abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:31:24 #1
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_33347485
Hoi ik heb een foto waarvan ik de achtergrond wil veranderen. (had al gezocht maar kon hier niet echt een topic over vinden waar ik geholpen mee ben, zou het namelijk zelf willen leren.)

Ik zou zoveel mogelijk van m'n haar, als de sprietjes willen bewaren zonder dat ze verdwijnen als ik een andere achtergrond erop zet.

Nu heb ik deze tutorial gevonden:
http://graphicssoft.about.com/od/photoshop/l/blrbps_5agirl.htm

ik zou willen weten of die een beetje up-to date is? of dat er makkelijkere/beter manieren zijn om dit te doen.

Hieronder een deel van het plaatje waarin m'n haar voorkomt.


en hier nog een deel van de foto, waarvan ik dus zoveel mogelijk van het haar wil bewaren als ik de achtergrond verander:



Heeft iemand mischien tips voor me? of een tutorial?
(ik ben met photoshop best een leek maar ik kan best goed tutorials volgen of goede uitleg )

mvg!
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:32:34 #2
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_33347513
ik heb overgens Photoshop CS2 versie 9.0
pi_33349521
Dit is zo'n beetje wat ik altijd doe met haar:


Stap 1:

Ik gebruik de tool Color range... om de achtergrond te selecteren


Met je bovenste plaatje heb daarbij op de achtergrond geklikt (deze wordt wit in de preview) en met de fuzziness gespeeld zodat alleen het haar zelf zwart blijft:


Je merkt dat er op het hoofd zelf ook nog witte vlekjes te zien zijn- deze moeten we nog weghalen, want daar willen we geen achtergrond doorheen laten schijnen.


Stap 2:

Als je daarna op OK klikt zie je je selectie actief. Om de "vlekjes" uit stap 1 te verwijderen gaan we naar de quick-mask (druk op Q) en je ziet dat het hoofd rood wordt.



Neem een grote brush, zorg dat de voorgrondkleur zwart is, en brush ruw over de gedeeltes heen die niet transparant mogen worden. Kom dus niet te dicht bij de haarrand.


Stap 3:

Druk daarna weer op Q om uit quick-mask te gaan. Je selectie bevat nu alleen de achtergrond. Druk op backspace om de achtergrond te verwijderen, of gebruik een laagmasker en vul de selectie met zwart binnen dit masker.




Deze methode werkt prima als het haar en de achtergrond duidelijk afwijken in kleur. In je 2e foto is dat iets lastiger, maar zeker nog wel goed te doen. Je zou er tijdelijk wat meer contrast in kunnen gooien voor je een color range selectie doet, of de methode proberen uit de link die je al gaf.

Succes
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:13:00 #4
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_33352776
wow bedankt voor de tips ik ga er mee aan de slag!

mvg.
  vrijdag 23 december 2005 @ 22:50:38 #5
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_33356969
Dit is een mooie tutorial, die ga ik bookmarken
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_33363854
heel duidelijk uitgelegd Lynx!
Ik gebruik nooit maskers, want ik kan er niet goed mee werken, ik snap nog steeds het principe niet zo goed van die dingen. Ik lees er veel over in het PS T&V topic, maar blijf toch stug mijn eigen ding doen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_33371689
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 05:11 schreef Puckzzz het volgende:
heel duidelijk uitgelegd Lynx!
Ik gebruik nooit maskers, want ik kan er niet goed mee werken, ik snap nog steeds het principe niet zo goed van die dingen. Ik lees er veel over in het PS T&V topic, maar blijf toch stug mijn eigen ding doen
Misschien maak ik dan ook nog wel eens een tutje over maskers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')