abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:31:24 #1
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_33347485
Hoi ik heb een foto waarvan ik de achtergrond wil veranderen. (had al gezocht maar kon hier niet echt een topic over vinden waar ik geholpen mee ben, zou het namelijk zelf willen leren.)

Ik zou zoveel mogelijk van m'n haar, als de sprietjes willen bewaren zonder dat ze verdwijnen als ik een andere achtergrond erop zet.

Nu heb ik deze tutorial gevonden:
http://graphicssoft.about.com/od/photoshop/l/blrbps_5agirl.htm

ik zou willen weten of die een beetje up-to date is? of dat er makkelijkere/beter manieren zijn om dit te doen.

Hieronder een deel van het plaatje waarin m'n haar voorkomt.


en hier nog een deel van de foto, waarvan ik dus zoveel mogelijk van het haar wil bewaren als ik de achtergrond verander:



Heeft iemand mischien tips voor me? of een tutorial?
(ik ben met photoshop best een leek maar ik kan best goed tutorials volgen of goede uitleg )

mvg!
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:32:34 #2
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_33347513
ik heb overgens Photoshop CS2 versie 9.0
pi_33349521
Dit is zo'n beetje wat ik altijd doe met haar:


Stap 1:

Ik gebruik de tool Color range... om de achtergrond te selecteren


Met je bovenste plaatje heb daarbij op de achtergrond geklikt (deze wordt wit in de preview) en met de fuzziness gespeeld zodat alleen het haar zelf zwart blijft:


Je merkt dat er op het hoofd zelf ook nog witte vlekjes te zien zijn- deze moeten we nog weghalen, want daar willen we geen achtergrond doorheen laten schijnen.


Stap 2:

Als je daarna op OK klikt zie je je selectie actief. Om de "vlekjes" uit stap 1 te verwijderen gaan we naar de quick-mask (druk op Q) en je ziet dat het hoofd rood wordt.



Neem een grote brush, zorg dat de voorgrondkleur zwart is, en brush ruw over de gedeeltes heen die niet transparant mogen worden. Kom dus niet te dicht bij de haarrand.


Stap 3: