Nightwish geen Gothic zijn maar respectievelijk Shock Rock en Power Metal, beide vallen dus niet onder de grote noemer Gothic.

[ Bericht 3% gewijzigd door OFfSprngr op 25-12-2005 13:22:26 ]
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_33392607
Within temptation & After forever?

[ Bericht 11% gewijzigd door renz0r op 25-12-2005 13:36:08 ]
pi_33392916
Ten eerste gooi ik er maar een taboe tegen aan, want ik mag graag luisteren naar bepaalde gothic-metal acts (After Forever, Autumn, The Sins Of Thy Beloved en zelfs Within Temptation). Gothic-metal valt voor mij onder de noemer gothic, en niet onder metal (Alhoewel puristen van alletwee waarschijnlijk nu "omgwtfbbq ;r: r;R ::R;r" doen.)

Daarnaast luister ik ook vaar naar dingen zoals Inkubus Sukkubus, The Birthday Massacre, The Crüxshadows en dergelijke. Beetje gothic-rock/darkwave is dat, gok ik. Zelfde geldt voor Infernosounds. Daarnaast is een van mijn favoriete bands Dead Can Dance, alhoewel die niet echt in het rijtje passen, natuurlijk.

Dit jaar voor het eerst naar Summer Darkness geweest. Dat was erg leuk. Volgend jaar waarschijnlijk weer. Sinds 2003 ga ik naar November Rain in Zwolle, ook fijn. Mm. Dat was het wel weer.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_33394460
Diverse posts gewist: als je 't niet over je hart kunt verkrijgen om normaal te reageren, dan gelieve NIET reageren.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_33394822
Wat maakt Gothic Gothic?
Aldus.
  zondag 25 december 2005 @ 15:39:37 #6
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_33395971
Ik geloof niet dat mijn post helemaal begrepen werd, jammer.

Bands als Type O Negative kan ik prima waarderen.
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:01:39 #7
99410 nightdaughter
a dark soul in a cold world
pi_33435322
nou als ze vragen waar ik naar luisteren krijg ik toch vaak een rare reactie maar ik zal een aantal bands opnoemen die ik goed vind( het is niet allemaal gothic): Nightwish, ACDC, Metallica, The Birthday massacre, Helium vola, Epica, After Forever, Rammstein, MM, System of a down, Autumn, Coldplay, Greenday, Type o Negative, L'ame immortelle,Tori Amos, Enya en keltische muziek...ik ben vast nog een hoop bands vergeten
Dark Blessings from the other world
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:03:23 #8
99410 nightdaughter
a dark soul in a cold world
pi_33435366
maar ja, mensen kunnen vaak geen defenitie geven van wat gothicmuziek is, ik denk dat het per persoon verschillend is
Dark Blessings from the other world
pi_33435599
D.A.F., Nitzer Ebb, Front Line Assembly, Skinny Puppy, Sisters of Mercy, Fields of the Nephilim, Psyche, Test Dept., Bauhaus, Cabaret Voltaire, Anne Clark, (Clan of) Xymox, Helium Vola, Deine Lakaien en Coil zijn toch wel mijn favo 'goth'-bands.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_33435657
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:03 schreef nightdaughter het volgende:
maar ja, mensen kunnen vaak geen defenitie geven van wat gothicmuziek is, ik denk dat het per persoon verschillend is
Allmusic.com heeft er een mooi stukje over:

Frequently misunderstood in its aesthetics and misapplied as a term, goth rock is an offshoot of post-punk that existed primarily during the early to mid-'80s. Its reputation as the darkest and gloomiest form of underground rock is largely deserved, though today that reputation stems more from the visual theatricality of its bands and black-clad followers. Sonically, goth rock took the cold synthesizers and processed guitars of post-punk and used them to construct foreboding, sorrowful, often epic soundscapes. Early on, its lyrics were usually introspective and intensely personal, but its poetic sensibilities soon led to a taste for literary romanticism, morbidity, religious symbolism, and/or supernatural mysticism. Goth rock was generally not a critically acclaimed style, given its penchant for florid poetry, relentlessly mournful dirges, and melodramatic excess. However, it spawned a devoted, still-thriving subculture that kept its aesthetics alive long after the music's initial heyday had passed. The godfathers of goth-rock were British post-punkers Joy Division, whose bleak, remote, obsessively introspective music and lyrics laid the initial foundation for goth. But for all intents and purposes, the true birth of goth rock was "Bela Lugosi's Dead," the 1979 debut single by Bauhaus. Already chilly post-punk outfits like the Cure and Siouxsie & the Banshees became full-on goth bands around the same time, and their heavy, menacing makeup and dark clothes became an important part of their fans' expression. As goth rock's popularity spread among a certain segment of sensitive, alienated youth (first in the U.K., where most of its bands came from, then in the U.S.), its fashion sense grew more and more outlandish, and the original sound evolved somewhat. The Cure, Siouxsie & the Banshees, and the Mission UK incorporated more pop and alternative elements in their music, while the Sisters of Mercy, Fields of the Nephilim, and the American band Christian Death took a heavier, sometimes metal-influenced approach. By the end of the '80s, the original goth-rock movement had ceased to exist, but the music mutated into new forms and continued to influence many of rock's darker subgenres. During the '90s, the goth sound began to cross-pollinate with industrial music, producing hybrids that appealed to both sides, as well as the darkwave subgenre (which also incorporated '80s synth-pop and dream-pop). The latter half of the '90s also saw goth rock's influence cropping up all over heavy metal; a new breed of progressive black metal bands drew heavily from goth's sound and style, while some alternative metal bands also borrowed from goth rock's visual imagery (including Marilyn Manson, who -- despite countless news reports to the contrary -- is not a goth-rock artist).

---------------------
en dan heb je nog 'gothic rock' als genre (zoals hierboven) en de muziek uit de goth-scene, wat dan weer wat breder is (o.a. EBM, New Wave, Postpunk en Industrial).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_33436984
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:03 schreef nightdaughter het volgende:
maar ja, mensen kunnen vaak geen defenitie geven van wat gothicmuziek is, ik denk dat het per persoon verschillend is
Wishful thinking omdat de muziek waar jij naar luistert vooral metal is en je bijna niks noemt wat is voortgekomen uit new wave of postpunk wat toch de voorlopers van het gothic genre zijn. De meeste dingen die jij noemt vallen wat mij betreft niet onder gothic maar vind ik ook nog wel te pruimen, net zoals de doorsnee zomerfestivalbezoeker die zich toch echt niet als gothic afficheert. Vind jij jezelf dan gothic omdat je veel eyeliner gebruikt en regelmatig een fluwelen gewaad draagt ? Een van de redenen waarom de meeste goths van voor de Eftelingmetal hype zich liever niet meer zo noemen is dat er dan gelijk gedacht wordt dat ze in het weekend met corpsepaint op lekker bij Cradle of Filth de dramaqueen (m/v) uit staan te hangen. Noem mij maar post-wave ofzo dan.

Qua niet gothic dingen die wel populair zijn in de scene houd ik van de meer underground jaren 80, new wave, postpunk, electroclash etc. Van de bands die zich wat meer nadrukkelijk in het gothic genre bewegen luister ik het liefst naar Clan of Xymox, Deine Lakeien, Helium Vola, Cruxshadows, kan het betere stampwerk ook wel waarderen maar meer op feestjes dan thuis.
pi_33438830
Skinny Puppy, Suicide commando, Sisters of Merci, Cruxshadows etc. Beetje nieuw allemaal voor mij. Maar bevalt wel.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:39:57 #13
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_33439797
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:04 schreef renz0r het volgende:
Within temptation & After forever?
Is geen gothic.

WT is geeneens metal meer.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:41:34 #14
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_33439854
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:11 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wishful thinking omdat de muziek waar jij naar luistert vooral metal is en je bijna niks noemt wat is voortgekomen uit new wave of postpunk wat toch de voorlopers van het gothic genre zijn. De meeste dingen die jij noemt vallen wat mij betreft niet onder gothic maar vind ik ook nog wel te pruimen, net zoals de doorsnee zomerfestivalbezoeker die zich toch echt niet als gothic afficheert. Vind jij jezelf dan gothic omdat je veel eyeliner gebruikt en regelmatig een fluwelen gewaad draagt ? Een van de redenen waarom de meeste goths van voor de Eftelingmetal hype zich liever niet meer zo noemen is dat er dan gelijk gedacht wordt dat ze in het weekend met corpsepaint op lekker bij Cradle of Filth de dramaqueen (m/v) uit staan te hangen. Noem mij maar post-wave ofzo dan.

Qua niet gothic dingen die wel populair zijn in de scene houd ik van de meer underground jaren 80, new wave, postpunk, electroclash etc. Van de bands die zich wat meer nadrukkelijk in het gothic genre bewegen luister ik het liefst naar Clan of Xymox, Deine Lakeien, Helium Vola, Cruxshadows, kan het betere stampwerk ook wel waarderen maar meer op feestjes dan thuis.
Volgens mij is de hele term Efteling metal door The Gathering in stand gekomen, vanwege de af en toe dromerige sfeer op Mandylion en Nighttime Birds.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_33439892
Combichrist
Feindflug
Suicide Commando
Dulce Liquido
en natuurlijk, oeh oeh oeh oeh
Qntal !
en nog zo'n 100 anderen =)

goed topic
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_33442856
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:41 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Volgens mij is de hele term Efteling metal door The Gathering in stand gekomen, vanwege de af en toe dromerige sfeer op Mandylion en Nighttime Birds.
Dat was wel wat eerder dan de hele hype waar ik op doelde, wanneer begon dat, 2001 ? Eerst brak Within Temptation bij het grote publiek door, toen After Forever en Epica, Nightwish werd bekender in Nederland, Evanescence en dat soort bandjes werden en masse geadopteerd door de tienerpopulatie die de verkeerd geinformeerde media napraatten, die riepen om het hardst "gothic ! gothic !" omdat de zangeres van Within Temptation graag baljurken draagt. De nederlandse goth scene werd ineens overspoeld met in Laughing Vampire jurkjes gestoken metalmeisjes die op feestjes de DJ vroegen wanneer de "echte" gothicmuziek nu eens gedraaid zou worden. Maar de protesten van de goths dat gothicmuziek meer te maken heeft met punk/wave/industrial etc hebben natuurlijk minder effect dan de stukken in de Hitkrant of op TMF over die vet kewle gothics van Nightwish, dat soort verslaggeving heeft nu eenmaal een groter bereik.
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:43:31 #17
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_33443344
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

De nederlandse goth scene werd ineens overspoeld met in Laughing Vampire jurkjes gestoken metalmeisjes die op feestjes de DJ vroegen wanneer de "echte" gothicmuziek nu eens gedraaid zou worden.
[..]
Mierenneukerig wellicht, maar dat soort chicks luisteren ook geen echte Metal, maar beschouwen wel MM ed als Metal terwijl ze net zo goed een CD van Krezip/Di-Rect/Kane/(noem nog een NL baggerband) in hun CD speler hebben.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  dinsdag 27 december 2005 @ 17:11:42 #19
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_33444275
Waarom schminken die gekken zich als een stel wandelende lijken? Als je nou een bekende artiest was die het deed voor de gimmick, zoals Kiss...

Eigenlijk zijn jullie gothics-gepeupel gewoon veredelde Kiss-fans.
weg
pi_33445694
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 17:11 schreef Forumschorem het volgende:
Waarom schminken die gekken zich als een stel wandelende lijken? Als je nou een bekende artiest was die het deed voor de gimmick, zoals Kiss...

Eigenlijk zijn jullie gothics-gepeupel gewoon veredelde Kiss-fans.
uit 'Everyday is Halloween' van Ministry
quote:
well any time, any place, anywhere that I go
all the people seem to stop and stare
they say 'why are you dressed like it's halloween?
you look so absurd, you look so obscene'

o, why can't I live a life for me?
why should I take the abuse that's served?
why can't they see they're just like me
it's the same, it's the same in the whole wide world

well I let their teeny minds think
that they're dealing with someone who is over the brink
and I dress this way just to keep them at bay
cos halloween is everyday
it's everyday
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_33446060
Ik luister van alles wat met goth te maken heeft, behalve goth-metal... de geschminkte josties dus van 16 jaar Daar heb ik niet zoveel mee, zowel met het uiterlijk als de muziek niet.

Favoriete acts zijn: decoded feedback, dulce liquido, apoptygma berzerk, assemblage 23, VAC en op t traditionele vlak sisters of mercy, dead can dance, bauhaus, x-mal deatschland, etc..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:22:05 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33446406
Bah, gothic, zacht gedoe . Doe mij maar keiharde stampende industrial zoals combichrist of dulce liquido.

Die feesten zijn alleen weinig voor mij. Ik heb helemaal niks met die kledij en die mensen en ik voel me dan ook altijd totaal niet op mijn plaats daar in mijn normale kleding. Word er ook nog wel eens raar aangekeken door dat volk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 december 2005 @ 18:22:35 #23
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_33446420
ik luister alleen Saviour Machine & Virgin Black en Calmando Qual enz
en nog wat cybergoth zoals: Eve Of Destiny,Art Marju Duchain
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:28:17 #24
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_33446578
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Dat was wel wat eerder dan de hele hype waar ik op doelde, wanneer begon dat, 2001 ? Eerst brak Within Temptation bij het grote publiek door, toen After Forever en Epica, Nightwish werd bekender in Nederland, Evanescence en dat soort bandjes werden en masse geadopteerd door de tienerpopulatie die de verkeerd geinformeerde media napraatten, die riepen om het hardst "gothic ! gothic !" omdat de zangeres van Within Temptation graag baljurken draagt. De nederlandse goth scene werd ineens overspoeld met in Laughing Vampire jurkjes gestoken metalmeisjes die op feestjes de DJ vroegen wanneer de "echte" gothicmuziek nu eens gedraaid zou worden. Maar de protesten van de goths dat gothicmuziek meer te maken heeft met punk/wave/industrial etc hebben natuurlijk minder effect dan de stukken in de Hitkrant of op TMF over die vet kewle gothics van Nightwish, dat soort verslaggeving heeft nu eenmaal een groter bereik.
Toen werd die term inderdaad weer uit de kast getrokken ja.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_33446712
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:22 schreef ethiraseth het volgende:
Bah, gothic, zacht gedoe . Doe mij maar keiharde stampende industrial zoals combichrist of dulce liquido.

Die feesten zijn alleen weinig voor mij. Ik heb helemaal niks met die kledij en die mensen en ik voel me dan ook altijd totaal niet op mijn plaats daar in mijn normale kleding. Word er ook nog wel eens raar aangekeken door dat volk.
Maar ns bij machinefest op bezoek dan

Maar extreem uitgedoste mensen stoor ik me niet zo vlug aan hoor... die horen nu eenmaal bij extreme muziek
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')